Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:59

Ik denk dat je vaders vriendin inderdaad niet zo goed tegen haar zoons opgewassen is en dat jouw vader weer niet tegen haar in durft te gaan TS. Misschien ook wel omdat hij bang is om haar te verliezen. Niet alleen kinderen denken zo, volwassenen ook. Alleen ben jij zo ver dat je het weet van jezelf. De enige tegen wie je vader in durft te gaan dat ben jij. Hoe dan ook bungelen jouw wensen en voorkeuren onderaan het lijstje.

Helaas is er niemand die voor jouw wensen opkomt. Als je wilt dat er rekening mee wordt gehouden zul je dus zelf op je strepen moeten staan. Nu is men dat niet gewend en zal het even duren voor ze zich er bij neerleggen. Uiteindelijk gaan mensen echter respect voor je hebben en raken ze gewend aan rekening houden met jou.

PS.
Dat het maar 2x per maand is is geen geldige reden. Jij mag toch ook niet om 4u snachts thuis komen of een vriendje meenemen bij je vader op de kamer als het maar 2x per maand is?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:05

Yenni schreef:
safina schreef:
Klopt dat, Yenni, dat je niet voor jezelf durft op te komen omdat je denkt dat je vader dan minder van je houdt?

Ja klopt.

:(:)
Hoe komt het dat je dat denkt?[/quote]
Geen idee. Dat is bij mij het aard van het beestje. Ben ik ook mee bezig bij de psygoloog.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 21:07

sallandval schreef:
Ik denk dat je vaders vriendin inderdaad niet zo goed tegen haar zoons opgewassen is en dat jouw vader weer niet tegen haar in durft te gaan TS. Misschien ook wel omdat hij bang is om haar te verliezen. Niet alleen kinderen denken zo, volwassenen ook. Alleen ben jij zo ver dat je het weet van jezelf. De enige tegen wie je vader in durft te gaan dat ben jij. Hoe dan ook bungelen jouw wensen en voorkeuren onderaan het lijstje.

Helaas is er niemand die voor jouw wensen opkomt. Als je wilt dat er rekening mee wordt gehouden zul je dus zelf op je strepen moeten staan. Nu is men dat niet gewend en zal het even duren voor ze zich er bij neerleggen. Uiteindelijk gaan mensen echter respect voor je hebben en raken ze gewend aan rekening houden met jou.

PS.
Dat het maar 2x per maand is is geen geldige reden. Jij mag toch ook niet om 4u snachts thuis komen of een vriendje meenemen bij je vader op de kamer als het maar 2x per maand is?

Mijn vader durft wel tegen zijn vriendin op te treden maar hij bemoeit zich niet met de opvoeding van de jongens. :) dat is papa's keuze, en ik respecteer die :)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 21:41

Citaat:
Mijn vader durft wel tegen zijn vriendin op te treden maar hij bemoeit zich niet met de opvoeding van de jongens. :) dat is papa's keuze, en ik respecteer die :)

Waarin uit zich dat dan? Niet in het feit dat jullie (wanneer jullie met zijn allen zijn) slapen in het huis waar genoeg ruimte is voor iedereen.

Jij respecteert de mening van je vader, maar wie respecteert jouw mening?

Kinderen confronteren met seksualiteit waar ze niet aan toe zijn is niet niks. Ook al hebben die twee het niet gedaan waar jij bij was; je werd wel opgezadeld met de gedachten dat ze seks hebben doordat je in die situatie zit. Ik vind dat niet normaal en ook niet gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:31

Yenni schreef:
safina schreef:
Hoe komt het dat je dat denkt?

Geen idee. Dat is bij mij het aard van het beestje. Ben ik ook mee bezig bij de psygoloog.

Goedzo. Misschien is dit een mooi concreet voorbeeld om met je psycholoog aan te werken.

Sterkte ermee. Lijkt me erg naar om zo bang te zijn dat je vader niet meer van je houdt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 00:48

Dus die jongens hoeven zich niet voor slechts twee dgn per maand aan te passen en jij wel??? Hier liggen toch echt de verhoudingen ietwat scheef. Je zit dan wel in hun huis maar ook jij hebt recht op je nachtrust.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:29

poeh poeh.. als ze het nu nog niet willen begrijpen zou ik toch ook maar eens flink op je strepen staan.

En 14 en 17?! Die jongens zouden zich toch ECHT moeten kunnen gedragen. Respect voor elkaar heet dat, jij respecteert alles van iedereen, maar niemand respecteert jou. Tijd dat je dan maar zorgt voor de respect die je verdient.

Hier was ik als rebelse puber heel snel mee klaar geweest }> :+

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:11

Je bent 15, je mag als het goed is dan zelf beslissen bij wie je bent toch. Is het misschien een optie voor jou om tegen je vader te zeggen dat zolang er niets veranderd je bij je moeder blijft? Heeft niets te maken met het feit dat je niet van je vader houd maar misschien ziet hij dan wel in dat er duidelijk iets moet veranderen aan deze situatie. Jij wijkt en springt voor iedereen maar niemand doet dit voor jou. Bespreek het eens met je moeder. Misschien is zij het er ook mee eens dat je bij haar kan blijven als er niets veranderd. Zo krijg jij een stukje rust en gaat je vader misschien nadenken over de situatie.
Nogmaals het is een idee ik zeg niet dat je het moet doen