Damned schreef:Er is een examen waarvoor de helft van de punten staan op 20 meerkeuzevragen. Er is een fout gemaakt waardoor elk antwoord A is, wat natuurlijk niet veel gebeurt (nooit zelfs vermoed ik) , waardoor veel studenten twijfelden en misschien express niet altijd A ingevuld hebben.
Vinden jullie dat er iets zou moeten veranderen? Of vinden jullie het examen toch geldig? (Sommigen opperen nieuw examen of hogere cesuur laten vallen, of een andere creatieve oplossing)
Het is echt gebeurd deze week voor een heel moeilijk examen (politicologie) , ik ben een van de gelukkigen die overal A ingevuld heeft, maar anderen uiteraard niet, en die zijn nu een beetje boos.
Ik begrijp de redenatie en emotie van je mede-studenten Damned. Maar als bij alle vragen het juiste antwoord wel vermeld stond waarom zou het examen dan ongeldig zijn? Het is een toetsing op kennis hè. Niet op wat je denkt dat een examenmaker bedoelt zou willen hebben. Dan is het een examen psychologie (of paragnost misschien wel) en niet politicologie. En jij was immers ook in staat overal het juiste antwoord (A) te selecteren? Er zullen vast studenten zijn die het examen gehaald hebben ondanks dat ze opzettelijk een paar keer geen A hebben ingevuld. En degenen die het niet gehaald hebben, zouden die het wel gehaald hebben als de antwoorden wel at random hadden gestaan?
Ik zou zeggen, examen is geldig, en voor de rest komt vast wel een herkansing later in het jaar?