Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:52

Oeeee mijn Teva's zijn binnen! Kreeg net een foto van het pakketje doorgestuurd van mijn vriend :D
Zo snel naar huis om te kijken en passen. Ben heel benieuwd. Door iedereens ervaringen met Teva zijn mijn verwachtingen hoog, haha.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:05

Ik, als anti-sandaal, heb naar aanleiding van dit topic ook sandalen aangeschaft!
De sandaaltjes van Tom's, ze lopen fantastisch, na een hele middag shoppen in Eindhoven had ik nog steeds geen last van mijn voeten :D
Afbeelding

En ik heb zelfs Teva's gekocht _O- wel de slippers, de Teva azure 2. Wat een heerlijk voetbed! Ik vind ze alleen wel wat zwaar aan de voet, maar daar wen ik misschien nog wel aan.

In ieder geval, Topic, bedankt! _O_ zonder jullie was ik nooit aan de sandaal gegaan, terwijl dat luchtige aan je voeten eigenlijk best fijn is soms :Y)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:09

Ik heb zondag bijna een hele dag op mijn Olowahu's van Teva door Amsterdam gestruind en geen enkel pijntje aan mijn voeten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:11

Ik ben echt achterlijk blij met m'n Birkenstock Arizona's. Gemak van slippers maar de achterkant klapt niet en het voetbed is comfortabel genoeg om er de hele dag op te lopen. Bijkomend pluspunt is dat ik ermee kan autorijden want ik heb een hekel aan rijden met blote voeten.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:34

Ik zag dat er mensen zijn met olukai upena sandalen? Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb nu spuug lelijke, iets te grote teva's en die lopen fantastisch, maar die zijn meer geschikt voor in de bush dan in de fashionable waar ik naar toe ga en niet bij voorbaat al afgeschreven wil zijn om mn sandalen haha. Nu zag ik de olukai upena en die zien er goed uit, maar hoe lopen ze? Geschikt om een hele dag op te lopen? evt ook op lastiger terrein? En kunnen ze tegen een stootje? Ze kosten wel wat en voor een student wel een hele uitgave..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:35

Gracezellaa schreef:
Ik zag dat er mensen zijn met olukai upena sandalen? Wat is jullie ervaring daarmee? Ik heb nu spuug lelijke, iets te grote teva's en die lopen fantastisch, maar die zijn meer geschikt voor in de bush dan in de fashionable waar ik naar toe ga en niet bij voorbaat al afgeschreven wil zijn om mn sandalen haha. Nu zag ik de olukai upena en die zien er goed uit, maar hoe lopen ze? Geschikt om een hele dag op te lopen? evt ook op lastiger terrein? En kunnen ze tegen een stootje? Ze kosten wel wat en voor een student wel een hele uitgave..

Mij waren ze te breed, waardoor ze te los zaten (T waren al lopend net slippers) maar ik heb hele smalle voetjes. Erg jammer. Ik heb de zoektocht sandaal opgegevenZ

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:18

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:54

in london die toms sandalen wel gezien maar niet gekocht, zagen er toch niet zo enorm comfortabel uit

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:01

Ik heb die Toms ook gepast, maar ik vond ze te plat.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:06

bij mij waren de toms ook te breed terwijl ik de gewone schoenen wel pas. de voorste band ging ontzettend wijken bij iedere stap die ik zette, geen gezicht.
ook de olukai vielen me tegen qua stugheid en pasvorm en heb ik dus laten staan.
ook ik heb de zoektocht opgegeven.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:13

Gracezellaa schreef:

Ik heb ze nu een jaar en zwaar misbruikt op 2 vakanties waarin veel gewandeld is. En ze doen het nog steeds en mijn voeten zijn er ook erg blij mee. Ik heb zelf een vrij brede voorvoet (de elegantere Teva's zijn voor mij dus te smal) en de Upena zit bij mij prima, dus ze zijn wel wat breed.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:29

benangelique schreef:
bij mij waren de toms ook te breed terwijl ik de gewone schoenen wel pas. de voorste band ging ontzettend wijken bij iedere stap die ik zette, geen gezicht.
ook de olukai vielen me tegen qua stugheid en pasvorm en heb ik dus laten staan.
ook ik heb de zoektocht opgegeven.

Grappig hoe voeten kunnen verschillen hè... Ik heb de Toms ook, maar bij mij zijn ze eigenlijk aan de smalle kant. Heb enorme blaren boven mijn grote teen zitten door die band. Maar het zooltje loopt wel erg lekker, vind ik.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 23:02

Eindelijk sandalen gescoord joehoe. Meteen onder kleedje gepast voor een etentje. even langs bouwwerf en op de paardenweide. Tot zo ver erg comfortabel. Heb ze nog niet gevoeld.
Zo blij. Het zijn tropeziennes.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:37

germie schreef:

Gepast en gekocht. Helaas merk ik na 5 minuten lopen dat er toch echt een hak onder zit. Achter hoger dan voor. Met passen merk jehet niet. Na 5 minuten wel.
Wel mooi pluspunt is dat ze eens exact de juiste maat hebben. Maat 41 zit lekker strak met de tenen net tot de rand. Perfect dus. Maat 42 was te ruim. Ik zie best veel mensen met te grote sandalen, de zool steekt voor de tenen uit. Dat vind ik niets. Sandalen heb ik meestal maat kleiner dan dichte schoenen. Maar ieder zo zijn ding.

De Oofos lopen heerlijk. Ze gaan zeker openbaar gedragen worden. Ze zijn te apart en te comfortabel om het niet te doen. En nu ik ze heb worden ze ook mooier om te zien. Komt denk ik omdat ze zo lekker lopen. Lol.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 05:54

germie schreef:
germie schreef:

Gepast en gekocht. Helaas merk ik na 5 minuten lopen dat er toch echt een hak onder zit. Achter hoger dan voor. Met passen merk jehet niet. Na 5 minuten wel.
Wel mooi pluspunt is dat ze eens exact de juiste maat hebben. Maat 41 zit lekker strak met de tenen net tot de rand. Perfect dus. Maat 42 was te ruim. Ik zie best veel mensen met te grote sandalen, de zool steekt voor de tenen uit. Dat vind ik niets. Sandalen heb ik meestal maat kleiner dan dichte schoenen. Maar ieder zo zijn ding.

De Oofos lopen heerlijk. Ze gaan zeker openbaar gedragen worden. Ze zijn te apart en te comfortabel om het niet te doen. En nu ik ze heb worden ze ook mooier om te zien. Komt denk ik omdat ze zo lekker lopen. Lol.

Maar dat zie je toch ook wel aan het plaatje?
Afgelopen weekend heb ik er eens op gelet en het was echt opvallend hoeveel te kleine sandalen en slippers er voorbij kwamen. Werkelijk, de tenen hingen over de zool heen, dat kan toch niet lekker lopen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 06:58

Jolien87 schreef:
germie schreef:

Maar dat zie je toch ook wel aan het plaatje?
Afgelopen weekend heb ik er eens op gelet en het was echt opvallend hoeveel te kleine sandalen en slippers er voorbij kwamen. Werkelijk, de tenen hingen over de zool heen, dat kan toch niet lekker lopen?

Dat loopt veel beter dan tegroot. Ik heb ze graag 1mm oversteken. Anders zijn ze vaak te wijd en te lang. Ik koop ze dus niet te klein. Mij valt juist op hoe velen met te grote sandalen rondlopen. Ik heb ze exact goed. Dus maat kleiner dan normaal.
Ik vind het prima als een ander met tegrote sandalen loopt, maar ik koop ze passend zodat ik er fijn op kan lopen. Gelukkig kan en mag het allemaal. Koop wat jij passend vindt. Ik heb ze overigens niet echt te klein, de tenen er echt over vind ik ook niet fijn. Maar paar mm is precies passend.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:09

Maar er zit natuurlijk wel een verschil tussen passend en te klein. Wat ik zag was allang niet meer 1 mm te klein maar echt complete tenen die over de rand hingen.
Ieder zo zijn ding natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat, dat lekker loopt.
Te groot loopt inderdaad ook niet fijn, ik krijg dan kramp onder mijn voet omdat ik mijn tenen opkrul.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:22

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:19

Vind ze ook niet mooi, erg grof.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 16:26

Te kleine sandalen vreselijk!!! Dat is nog erger dan sokken in sandalen }>
Buiten dat je dat ook nog wel eens je tenen kost (stoten etc.).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:06

Hannanas schreef:
Vind ze ook niet mooi, erg grof.

Ze zijn voor mannen, dat zal ook schelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:16

Sjolvir schreef:
Te kleine sandalen vreselijk!!! Dat is nog erger dan sokken in sandalen }>
Buiten dat je dat ook nog wel eens je tenen kost (stoten etc.).

Als ze te lang zijn struikel je over die flap voor je tenen. LOL.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:41

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:44

Ik heb ook aldo sandalen. Ze zitten prima maar ik kan er niet uren op lopen..

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 17:53

Ik heb een heerlijk paar Aldo sandalen, denk dat ik ze inmiddels 7 jaar heb en ze lopen nog steeds lekker :D