tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:46

Bedankt iedereen! :)

Tijd zal het inderdaad leren, ik denk dat het prima te combineren valt, maar hij wil het niet proberen.
Contact is inderdaad niet goed, maar vooral omdat ie nu zo lief is, voelt het gewoon heel fijn om met hem te praten. := Maar ik ga proberen om het zo snel mogelijk af te kappen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:47

Bedankt voor jullie eyeopeners, ik klets niet zo actief mee, maar lees wel en jullie adviezen voor anderen zetten mij ook elke keer weer met beide voeten op de grond.
Ik heb het niet letterlijk tegen hem gezegd maar: I'm done. Klaar ermee, het heeft me genoeg pijn, energie en tranen gekost. Het is een kwestie van prioriteiten en als die niet bij mij liggen, moeten mijn prioriteiten ook niet bij hem liggen.

Hoop alleen dat ik zo standvastig kan zijn als ik hem weer spreek. Wat ben ik soms kwaad op die hufter. -:(- En wat ben ik soms kwaad op mezelf dat ik zoveel van hem houd. :o

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:50

SplashIsLief schreef:
Bedankt voor jullie eyeopeners, ik klets niet zo actief mee, maar lees wel en jullie adviezen voor anderen zetten mij ook elke keer weer met beide voeten op de grond.
Ik heb het niet letterlijk tegen hem gezegd maar: I'm done. Klaar ermee, het heeft me genoeg pijn, energie en tranen gekost. Het is een kwestie van prioriteiten en als die niet bij mij liggen, moeten mijn prioriteiten ook niet bij hem liggen.

Hoop alleen dat ik zo standvastig kan zijn als ik hem weer spreek. Wat ben ik soms kwaad op die hufter. -:(- En wat ben ik soms kwaad op mezelf dat ik zoveel van hem houd. :o

O my god, zo herkenbaar! Zo dacht ik dus precies ook, nu bleek het dus totaal niet zo te zijn (dat hij niet bij mij wilde zijn). Het leek hem het beste om mij te negeren voor mij en hem... Achteraf begrijp ik dat ook.

SplashIsLief

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:56

"Die van mij" zegt dat hij niet wilt afspreken omdat hij bang is dat het daardoor nog complexer en ingewikkelder wordt. Eh... het is complex en ingewikkeld. Duh.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 14:58

SplashIsLief schreef:
"Die van mij" zegt dat hij niet wilt afspreken omdat hij bang is dat het daardoor nog complexer en ingewikkelder wordt. Eh... het is complex en ingewikkeld. Duh.

Precies haha. Die van mij wilde het ook niet, later wel. Maarja ik wist toch wel ergens, dat als ik hem zag ik voor hem zou zwichten en hij ook voor mij, en dat was zo haha

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:18

Alsof hij het voelt... sms. >;) Gelukkig ga ik zo een overleg in *negeer*

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:11

WT, ik ben het eens met de rest. Laat die jongen gaan, als ie je niet wilt spreken, dan maar gewoon via de telefoon (bellend) uitmaken... Hij wilt niet afspreken, dan is het jammer voor hem. Zo denk ik dan hoor.
Donja, wat ontzettend balen dat het niet werkt. Kan hem ook wel begrijpen 300km is ook best wel wat.

Je kan het SplashIsLief, niet voor hem zwichten, gewoon bitch zijn :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:55

Toen ik na drie depressieve weken weer een appgesprek had met mijn ex ging dat ook heel gemoedelijk. We voelden ons allebei vreselijk en wisten niet zo goed wat we met onszelf aan moesten. Maar op een begeven moment werd het weer zo gezellig dat ik een duidelijk antwoord wilde hebben. Dit was niet leuk zo, ik fleurde iedere keer op toen ik een appje kreeg.

En na eerst 'knuffel', en weer een week gezellig leuk leuk heb ik het nogmaals gevraagd. En toen kreeg ik te horen dat zijn keus idd definitief was. Toen had ik weer een klap in m'n gezicht, want tsja .. allebei ons rot voelen en gezellig met elkaar appen, en dan dit ineens ... bah!

Dus ik denk dat het bij iedereen zo wel gaat ..

Maar hee. .. ik ben geen held als hij straks ineens voor mijn neus staat hoor .. ik weet niet wat ik dan zal doen. (ik vrees keihard janken..)

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 09:03

goodmorning ladies. en hoe is het met jullie vandaag??

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:14

Nou ik heb de mijne gistrnacht een half uur aan de lijn gehad...
Hij wil afspreken op mijn verjaardag morgen en ik denk dat dat ook wel het beste is om uit te klaren hoe of wat want zo kan ik niet op verlof.. en wees gerust dames ik ben heel hard geweest aan de telefoon.. en nu nog steeds maar ik wil hem persoonlijk zien en morgen leek me wel een geschikt moment ..

en nee niet bij me thuis zoals hij voorstelde maar op een neutrale locatie...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:18

Diertjec schreef:
Je kan het SplashIsLief, niet voor hem zwichten, gewoon bitch zijn :D

Nou ja ik vind het ook banketstaaf om opeens niks meer van me te laten horen, maar nog niet in staat om te zeggen dattie de hik kan krijgen :o maar ik heb nog niet gereageerd, simpelweg omdat ik er geen zin in heb.

(Ik zit nog een beetje in de fase van WT: wil alles voor hem doen, maar dat is hij niet waard (op dit moment) en dit heeft veel te lang geduurd al, dus ik MOET voor mezelf kiezen, maar daar ben ik niet zo goed in :o )

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:53

Pff misschien kan iemand hier me helpen. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, slechts de laatste pagina.
Mijn vriend en ik hebben nu ruim 5 maanden samen iets. Hij is mijn eerste "vriend" en ik ook zijn eerste "vriendin". Helaas gaat het voor mij een soort van bergafwaarts dat gevoel heb ik. Er zijn steeds meer dingen aan hem die me negatief opvallen en waar ik me aan erger. Ook ik ben echt niet altijd meer de aardigste tegen hem, dat gaat deels onbewust en floept eruit voordat ik het door heb. Zo kan ik best aanvallende opmerkingen maken over het vrijvragen op zijn werk, iets dat heel gemeen is van mij omdat ik weet dat hij dat niet leuk vindt. Toch ga ik hier een hele lijst typen met mijn ergernissen (bij nader inzien niet gedaan, heeft iemand interesse kan het via pb. Hij is namelijk wel getypt maar niet bestemd voor het open internet), (hoe slecht ook maar ik moet het aan iemand/op papier kwijt en aangezien we net verhuist zijn kan ik niet binnen nu en een paar dagen bij mijn beste vriendin terecht waarmee ik dit normaal zou bespreken, we zijn op dit gebied elkaars steun daarin).
Mijn vriend is mijn eerste vriend en in het begin vond ik het dan ook allemaal heel spannend en ik denk dat dat het deels leuk maakte voor mij ondanks dat er vanaf dag 1 dingen waren waardoor ik het idee heb dat het het toch niet 100% was ofzo. Maar ook nu zijn er nog een hoop dingen die we nog niet gedaan hebben zal ik maar zeggen maar toch heb ik er helemaal geen behoefte meer naar ofzo als ik dat zo mag zeggen. Ook zijn de vlinders in mijn buik weg als ik hem zie, terwijl dat een ruime maand geleden wel nog zo was.

Weet iemand wat ik moet doen? Moet ik hem vragen of we eens kunnen praten? Moet ik er uitmaken, als vrienden hadden we het gezelliger dan nu voor mijn idee maar ik vind het ook zo oneerlijk. Hij heeft niets fout gedaan! Komt mijn verliefdheid misschien nog terug?, dat hoop ik namelijk. Ergens ben ik radeloos omdat ik niet wil dat het eindigt maar hij heeft een aantal activiteiten gepland waar ik nu al zo tegenop zie en ik eigenlijk vind dat ik hem dat moet zeggen, maar ik durf hem ook bijna niet de waarheid over mijn gevoel te vertellen omdat het voor hem wrss totaal onverwachts zal komen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:21

Oh wauw.. dat klinkt als mijn eerste vriend! Stuur die lijst maar hoor :) Ik ga zo werken en vanavond krijg je reactie

Sterkte!

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:44

welshfan97 schreef:
Pff misschien kan iemand hier me helpen. Ik heb niet het hele topic doorgelezen, slechts de laatste pagina.
Mijn vriend en ik hebben nu ruim 5 maanden samen iets. Hij is mijn eerste "vriend" en ik ook zijn eerste "vriendin". Helaas gaat het voor mij een soort van bergafwaarts dat gevoel heb ik. Er zijn steeds meer dingen aan hem die me negatief opvallen en waar ik me aan erger. Ook ik ben echt niet altijd meer de aardigste tegen hem, dat gaat deels onbewust en floept eruit voordat ik het door heb. Zo kan ik best aanvallende opmerkingen maken over het vrijvragen op zijn werk, iets dat heel gemeen is van mij omdat ik weet dat hij dat niet leuk vindt. Toch ga ik hier een hele lijst typen met mijn ergernissen (bij nader inzien niet gedaan, heeft iemand interesse kan het via pb. Hij is namelijk wel getypt maar niet bestemd voor het open internet), (hoe slecht ook maar ik moet het aan iemand/op papier kwijt en aangezien we net verhuist zijn kan ik niet binnen nu en een paar dagen bij mijn beste vriendin terecht waarmee ik dit normaal zou bespreken, we zijn op dit gebied elkaars steun daarin).
Mijn vriend is mijn eerste vriend en in het begin vond ik het dan ook allemaal heel spannend en ik denk dat dat het deels leuk maakte voor mij ondanks dat er vanaf dag 1 dingen waren waardoor ik het idee heb dat het het toch niet 100% was ofzo. Maar ook nu zijn er nog een hoop dingen die we nog niet gedaan hebben zal ik maar zeggen maar toch heb ik er helemaal geen behoefte meer naar ofzo als ik dat zo mag zeggen. Ook zijn de vlinders in mijn buik weg als ik hem zie, terwijl dat een ruime maand geleden wel nog zo was.

Weet iemand wat ik moet doen? Moet ik hem vragen of we eens kunnen praten? Moet ik er uitmaken, als vrienden hadden we het gezelliger dan nu voor mijn idee maar ik vind het ook zo oneerlijk. Hij heeft niets fout gedaan! Komt mijn verliefdheid misschien nog terug?, dat hoop ik namelijk. Ergens ben ik radeloos omdat ik niet wil dat het eindigt maar hij heeft een aantal activiteiten gepland waar ik nu al zo tegenop zie en ik eigenlijk vind dat ik hem dat moet zeggen, maar ik durf hem ook bijna niet de waarheid over mijn gevoel te vertellen omdat het voor hem wrss totaal onverwachts zal komen.

Lastig zeg.
Maar ik denk dat je misschien toch met hem moet gaan praten. Misschien kwets je hem dan wel maar begrijpt hij dan ook waarom je soms zo bot tegen hem bent terwijl het niet zo bedoeld is.
Nu krop je alles op om het niet te kwetsen, dus kwets je jezelf maar.
En gewoon mee doen aan die activiteiten misschien brengt is dat juist wel goed voor jullie 2, dat je beetje tijd aan elkaar besteed. Dan weet je ook of het nog beter word of het misschien beter is om uit te maken.
Lijstje mag je mij ook wel sturen als je zelf wil.
Wel een lastige situatie maar ik denk dat je er zelf ook even goed moet over nadenken, en vooral jou gevoel volgen wat jij denkt dat beter is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:19

SplashIsLief schreef:

Ja soms snappen ze dat echt niet. Het is sowieso al complex.. Bij mij ook nog steeds. Hij heeft gezegd at hij er mee wilde stoppen. Ik vond het moeilijk, maar begreep het ook wel en zag het aankomen. Hij is hoe dan ook getrouwd. Ik was alleen verbaasd dat het nog zo lang door was gegaan tussen ons. En dat was een paar weekjes geleden. En dan heb ik eindelijk voor mezelf weer alles op een rijtje. Hem een poosje niet meer gesproken en dan een 1,5 later krijg ik van hem opeens weer een berichtje. En dan wil ik gewoon niet tegen hem praten. Maar dat is zo lastig. Want hoe dan ook kan ik echt prettig met hem praten.

Sorry trouwens iedereen, ik heb de afgelopen tijd eventjes onder een steen geleefd. Maar wel alles weer bij gelezen. Wat een mooie tips en adviezen geven jullie in dit topic.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:42

Eventjes iets offtopic, maar ik dacht, we zeggen het hier; mijn mamatje wordt geopereerd en ik weet pas iets binnen een paar uur en ik ben 1 brok stress... Het is niets superernstig, het was gepland enzo, maar het is ook zeker geen lachertje en met mijn mama haar verleden heb ik echt bang dat haar lichaam het allemaal niet aankan :(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:45

:(:) Dikke knuffel

Welshfan je mag mij ook altijd pb'en. In elk geval wil ik je het advies geven om met hem te praten en te kijken of jullie hier samen uit kunnen komen. En als dat niet kan... dan te kiezen voor jezelf. Vechten voor iets wat het vechten niet meer waard is, is uiteindelijk ook pijnlijk. En het einde wordt nooit makkelijk.

Hier vanmorgen even gesmst, toen het lief en klef werd heb ik maar niet meer gereageerd :') (Dat ik een schat ben en kusjes).

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:11

SplashIsLief schreef:
:(:) Dikke knuffel

Welshfan je mag mij ook altijd pb'en. In elk geval wil ik je het advies geven om met hem te praten en te kijken of jullie hier samen uit kunnen komen. En als dat niet kan... dan te kiezen voor jezelf. Vechten voor iets wat het vechten niet meer waard is, is uiteindelijk ook pijnlijk. En het einde wordt nooit makkelijk.

Hier vanmorgen even gesmst, toen het lief en klef werd heb ik maar niet meer gereageerd :') (Dat ik een schat ben en kusjes).

Maar 'jouw' scharrel is toch getrouwd? -O-
Vind je dat niet onwijs 'zielig' tegenover de vrouw waarmee hij is? Heb je totaal geen schuldgevoel?

Sorry maar ik ben ooit bedrogen en dat gevoel gun ik niemand. Je verliest totaal je eigenwaarde en je wordt echt onzeker.

Jij zou het toch ook niet willen dat jouw vent vreemdging? Ik zou het in ieder geval niet kunnen.. :(

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:21

HorseTimeXL heeft aangegeven dat ze met een bezette man omgaat. Ik heb aangegeven dat ik mijn situatie niet online wil neerzetten, maar ik zal je even pb'en ;)

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:23

SplashIsLief schreef:
HorseTimeXL heeft aangegeven dat ze met een bezette man omgaat. Ik heb aangegeven dat ik mijn situatie niet online wil neerzetten, maar ik zal je even pb'en ;)

Oh mijn excuus, dan haal ik jullie door elkaar! :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:55

Ja ik ben ook iemand die het getroffen heeft met een bezette man. Nu moet ik wel aangeven dat het de afgelopen maand gelukkig minder is geworden. We hebben enkel contact via de app of Facebook en buiten de gebruikelijke ontmoetingen tijdens de vergaderingen heb ik hem nooit opgezocht. Ik heb hem nooit gezoend. Maar het contact via de app ging wel steeds verder.

Het is heel gecompliceerd allemaal. En iets waar ik absoluut niet direct trots op ben. Ik had nooit verwacht dat het mij zou overkomen. Sterker nog ik zei vroeger wel eens ik zal nooit zo'n secretaresse worden die met de baas vreemd zou gaan. Ik vraag me ook geregeld af omdat we elkaar wel langer kende vanaf wanneer het speelde. Ik heb er nooit wat voor gedaan. Heb nooit geflirt en ben nooit zelf opzoek gegaan naar zijn aandacht. Tot hij een berichtje ging doen. Ik schrok me dood. Ik snapte het niet. Dacht eerst dat z'n account gehackt zou zijn. Op een gegeven moment vond ik die aandacht wel leuk. En toen ben ik gewoon de fout in gegaan door hem niet te zeggen dat ik het allemaal niet wilde. Want toen werd het pas moeilijk om afstand te nemen. Hij deed het niet. Hij heeft het geprobeerd maar zocht al snel weer de aandacht.

Nu is het wat rustiger. Als we praten gaat het over koetjes en kalfjes. Afgelopen dinsdag niet. Maar dit heb ik geprobeerd af te kappen. Ik vind hem heel erg aantrekkelijk. Toch denk ik niet dat ik verliefd op hem ben. Ik genoot van de spanning. Schuldgevoel heb ik zeker wel gehad. Bijvoorbeeld toen tijdens de vergadering zijn partner binnen kwam lopen en ik naast hem zat. Maar het is niet heel groot omdat ik haar persoonlijk ken. Ik ben nu aan het proberen om te stoppen. Gelukkig lukt dat steeds meer. Al merk ik dat ik wel soms naar hem verlang. Ben nu maar op tinder gegaan. Even wat afleiding.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:47

Oh bah... dat zou ik echt nooit doen!

Iemand die bezet is.. of getrouwd.. trek ik mn handen vanaf. Hoe ver ze ook door gaan.. mij niet gezien.

Word zelf ook pissnijdig als t bij mij gedaan word en kan ze dan (allebei) wel wat aan doen. Ik wil niet de persoon worden die een relatie kapot maakt en ook zo'n persoon worden die ik zelf zou verafschuwen.

Niets tegen jou.. maar zo zou ik er zelf in staan.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:44

Nee snap ik.. iedereen z'n eigen mening toch. En het gekke ik ben er normaal gesproken ook zo op tegen. Ook in familie kring is het gebeurt. T kwam misschien ook wel op het slechte moment. Ik was net aan het daten met een man waar het echt enorm mee klikte. Dacht ik althans. Tot hij helemaal omsloeg en me uit het niets voor dingen begon uit te schelden. En toen net op dat moment was hij daar die mij wel gewoon de aandacht gaf. Niet met gekke dingen hoor, maar slechts een luisterend oor. En toen begon het denk ik een beetje. Misschien was het ook meer een toevluchtsoord. In het begin namelijk heb ik hem keihard uitgescholden dat ik niet snapte waar die mee bezig was. Want ik was echt geschrokken. Voelde me schuldig en gaf vooral mezelf de schuld. Maar toch overwon mijn nieuwsgierigheid. Tot de gevolgen van dien. Terug draaien kan ik niet en gek genoeg zou ik het nooit willen. Stoppen kan ik wel..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:19

Idd.. stoppen kan wel voordat t te laat is. Waar twee mensen zijn kunnen twee mensen denken.

Als zou ik als vrouwlief wel willen weten met wat mn vent gedaan heeft en waarom die niet genoeg had aan 1 vrouw.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:05

Ja ik heb ook zo vaak op het punt gestaan om z'n vrouw een berichtje te sturen. Maar dan denk in aan z'n kinderen en dat wil ik hun ook weer niet aandoen. Zo'n gezin. Vind het nog steeds lastig of ik het wel of niet zou moeten doen.