Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:35

Fijn dat het nu zo lekker gaat, vooral vast houden. Als je gaat bellen, zou ik persoonlijk na je tentamens bellen. Kun je je daar eerst op richten. Verder moet je voor jezelf afvragen of je wel bevredigend antwoord gaat krijgen op de vragen die je hebt. Wil je de confrontatie echt aan of is het alleen maar om te weten hoe je evt in de toekomst kunt reageren voor als je hem tegen komt? Je noemt het zelf spanning wegnemen. Niet om negatief te doen, maar het kan ook juist voor extra spanning zorgen als de confrontatie niet gaat zoals je van te voren had gehoopt. Wij kunnen niet zeggen wat je moet doen. Ik kan alleen maar zeggen volg je hart. Wel afspreken is goed en niet afspreken is goed. Sterkte met je beslissing. Ik vind dat je er super goed mee omgaat!

slimmerik

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:05

Na je tentames sowieso en beter helemaal niet.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:28

Meisje, laat het los en ga verder met je eigen leventje. Je hoopt op antwoorden die je het laten begrijpen waarom hij dit heeft gedaan, maar die ga je niet krijgen, domweg omdat het voor een normaal persoon niet te begrijpen ís.
En als je hem tegenkomt op straat? Dan kijk je mooi de andere kant op en doe je net alsof je hem niet ziet, als hij je uit schaamte al niet voor is door hetzelfde te doen.

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 23:21

Bedankt voor de reacties. Tja, het blijft moeilijk. Aan de ene kant zie ik de leuke werktijd die ik heb gehad, aan de andere kant de nare afsluiting en de angst die ik na die laatste dag heb gevoeld. Ik denk dat een gesprek voor mij goed is om die twee uitersten 'kwijt' te raken. Klinkt vast heel vaag. Maar die leuke werktijd is verleden tijd. Zo wordt het nooit meer. Ik denk dat dat pas na een gesprek echt gaat landen bij mij. En dat heb ik nodig. Die laatste streep eronder.

Daarnaast ga ik niet alleen met hem in gesprek en ik zou hem graag willen vragen waarom hij me in een afgesloten gymzaal heeft gezoend terwijl ik had aangegeven niet verliefd te zijn. Daar kan hij toch weinig anders mee dan eerlijk antwoorden? Zeker met zijn leidinggevende erbij.

Niks overhaast, als ik alles voor mezelf helder heb hoe ik het wil doen. Niet eerder.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 23:43

Persoonlijk, als ik jou was, zou ik nu de afspraak al maken voor na de tentamens. Maar dat ben ik, jij moet dat doen wanneer het jou uitkomt. Ik zou het dan eerder van me kunnen afzetten omdat er een datum is. Maar dat is aan jou.

Ik zou er echter echt wel rekening mee houden dat hij hier mogelijk niet/nooit mee wilt instemmen. Want het lijkt me sterk dat hij je nog recht in de ogen kan kijken en je vragen zou willen beantwoorden. Ga je het dan kunnen loslaten?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:01

schaduw15 schreef:
Daarnaast ga ik niet alleen met hem in gesprek en ik zou hem graag willen vragen waarom hij me in een afgesloten gymzaal heeft gezoend terwijl ik had aangegeven niet verliefd te zijn. Daar kan hij toch weinig anders mee dan eerlijk antwoorden? Zeker met zijn leidinggevende erbij.

Hij kan het altijd nog ontkennen, het op jouw grote fantasie toespelen, het op een miscommunicatie gooien. Hij kan het zelfs nog zo spelen dat jij degene bent die toenadering zocht en niet hij.
Ik denk niet dat je hier ooit een eerlijk antwoord op gaat krijgen, zeker niet als zijn collega's/ leidinggevenden erbij zitten. Hij heeft zelf ook nog een reputatie groot te houden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 09:14

schaduw15 schreef:

Lieve meid, daar gaat hij echt niet eerlijk op antwoorden en zeker niet met een leidinggevende erbij. Ik snap dat je antwoorden wilt, maar hou er maar rekening mee dat de kans heel groot is dat je van een koude kermis thuis komt en flink teleurgesteld zult worden. Wat bereik je ermee? Hij zal verder met zijn leven gaan en jij zit weer in de put omdat je zelf ook dondersgoed weet dat hij wederom niet eerlijk zal zijn.

Maar als je zelf echt vind dat je dit moet doen, go ahead. Wie weet staat hij er zelf al niet voor open trouwens. Die kans loop je ook nog.
Succes!

schaduw15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 13:27

Tieneke schreef:
Persoonlijk, als ik jou was, zou ik nu de afspraak al maken voor na de tentamens. Maar dat ben ik, jij moet dat doen wanneer het jou uitkomt. Ik zou het dan eerder van me kunnen afzetten omdat er een datum is. Maar dat is aan jou.

Ik zou er echter echt wel rekening mee houden dat hij hier mogelijk niet/nooit mee wilt instemmen. Want het lijkt me sterk dat hij je nog recht in de ogen kan kijken en je vragen zou willen beantwoorden. Ga je het dan kunnen loslaten?

Dat is wel slim. Dan weet ik het ook meteen als hij niet in gesprek wil. Dat zal even moeilijk zijn, maar ook een duidelijk signaal over hoe de verhoudingen liggen.

Goof schreef:
schaduw15 schreef:

Hij kan het altijd nog ontkennen, het op jouw grote fantasie toespelen, het op een miscommunicatie gooien. Hij kan het zelfs nog zo spelen dat jij degene bent die toenadering zocht en niet hij.
Ik denk niet dat je hier ooit een eerlijk antwoord op gaat krijgen, zeker niet als zijn collega's/ leidinggevenden erbij zitten. Hij heeft zelf ook nog een reputatie groot te houden.

Hij heeft alles wat ik heb verteld erkend in het gesprek met de jurist, dus ontkennen kan niet meer. Hij heeft ook aangegeven dat het vanuit hem kwam en niet wist waar het vandaan kwam. Toen hij na zijn schorsing terugkwam op school heeft hij ook zijn collega's toegesproken en gezegd dat de melding terecht was, zonder erop in te gaan wat er is gebeurd (om mij te beschermen).

Ik heb met het gesprek niet één doel. Het is meer het definitief afsluiten van dit traject door de confrontatie aan te gaan. Als ik daarbij antwoorden krijg is dat mooi meegenomen.