Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:56

Als ik een sigaretten fabrikant was en verlies lijdt doordat er steeds minder mensen gaan roken vond ik dat best slim bedacht :Y) je neemt het toch écht zelf! Je koopt het zelf, je steekt ze zelf op, er is niemand die je met het mes op de keel dwingt te roken ;)
Suiker komt steeds meer aan het licht, dat blijkt dus vrijwel net zo verslavend te zijn. En zit bijna overal in, je moet echt zoeken naar producten zonder toegevoegd suiker... Zelfs in dingen waarvan je je ernstig afvraagt wat suiker daarin doet...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:13

verootjoo schreef:
gohya schreef:
Dat filmpje,dat weet iedereen toch,dat wisten we 30 jaar geleden ook al. Niemand die er toen zo'n Hype van maakte,en opeens is het heel erg slecht [dát klopt dan ook weer wel,met die 600 stoffen die er nu in zitten] opeens ook voor meerokers.
Nogmaals,pak de fabrikanten aan! zij zijn de veroorzakers dat mensen tegenwoodig meeroken!

Fabrikanten? Mensen nemen toch zelf een sigaret? Ik zie nergens staan 'je moet roken want anders....'

Of zijn de snoepfabrikanten ook verantwoordelijk voor alle mensen met overgewicht? Je stopt het zelf in je mond en suiker is bijna net zo verslavend als nicotine.

Ja, want alle mensen met overgewicht zijn te dik doordat ze zich vol met snoep steken 8)7

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:17

Huh, waar zeg ik dat dan :? Vreemde conclusie uit mijn post...

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 12:19

Hmm,je laatste zin?

alle mensen met overgewicht steken de suikers zelf in hun mond, zeg je.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 14:07

Het overgrote deel trouwens wel.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:13

En bij 95% vd mensen met overgewicht is het ook gewoon eet en leefpatroon. Slechts bij een enkeling is het echt iets medisch.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:51

Heb je daar cijfers en bronnen van? Er is ook nog iets als psychische problematiek.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:55

chanel1985 schreef:
Heb je daar cijfers en bronnen van? Er is ook nog iets als psychische problematiek.

Google is your best friend.
Ik had het idd over puur medisch, dus bijvoorbeel schildklierproblemen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:55

Als het gaat om overgewicht wordt er meteen geroepen over schildklierproblemen, medicatie en blabla. True, sommige mensen hebben daar last van. Maar echt flinke obesitas door enkel en alleen medicijnen en een puur medische aandoening is echt niet zo veelvoorkomend als dat het door diegenen zelf wordt geroepen. Maar naar jezelf kijken en je aanpassen is moeilijk. En ja dat zegt iemand die zelf flink overgewicht heeft gehad en medicatie slikt met als bijwerking gewichtstoename. Toch ben ik 30kg kwijt en alweer een aantal jaar op een gezond gewicht.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 17:59

En jij bent representatief voor iedereen?

Bij overgewicht schuilt er heel veel psychische problematiek, zeker als er aldoor wordt geroepen door mensen dat ze "gewoon" minder moeten eten.

Dat is al wat ik wil bedoelen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:01

Willl65 schreef:
Opvsllend is wel dat ondanks dat je bijna nergens meer mag roken de rokers wel steeds meer als criminelen worden gezien.

en waarom is dat verkeerd dan?
Men wordt steeds meer bewust van de gevaren en de overlast van de geur en benauwdheid van de rook.
Dat je vroeger overal mocht roken is mooi meegenomen voor de rokers, maar logisch dat men na zoveel onderzoek en bewijs daar nu anders over denkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:04

chanel1985 schreef:

Zeg ik dat?

En nee, van psychische problemen alleen kom je niet aan. Wel van het extra eten als gevolg van psychische problemen. Maar o wee, dat mag niet gezegd worden hoor, dat de mensen zelf een rol hebben in hun eigen overgewicht :=

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:07

sneeuwpop schreef:
Willl65 schreef:
Opvsllend is wel dat ondanks dat je bijna nergens meer mag roken de rokers wel steeds meer als criminelen worden gezien.

en waarom is dat verkeerd dan?
Men wordt steeds meer bewust van de gevaren en de overlast van de geur en benauwdheid van de rook.
Dat je vroeger overal mocht roken is mooi meegenomen voor de rokers, maar logisch dat men na zoveel onderzoek en bewijs daar nu anders over denkt.

Maar dat maakt een roker nog steeds geen crimineel. Zeker niet omdat velen bereidt zijn elders te roken, sigaret uit te maken, etc; mits het fatsoenlijk gevraagt wordt.

Daarnaast is het zeer zeker niet alleen de roker die overlast in het openbaar veroorzaakt. Het vervelende is alleen dat je over de rest niets mag zeggen. Daar is namelijk geen heksenjacht tegen begonnen. Imo allemaal tamelijk hypocriet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:08

Sjonge, wat mijn vergelijking al niet te weeg brengt: van sigarettenrook naar obesitas :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:14

chanel1985 schreef:

Bij overgewicht schuilt er heel veel psychische problematiek, zeker als er aldoor wordt geroepen door mensen dat ze "gewoon" minder moeten eten.

Dat is al wat ik wil bedoelen.

Maar dat is dus een vraag van waar je de lijn trekt. Want iemand die door psychische problemen te veel eet, eet uiteindelijk ook nog te veel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:32

Palmera schreef:
Maar dat maakt een roker nog steeds geen crimineel. Zeker niet omdat velen bereidt zijn elders te roken, sigaret uit te maken, etc; mits het fatsoenlijk gevraagt wordt.

Daarnaast is het zeer zeker niet alleen de roker die overlast in het openbaar veroorzaakt. Het vervelende is alleen dat je over de rest niets mag zeggen. Daar is namelijk geen heksenjacht tegen begonnen. Imo allemaal tamelijk hypocriet.

Nou, je zit goed in de slachtofferrol zeg.
Wat een kul allemaal.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:36

Slachtofferrol???? :+

Ik zie werkelijk waar geen verband tussen mijn vorige post en een slachtofferrol.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 18:41

De discussie hier vraagt om meer Popcorn.... :Y)

maarre, Ts, hoe gaat het nu met jou en de buren?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:20

snuffie123 schreef:
gohya schreef:
Mensen die al roken praat ik over.Ze hebben er vele extra verslavende stoffen in gedaan! wat niet op een pakje staat.Zo gaan mensen nóg meer roken en kunnen ze bijna niet meer stoppen.Dit is gewoon crimineel.
In snoep en koek zijn geen zwaar verslavende stoffen in gestopt,daar zit het verschil.

Ohnee, er is nu ook die vrouw en advocaat die de fabriekanten aan gaan pakken. Dat ze er extra verslavende stoffen instoppen zal best, maar je weet gewoon dat je verslaafd kan raken aan roken dus ga niet in die slachtofferrol zitten. Daar heb ik persoonlijk best een hekel aan. (Dit is niet persoonlijk naar jou gericht hoor! Maar in het algemeen)

Je steekt ze idd. ook zelf op.Maar er schijnt een wet-regel te zijn dat het verplicht is om op verpakkingen te zetten wat er allemaal in zit.Net zoals bij levensmiddelen dat ook verplicht is.
Ik weet nu pas dat er 600 stoffen in een sigaret zitten,waarvan 70!! kanker verwekkend zijn.
Ik voel me zó belazerd en ben zo boos op de fabrikanten,dat ik sinds vandaag gestopt ben met roken.
En ja,ik heb het er verdomd moeilijk mee,maar mijn wil om die fabrikanten niet meer van mijn geld te laten genieten is sterker.
Ik dacht altijd dat er (net als vroeger) nicotine,teer en een of andere chemische stof in zat.

Nu is het dan wel een win-win situatie,want ik hoop zo te stoppen met deze extra reden. 8-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:50

Er is wetgeving die de niet-roker beschermt op werk en veel openbare ruimtes. Dit topic gaat over roken in de tuin. Mijn buren rechts roken en inderdaad gaat dit wel eens via mijn ramen bij mij naar binnen.
Mijn buren links doen heel veel BBQ-en ' s zomers en 's winters de allesbrander aan. En tegenover me, die zetten graag de vuurkorf aan en aan de voorkant heb ik soms last van uitlaatgassen, zeker omdat bij sommige wijkbewoners oldtimers populair zijn.

Je woont in een wijk (met name in een stad) nu eenmaal dicht bij elkaar. Dus je zult regelmatig wat last van elkaar hebben. Zolang mensen zich aan de wet houden, kan je er weinig aan doen, behalve verhuizen naar een vrijstaande woning in de polder. Al kan het daar ook behoorlijk stinken tijdens mesten of gieren.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 20:43

Palmera schreef:

Het lijkt me net het omgekeerde; je mag het best zeggen als iemand overlast veroorzaakt. Behalve als het over roken gaat, dan moet je er maar heel blij mee zijn dat het nog maar half zo erg is dan vroeger.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 23:20

DatBenIkNou schreef:
En bij 95% vd mensen met overgewicht is het ook gewoon eet en leefpatroon. Slechts bij een enkeling is het echt iets medisch.

er zijn vele oorzaken, voor een zelfde uitkomst..

hier werd echter gesproken, de snoepfabrikanten aanklagen ..

nu dan wil ik ook wel aanschuiven om mijn hand op te houden..

heb matig overgewicht.. Maar niet van snoep,
wel door ongezonde leefstijl in perioden..

maar met name inactief leefgedrag bij vlagen
en dat in combinatie met te veel gesuikerde dranken (koffie met alles erop en eraan en dan rustig 2 liter per dag.. cola).. Maar ook gewoon te veel sausjes over het eten soms, of gewoon teveel verkeerd brood met verkeerde keuze beleg..

dus als iemand de snoepfabrikanten wil aanklagen voor alle mensen met overgewicht, dan wil ik wel vast mijn rekeningnummer geven.. kan altijd wel een extraatje gebruiken.. aan mijn overgewicht hebben ze verder geen schuld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 02:27

Electra63 schreef:
[naam] schreef:
Oké, dus nu is jouw rookgedrag mijn verantwoording.

Ik rook niet !!

Maar als ik zou roken, zou ik rekening houden met anderen, behalve als ze zeuren en drammen :D

Ik had verwacht dat je dat wel zou snappen en dat ik niet je halve post zou moeten kopieren.
Het gaat tenslotte om je instelling qua rookgedrag wat je tentoonstelt, of je nu op dit moment wel of niet rookt.
Het is niet andermans verantwoording hoe jouw instelling jouw rookgedrag beïnvloedt wanneer je geirriteerd raakt.

Willl65 schreef:
Probleem is juist dat veel rokers juist wel hun best doen en net zo roken als jij deed. Sommige ex rokers vinden dat echter nog steeds niet voldoende. Lees het topic maar door.
Er wordt geprobeerd mee te denken.
En ja er zitten ook rokers bij die geen rekening houden met....
Er wordt zelfs geopperd ze met criminelen in een hok te zetten.
Je kunt ook doorslaan.
Ik zal proberen zo veel mogelijk rekening met mijn omgeving te blijven houden. Maar houding en gedrag heeft niets met de roker te maken, zo blijkt ook uit dit topic.
Het heeft met de persoon te maken.

Ik heb maar even je hele post gequote want ik wil niets uit zijn verband trekken, maar het gaat om de vet gedrukte zin.
Ik neem aan dat je daarmee dit bedoelde?

[naam] schreef:
Misschien gaan ze het buiten roken in de toekomst eerst verbannen naar speciaal daarvoor bestemde koffieshops. Zet de sigarettenrokers en de wietrokers gewoon bij elkaar, kunnen ze heerlijk genieten van elkaars rook +:)+

Vind jij wietrokers criminelen dan?
Die doen niets verkeerds, wiet roken in daarvoor bestemde koffieshops is volkomen legaal. Net zo legaal als sigaretten roken.
Jij bent evenveel crimineel als die wietroker hoor :7

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 02:47

Repelsteel, als jij toch zo goed weet dat het alligators zijn, waarom blijf je je dan evengoed nog zo opwinden over die idioten die denken dat sigaretten boomstammetjes zijn?
Ja, ik vind je een drammende zeiksnor. Niet omdat je een andere mening hebt, maar omdat je jezelf constant blijft herhalen en net zo lang door lijkt te blijven zeuren totdat iedereen in dit topic met jou beaamt dat rokers slecht zijn.

Je zegt het zelf, het is niet andermans verantwoording hoe jouw instelling jouw rookgedrag beinvloed.
Jouw instelling is dat je gestopt bent. Gun een ander ook de tijd om zelfstandig tot dat inzicht te komen.
En kom nu alsjeblieft niet weer aan met de sigarettenrook in de ogen van je zoontje, want dat is een excess, omdat je zoontje de pech heeft gehad te dicht in de buurt te staan van een eikelige roker, die net zo goed een eikelige automobilist had kunnen zijn die roekeloos door de straat rijdt.
Uit jouw posts maak ik op dat de enige plek waar rokers mogen bestaan zijn in ballingschap in een coffieshop als ik je goed begrijp. Hoe wil je op die manier ooit met iemand een dialoog aangaan of zou deze boodschap bijdragen aan jouw missie voor een rookvrije wereld?

Het is dan wel niet jouw verantwoordelijkheid, maar voor mij heb je in ieder geval een positieve invloed op mijn rookgedrag. (als je het bekijkt vanuit het perspectief van LuckyStrike ;))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 03:07

Ga je meer roken omdat je van wat ik post gefrustreerd raakt en daardoor meer behoefte hebt aan sigaretten?
(Dat is wat ik begrijp uit het perspectief van Lucky strike, of begrijp ik het verkeerd?)

Rokers zijn al uit de openbare ruimtes verbannen, dus het zou mij niets verbazen wanneer ze ook uit openbare buitenruimtes zouden worden verbannen in de toekomst.
Ik kan me voorstellen dat dat voor een roker nogal oliebol is. Ik vond het ook behoorlijk oliebol toen het roken in vliegtuigen ineens verboden werd (achteraf denk ik wel eens aan wat voor levensgevaarlijke toestanden dat roken daarin had kunnen geven, afgezien van het gezondheids aspect).
Maar met de huidige ontwikkelingen zou het inderdaad zomaar eens die kant op kunnen gaan. Dat heeft niets te maken met mijn mening of met een missie die ik overigens niet heb.