Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:19

Palmera schreef:
Selka schreef:
Exact!

Waarom zou je met zulke mensen "vrienden" willen zijn. Dit zijn geen vrienden.

Uiteraard! TS mag op haar beurt zelf beslissen of ze wel of niet naar de feestavond gaat. Ook staat het TS volledig vrij om keuzes te maken m.b.t de vriendschap. :j Het staat TS ook volledig vrij om deze mensen nooit meer uit te nodigen.
Maar het staat TS níet vrij om maar te blijven doorzagen over een uitnodiging die is gestuurd. Keuze van het bruidspaar. Ook twee mensen. En die keus moet imo gewoon gerespecteerd worden. :)

Respecteren doet ze volgens mij ook wel, maarja, in hoeverre 'respecteer' je zoiets. Als je vervolgens helemaal niet gaat, respecteer je het dus niet. En ik vind dat terecht ook :+

@Huertecilla
Tsja, je kan ook altijd over je heen laten lopen. Als zij een duidelijke sneer naar jou doen, kan je er voor kiezen om wel altijd lief terug te blijven doen. Prima, dat is dan jouw keus. Als de vriend van TS hier geen moeite mee heeft, moet ie inderdaad lekker gaan. Zou ik ook niet mee zitten. Maar een hele normale situatie is dit niet, en jij komt over alsof jij het dat wel vindt :+
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 19-07-16 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:20

Palmera schreef:
Uiteraard! TS mag op haar beurt zelf beslissen of ze wel of niet naar de feestavond gaat.

Het staat haar overigens NIET vrij om de beslissingvrijheid van haar vriend te beinvloeden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:21

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:
Uiteraard! TS mag op haar beurt zelf beslissen of ze wel of niet naar de feestavond gaat.

Het staat haar overigens NIET vrij om de beslissingvrijheid van haar vriend te beinvloeden.

Maar misschien zit het haar vriend zelf ook wel niet helemaal lekker. Zou ik me goed kunnen voorstellen :+

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:21

Maar geen tactische keuze wat grote gevolgen kan hebben voor de toekomst. In mijn ogen hoeft het dan van mij ook niet meer die vriendschap. Als je zo achtergestel word. Ze hebben 2,5 jaar verkering? Dat doe je niet.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:22

Pfff, TS wat een rot situatie :(:)

Ik weet wel dat mijn man helemaal niet meer gegaan was, einde vriendschap :evaw:
Die had het echt niet gepikt als ik niet mee mocht.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:23

Ben benieuwd of dit een Bro's before... gevalletje wordt of niet. Je weet tenminste wel wat je aan je vriend hebt zometeen ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:26

Thesserd schreef:
Maar misschien zit het haar vriend zelf ook wel niet helemaal lekker. Zou ik me goed kunnen voorstellen :+

Ik niet,
Nogmaals, IK zou me er niet aan sttoren en hopen dat mijn partner dikke pret zou hebben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:27

Huertecilla schreef:
Palmera schreef:

Met je eens. Ik heb het expliciet over de keuze van TS met betrekking tot háár uitnodiging. De vriend zal zijn eigen keus moeten maken.

Thesserd schreef:
Palmera schreef:

Uiteraard! TS mag op haar beurt zelf beslissen of ze wel of niet naar de feestavond gaat. Ook staat het TS volledig vrij om keuzes te maken m.b.t de vriendschap. :j Het staat TS ook volledig vrij om deze mensen nooit meer uit te nodigen.
Maar het staat TS níet vrij om maar te blijven doorzagen over een uitnodiging die is gestuurd. Keuze van het bruidspaar. Ook twee mensen. En die keus moet imo gewoon gerespecteerd worden. :)

Respecteren doet ze volgens mij ook wel, maarja, in hoeverre 'respecteer' je zoiets. Als je vervolgens helemaal niet gaat, respecteer je het dus niet. En ik vind dat terecht ook :+

Als je niet kunt of wilt ingaan op een uitnodiging heeft dat niets te maken met niet respecteren.
Het is een uitnodiging. Geen bindend verdrag.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:27

Huertecilla schreef:
Thesserd schreef:

Ik niet,
Nogmaals, IK zou me er niet aan sttoren en hopen dat mijn partner dikke pret zou hebben.

Geloof dat het in dit topic niet over jou gaat :)*

TS heeft al lang aangegeven dat haar vriend er enorme moeite mee heeft en in tweestrijd zit

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:28

Selka schreef:
Ben benieuwd of dit een Bro's before... gevalletje wordt of niet. Je weet tenminste wel wat je aan je vriend hebt zometeen ;)

Ik mag toch van harte hopen dat TS nú al weet wat ze aan haar vriend heeft. :)

420BlazeIt

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:29

Mag hopen dat die vriend leuke tijd mag beleven met zijn vrienden en hij die vrijheid ook krijgt.

Amandavd

Wat een aannames doen mrnsen weet. Ts dramt niet door. Ja die mail was niet slim maar verder dramt ze nergens. De bruidegom to be wou TS graag zelf ook nog spreken.

BigOne

Tja, een aantal pagina's gelezen maar eigenlijk was het niet nodig. Indien ik deel uit maakte van een vrienden groep, verjaardagen, oud en nieuw , barbecueën enz. en samenwoonde en als dan partner de hele dag moet/mag en ik zou alleen voor de avond gevraagd zijn waarbij duidelijk was dat de andere partners er wel zijn??? Dan ging ik gewoon helemaal niet en was de gezamenlijke feestvreugde op andere tijden ook voorbij. Was ik de partner die wel de hele dag moest opdraven waarbij iedereen uit de vriendenkring aanwezig was behalve mijn eigen partner dan ging er eerst een belletje naar het a.s. bruidspaar om te vragen of het een vergissing was, zo niet, dan alleen sávonds met zijn tweeen. En zou ik blij zijn niet in de schoenen van de bruidegom te staan met zo'n partner.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:30

Palmera, Nouja blijkbaar niet als ze aangeeft dat haar vriend twijfelt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:32

bigone schreef:
Tja, een aantal pagina's gelezen maar eigenlijk was het niet nodig. Indien ik deel uit maakte van een vrienden groep, verjaardagen, oud en nieuw , barbecueën enz. en samenwoonde en als dan partner de hele dag moet/mag en ik zou alleen voor de avond gevraagd zijn waarbij duidelijk was dat de andere partners er wel zijn??? Dan ging ik gewoon helemaal niet en was de gezamenlijke feestvreugde op andere tijden ook voorbij. Was ik de partner die wel de hele dag moest opdraven waarbij iedereen uit de vriendenkring aanwezig was behalve mijn eigen partner dan ging er eerst een belletje naar het a.s. bruidspaar om te vragen of het een vergissing was, zo niet, dan alleen sávonds met zijn tweeen. En zou ik blij zijn niet in de schoenen van de bruidegom te staan met zo'n partner.

:j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:34

Huertecilla schreef:
Thesserd schreef:

Ik niet,

Met laatste ben ik het echt eens; vind ook niet dat jij je partner een schuldgevoel aan moet praten. Dan maak je het probleem groter dan het is imo.

Jennyj01

Sterkte vanavond. Het is en blijft een rotsituatie die eigenlijk alleen maar slecht kan uitpakken. Het is gewoon super onbeschoft naar jou en je vriend toe.

Sees

Rachelle, feestjes en verjaardagen zijn niet te vergelijken met een trouwdag ;). Wat Palmera zegt dus.

Amanda, dat staat echt zó niet in verhouding met wat het kost :n. Wat Janouk ook zegt.

Machie, we hadden wel meerdere partners niet uitgenodigd maar van de vrienden van mijn man toevallig een niet nee. Ik kende haar toen eigenlijk niet, ze hadden nog niet zo lang verkering en woonden nog niet samen (als enige). Dus toen we (uit kostenoverweging) moesten gaan schrappen, is zij geschrapt. Ze heeft er zelf overigens nooit moeilijk over gedaan.

Thesserd, ik voelde me dus juist heel ongemakkelijk dat ik voor de hele dag werd uitgenodigd. Dat kan dus óók ;). Overleggen zou ik overigens nooit aan beginnen, dat is een gebed zonder eind...

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:35

Citaat:
Tsja, je kan ook altijd over je heen laten lopen.
Dat is maar hoe je het opvat. Ingaan op de uitnodiging zoals die er ligt wil niet zeggen dat TS over zich heen laat lopen. Je kunt ook zeggen dat ze daarmee laat zien erboven te staan en zich er niet over op te winden. Lijkt mij persoonlijk geen slecht idee. Je kunt er altijd naderhand nog een keer op terugkomen, laat bruid en bruidegom eerst gewoon lekker trouwen. En dan nog, er zijn ergere dingen om je druk over te maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:36

Pfoe, ben ik blij dat sommige mensen hier niet mijn partner zijn! Ook al kan je het niet vinden met de partner van je beste vriend, is en blijft het ronduit grof en onbeleefd als je die persoon niet vraagt. Ofwel vraag je al je vrienden zonder partner, ofwel al je vrienden met. Maar niet zoals hier, waarbij slechts 1 stel appart gevraagd wordt.
Op mijn huwelijk met mijn ex waren er ook mensen die ik niet kende, of waar ik het niet zo goed mee kon vinden. En dan? Je hebt het die dag druk genoeg zodat je die mensen best wel kan mijden. En zeuren over het geld? Sorry hoor, wij hebben die dag meer geld gekregen als dat ons feest gekost heeft (wel ff bij zeggen dat mijn en zijn ouders betaald hebben voor de mensen die wij niet kenden maar zij wel op ons feest wilden). Mijn trouwdag is niet minder leuk geweest, omdat er mensen rondliepen waar ik niets mee had hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:36

Selka schreef:
Palmera, Nouja blijkbaar niet als ze aangeeft dat haar vriend twijfelt.

Als ik het goed begrepen heb twijfelt haar vriend over wel/niet ingaan op zíjn uitnodiging.

Dat heeft toch helemaal niets te maken met de onderlinge relatie tussen TS en haar vriend? Dus nogmaals: TS weet hopelijk toch al wat ze aan haar vriend heeft? Ongeacht of hij naar die bruiloft gaat of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:37

Askja schreef:
Citaat:
Tsja, je kan ook altijd over je heen laten lopen.
Dat is maar hoe je het opvat. Ingaan op de uitnodiging zoals die er ligt wil niet zeggen dat TS over zich heen laat lopen. Je kunt ook zeggen dat ze daarmee laat zien erboven te staan en zich er niet over op te winden. Lijkt mij persoonlijk geen slecht idee. Je kunt er altijd naderhand nog een keer op terugkomen, laat bruid en bruidegom eerst gewoon lekker trouwen. En dan nog, er zijn ergere dingen om je druk over te maken ;)

Nou precies, dat vind ik dus ook. Heeft niks met over je heen laten lopen te maken, wel alles met het niet groter hoeven maken dan het is en erboven staan.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:37

Grof? Nounou.. :=

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:38

Ik zou hem vanavond een hele fijne trouw dag toewensen. En hem alvast gaan bedanken voor het feit dat er straks hele scheve gezichten zullen zijn met andere feestjes ed. Als er een verjaardag gevierd gaat worden haar ook niet meer uitnodigen... Jij niet welkom, zij niet welkom.

Het is ronduit onbeschoft om zoiets te doen en dit terwijl jullie samen wonen.

Ze hebben dan wel heel lang de schijn hoog gehouden, ze hadden je ook voor het trouwen kunnen vertellen dat ze niet van jou gediend zijn als vriendin. Ik vraag me af HOE beste vriend hij is....

Ik zou mn partner een lege envelop meegeven, maar mijn partner zou niet eens gaan... Ik heb het hem voorgelegd, vond het ronduit belachelijk.

Succes vanavond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:39

Liselot schreef:
Geloof dat het in dit topic niet over jou gaat :)*

De hele wereld hier schrijft wat deze zou doen. Ook 'wat zou jij dan doen?' wordt geschreven.

Grappig dat je mij eruit pikt :(:)

Gelukkig inmiddels ook steeds meer minder EGO-istische zienswijzes.