sharon_quiz schreef:Waarom kan bijvoorbeeld een leeuw een hert niet bevruchten?
Hoe werkt een verslaving als series kijken of sudoku spelen?
Waarom willen we het op het werk niet toegeven aan de baas als we het rustig hebben?
Omdat ze genetisch teveel verschillen. Hoe het met een hert vs leeuw zit heb ik niet opgezocht, maar het zou bijv al zo kunnen zijn dat ze verschillend aantal chromosomenparen hebben. Dat matcht gewoon niet, kan geen levensvatbaar wezentje uit komen.
Volgens mij is series kijken en puzzelen zelden tot nooit een echte verslaving. Zo noemen mensen het wellicht, maar een echte verslaving is toch dat je echt niet zonder kan. En bij deze zaken is het meer dat je niet zonder wil, maar er gebeurt weinig als je het niet doet. Een slecht humeur wellicht, maar geen afkickverschijnselen. Als het wel een echte verslaving is, denk ik meteen aan een verslaving aan het fijne gevoel wat je dan krijgt. Ontspanningsjunkie ipv adrenalinejunkie zeg maar.
Omdat je het wel prettig vind om het rustiger te hebben lijkt me. Voor mijn vriend is dit absoluut niet waar trouwens, hij heeft bij elke baan steeds gesmeekt om meer werk, verveelt zich veel te snel.