Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:tita schreef:Als ik die vrouw was hadden we het er al lang over gehad..... Vindt haar net zo goed egoïstisch
Lijkt MIJ evident ja.
Als je van je partner houdt, wil je dat hij zij gelukkig is. Wanneer jij niet in dat geluk kan voorzien dan wacht je niet af tot de bom een keer barst. Lijkt MIJ.
Wat betreft de ooit gemaakte afspraken; daarvan bestaan de randvoorwaardes niet meer.
Verder; dan NOG geldt het bovenstaande.
Ik zie wel een complexe situatie maar dat vrijwel uitsluitend door twijfelachtige maatschappelijke opvattingen.
Zie Jane Eyre: Dat was speelde bijna twee eeuwen terug maar anno nu moreel ruimdenkender??? Niet veel blijkbaar![]()
Ik zie nl ook liefde welke een drama voor alle drie draagbaarder kan maken.
Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat liefde veel facetten kent en mijn glas is > half vol.
A3a1 schreef:Dan kun je misschien beter je beeldscherm en onderbroek even schoon gaan maken.. Ik was nl. niet diegene die reageerde met bigamie is strafbaar..:-D Sammie ik rol om van het lachen, ik kom niet meer bij van het lachen, ik stik er zowat in, toen ik bigamie las spoot de thee tegen het scherm aan omdat ik het uitproestte van het lachen, ik deed het in mijn broek..
.
Kortom allemaal uitdrukkingen die ik had kunnen gebruiken toen ik je antwoord bigamie is strafbaar las en ook als antwoord waarop.

leestmee schreef:Ik reageer even heel kort.
Ik zorg voor mijn vriend. Hij zit in de palliatieve fase van zijn ziekte.
Hij gaat met de dag achteruit.
Maar ik heb echt geen tijd om nieuwe vriendschappen of andersoortige relaties op te bouwen.
Daar staat mijn hoofd niet naar.
Ik heb het al druk genoeg met voor hem te zorgen en daarnaast mijzelf psychisch gezien staande te houden.
TS ik gun je alle geluk van de wereld maar ik vraag me af (en dat is met mijn eigen ervaring in het achterhoofd ) of meneer wel zuiver op de graad is en wel eerlijk tegen je is.
Wanneer je intensief mantelzorgt (is dat een woord?) Heb je bijzonder weinig tijd voor jezelf en dat beetje dat er is heb je nodig om op te laden. Niet om iets gecompliceerds als een verliefdheid en hoe daar dan mee om te gaan.
Sammie schreef:A3a1 schreef:Maar bigamie Sammie....kom op....echt dit topic wordt te absurd voor woorden.....
Ik merk uit je post dat je mijn reactie niet helemaal goed hebt begrepen. Als je dit topic te absurd voor woorden vind raad ik je aan dit topic te verlaten. Op dit moment draag je, door je manier van reageren, sowieso weinig contructiefs bij. En dat maakt de sfeer er niet beter op. Wat vervolgens weer jammer is voor de rest.
lieveli schreef:Maar Eline, jij zit niet in die situatie. Je kent de man niet, noch zijn vrouw noch hun relatie. Dus alles wat je hier zegt is gebaseerd op jouw normen, waarden en hoe jij denkt dat het zal zijn.
Niet dat ik het goedkeur wat hij doet, maar je weet het gewoon niet.
A3a1 schreef:Sammie schreef:
Ik merk uit je post dat je mijn reactie niet helemaal goed hebt begrepen. Als je dit topic te absurd voor woorden vind raad ik je aan dit topic te verlaten. Op dit moment draag je, door je manier van reageren, sowieso weinig contructiefs bij. En dat maakt de sfeer er niet beter op. Wat vervolgens weer jammer is voor de rest.
Ik heb pagina's doorgespit om te zien wat ik dan heb gemist.
Maar teveel pagina's.
Ook op persoonlijke post kon ik het niet terugvinden.
Maar goed, het zal zo zijn.
Iig bedankt voor het lachshotje van de dag.
Celiien schreef:Sammie doelde met haar bigamie (Zover ik lees) niet op TS haar situatie, maar op het feit dat HC Jane Eyre aanhaalt.

A3a1 schreef:Iig bedankt voor het lachshotje van de dag.
A3a1 schreef:rien10 schreef:Ik denk dat we redelijk hetzelfde bedoelen Leestmee. Mijn ervaring is wel dat mannen hier echt anders in staan dan vrouwen.
Denk ik ook en ook dat vrouwen veel van mannen kunnen leren.
Brainless schreef:A3a4 schreef:
Denk ik ook en ook dat vrouwen veel van mannen kunnen leren.
Het ligt helemaal aan de gezamenlijke afspraken die je maakt binnen je relatie en die is voor iedereen anders.
Wat binnen de ene relatie geen optie is, is binnen de ander absoluut geen probleem.
Zolang beide zich erbij kunnen vinden is dat prima.
Mijn man is hier juist degene die heel conservatief kan denken en zichzelf daar meer aanhoudt dan dat ik hem zou "opleggen".
Opleggen tussen aanhalingstekens omdat ik natuurlijk hem niets kan/mag verbieden.
josien_m_ schreef:En ja, ik zie enige overeenkomst met sutti: is het goed om jezelf in naam van liefde, op te offeren? Of moet je omwille van jezelf doorgaan met het leven? Ben je loyaal tot en MET de dood?
Citaat:Bigamie is strafbaar omdat het een juridische constructie is.
Citaat:Gelukkig zijn we wel vrij in het vinden van onze geliefde(n)!
omdat maatschappelijk oogkleppen en vermeend hogere moraal zo helder geillustreerd worden. Sammie schreef:Ik begin onderhand te denken dat die poep in je broek ook nog ergens anders zit