Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Angelique; Weet niet of je het hele topic hebt gelezen maar de instanties en de dokters zijn hier het probleem niet. Die vraag is er volgens de info al enorm vaak gesteld, maar uiteraard heeft meneer geen zorg nodig volgens hem. TS doet immers alles...
In deze situatie krijg je binnen een dag een indicatie voor thuiszorg en staan ze na 2 dagen op de stoep.
Zelfs al vraag je een verpleeghuisindicatie aan met deze info krijg je die ook binnen twee weken. Waarschijnlijk kan hij zelfs zo ergens terecht, al dan niet met een spoedopname.
Het probleem is dat die man niks wil, en dat TS alles pikt. Bij Gods gratie wil hij nu eindelijk wel 1 dag per week naar de zorgboerderij :roll:
Jildau schreef:Je moet het uiteindelijk allemaal natuurlijk zelf weten. Vraag me alleen wel steeds meer af wat je doel is met dit topic.
leestmee schreef:Ik zal iedereen wel over me heen krijgen nu. Maar oude eigenaar stond vanavond met trailer en al op de stoep. Hij wilde haar graag terug.
Mijn afscheid was haar op de trailer zetten
RoyceMack schreef:Jildau schreef:Je moet het uiteindelijk allemaal natuurlijk zelf weten. Vraag me alleen wel steeds meer af wat je doel is met dit topic.
Dit ja.
Volgens mij is er meer dan genoeg eenduidend advies verstrekt... Je vraag is immers: palliatieve fase ziekte vriend en wat dan...
Daar heb je antwoord op. Afgelopen drie jaar heeft iedereen je gevolgd maar er veranderd helemaal niks.
Ik werk wekelijks met mensen met handicaps en belemmeringen (soms ook terminaal) en heb heel veel te maken met overbelaste mantelzorgers. Echter, met mijn hulp krijgen die mensen zo veel meer voor elkaar. Wellicht schakel je niet de juiste professionals in, wellicht wil je niet, wellicht wil hij niet. Maakt niet uit. Het is allemaal mogelijk wat je had willen bereiken.
Succes met alles. Veel wijsheid en sterkte met je eigen leven weer opbouwen nadat deze heer is overleden.
Percy schreef:Hoe kan iemand drie jaar palliatief zijn? Dat is toch het laatste eindje waar iemand nog comfortabelgehouden wordt voor een zeer beperkte tijd?
Wordt jij niet in het ootje genomen ts?
friendly schreef:Wauw. De mensen die zorgen voor een kritische noot... wauw. Makkelijk praten als je zelf niet in zo’n situatie zit en grotendeels afhankelijk bent van instanties... oké, TS mag harder worden tov die man door eens “nee, nu even niet. Je wacht maar even.” te zeggen maar het siert haar dat ze hem niet in zijn sop gaar laat koken ondanks dat de liefde al een tijd vertrokken is. Ze gaat er zelf bijna aan onderdoor, moet notabene door “leuke buren” haar paard weg doen, haar enige vorm van ontspanning en dan komen er mensen even leuk vertellen wat er allemaal verkeerd is?! Wauw. Het is niet altijd zo makkelijk als we zouden willen.
Froemel schreef:je hebt palliatieve zorg en terminale zorg en terminale zorg is dan echt gericht op het overlijden.
Citaat:"Ik heb toen alleen niet beseft wat voor impact het heeft nu hij in de palliatieve fase van zijn ziekte zit.
Wat wil zeggen de laatste fase voor hij doodgaat. Zowel de longarts als de longverpleegkundige hebben hem nog een jaar gegeven. Kan iets langer of korter zijn gezien het grillige verloop van deze ziekte".
leestmee schreef:Weer een kleine update.
De indicatie is eindelijk geregeld en heb ook afgesproken met de zorgboerderij dat hij aankomende donderdag al komt.
Dit heb ik vriend ook gemeld en hij is not amused.
Want hij zou toch eerst op proef. Hij snapt dus niet dat je daar wel die indicatie voor moet hebben.
Ik uitgelegd dat hij de komende maand inderdaad gaat proefdraaien en ik hoop echt dat hij het niet gaat verzieken.
Als in zich afzonderen en niet meedoen met de rest.
Dus vanaf aankomende donderdag elke donderdag vrij hoop ik.
Myfairytale schreef:Froemel schreef:je hebt palliatieve zorg en terminale zorg en terminale zorg is dan echt gericht op het overlijden.
Misschien dat sommigen het verkeerd interpreteren door de eerste post van TS?
Daar staat namelijk:Citaat:"Ik heb toen alleen niet beseft wat voor impact het heeft nu hij in de palliatieve fase van zijn ziekte zit.
Wat wil zeggen de laatste fase voor hij doodgaat. Zowel de longarts als de longverpleegkundige hebben hem nog een jaar gegeven. Kan iets langer of korter zijn gezien het grillige verloop van deze ziekte".
Daardoor heb ik het namelijk ook verkeerd begrepenen vond het ook lang duren (bijna 3 jaar).
Dus fijn dat het in ieder geval het verschil nu duidelijk gemaakt is. Dank daarvoor.
TS, ik hoop dat je nieuwe afleiding vind nu je paardje weg is. Bijzonder triest.