Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:02

komt vanzelf.... voor 2 hele minuten...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:12

Pmarena, ook als de andere optie is om dan maar de hele zomer binnen te blijven? Mijn kleine vind dat felle licht maar niks en blijft maar met zn oogjes knijpen en friemelen om maar uit de zon te komen. Daar werkt een zonnehoedje en zonnekap niet voldoende voor :=

Hoe krijg jij trouwens poepvlekken uit die zijden dingen? Ik had nav jou posts zo'n zijden shirtje gekocht, maar gelijk bij de eerste keer dragen poepte hij hem gigantisch onder :')
Ik durf hem ook niet zomaar met van alles te behandelen, maar weken in biotex en dan wassen was duidelijk niet voldoende..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:06

Ik heb geloof ik 2 setjes maat 44 en als ik het zh moet geloven is het maar goed dat ik dat in de tas heb zitten want hij mag de komende weken wel een mega groei spurt gaan maken als hij de 40 weken wilt gaan halen anders komt hij eerder op deze wereld.
Ik zoek nog een lekkere warme deken. Vriendin raadde koeka winterdeken aan maar toen ik zag wat dat kostte gaat dat niet gebeuren. Wie weet nog een leuke site leuke betaalbare warme dekens. Ik zag op https://www.adenandanais.com wel een leuke maar geen idee of die warm zijn.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:07

Kijk of je een echt wollen deken kan vinden. Dat isoleert veruit het beste.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:12

Ik heb nog een babyblauwe koeka met teddy liggen die weg mag. Is een ledikantdeken.

Pmarena: zonder zonnebril is nog veel slechter, die kleine oogjes zijn veel gevoeliger voor uv en beschadigen echt snel!
T heeft meestal een petje oid op, maar ook wel met enige regelmaat een zonnebril

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:18

Geen deken maar een slaapzak. Hier wordt een deken snel weggetrappeld.

Waarom zou een zonnebril ongezond zijn?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:21

Zonnebrillen blijven hier niet op. Ben al blij dat ze haar zonnehoedje op houd in het zwembad

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:22

Hier hoeft ie m ook niet. Z'n hippe jeanspet wil ie gelukkig wel op 8-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:30

lizy29 schreef:
Zonnebrillen blijven hier niet op. Ben al blij dat ze haar zonnehoedje op houd in het zwembad

Was hier ook hoor. Nu vindt ze het vooral interessant :D

IK mag hopen dat dat ongezond een grapje was?
Want als er iets ongezond is is het de felle zon in de ogen van een baby:-)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:35

IMJ schreef:
lizy29 schreef:

Was hier ook hoor. Nu vindt ze het vooral interessant :D

IK mag hopen dat dat ongezond een grapje was?
Want als er iets ongezond is is het de felle zon in de ogen van een baby:-)

Ik hoop dat ze over een tijdje papa na wil doen en dat ding dus ook op wil. Die leeft zo'n beetje met z'n zonnebril op z'n hoofd omdat hij anders hoofdpijn krijgt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:41

Britt schreef:
Pmarena, ook als de andere optie is om dan maar de hele zomer binnen te blijven? Mijn kleine vind dat felle licht maar niks en blijft maar met zn oogjes knijpen en friemelen om maar uit de zon te komen. Daar werkt een zonnehoedje en zonnekap niet voldoende voor :=

Hoe krijg jij trouwens poepvlekken uit die zijden dingen? Ik had nav jou posts zo'n zijden shirtje gekocht, maar gelijk bij de eerste keer dragen poepte hij hem gigantisch onder :')
Ik durf hem ook niet zomaar met van alles te behandelen, maar weken in biotex en dan wassen was duidelijk niet voldoende..

Gewoon wennen aan de zon, als je je daar al voor moet verstoppen dan loop je straks de hele dag met een zonnebril omdat je ogen dan overgevoelig worden of bij een baby blijven... zon is (met mate) gewoon gezond (en bovendien een levensbehoefte) en ook je ogen gebruiken zonlicht op een goede manier. Het is toch helemaal niet nodig om vol in de zon te kijken :?

Hier geen last van poepvlekken ofzo :) Maar dat is wel balen zeg! Als je last hebt van gemene vlekken in wol of zijde dan is het jammer dat je niet warm mag wassen omdat het anders krimpt. Maar je kan het bijvoorbeeld wel insmeren met wolwasmiddel, even (half) uurtje in laten trekken en in een pan water langzaam aan de kook brengen en doorkoken, dan weer langzaam af laten koelen. Dan gebeurt er niks mee, zolang je maar niet ineens koud water of heet water er op gooit waardoor het schrikt :)

Geldt trouwens ook voor veel andere kleertjes :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:30

Maar wat slaat het ongezond op?
Zon is gezond in die zin dat het hè huid raakt. Vitamine D ;-)

Vertel jij je 6maanden oude kind dat hij niet in de zon mag kijken? Bovendien is het echt schadelijk.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:32

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:44

caro29 schreef:
Ik heb geloof ik 2 setjes maat 44 en als ik het zh moet geloven is het maar goed dat ik dat in de tas heb zitten want hij mag de komende weken wel een mega groei spurt gaan maken als hij de 40 weken wilt gaan halen anders komt hij eerder op deze wereld.
Ik zoek nog een lekkere warme deken. Vriendin raadde koeka winterdeken aan maar toen ik zag wat dat kostte gaat dat niet gebeuren. Wie weet nog een leuke site leuke betaalbare warme dekens. Ik zag op https://www.adenandanais.com wel een leuke maar geen idee of die warm zijn.

Maat 44! Echt een ukkie dan :oo

https://www.klippan.nl Super fijne dekentjes :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:44

IMJ schreef:
Even wat gegoogled ter verduidelijking.

Direct linkjes.
https://www.oogziekenhuis.nl/nieuws/oog ... e-zon.html

Precies dat. Familie van mij is professor in dat ziekenhuis, en die heeft mij uitgebreid verteld hoe belangrijk een zonnebril is voor kleine kinderen (en voor volwassenen). Zelf heb ik altijd een zonnebril op bij zonneschijn. Doe ik het niet heb ik in no-time koppijn. Ligt er niet aan dat je ogen er niet aan gewend zijn.

Bovendien kijk je idd niet recht in de zon, maar de zon reflecteert ook in auto's en op ramen etc. Of kijk je daar dan ook niet naar?

Hoe dan ook probeer ik mn dreumes een zonnebril op te zetten, maar helaas tot nu toe zonder succes -O-

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 19:49

@pantykous maat 44 heb ik voor de zekerheid van een vriendin gekregen. Die had zij nog. Dat komt omdat men de hele tijd al zegt dat hij achterloopt in groei en gewicht dus ik heb het maar in de tas gedaan. Ik zal eens kijken naar de dekens. Dank je

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:19

Die link had ik idd ook gevonden, IMJ, toen ik ging kijken of zonnebrillen echt nodig waren :j
Ik wil nog zo'n elastisch brillenkoordje voor het gemak en dan hoop ik maar dat ie m op houd :Y)

Bedankt voor de wastips pmarena!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:22

Ze vallen ook gewoon van die kleine neusjes af :D

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:00

Cemlys schreef:
Aden anais heeft ze nu een dekentje op met lakentje. Die dekens zijn zo fijn. Die heb ik zo vaak gebruikt al.

Heeft iemand die puckbaby 4 seizoenen?

Ja ik. Bevalt hier heel goed. Wel alleen nog maar de zomeruitvoering gebruikt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:04

Puckababy 4 seasons heb ik en bevalt echt super! Wel wordt het hier in de winter boven echt heel erg koud en is T een koukleum, dan is hij net niet warm genoeg. Voor die echt koude nachten heb ik een 3.5 TOG slaapzak van Ergopouch.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:05

ik heb 2 minikindjes
dochter was 1850 gram en 44 cm bij geboorte ( gehaald bij 37 weken)maat 44 was veel te groot. maat 68 bij 1 jaar. nu is ze 4 en heeft ze maat 104/110

zoontje was 46 cm en 3 kilo. Maat 44 paste na een week perfect. nu is hij 9,5 maand en heeft hij maat 68 en heel soms 74

hier voor beide kids zonnebrillen in huis alleen trekt de kleinste alles van zijn hoofd af ( ook petjes en hoedjes) dus erg lasting

dochter houd hem gelukkig wel op ( die kan je het uitleggen, scheelt een hoop)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:11

Hier Meyco dekens en een lamsvacht. Heerlijk knusjes.

Zonnebrillen houdt gup niet op. Dus hoedjes en petjes. Hij haat de zon in zijn gezicht dus kijkt niet vrijwillig in de zon.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:19

Koeka winterdeken is heerlijk. Ik heb toen de ledikantversie van mn ouders gekregen en de wiegversie zelf gekocht. Heerlijk warm.
Eigenlijk ook een boxkleed en buggyinleg daarvan gekocht.

Oh fijn die slaapzak. Eventueel kun je er ook nog een deken opleggen toch? Hier ook altijd erg koud.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:32

Ja hier altijd nog een deken over, ook erg koude kamer. De slaapzak kun je onderaan nog dubbel doen (en vastmaken) waardoor je ze al wel snel kunt gebruiken. Ik gebruik hem al wel sinds hij 4 maand was.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:36

Deken bleef T niet onder liggen, dus toen maar een turbo slaapzak gekocht
En heb ook nog een slaapzak tussen de zomer en herfstversie van de puckababy in, vond daar ook iets teveel verschil in zitten