Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:39

Ik scheer echt regelmatig droog, en op wat irritatie direct na het scheren na heb ik er niet echt last van haha.

Wat ik me afvraag is of ik voor niks viptickets van 115 per stuk heb gekocht voor woensdag :+
Ik sta namelijk wel op de VIP lijst omdat ik lid ben van de fanclub, maar mijn vriendin is dat niet en zij staat niet op die lijst..

Niet dat jullie me hierbij kunnen helpen maar ik heb best stress erom :')

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:46

Ik vraag me in de auto wel eens af waarom er bepaalde mensen zijn die direct moeten toeteren, gebaren o.i.d. wanneer iemand in hun ogen bijvoorbeeld niet snel genoeg rijdt. Misschien zelf een rot dat gehad, oké, maar dan nog wat maakt dat je dat op dat moment moet uiten naar een ander die daar helemaal niks aan kan doen, wat is daarmee te bereiken voor jezelf en voor de ander?

Die container van geamputeerde lichaamsdelen klinkt trouwens wel lekker luguber, je zal m maar perrongelijk open doen onder de impressie dat je een gewone container in kijkt.. :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:49

xxwienekexx schreef:
Die container van geamputeerde lichaamsdelen klinkt trouwens wel lekker luguber, je zal m maar perrongelijk open doen onder de impressie dat je een gewone container in kijkt.. :')

Dat kan niet gelukkig.
Eenmaal de deksel erop krijg je hem er niet meer af
Ze worden dan in de sluis gezet en toegewezen persoon zorgt ervoor dat ze ergens komen waar de afvaldienst het kan ophalen.

Schemerdier

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:57

Er is een examen waarvoor de helft van de punten staan op 20 meerkeuzevragen. Er is een fout gemaakt waardoor elk antwoord A is, wat natuurlijk niet veel gebeurt (nooit zelfs vermoed ik) , waardoor veel studenten twijfelden en misschien express niet altijd A ingevuld hebben.
Vinden jullie dat er iets zou moeten veranderen? Of vinden jullie het examen toch geldig? (Sommigen opperen nieuw examen of hogere cesuur laten vallen, of een andere creatieve oplossing)

Het is echt gebeurd deze week voor een heel moeilijk examen (politicologie) , ik ben een van de gelukkigen die overal A ingevuld heeft, maar anderen uiteraard niet, en die zijn nu een beetje boos.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:59

Ik vind dat opzettelijke misleiding. Strikvragen oké maar ook dat doe je niet bij elke toetsvraag.
Als docent zou ik het nooit doen, maar ik weet niet wat de regels ervan zijn..

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:01

Het was niet met opzet, maar een foutje :) Al verandert dat natuurlijk niks voor de studenten, want op het examen denk je daar natuurlijk niet aan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:06

Macs schreef:
Ik vind dat opzettelijke misleiding. Strikvragen oké maar ook dat doe je niet bij elke toetsvraag.
Als docent zou ik het nooit doen, maar ik weet niet wat de regels ervan zijn..

Maar voor zover ik het begrijp is het niet bewust zo gegaan. Toch zou ik ook mijn vraagtekens bij de geldigheid van het examens zetten, hoewel ik betwijfel in hoeverre je een poot hebt om op te staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:14

Damned schreef:
Er is een examen waarvoor de helft van de punten staan op 20 meerkeuzevragen. Er is een fout gemaakt waardoor elk antwoord A is, wat natuurlijk niet veel gebeurt (nooit zelfs vermoed ik) , waardoor veel studenten twijfelden en misschien express niet altijd A ingevuld hebben.
Vinden jullie dat er iets zou moeten veranderen? Of vinden jullie het examen toch geldig? (Sommigen opperen nieuw examen of hogere cesuur laten vallen, of een andere creatieve oplossing)

Het is echt gebeurd deze week voor een heel moeilijk examen (politicologie) , ik ben een van de gelukkigen die overal A ingevuld heeft, maar anderen uiteraard niet, en die zijn nu een beetje boos.

Ik begrijp de redenatie en emotie van je mede-studenten Damned. Maar als bij alle vragen het juiste antwoord wel vermeld stond waarom zou het examen dan ongeldig zijn? Het is een toetsing op kennis hè. Niet op wat je denkt dat een examenmaker bedoelt zou willen hebben. Dan is het een examen psychologie (of paragnost misschien wel) en niet politicologie. En jij was immers ook in staat overal het juiste antwoord (A) te selecteren? Er zullen vast studenten zijn die het examen gehaald hebben ondanks dat ze opzettelijk een paar keer geen A hebben ingevuld. En degenen die het niet gehaald hebben, zouden die het wel gehaald hebben als de antwoorden wel at random hadden gestaan?
Ik zou zeggen, examen is geldig, en voor de rest komt vast wel een herkansing later in het jaar?

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:54

Ik zou niet weten waarom het niet meer geldig is. Bij ons is er altijd ingestampt dat je niet moet kijken naar je eerdere antwoorden maar echt per vraag moet kijken. Dus ook als de antwoorden allemaal A zijn.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:55

Ah ja dat had ik ff verkeerd gelezen. Toch zou ik een klacht indienen. Het was van de school een fout en niet met opzet bedoeld (met achterliggende gedachte). En het maakt de studenten in de war. Dit is nameliijk niet de bedoeling van een multiple choice. Wat de regels ook zijn ik hoop dat de school de studenten een herkansing wil geven.

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:00

Ik zou als docent het eerder proberen ongeldig te laten verklaren omdat het tentamen juist eerder makkelijker gemaakt is dan moeilijker. Jij hebt het over een aantal studenten die wellicht expres wat anders ingevuld hebben dan telkens A, maar hoeveel zullen er zijn die het juist doorhadden en daardoor juist hun antwoorden veranderd hebben naar overal A? Verder ga ik met dinek123 mee, je hoort als student sowieso per vraag te kijken welk antwoord het beste is, dan denk ik eerder dat die mensen die antwoorden veranderd hebben sowieso al erg twijfelden over hun antwoorden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:10

Het is door de juridische dienst van de universiteit geldig verklaard. De professor heeft gezegd dat hij zal kijken naar de resultaten, maar ik weet niet of hij er nog iets aan zal/kan veranderen indien er inderdaad heel afwijkende resultaten te zien zijn ten opzichte van vorige jaren. Ik hoop het niet, of toch niets nadelig voor mij :+
Een herkansing is mogelijk, nou ja, in de vorm van een herexamen als je niet geslaagd bent :D (er was ook nog een ander deel met 2 open vragen, maar die vond ik persoonlijk nog moeilijker dan het meerkeuzegedeelte).

Het heeft in ieder geval voor heel wat beroering gezorgd, het is zelfs in het nieuws gekomen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:12

Maar als je nou bij iedere vraag denkt: dit is het antwoord maar ik vul het niet in want alleen maar A kan niet goed zijn, dan ben je toch een beetje stom :=

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:16

Ik denk niet dat er veel zijn die elke vraag 100% zeker wisten :D

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:37

Dan herhaal ik het nog maar even: ik denk dat er meer zijn die de 'fout' doorhadden en daardoor alles op A gegooid hebben, dan dat er studenten waren die juist expres andere antwoorden invulden.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:52

Ik persoonlijk zou dusdanig aan mezelf gaan twijfelen dat ik inderdaad bij sommige vragen een ander antwoord dan het juiste in zou vullen. Dat kan je dom vinden, maar wat mij betreft is het meer een kwestie van (on)zekerheid.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:07

Dat zou ik ook wel hebben avis.
Bij een antwoord met 100% zekerheid vul je a in.
Maar vaak genoeg twijfel je tussen twee antwoorden.
En dan kan ik me voorstellen dat het je over de streep trekt eens wat anders te kiezen dan a.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 16:07

Ik weet het niet, maar ik denk dat er zoals Avis zegt wel een grote twijfelende groep was, zeker omdat het examen bekend staat als een heel moeilijk examen. Dan begin je toch snel aan je eigen kennis te twijfelen omdat je denkt dat telkens A toch echt niet mogelijk kan zijn. (heb ik ook gedaan, ik had echt het gevoel dat ik iets dom, roekeloos en gevaarlijks had gedaan toen ik mijn blad met enkel A's afgaf :+ )

inderdaad bruintje, op facebook hebben al redelijk wat studenten aangegeven dat gedaan te hebben wanneer ze twijfelden.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:12

Tuurlijk moet je het weten en daarop je antwoord baseren. Maar geloof me, iedereen twijfelt als ze bij alles a in zouden vullen.
Het zou dus kunnen dat degene die het trucje doorhadden een voldoende hebben terwijl ze het normaal gesproken niet zouden halen.. ik vind het in ieder geval niet kunnen, en word er in mijn docentenopleiding ook voor gewaarschuwd om je leerlingen niet (al dan niet expres) voor het blok te zetten.. ik snap ook niet hoe dit fout heeft kunnen gaan.
Ik maak mijn toetsen altijd zelf. Het lijkt nu door een programma te zijn gemaakt?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:48

Jep, een programma moest zorgen voor verschillende permutatiecodes (is gebeurd) en de assistent is blijkbaar het hokje vergeten aan te vinken om ook de antwoorden te randomniseren (randomiseren? zoiets dus) :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:15

Ik vraag mij af wat het verschil is tussen mijn linker en rechter (fiets)sok.

Afbeelding

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:17

Mijn paardrijsokken hebben het ook en voelen heel vervelend bij de tenen als ik ze verkeerd om aan heb :+ ik verwacht dus dat het aan de tenen ligt

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:19

Ik vraag mij af waarom het 6 maanden kan duren voordat je een intake hebt terwijl je ziek bent.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:19

Ik voel geen verschil :Y)

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 19:20

Ik heb binnen korte tijd twee keer een bloedneus gahads zonder reden. Hoe kan. Dit? Heeft t een reden?