Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:43

Je bent goed bezig, probeer dit te blijven volhouden, ook als hij nog eens met hangende pootjes terug komt met loze belofte, trap er niet in. Niet voor jezelf en zeker niet voor de baby.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:44

Peelie schreef:
Envoler schreef:
Nee ik ben inderdaad een slechte maagd met een baby (van HEM) in mijn buik. (Of ik ben Maria)

Eerlijk is eerlijk, ik ben hem in deze situatie, na alle gebeurtenissen en het gesprek van gisteren liever kwijt dan rijk

You go girl! *\o/* *\o/*

Echt hoor. Blijf voor jezelf opkomen.

Oh ja dat beloof ik!
Ik heb nu verantwoordelijkheid over een baby in mijn buik die niet voor zichzelf op kan komen en ik ben als mama verplicht veiligheid te waarborgen!
Ik voel me even heel erg sterk, door de mensen om me heen, de steun hier en het kleine prachtige wondertje in mijn buik.

Yonker

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:47

TS wat ben je een topwijf dat je toch voor jezelf kiest!
Ga zo door en kies voor jou en je kind. Iemand die je zo kleineert is je echt niet waard. Alle lof voor jou!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:51

chanel1985 schreef:
Je bent goed bezig, probeer dit te blijven volhouden, ook als hij nog eens met hangende pootjes terug komt met loze belofte, trap er niet in. Niet voor jezelf en zeker niet voor de baby.

Dit zeker voor ogen houden, hij kan op een gegeven ogenblik echt wel met mooie praatjes terug komen maar dat zal hij alleen doen om zeggenschap over het kind te krijgen, let op dat je er niet intrapt.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:53

Hoe sta ik in mijn recht als moeder?
Wat als hij erkend wil worden / DNA testen oid?
Wat mag ik weigeren?

Toevallig keek ik vandaag met mijn beste vriend de film
'Not without my daughter'
Nu ga ik mezelf niet gek maken maar er zitten een hoop andere risico's met een vader uit een ander land/cultuur/geloof

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:55

Ik weet niet hoe het in Nederland geregeld is/wordt, in belgie moet een vader zijn kind erkennen als men niet getrouwd is, met toestemming van de vrouw. Als dit ook zo is in nederland, zorg dat je dat zeker niet doet, liever geen alimentatie dan een groot risico nemen dat hij met het kind naar het buitenland gaat. Eens ze in het buitenland zitten, is het heel moeilijk om je kind nog terug te krijgen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:57

Hij moet toestemming hebben van jou om het kind te laten erkennen

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:59

Ik hoef geen geld of ondersteuning gelukkig, financieel zitten we meer dan prima gelukkig.
Ik wil hem absoluut niet erkennen om die reden.
Ik wil absoluut zijn kind niet ontnemen (al wil hij het mij wel ontnemen) maar ik geloof niet dat deze man serieus en liefdevol betrokken wil zijn.

Ik moet hem nog wel mijn definitieve besluit vertellen, dat word nog wat

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:00

Ik lees al een tijdje mee en ik kan niks anders dan respect hebben voor jou, TS :)
Ik heb (god zij dank) helemaal geen ervaring hiermee maar je verhaal heeft me geraakt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en zet m op!! :*

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:02

Hij moet in eerste instantie toestemming van jou hebben om het kind te erkennen. Hier zitten dan rechten en plichten aan: Hij zou eventueel alimentatie moeten betalen, maar zou ook recht kunnen hebben op een bezoekregeling.

Als jij geen toestemming geeft, kan hij een dna test eisen bij de rechter. Waarna het vorige bij bewezen vaderschap ook in werking treed. Echter: Jij hebt als moeder ook wel een stem en als het voor de rechter zou komen, luisteren ze ook echt wel naar jouw verhaal!

Ik zou voor nu geen slapende honden wakker maken. Informeer jezelf goed, maar laat hem in het ongewisse. Zoals al is gezegd: liever geen alimentatie, maar ook geen risico's voor jou en het kind.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:04

Envoler schreef:
Ik hoef geen geld of ondersteuning gelukkig, financieel zitten we meer dan prima gelukkig.
Ik wil hem absoluut niet erkennen om die reden.
Ik wil absoluut zijn kind niet ontnemen (al wil hij het mij wel ontnemen) maar ik geloof niet dat deze man serieus en liefdevol betrokken wil zijn.

Ik moet hem nog wel mijn definitieve besluit vertellen, dat word nog wat

Ik zou hem juist wel zijn recht om zijn kind te zien ontnemen, te veel risico. Zo iemand is sluw genoeg om stilletje aan weer meer en meer macht naar zich toe te trekken. Tot je hem op een bepaald moment vertrouwd en je kind een dag mee laat gaan...

Wat is zijn recht nog als vader, als hij agressief wordt, manipuleert, chanteert om het kind te laten weg halen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:13

Geen tips over kinderen of lastige mannen :D maar wil net als de rest toch even mijn bewondering uitspreken over jouw handelen! En mocht je een dagje Drenthe willen doen, je bent welkom!

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:14

Mariska_28 schreef:
Geen tips over kinderen of lastige mannen :D maar wil net als de rest toch even mijn bewondering uitspreken over jouw handelen! En mocht je een dagje Drenthe willen doen, je bent welkom!

Leuk Mariska! Kom ik ook zeker op terug!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:14

Hoe staat het nu met je plannen om moslim te worden, wil je je kind volgens de leer van de koran gaan opvoeden?
Hoe staan de zusters die je helpen met de koran-leer eigenlijk tegenover je zwangerschap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:14

Qua kinderen kan ik je weinig tips en advies geven, ik weet niet hoe het zit met erkennen.
Maar persoonlijk zou ik heel goed nadenken of je deze man uberhaupt dadelijk bij je kleintje wilt.
En of je hem nog in jouw leven wil, zeker na wat er allemaal gezegd en gebeurd is.

Goed dat je voor jezelf kiest.
En er zullen twijfel momenten komen. Dat is heel logisch en begrijpelijk.
Hij zal je gaan proberen te manipuleren, lieve woordjes, proberen de grip terug te pakken.
Houd vol en wees sterk.
Ik kon van zo'n eikel afkomen, dat kan jij ook.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:20

Albert schreef:
Hoe staat het nu met je plannen om moslim te worden, wil je je kind volgens de leer van de koran gaan opvoeden?
Hoe staan de zusters die je helpen met de koran-leer eigenlijk tegenover je zwangerschap?

Dit is iets waar ik pas op in ga als ik mijn traject op gang heb. Dat ik nog steeds het mooie in de islam zie is zeker en ik heb inderdaad contact met enkele zusters die mij vanaf dag 1 begeleiden. Echter is dit een hele grote verandering in mijn leven en ook ik moet uitkijken dat bij deze dames niet bekend word wie de vader is. Hij zit namelijk bij dezelfde stichting en via hem ben ik erin gerold.
Ik heb heel veel dingen waar ik rekening mee moet houden en nu een hoop andere dingen en zorgen aan mijn hoofd. Dat ik denk dat de islam even op moet schuiven naar een moment dat ik wel alles op de rit heb.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:24

Als hij het kind erkent dan heeft hij ook rechten. Daar ontkom je niet aan in Nederland, het heeft ook geen zin om stomme plannetjes te bedenken die zouden moeten voorkomen dat hij het kind ziet.

Zolang hij het kind niet erkent heeft hij ook geen rechten. Gezien de situatie dat ts financieel onafhankelijk is zou ik helemaal NIKS zeggen zodat hij het kind niet erkent. Ts heeft niks van hem nodig, hem ook niet dus een erkenning van hem heeft voor haar geen meerwaarde.

Ik zou dat hele erkennenverhaal gewoon helemaal niet aan hem vertellen. Zorg er gewoon voor dat je zelf het kind aangeeft bij de burgerlijke stand.

Wil hij in een later stadium het kind erkennen dan heeft hij jouw toestemming nodig, en die kan je weigeren. Dan zal hij een DNA test kunnen vorderen, die kan je ook weigeren en pas op bevel van een rechter uit laten voeren (ben je jaahaaren onderweg als je het goed doet)

Dus ik zeg, maak hem gewoon niet wijzer dan hij hoeft te zijn.

Mocht hij zijn kind willen zien (en ik ben van mening dat het kind daar recht op heeft!!) dan kan dat onder toezicht op jouw voorwaarden zolang hij het kind maar niet erkend heeft. Pas al hij het kind erkend heeft kan hij eisen stellen aan het bezoek.

Ik zal nog even uitleggen waarom ik vind dat het kind het recht heeft om de vader te kennen. Het kind kan er niks aan doen, en ongeacht ik de knul een eikel van de bovenste plank vind heeft het kind het recht om daar heel anders over te denken en ik ben van mening dat een kind dat ook zelf moet ontdekken. Ik hoor risico hier en risico daar, bij toezicht (geen erkenning) is er geen risico. Als er recht is (dus erkenning) dan bepaald de rechter of het kind wel of niet met de vader mee moet, en rechters geven graag kinderen mee zelfs als de vader een veroordeelde pedofiel is. Ik ken een geval waar de moeder de gevangenis in moest als zij niet haar kinderen met onbegeleid bezoek met de vader (die de moeder en kinderen zwaar mishandeld had) mee zou geven.

Dus ga nou geen gekke plannen bedenken, hoop er gewoon op dat hij niet bij het aangeven van de baby is, en dat hij vergeet te erkennen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:44

Envoler schreef:
Albert schreef:

Dit is iets waar ik pas op in ga als ik mijn traject op gang heb. Dat ik nog steeds het mooie in de islam zie is zeker en ik heb inderdaad contact met enkele zusters die mij vanaf dag 1 begeleiden. Echter is dit een hele grote verandering in mijn leven en ook ik moet uitkijken dat bij deze dames niet bekend word wie de vader is. Hij zit namelijk bij dezelfde stichting en via hem ben ik erin gerold.
Ik heb heel veel dingen waar ik rekening mee moet houden en nu een hoop andere dingen en zorgen aan mijn hoofd. Dat ik denk dat de islam even op moet schuiven naar een moment dat ik wel alles op de rit heb.

Los van je zwangerschap en dergelijke vind ik dit een aparte uitspraak.. Als je hier daadwerkelijk je "roeping" of whatever in gevonden hebt, dan kun je dat toch niet zomaar even "opschuiven"?

Hiermee probeer ik te zeggen dat ik denk dat de islam naar mijn meninh niks voor jou is, maar dat dit ook (onbewust) iets is wat door je vriend erdoor gedrukt is..

Niets ten nadele van de islam, als je je er goed bij voelt, prima.. Maar als men in de moskee erachter komt van wie je zwanger bent en hij voelt zich dan (door familie, vrienden of wat dan ook) gedwongen om wraak te nemen, dan kun je een groot probleem hebben..

Iets om over na te denken misschien..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:53

Ze zal het wel moeten opschuiven, ze is ongehuwd zwanger. Ts, je zegt dat je hem je besluit nog moet meedelen, doe dat in dit geval maar met een appje. Gewoon zeggen dat je het kind houd en omdat hij een abortus eist je hem niet meer wil zien en dat je de relatie per direct stopt. Bewaar zijn, ongetwijfeld woedende antwoord, mocht hij later toch eisen dat er een dna test gedaan moet worden dan kunnen dit zwaarwegende redenen zijn voor een rechter om te weigeren.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:56

een rechter zal nooit een dna test weigeren

is zou ook zeggen dat alle contact vanaf nu via jouw ouders loopt en hem gelijk overal op blokkeren

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 17:57

Nine,
Zit nog niet te diep in de islam om dat te kunnen beoordelen. Hoe dat verder weet ik even niet. Afgelopen weekend zat ik nog in een bijkomst in Rotterdam en nu ben zwanger waarvan vader uit beeld lijkt te verdwijnen. Ik heb echt niks op orde momenteel en mijn gezondheid en alles wat ik moet regelen voor een kind staat op 1, en ik weet zeker dat Allah mij daar niet voor gaat straffen als ik in het belang van een kind kijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:13

Fijn TS om je kracht nu in het topic terug te zien ook!! You go girl!!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:21

Mag ik je feliciteren TS?
Hoever ben je?

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:29

Ik heb al de hele tijd meegelezen, maar ik moet nu toch echt zeggen dat ik trots op je ben. Je pakt het erg volwassen aan en ik denk dat je een fijne moeder zal zijn.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:43

Goed zo TS,kies voor jezelf en je kindje!!

Dit kindje gaat je leven een wending geven.
hou vol en neem alle hulp aan die je krijgen kan.
het zal misschien niet altijd makkelijk zijn,maar ik weet zeker dat je leven alleen maar beter zal worden.
hou vol,en geniet van je zwangerschap