legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 02:47

Die is mooi!

Mijn laatste 2 zijn deze:
Afbeelding
Afbeelding

Ben nu met"de keuken" bezig
alle drie van Jan van haasteren

Vanavond ook via marktplaats van haasteren puzzels bemachtig
kandus weer aardig vooruit

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:52

Mijn tante had veel haha scheelt weer

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 02:55

Vandaag 14 puzzels opgehaald via marktplaats.
13x jan van haasteren en 1 x disney.
kan voorlopig weer vooruit.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:51

Hoi ! Mag ik mij ook melden ? Vandaag een wasgij puzzel op de kop getikt bij trekpleister van 500 stukjes maar ik loop vast op de rand ik kan geen randstukjes meer vinden en heb er nog een aantal nodig!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:23

Goede opbrengst Colunder! :D

@Colaaa: ik ga dan altijd gewoon met de rest beginnen, die laatste kantjes komen dan vanzelf wel een keer :j

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:35

Ik ben ooit bij een kraampje op een rommelmarkt geweest waar ze legpuzzels van 1000-1500 stukjes verkochten voor 10 cent per stuk. Ik zag een mooie puzzel die ik wou hebben. Ik had alleen een twee euro munt, zij geen wisselgeld. Ik heb 13 puzzels meegekregen, meer kon ik niet dragen. Ik blij, mijn moeder wat minder. Erg veel plezier van die puzzels gehad.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:26

Ik ga ook altijd gewoon aan de rest beginnen als ik kantstukjes niet kan vinden.

Esra,heb je ze allemaal al gemaakt?

_Ezra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 01:54

colunder schreef:
Esra,heb je ze allemaal al gemaakt?

Jammer genoeg niet. Mijn moeder heeft het grootste gedeelte "weggegeven" voor ik ze kon maken. Ik ben echter lang genoeg bezig geweest aan de overgebleven puzzels.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:50

Ik ben helemaal weg van colin thompson puzzels :) heb er nu al best een aantal gekocht en gemaakt en ben eigenlijk op zoek naar iemand die ze ook leuk vind en met me zou willen ruilen. Zodat ik weer wat nieuws heb om in elkaar te zetten :j

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:06

Ik moest even opzoeken wat voor puzzels dat zijn Arisca2005. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij heb ik die nog nooit in de winkel bij ons zien liggen. Het is me in elk geval niet opgevallen. Het lijkt me zo op Google wel erg druk qua plaatje. Beetje zoals Van Haasteren maar dan niet met poppetjes, maar objecten. Of vergis ik me daar heel erg in?

Ik heb nog weer even in mijn archief gedoken voor de foto's van legpuzzels tijdens mijn Day Zero Project tot nu toe. Het valt me alles mee...we zitten toch al op zeven puzzels en de achtste ligt nu sinds een week op tafel. We zijn nu denk ik op een derde van de puzzel. Hieronder even een verslagje van de overige puzzels tot nu toe.

De eerste puzzel tijdens mijn DZP-project was weer te leen van mijn schoonmoeder. Een puzzel van 1000 stukjes: een kat op een rood/roze sofa van Rosina Wachtmeister.
Afbeelding
Eind september 2014 was de puzzel "af". Zoals je kunt zien, misten er helaas aardig wat stukjes. Omdat we altijd beginnen met de rand te leggen, waren we daar dit keer aardig lang mee bezig. Ik denk dat we wel drie keer de hele bak met stukjes doorzocht hebben op zoek naar al die randjes, voordat we het opgaven en met de inhoud zijn begonnen. Achteraf maar goed ook, want we hadden dus eindeloos kunnen blijven zoeken aangezien de stukjes er gewoon niet waren :+ ...

In de kerstvakantie volgde vervolgens deze schattige puzzel "Outdoor Guys" uit een doos van King met 3x 1000 stukjes die we van mijn ouders hadden gekregen. Ze zijn ook weer fanatiek aan het puzzelen, net als kennisen van hen, dus wij krijgen nu in ruilbeurt de puzzels die zij al een keer gemaakt hebben.
Afbeelding
Leuke puzzel om te maken en, nu we de smaak te pakken kregen, niet al te moeilijk. Op Eerste Kerstdag was deze al af, een paar dagen nadat we eraan begonnen waren.

Vervolgens hebben we met Oud&Nieuw nog weer zitten puzzelen aan het volgende project uit dezelfde doos (Delivery at the Railway Inn) tot het tijd was om vuurwerk te kijken.
Afbeelding
Deze puzzel vond mijn vriend erg leuk om te maken door alle kleine details.

En omdat we de laatste uit het drieluik niet wilden laten voor wat het was, zijn we daar ook nog aan begonnen in onze vakantie. Helaas kregen we die niet meer af in de laatste dagen, dus zijn we daar in de volgende weekenden mee verder gegaan: de afvaart van de Titanic.
Afbeelding
We vonden deze door alle kleine poppetjes en alle hoofdjes en kleurrijke kleding allebei erg lastig. Deze was als enige van het drieluik niet binnen een paar dagen puzzelen af, maar pas eind januari 2015.

Vervolgens hebben we van mijn verjaardagsgeld zo'n puzzelmat gekocht. Daar hoorde deze puzzel van 1000 stukjes bij:
Afbeelding
De stukjes klikten niet in elkaar, maar schoof je in elkaar. Dus als je per ongeluk met je mouw ergens overheen ging, kon het zo zijn dat je de puzzel weer uit elkaar schoof. Niet zo handig dus. En, zoals je ziet, beviel de puzzelmat niet en hebben we de puzzel uiteindelijk ook maar afgemaakt op tafel.

Daarna hadden we een grote pauze. Mijn vriend kreeg het druk met zijn PhD in Utrecht en ik met een nieuwe baan. Het was dus pas weer in de zomervakantie dat we tijd hadden om te puzzelen. Vol goede moed begonnen we aan de puzzel die mijn vriend speciaal met kerst cadeau had gevraagd: een Castorland-puzzel van 1500 stukjes vol verschillende pastasoorten "Viva la Pasta!".
Afbeelding
Oh my, wat was dat een werk! Het leek zo simpel door al die verschillende vormpjes op het plaatje. Maar in de doos leek er toch een hoop nog weer op elkaar wat niet bij elkaar hoorde :') . Toch was de puzzel eind augustus na het backpacken wel af. Wel weten we nu dat 1500 stukjes de max is wat op onze tafel past...de korte zijde paste in de breedte net aan op tafel.

Vervolgens in alle drukte weer een hele lange pauze...tot de kerstvakantie van 2015/2016. Toen hebben we tussen kerst en nieuwjaarsdag weer samen gepuzzeld. Dit keer aan het kasteel Neuschwanstein van Clementoni.
Afbeelding
Een erg mooie puzzel om te maken. Alle kleuren blauw van het meertje, de lucht en de bergen leken op elkaar, dus dat hebben we als laatste in elkaar gepuzzeld. En wat het ook niet makkelijker maakte, was dat wat op het plaatje van de doos helderwit of lichtgrijs leek...soms donkergrijs tot zwart van schaduw was op de daadwerkelijke puzzelstukjes. Even omschakelen dus.

Op dit moment hebben we onze gezamenlijke hobby eindelijk ook weer opgepakt. Aan iedere maand een puzzel maken zoals ik in mijn Day Zero Project als doel had gesteld, gaan we niet meer komen voor de einddatum. Maar ik hoop dat we nog wel de twaalf puzzels gaan halen voor die tijd, misschien zelfs wel vijftien :)* ?! We hebben op dit moment niet heel veel vrije tijd, maar door dit topic ging het bij mij weer kriebelen en met de donkere koude dagen is het fijn samen weer wat te doen te hebben wat je knus binnen kunt doen met de kachel aan :o . Ons nieuwe project komt uit een drieluik van 3x 1000 stukjes van Wild Horse, dus voorlopig zijn we weer even zoet met de drie puzzels. We zijn begonnen met de foto van de brug in Zierikzee. Als 'ie af is, post ik nog wel weer een foto!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 02:27

Arisca2005,ik heb het ook even opgezocht,had er nog nooit van gehoord.
die puzzels zien er ook wel keuk uit.

Cnterpstra,mooi bijgehouden zo.
ik ben nu weer sinds een maand bezig en heb er tot nu toe 10 gemaakt.
vergeet altijd foto's te maken.
vanavond "de keuken" van van haasteren afgemaakt,miste wel 2 stukjes

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:11

Ze zijn idd erg druk. En er zitten overal figuurtjes en grapjes in verstopt. Ik heb een hekel aan grote vlakken met min of meer dezelfde kleur. _O-
Jammer dat nog niemand ze hier heeft. Toch maar weer een bestellen via internet dan maar :)

Cnterpstra die puzzel van de pasta is ook leuk!

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:59

Lijken me ook hele leuke puzzels nu ik ze heb opgezocht die Collin Thompson, ga er misschien ook eens eentje bestellen!

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:55

MelissaH1996 schreef:
Lijken me ook hele leuke puzzels nu ik ze heb opgezocht die Collin Thompson, ga er misschien ook eens eentje bestellen!

Heb er 6 liggen compleet.....dus haha pb effe bij intresse

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:14

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:19

Ik ga zeker even kijken of er wat bij zit

Nu bezig met een happy birthday taart jeetje wat is dat moeilijk een ronde puzzel

Afbeelding

Na 3 uur puzzelen niet heel ver gekomen haha

Afbeelding

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:30

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:37

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:42

Ohh! Die puzzels van de Lidl komende week zien er gaaf uit <3 !
Ga een reminder in mijn agenda zetten: vanaf ma 21 nov verkrijgbaar.
Of misschien kan ik de hint subtiel naar mijn familie gooien: pre-kerstcadeautje :)) ?!

Hmmm, bedenk me dat ik niet zeker weet of ze op tafel passen. Ze zijn allemaal van 2000 stukjes...
Ik heb geprobeerd de puzzels te googlen in de hoop op een afmeting, maar ik kan ze behalve op de site van Lidl nergens vinden %) ? Iemand anders wel??
Ze zijn zo leuk :o .

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:51

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:04

HouVanUtopia schreef:
MelissaH1996 schreef:
Ik heb laatst deze gemaakt, was ook een uitdaging door alle rondingen haha:

http://www.puzzelenspel.nl/puzzels/-rav ... ukjes.html

Ooo die is ook gaaf hoe lang ben je ermee bezig geweest

Een weekje, elke avond wel een aantal uurtjes haha. Was niet heel makkelijk. Evt. Mag ie wel overgekocht worden, bij interesse pb :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:10

Goeie tip van de Lidl :)
Zijn mooie platen. Maar denk nog best moeilijk. Die met die walvis bijvoorbeeld. Zooveel blauw!

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:38

Hebben jullie ook af en toe het gevoel dat je de puzzel liever weer in de doos gooi en een andere pak? Dat heb ik nu hahaha. :Y) Maar ik moet en zal 'm afkrijgen, alles is dezelfde kleur grijs op dit moment en is het laatste stuk wat ik nog maken moet dan is ie af. Ik wou een foto uploaden maar dat lukt niet via de telefoon helaas. :+

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:57

Die hierboven zien er moeilijk uit zeg,ik hou het wel bij rechthoekig.

gashmiron,ik heb dat 1 keer gedaan,die ging ook gelijk de oud papier bak in.
ik heb hem hier in het topic voorbij zien komen,al die puppies van verschillende honden op
een rij.
die had ik in een tweede hands winkel gekocht voor een euro omdat er een stukje miste.
ik vond hem zo leuk,vooral omdat er ook een beagle op stond.maar wat een rotpuzzel vond
ik het.

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:01

Je gelooft het nooit maar ik ben dus een Beagle aan het puzzelen hahaha, maar dan wel alleen een Beagle. Van mijn moeder gekregen omdat we er zelf ook een hebben dus weggooien vind ik een beetje banketstaaf anders had ie al op zolder gelegen denk ik :+