Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:59

Liezel1 schreef:
Ik hoor graag jullie mening.
Heb iets gezien op mp waar ik interesse in heb.
Nieuwprijs is 200 euro, maar de verkoper heeft het showmodel gekocht voor 100 euro.
Nu staat het te koop voor 75 euro, nog in doos, maar doos is wel oud/beschadigd zo te zien en het is dus een showmodel.
Persoonlijk zou ik er 50 euro voor willen geven.. wat vinden jullie?

Zo had ik een minimumprijs voor een caviakooi met tig attributen. Iemand had intresse via FB, maar geen reactie meer na m'n minimumprijs. Uiteindelijk verkocht voor de prijs die ik wilde. Krijg ik echt maaaaaanden later nog van die eerste opeens bericht of de kooi er nog was. :)) nee dus :=

Liezel1

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:51

Wat bedoel je precies Sammie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 09:58

oh wacht! Ik heb blijkbaar de verkeerde gequote.. Wat raar :? Dit was een reactie op JenW

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:21

Ja nu zegt hij vrijdag te komen voor 25 euro. Prima maar dan wel savonds want ben werken. Kreeg ik yerug dat kijken we dan wel..
Nou eerder is er niemand thuis :+

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:22

Hoihoi bokkers,

Ik ben altijd een trouwe meelezer, maar nu heb ik even een vraagje :D

Ik ben op zoek naar een zadel, em ik kwam er eentje tegen op marktplaats. Maar ik wil het zadel graag kunnen passen, de verkoper heeft mij gezegd dat als het niet past en hij het zadel terugkrijgt zonder schade, dat ik mijn geld terugkrijg. Moet ik hier dan gewoon op vertrouwen?

Het mail contact loopt ook niet heel soepel, krijg hele korte informele reacties zonder aanhef etc..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:26

daisssx schreef:
Hoihoi bokkers,

Ik ben altijd een trouwe meelezer, maar nu heb ik even een vraagje :D

Ik ben op zoek naar een zadel, em ik kwam er eentje tegen op marktplaats. Maar ik wil het zadel graag kunnen passen, de verkoper heeft mij gezegd dat als het niet past en hij het zadel terugkrijgt zonder schade, dat ik mijn geld terugkrijg. Moet ik hier dan gewoon op vertrouwen?

Het mail contact loopt ook niet heel soepel, krijg hele korte informele reacties zonder aanhef etc..

Als je het niet vertrouwd, niet doen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee namelijk. Is er anders niks in de buurt oid?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:26

Het loopt niet soepel omdat een aanhef ontbreekt? Die snap ik niet..? Als t dagen duurt oké, maar gewone informele reacties is toch niks mismee? Sommige mensen zijn gewoon zo.

Ik heb t ook aangeboden aan iemand. Dat was gemeent, duurde uiteindelijk vier weken. :)) was ook weer niet echt de bedoeling, maar ze wilde het zadel wel :D

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:32

Met zadels heb ik tot nu toe alleen maar goede ervaringen gelukkig. Ik was dan wel van het uitgebreidde mail contact (zoals vragen naar de precieze maten) en afspraken dat wanneer ik het kom halen en geld geven, ik het binnen een dag kon terug brengen bij niet passen. Of wanneer ik er een zadelpasser naar wilde laten kijken, dit ook duidelijk communiceren. Heb zo een viertal zadels terug gebracht wat dus toch niet bleek te passen, en netjes mijn geld terug gehad.

Maar vind het eerste contact dus wel belangrijk: als het mailcontact al niet lekker loopt, zoek ik wel verder: het is toch een kwestie van vertrouwen, bij beide kanten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 10:37

Ik heb toen een contract opgesteld toen iemand helemaal uit limburg kwam voor mijn zadel (zat zelf in haarlem).

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:07

Ik heb mijn zadel een dag uitgeleend, die erna teruggehad omdat ze geen passende singel had. Een week later weer opgehaald door dezelfde mevrouw, toen heeft ze proefgereden en heb gehouden. :D Dit was wel een vriendin van me, dus dan loopt dat sowieso soepeler natuurlijk.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:13

Ik heb mijn zadel ook verkocht een tij3dje terug en die dame heeft mij gewoon het bedrag betaald en ik heb aangegeven dat als het niet past en het zadel is in dezelfde staat dat ze het geld terug zou krijgen. Ik kreeg keurig binnen 24 uur een PB dat het past en dat ze heel blij was met het zadel. Ik heb er wel een termijn van maximaal 3 dagen aan gehangen. Ik vind wel dat als je iets moet passen je dit wel snel moet doen en niet na een week aan kan komen van het past niet. Die verhalen heb ik ook wel eens gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:15

Heb ook wel is gehad dat ik iets verstuurd had, en terwijl dat zadel al op de post had ik een PB kreeg met maar als het niet goed is kan die gewoon terug toch? Uhm.. nee.. Dat hebben ze niet afgesproken. Met versturen doe ik het in ieder geval niet, dat is eigen risico.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:40

Zucht, ik bied een bomproof zijnde welsh cob pony aan voor iemand. Hij is van 10 jaar. Ideaal voor beginners of angstige ruiters/amazone's. De hele advertentie staat vol met voorbeelden waar hij allemaal braaf mee is. Komt de volgende vraag: Is hij al zadelmak?
Dan denk je: Het is een penny, maar volgens haar FB profiel is ze 28..... Hoe moet je daar nu serieus op reageren. Ik ben netjes gebleven, maar een rare vraag vind ik het wel.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:21

man man man hier ook weer , veel mensen reageren op de trailer maak je een afspraak , wat voor mij ivm dialyse best lastig is,
appen of mailen ze op het laatste moment af ....

van de week weer 1 heel geintreseerd, nou ok afspraak voor donderdag gemaakt, mailt ze oh me man wil een nieuwe pony trailer ,....eehhmm het is een pony trailer??? man man

ok dus een ander terug gemaild, die wel dus onder de vraagprijs zat maar ok ik wil er wel een keer vanaf, voor vandaag een afspraak gemaakt, nou top , ik alles geregeld \qua dochtertje enz, appt ze net een paar uur van te voren , ik heb een serieus probleem ik mag de trailer niet op stal zetten , en kan niet bij me huis, ....
juist .........doe dat regelen voordat je gaat bieden pff

ben er zoohoo klaar mee inmiddels, heb de advertentie nu nog 1 keer omhoog gebeld, zegt degene weer af of whatever dan haal ik hem eraf en hou ik hem zelf wel dan mag de trailer gewoon staan te verrotten op het erf lekker boeiden maar dit kan zo toch niet?

er komen of mensen die de advertentie niet lezen met een groot paard, ja dat past niet staat ook in de advertentie...

of mensen die ineens afzeggen om verschillende redenen

of ze komen niet opdagen zonder afzeggen

moedeloos ................................

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:58

Gewoon volhouden. Komt vanzelf iemand!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:23

Ligt het aan mij of is de lay out veranderd van marktplaats?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:24

eclair98 schreef:
Ligt het aan mij of is de lay out veranderd van marktplaats?

Klopt, maar voor mij geen probleem. Het geeft ook geen problemen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:28

voor zover ik kan zien alleen de bovenbalk en logo, dus daar heb ik geen last van

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:48

Oh moedeloos zulke mensen!

Gister kon mijn afspraak niet door gaan, was wel een beetje teleurgesteld zou een goedkoop telefoontje er voor terug halen en van het restrerende berdag savonds lekker uit eten gaan.
Nu komt hij vanavond hopelijk zonder het te verzetten of afzeggen.

Ondertussen staat de advertentie gereserveerd kreeg ik een bod van enkele tientjes, en vanmorgen was het helemaal mooi...
Kreeg een mailtje van een vreemde kerel waar ik nog helemaal geen contact mee had gehad 'wat was ook alweer je adres, dan ben ik er om 1u' :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:35

Ivm de trailer; is het geen optie om die achter een hek aan de straat te zetten met een bord op "te koop"? Ze zien hem staan dus geen gezeur over formaat. Kan je je nummer erbij zetten "bereikbaar tussen X en X om te komen bezichtigen", gelijk klaar en duidelijk.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:47

Rudina schreef:
<KNIP>
Kreeg een mailtje van een vreemde kerel waar ik nog helemaal geen contact mee had gehad 'wat was ook alweer je adres, dan ben ik er om 1u' :')

Adres: Yemen Street 1, Yemen. :D

Djorf_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:26

Wij hadden een hele oude koelkast van 20 jaar. Gratis ophalen zodat wij hem niet weg hoefden te brengen. Binnen 5 minuten had er iemand gereageerd en de volgende dag opgehaald. Daar ook weer van af :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:45

Varekaj schreef:
Ivm de trailer; is het geen optie om die achter een hek aan de straat te zetten met een bord op "te koop"? Ze zien hem staan dus geen gezeur over formaat. Kan je je nummer erbij zetten "bereikbaar tussen X en X om te komen bezichtigen", gelijk klaar en duidelijk.

Denk niet dat ze daar op stal blij van worden haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:44

Ow nee inderdaad niet, dacht dat ie aan huis stond :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:39

Ik heb wat ponyspullen op mp staan en het verbaasd me dat mensen eerst een berichtje sturen dat ze interesse hebben omdat ze ponyritjes voor minder bedeelde kindjes organiseren. En een mail later vragen ze wat ik er voor wil hebben terwijl in de advertentie gewoon een vaste prijs staat. Eerst op mijn gevoel inspelen om later keihard af te dingen misschien?? Wat denken ze dat ik de spullen zelf voor niets heb gekregen?? Zo, moest even mijn frustratie kwijt....:-)