Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:27

Ik denk dat we redelijk hetzelfde bedoelen Leestmee. Mijn ervaring is wel dat mannen hier echt anders in staan dan vrouwen.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:27

:-D Sammie ik rol om van het lachen, ik kom niet meer bij van het lachen, ik stik er zowat in, toen ik bigamie las spoot de thee tegen het scherm aan omdat ik het uitproestte van het lachen, ik deed het in mijn broek..
.

Kortom allemaal uitdrukkingen die ik had kunnen gebruiken toen ik je antwoord bigamie is strafbaar las en ook als antwoord waarop.

De EERLIJKHEID gebied me te vertellen dat ik er geen andere woorden voor heb.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 28-04-16 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:28

A3a1 schreef:
Bigamie is strafbaar.

Bigamie. ....een paar gestolen kussen en wat verhitte berichtjes. ...en verliefde gevoelens

Dat is strafbaar. ...ik rol echt helemaal om van het lachen :+[/quote]
Ik had het over Jane Eyre en haar mr.Rochester, waar Huertecilla mee aankwam als voorbeeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:31

Ik vind de relativerende reacties zoals van A3a1 en HC eigenlijk een heel stuk minder vervelend voor het onderwerp / topic dan die zure azijnige reacties van de mensen die vinden dat als iemands partner ziek wordt, diegene maar mee de diepte in gesleurd moet worden en zoveel mogelijk mee moet lijden want anders zou het een onmens zijn :(:)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:34

Deze bedoelde je ja.

En daar moest ik zo erg van lachen dat de thee tegen het scherm aan spoot.

Huertecilla schreef:
tita schreef:
Als ik die vrouw was hadden we het er al lang over gehad..... Vindt haar net zo goed egoïstisch

Lijkt MIJ evident ja.

Als je van je partner houdt, wil je dat hij zij gelukkig is. Wanneer jij niet in dat geluk kan voorzien dan wacht je niet af tot de bom een keer barst. Lijkt MIJ.

Wat betreft de ooit gemaakte afspraken; daarvan bestaan de randvoorwaardes niet meer.
Verder; dan NOG geldt het bovenstaande.

Ik zie wel een complexe situatie maar dat vrijwel uitsluitend door twijfelachtige maatschappelijke opvattingen.
Zie Jane Eyre: Dat was speelde bijna twee eeuwen terug maar anno nu moreel ruimdenkender??? Niet veel blijkbaar -O-
Ik zie nl ook liefde welke een drama voor alle drie draagbaarder kan maken.
Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat liefde veel facetten kent en mijn glas is > half vol.

Bigamie is strafbaar.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 28-04-16 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:38

A3a1 schreef:
:-D Sammie ik rol om van het lachen, ik kom niet meer bij van het lachen, ik stik er zowat in, toen ik bigamie las spoot de thee tegen het scherm aan omdat ik het uitproestte van het lachen, ik deed het in mijn broek..
.

Kortom allemaal uitdrukkingen die ik had kunnen gebruiken toen ik je antwoord bigamie is strafbaar las en ook als antwoord waarop.
Dan kun je misschien beter je beeldscherm en onderbroek even schoon gaan maken.. Ik was nl. niet diegene die reageerde met bigamie is strafbaar..

Wel dat je twee dingen aan elkaar verbind waarbij ik voor de illustratie twee losse elementen heb neergezet. Toen plaatste ik bigamie is strafbaar. Kun je over lachen, maar dat is gewoon zoo... Juridische constructie en helemaal niet van toepassing verder op situatie ts. Ik heb je proberen uit te leggen dat jezelf die kus aan bigamie verbind. Ik heb proberen uit te leggen dat de persoon die reageerde met bigamie dat helemaal niet bedoeld en gewoon op een compleet ander deel van de discussie reageerde met die opmerking. Niet op jou en dus ook niet dat die kus bigamie is. Maar inderdaad als de thee nog op je beeldscherm zit en de poep in je broek dan snap ik wel dat je dat allemaal niet goed begrepen hebt. :+

Nochtans heb ik ook zeer weinig gesproken over eerlijkheid... Dus waarom jij dat in hoofdletters moet schreeuwen dat dat je gebied is mij ook een compleet raadsel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:43

En met die rare reacties gaat het topic straks op slot. Nu heb je daar als jonge gebruiker misschien geen ervaring mee, maar vervelend is het wel. Dus doe het gewoon niet. :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:44

leestmee schreef:
Ik reageer even heel kort.
Ik zorg voor mijn vriend. Hij zit in de palliatieve fase van zijn ziekte.
Hij gaat met de dag achteruit.
Maar ik heb echt geen tijd om nieuwe vriendschappen of andersoortige relaties op te bouwen.
Daar staat mijn hoofd niet naar.
Ik heb het al druk genoeg met voor hem te zorgen en daarnaast mijzelf psychisch gezien staande te houden.
TS ik gun je alle geluk van de wereld maar ik vraag me af (en dat is met mijn eigen ervaring in het achterhoofd ) of meneer wel zuiver op de graad is en wel eerlijk tegen je is.
Wanneer je intensief mantelzorgt (is dat een woord?) Heb je bijzonder weinig tijd voor jezelf en dat beetje dat er is heb je nodig om op te laden. Niet om iets gecompliceerds als een verliefdheid en hoe daar dan mee om te gaan.

Allereerst heel veel sterkte met deze fase. Het is niet niks. Bedankt voor je bijdrage ook...

Toevallig heb ik het er gisteren over gehad met mijn partner en hij had hetzelfde (het is toch een man). Hij gaf aan, dat als hij nu, zonder in de situatie te zitten, er iets over zou zeggen hij het zich niet kon voorstellen naast de zorg en zijn verdriet om mij te verliezen.
Toen ik hem aangaf hoe ik dacht over loslaten en niets verbieden, kon hij dat ook wel begrijpen, maar toch bleef hij bij zijn eerdere standpunt.

Soms zijn dit soort kwesties mooie gespreksonderwerpen, maatschappelijk inzicht. Hoe je met elkaar om zou kunnen gaan, en dan nog weet je niet eens of je je er daadwerkelijk aan gaat houden...

Voor nu hoop ik dat we hier elkaar in de waarde laten, net zoals we TS verzoeken te doen met de situatie :j

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:47

Jeetje, mina , wat heeft dit topic een wending gekregen :oo

Komen de meest zware termen ter sprake en dat na wat kussen en gefleurd.

TS ik vind het wijs dat jullie afstand hebben genomen en ik hoop echt dat de man in kwestie het bespreekt met zijn vrouw.

Ik wil je veel sterkte toe wensen in deze moeilijke situatie.
Ik heb geen idee hoelang zijn vrouw nog te leven heeft en mocht dat nog een paar maanden zijn, hoop ik dat hij er voor kiest , er voor haar te zijn , de volle 100%.

In ieder geval wens ik je veel wijsheid toe en zorg in ieder geval dat je voor jezelf eerlijk blijft en later geen spijt hebt over de dingen die je in verliefdheid hebt gedaan.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:54

Precies Ceasar, dat heb ik zelf ook. Ik kan het me niet voorstellen dat als je van de persoon houd die ernstig ziek is en stervende, dat je dan zelfs maar denkt aan buiten de deur snoepen. Laat staan dat er haast geen tijd of energie voor is.

Kan ze nog wel zelfstandig dingen doen? Als dat nu nog wel zo is, straks niet meer en dan heeft hij helemaal geen tijd meer lijkt me. Als voorbeeld, wat zeg je tegen je schoonzus die een middag of avond overneemt. "Ik ga op een date, zorg jij voor mijn stervende vrouw."

Het komt op mij over dat die man niet zo gek op haar is als hij beweert. Misschien heb ik hierin ongelijk, maar ikzelf, persoonlijk, kan me niet indenken en niet verplaatsen in iemand die, terwijl zijn vrouw terminaal is, met een ander gezellig wil doen.

Als zijn vrouw, zijn maatje en de vrouw waar hij van houd, stervende is, hoe kan hij dan verder durven te gaan met een ander, terwijl ze nog niet eens in de grond ligt. Dan is hij toch niet zo verdrietig lijkt me.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 11:56

Maar Eline, jij zit niet in die situatie. Je kent de man niet, noch zijn vrouw noch hun relatie. Dus alles wat je hier zegt is gebaseerd op jouw normen, waarden en hoe jij denkt dat het zal zijn.

Niet dat ik het goedkeur wat hij doet, maar je weet het gewoon niet.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:12

Sammie schreef:
A3a1 schreef:
Maar bigamie Sammie....kom op....echt dit topic wordt te absurd voor woorden.....

Ik merk uit je post dat je mijn reactie niet helemaal goed hebt begrepen. Als je dit topic te absurd voor woorden vind raad ik je aan dit topic te verlaten. Op dit moment draag je, door je manier van reageren, sowieso weinig contructiefs bij. En dat maakt de sfeer er niet beter op. Wat vervolgens weer jammer is voor de rest.

Ik heb pagina's doorgespit om te zien wat ik dan heb gemist.
Maar teveel pagina's.
Ook op persoonlijke post kon ik het niet terugvinden.

Maar goed, het zal zo zijn.
Iig bedankt voor het lachshotje van de dag.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:22

lieveli schreef:
Maar Eline, jij zit niet in die situatie. Je kent de man niet, noch zijn vrouw noch hun relatie. Dus alles wat je hier zegt is gebaseerd op jouw normen, waarden en hoe jij denkt dat het zal zijn.

Niet dat ik het goedkeur wat hij doet, maar je weet het gewoon niet.

Nee, daarom zeg ik ook, ikzelf kan het voor mezelf niet voorstellen. Ik zit niet in die situatie en dus weet ik het idd niet. Maar iedereen is anders in dezelfde situatie en normaal kan ik me redelijk inleven, maar in het gedrag en de gevoelens van de man niet. Ik snap het niet helemaal dat hij een ander kan en wil liefhebben terwijl zijn vrouw terminaal is en hij nog wel om haar geeft.

Niettemin, hoe de 'relatie' ook tot stand komt, of het wel kan of niet, vreemdgaan blijft bij mij een no go, onder welke omstandigheden dan ook. Dus ook al is zijn vrouw terminaal, dat geeft hem geen vrijbrief.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:22

A3a1 schreef:
Sammie schreef:

Ik merk uit je post dat je mijn reactie niet helemaal goed hebt begrepen. Als je dit topic te absurd voor woorden vind raad ik je aan dit topic te verlaten. Op dit moment draag je, door je manier van reageren, sowieso weinig contructiefs bij. En dat maakt de sfeer er niet beter op. Wat vervolgens weer jammer is voor de rest.

Ik heb pagina's doorgespit om te zien wat ik dan heb gemist.
Maar teveel pagina's.
Ook op persoonlijke post kon ik het niet terugvinden.

Maar goed, het zal zo zijn.

Tjah, weten waar je het over hebt. Sammie doelde met haar bigamie (Zover ik lees) niet op TS haar situatie, maar op het feit dat HC Jane Eyre aanhaalt. Waarom HC het aanhaalt overigens is een raadsel, want het is een volkomen onvergelijkbare situatie, en daarnaast fictie

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:36

rien10 schreef:
Ik denk dat we redelijk hetzelfde bedoelen Leestmee. Mijn ervaring is wel dat mannen hier echt anders in staan dan vrouwen.

Denk ik ook en ook dat vrouwen veel van mannen kunnen leren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:40

Celiien schreef:
Sammie doelde met haar bigamie (Zover ik lees) niet op TS haar situatie, maar op het feit dat HC Jane Eyre aanhaalt.

Ik niet.. Anjali :)

A3a1 schreef:

Graag gedaan, je bedankt echter - nog steeds - de verkeerde.

Nu dat opgelost is kunnen we weer verder met het topic :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

Er is wel een verschil tussen diepe liefde en verliefdheid/aandacht/warme schouder/enkele zoenen.
Uit alles blijkt dat deze man een diepe liefde en verbondenheid met zijn vrouw heeft, zijn werk verplaatst naar huis om veel bij haar te zijn en voor haar te zorgen. Echter, er zijn geen kinderen en hij is de hele dag samen met een zeer ernstig zieke partner.
Ik kan me dus heel goed voorstellen dat wanneer hij een praatpaal vind en je daar een soort van troost, thuiskomen, aandacht krijgt dat je je daar als mens in kunt verliezen, juist door de moeilijke situatie waar je inzit en waar je zelf en ook zijn vrouw niet om gevraagd hebben.
Is hij daarom een bedrieger?? Ik denk dat hij juist door de aandacht en het contact met ts (één a twee keer per maand) waarbij hij zijn verhaal kwijt kan en zich even weer "normaal"kan voelen een nog betere mantelzorger voor zijn vrouw kan zijn. Of zijn vrouw het moet weten?? Geen idee want verder ken ik de situatie niet, ik weet alleen dat mocht ik die vrouw zijn, ik het fantastisch zou vinden als ik wist dat mijn partner iemand zou vinden waarmee hij een klik heeft/band kan opbouwen. Leuk is het niet maar ja, dat is doodgaan aan deze ziekte ook niet.
Er zit voor ts alleen een groot risico in, zoals meerdere al zeiden, dat hij het voor de afleiding doet en nadat zijn vrouw overleden is en hij die periode af kan sluiten, hij toch een compleet ander mens is dan ze denkt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:41

A3a1 schreef:
rien10 schreef:

Het ligt helemaal aan de gezamenlijke afspraken die je maakt binnen je relatie en die is voor iedereen anders.
Wat binnen de ene relatie geen optie is, is binnen de ander absoluut geen probleem.
Zolang beide zich erbij kunnen vinden is dat prima.

Mijn man is hier juist degene die heel conservatief kan denken en zichzelf daar meer aanhoudt dan dat ik hem zou "opleggen".
Opleggen tussen aanhalingstekens omdat ik natuurlijk hem niets kan/mag verbieden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:47

@ Celiiien

Nou die vind ik erg logisch.
Zeker met de toevoeging, zelfs Jane Eyre was nog ruimdenkend.
Wat op zich al erg grappig is.

Maar dan zat ik helemaal goed met mijn lachsalvo. En volkomen logisch dat ik niks kon vinden.
Dank je wel Celiiien!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:49

Ik begin onderhand te denken dat die poep in je broek ook nog ergens anders zit :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:51

Zullen we gewoon met respect blijven reageren voordat het topic straks weer op slot gaat

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:56

Brainless schreef:
A3a4 schreef:

Het ligt helemaal aan de gezamenlijke afspraken die je maakt binnen je relatie en die is voor iedereen anders.
Wat binnen de ene relatie geen optie is, is binnen de ander absoluut geen probleem.
Zolang beide zich erbij kunnen vinden is dat prima.

Mijn man is hier juist degene die heel conservatief kan denken en zichzelf daar meer aanhoudt dan dat ik hem zou "opleggen".
Opleggen tussen aanhalingstekens omdat ik natuurlijk hem niets kan/mag verbieden.

Ik heb het niet over afspraken, heb het over voor zichzelf zorgen en heldere communicatie
Zorgen dat de boel in evenwicht blijft.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:57

A3a1 schreef:
Ik heb het niet over afspraken, heb het over voor zichzelf zorgen.
Zorgen dat de boel in evenwicht blijft.

Daar is (in mijn ogen/mening) geen liefdesrelatie met een ander voor nodig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:00

josien_m_ schreef:
En ja, ik zie enige overeenkomst met sutti: is het goed om jezelf in naam van liefde, op te offeren? Of moet je omwille van jezelf doorgaan met het leven? Ben je loyaal tot en MET de dood?

Leek MIJ ook een goede en verhelderende vergelijking.
Net als die met Jane Eyre.

Citaat:
Bigamie is strafbaar omdat het een juridische constructie is.

en daarbij een cultureel bepaalde gestoeld op religie en je kan erover discussieren of de Staat zich eigenlijk wel hoort te bemoeien met de keuze voor een samenlevingsvorm.

Citaat:
Gelukkig zijn we wel vrij in het vinden van onze geliefde(n)!

en om in welke vorm ook samen te leven. Het is alleen slechts beperkt mogelijk om dit juridisch te regelen. Je kan niet met twee/meer personen tegelijk juridisch in de echt verbonden zijn. Dat is verder niet erg imo omdat het huwen in de praktijk met juridisch vastleggen van liefde wordt verward.
Dat kan onderling afgesproken wel en ook binnen verschillende religies.

ALS de TS, na en in overleg met de vrouw, bij de man in zou willen trekken, dan is daar wettelijk NIETS op tegen. Dat kon zelfs in het Victoriaanse hypocriete puriteinse al.
Let wel: 'zou willen' want van meer dan wederzijdse aantrekking en een kus is geen sprake.

Al met al wordt deze draad steeds _/-\o_ omdat maatschappelijk oogkleppen en vermeend hogere moraal zo helder geillustreerd worden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 13:01

Sammie schreef:
Ik begin onderhand te denken dat die poep in je broek ook nog ergens anders zit :')

Haha zou je haast denken :+
Maar ik heb het helemaal op een rijtje net alles doorgestuurd.
1 persoonsverwisseling op cruciaal moment.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 28-04-16 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt