In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:17

Huertecilla schreef:
love_western schreef:
Ligt aan je instellingen. Mijn phone doet het niet. Gaat alleen lampje knipperen.

Heb geen smart phone, nooit gehad en die komt er ook niet; ben ik te slim voor 8-) doch dít is net zo voor de hand liggend als de basisregels voor een duurzame relatie...

Verder blijf ik erbij dat ook al verschijnt de boodschap wel op het scherm, je deze niet hoéft te lezen. Als het ding van mijn lief afgaat kíjk ik niet eens. Wel naar haar en dan gaat het ding weg of uit. Kwali-tijd kent geen beltijd ;)

Goed afgericht dus, "aandacht bij mij houden".......

Ayasha
Blogger

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:38

is niet op dat ding zitten tokkelen als je samen bent al goed af gericht zijn tegenwoordig?
Dan zijn mijn man en ik ook goed af gericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:46

Dat wordt lastig als je samenwoont en nooit op je telefoon mag kijken als je samen bent dan :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 08:49

Als wij samen zijn kijken we zelden op onze telefoons. Zit hij voor zijn pc of te hobby'en (of ik) dan wel maar zitten we samen voor de tv oid dan liggen die telefoons god weet waar. Mijn man pakt dan zelfs niet meer op. :+ (ik wel afhankelijk van wie het is door omstandigheden.) en wij wonen onderhand toch al weer even samen. Niks moeilijk aan.
HC heeft het over als ze tijd samen door brengen, dus niet als de ene in de woonkamer zit en de andere op de badkamer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:21

Ayasha schreef:
is niet op dat ding zitten tokkelen als je samen bent al goed af gericht zijn tegenwoordig?
Dan zijn mijn man en ik ook goed af gericht.

Tja, basisfatsoen, gewoon normale manieren, is een anachronisme aan het worden.

Toch gewoon contactgestoord dat die telefoon binnen handbereik belangrijker is dan de partner?!

Dat zie je ook aan niet meer met elkaar kunnen praten en eerder vreemdgaan dan communiceren met de partner.

Over doodgewone beleefdheid welke niet eens etikette genoemd kan worden heb ik het maar niet. Is een op een haar na uitgestorven ´kunst´.

Leve de afgestompte oppervlakkigheid, het egocentrische egoïsme, Ikke-ikke-ikke-ikke -O-

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:35

Alweer zo'n oordeel dat klaarligt. Mijn vriend en ik kunnen prima met elkaar communiceren, maar met elk onze eigen drukke professionele activiteiten en verschillende werkritmes, zal een telefoon echt wel eens beantwoord moeten worden, zeker als we maar TV aan het kijken zijn. Daarom ziet hij mij dus echt niet minder graag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:51

Stral schreef:
Alweer zo'n oordeel dat klaarligt. Mijn vriend en ik kunnen prima met elkaar communiceren, maar met elk onze eigen drukke professionele activiteiten en verschillende werkritmes, zal een telefoon echt wel eens beantwoord moeten worden, zeker als we maar TV aan het kijken zijn. Daarom ziet hij mij dus echt niet minder graag.

Waarom trek je dat op jezelf?

Is dat een voorbeeld van het hedendaagse egocentrische?

Wie de schoen past trekke die aan. Wie niet, niet :)*

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:02

edit: laat maar, hopeloos.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:11

hannico09 schreef:
Oke, een korte toelichting op het berichtje.
Het kwam erop neer dat hij zich zelf uitnodigde voor een wijntje en toen appte ze: kom dan een keer 's avonds als ik hier alleen zit. Waarop hij stuurde : Doen we (met een knipoog smiley)

Tjah dat kan natuurlijk van alles betekenen he, dat degenen met wie ze samenwoont er niet zijn (man of vrouw) dat de kinderen dan in bed liggen, of...

Ik zou het hem gewoon vragen, niet meteen van het ergste uitgaan je weet het tenslotte niet. Kan ook gewoon een oud studiegenoot zijn of weet ik wat.
Of je wacht tot hij een keer 's avonds aangeeft weg te gaan en dan zien in hoeverre hij de waarheid spreekt.

Maar als het echt zo is dat jij gekker bent op hem dan andersom en dat hij wat onverschillig is, dan moet je je afvragen of de relatie wel gelijkwaardig is ;) Waarom blijft hij bij jou als hij ook anderen kan krijgen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:16

Stral schreef:

Ach, met 10 jaar meer duurzame liefdesrelatie(s) onder de riem dan jij oud bent heb ik meer zekerheid dan hoop ;) :)* *\%/*

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:23

Huertecilla schreef:
Stral schreef:

Ach, met 10 jaar meer duurzame liefdesrelatie(s) onder de riem dan jij oud bent heb ik meer zekerheid dan hoop ;) :)* *\%/*

Joh, voel je niet zo verheven boven de rest.
In theorie zijn relaties best simpel (en respect dat de theorie bij jou ook de praktijk is) maar bij veel mensen gaat het in de praktijk net iets anders...
Emoties, gevoelens...
We doen allemaal ons best, niet alles gaat/loopt en doen we zoals gepland.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:25

Ik vraag mij af of dr vriend niet allang weet dat ts in de telefoon heeft gekeken.
De w'ap melding verdwijnt immers van de telefoon wanneer het berichtje gezien is.

In dat geval houd vriendlief net zo goed de schone schijn op.
Of er is niets aan de hand waardoor vriendlief het niet eens belangrijk vind om er over te beginnen.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:35

Dat heel bokt HC nog niet op de foei lijst heeft dat snap ik niet.

Alles willen uitleggen alsof je ons allemaal les moet geven, met moeilijke woorden zodat het slimmer overkomt? Ik vind jou reacties zo vreselijk irritant, met een normale woordenschat moet je 2 keer lezen. Zeer vervelend en vind er weinig relevant aan in dit topic.

TS, ik vind het super normaal dat je gekeken hebt. Ik ben benieuwd wat hij gaat zeggen, zou ook gewoon vragen met wie ben je heel de tij aan het appen? Daar kan je niets fout mee doen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:38

Huertecilla schreef:
Stral schreef:

Oef in 10 jaar tijd meer dan 28 relatie's gehad?
Dat klinkt idd erg duurzaam. _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:12

Wel Anneliesdj, met genoeg info om een mening te onderbouwen weet je ook hoe dit wél zit. Indien niet dan is jouw reactie ongefundeerd.

Verder is het gezien het modale gedrag en - resultaat geweldig om tot een kleine minderheid te behoren *D

Hier ondertussen de pergola om het terras vol met zoéte druiven binnen handbereik {:}

https://nl.wiktionary.org/wiki/de_druiven_zijn_zuur

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:25

k_m schreef:

Alles willen uitleggen alsof je ons allemaal les moet geven, met moeilijke woorden zodat het slimmer overkomt? Ik vind jou reacties zo vreselijk irritant, met een normale woordenschat moet je 2 keer lezen. Zeer vervelend en vind er weinig relevant aan in dit topic.

Persoonlijk beschouw ik dit soort reacties als minder leerzaam en interessant als die van HC.
Moeilijke woorden worden nauwelijks gebruikt. Imo zijn het normale woorden. Maar: ook geen straat taal. Misschien is dat voor sommigen het verschil. ;)

In ieder geval ben ik benieuwd naar wat TS straks na haar vakantie gaat doen. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:35

Snorlex schreef:
In theorie zijn relaties best simpel (en respect dat de theorie bij jou ook de praktijk is) maar bij veel mensen gaat het in de praktijk net iets anders...
Emoties, gevoelens...
We doen allemaal ons best, niet alles gaat/loopt en doen we zoals gepland.

Zoals ik schreef is het zelforganiseren op de rand van chaos waarbij je al doende leert. Hopleijk.

Het hierbij helder in het oog houden van de fundamentele kritsiche succesfactoren verhoogt de kans van duurzaam slagen.
Verandering is een zekerheid; verandering van omstandigheden en van de betrokkenen, hun beleving, verwachtinengen.
Hoe simpeler en helderder partners het belang van met eerlijkheid en integriteit over hun beleving práten op het netvlies houden, houden hoe makkelijker het flexibele zelforganiseren.

Keep it simple :j

Op Bokt plaatsen ipv éérst en tijdig met je lief praten is imo een symptoom van een onstpoorde maatschappelijk ontwikkeling op het gebied van relaties.
Maar goed ik pers danook mijn bak koffie uit daarvoor vers gemalen bonen en weet dat Nespresso alskoffie een marketing truuk voor Nestlé überwinst is.

Bedankt Palmera.
Inderdaad.
Wat mij nog het meest verbaast is hoe weinig hier vallen over een op Bokt gepubliceerde en voor haar partner geheime belevingswereld van de ts in haar relatie.
Zoals ik schrijf een imo trieste illustratie van de modale normen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:42

Huertecilla schreef:
Wel Anneliesdj, met genoeg info om een mening te onderbouwen weet je ook hoe dit wél zit. Indien niet dan is jouw reactie ongefundeerd.

Verder is het gezien het modale gedrag en - resultaat geweldig om tot een kleine minderheid te behoren *D

Hier ondertussen de pergola om het terras vol met zoéte druiven binnen handbereik {:}

https://nl.wiktionary.org/wiki/de_druiven_zijn_zuur

Toch vreemd dat je druiven zo zoet zijn als je al zovele relatie's hebt gehad maar schijnbaar nooit hebt kunnen behouden. Indirect zeg je dus eigenlijk dat je zoveel mogelijk partners in zo kort mogelijke tijd moet hebben?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 13:48

Palmera schreef:
k_m schreef:

Persoonlijk beschouw ik dit soort reacties als minder leerzaam en interessant als die van HC.
Moeilijke woorden worden nauwelijks gebruikt. Imo zijn het normale woorden. Maar: ook geen straat taal. Misschien is dat voor sommigen het verschil. ;)

In ieder geval ben ik benieuwd naar wat TS straks na haar vakantie gaat doen. :)

Het stukje waar ik effectief op het topic reageer heb je niet mee gequote inderdaad :)
Verder ga ik er niet meer op in want dat is off topic.

Ts kwam gisteren terug van vakantie toch? :) ben echt benieuwd!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:03

anneliesdj schreef:
Toch vreemd dat je druiven zo zoet zijn als je al zovele relatie's hebt gehad maar schijnbaar nooit hebt kunnen behouden.

Ah, dus je had geen basis voor de kant noch wal rakende opmerking.
Opvallend toch hoeveel Boktsters (m/v) lezen wat ze willen lezen.

Voor de leesblinden dan even uitgespeld:
Mijn eerste duurzame relatie was 23 jaar duurzaam toen de dood ons scheidde.
Nu inmiddels 15 jaar met de moeder van mijn zoon.
Is bij elkaar 38 jaar duurzaam, zonder falen.
Dat is 10 jaar meer dan Stral oud is.

...en dat pas sinds 10 jaar met een mobiel :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:12

Als je nu zelf eens beter leest dan zie je dat ik enkel reageer op wat jij geschreven hebt.
En uiteraard weet ik prima wat jij bedoeld, het was echter op 2 manieren op te vatten en wat is er leuker dan HC even bovenop de kast te jagen :D

Moet zeggen dat je wel weer creatief bent met 'boktsters m/v' en 'leesblinden' dat kun jij alleen verzinnen in je ijverigheid intelligent uit de hoek te komen :')

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:14

k_m schreef:

Ik lees die bijdrages niet eens. Oersaai en nietszeggend.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:19

Huertecilla schreef:
Stral schreef:

Oh wauw wat ben jij vol van jezelf!

En dan een ander inprenten dat jij wel weet hoe je een meest geweldige relatie onderhoudt..

Alleen door jouw instelling zou ik het al geen 5 minuten met je volhouden.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:21

Diablo/K_m: Inderdaad een stuk aangenamer nu :)

TS is pas eergisteren op vakantie vertrokken, ik vrees dus dat we nog wat geduld gaan moeten hebben! Veronderstel dat ze wel minstens een week weg zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:27

Misschien slim om hc te negeren of op foeilijst te zetten.

Het is inmiddels duidelijk dat bokt er zelf niks aan doet. Terwijl elk topic waar hc zich in meld, gelijk veranderd van sfeer. En vaak altijd eindigt in hetzelfde verhaaltje.

Als Hc zo kickt op aandacht. Laat hij dan zelf een topic openen. Maar ik vind het nu erg off topic gaan.

En heeft niks meer met de vraag van ts te maken.