Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 17:58

Ah oké :) Tja, misschien is een samenlevingscontract dan wel handig?

Puur uit interesse, zijn er hier ook meiden die precies hetzelfde als of meer dan hun vriend bijdragen? :)

Ja ik ben de hele dag al in zo'n goed humeur haha! Zonnetje schijnt ook al de hele dag :D Zal morgen foto's plaatsen!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:57

Wij hebben gezamenlijke boodschappen rekening, andere rekening voor vaste lasten en beide eigen rekening voor loon.

Nu breng ik ook niks in ivm student, mag zijn auto gebruiken voor naar stal maar moet zelf benzine betalen.

In de toekomst met beide werk wil ik vast percentage van loon aanhouden voor vaste lasten. Wat hiervan over blijft kun je sparen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 19:35

Wij willen uiteindelijk ook iets van een samenlevingscontract, maar dat heeft geen prioriteit.
Vriendlief betaald de hypotheek, rest van de kosten delen we. :)

Hier weer wat minder nieuws, verkopers laten maandag nog iets weten over de ontbindende voorwaarden, en begreep van onze makelaar dat ze het nu toch allemaal wel wat snel vonden gaan en ineens niet zeker wisten of ze wel al zo snel weg wilden.

Echt, heel die !@#$#^# huizenjacht en onzekerheid begint me mijn keel uit te hangen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:21

Wij willen juist geen samenlevingscontract, omdat dat inwerkt op de huurtoeslag (dan wordt je toeslagpartner), de studieschuld en nog meer dingen.

Ik betaal mijn vriend een klein bedrag (hij werkt, ik studeer) voor huur en voer :+, van mijn stufi. Ik koop mijn eigen dingen die ik wil voor 'de heb', voor mijn paard en kleding, verder betaalt mijn vriend het meeste.
We zijn beiden heel open en makkelijk met elkaar qua geld, hebben dezelfde kijk.

Als ik ga verdienen zullen we waarschijnlijk al het geld dat ik verdien sparen en blijft hij alle vaste lasten betalen. In principe is het voor ons toch ons geld, en niet mijn en zijn.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 23:53

Heehee! Ik heb eindelijk weer is tijd om te reageren!

Eugoly, gefeliciteerd met jullie nieuwe plekje! Veel plezier met al het inrichten etc!

Boemklatsch, gefeliciteerd!! Ook al lijkt het nu wel spannend te zijn. Zal wel wat zijn joh.. Hopelijk vliegen de dagen tot maandag voorbij en weten jullie meer :)

Nicolien schreef:
Omdat zowel ik als mijn vriend nog echt groentjes zijn wat betreft samenwonen, heb ik wat vragen.
Ik weet niet of jullie hierop antwoord kunnen geven, maar soms is ideeën uitwisselen al fijn.
1 Hebben jullie een samenlevingscontract o.i.d.? Zo ja, wat staat hier allemaal in?
Mijn vriend zal het huis kopen, hij zal ook de hypotheek op zijn naam hebben. Hij doet eigenlijk alle financiën en ik trek er "kosteloos" in (studerend en nog geen inkomen, mijn vriend heeft een baan).
2 Hebben jullie een gezamenlijke rekening en welke kosten gaan hier allemaal vanaf?
3 Hebben jullie een aankoopmakelaar in de arm genomen? Waarom wel/niet en hebben jullie er ook baat bij gehad?

Hier ook groentjes, haha.
Wij gaan straks wel een samenlevingscontract nemen. Wanneer precies, moeten we nog even kijken.
Mijn vriend heeft de hypotheek op zijn naam staan, maar mocht hem wat overkomen, zou ik dan ook gelijk op straat staan, mochten er geen afspraken vast staan.

We hebben een gezamenlijke rekening voor de boodschappen, G/W/L en straks ook internet etc.

Mijn vriend heeft geen gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar.

Hier loopt alles wel goed, alles is gestuukt, plafonds zitten al in de verf en morgen wordt de keuken geplaatst!! Over twee maanden willen we over gaan! :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 11:17

Wij gaan samen kopen en dus een samenlevingscontract vanwege alle regeltjes die gelden wanneer één van ons te overlijden zou komen. Niet dat dat de eerst komende 80 jaar de bedoeling is :+
Wat betrft inkomens Eulogy, jup. Ik verdien met mijn 24 uur bijna net zoveel als vriendje. Nu is de bedoeling om meer te gaan werken wel aanwezig, dus dan zit ik op een hoger maandsalaris. Maar wij zullen de kosten 50/50 delen denk ik. Plus een gezamelijke rekening voor hypotheek ed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 13:27

Haha oké, interessant om te lezen zo van iedereen :D Ik verdien iets minder dan mijn vriend (zijn basis is hoger dan dat van mij en hij werkt op commissiebasis, ik niet) maar ik betaal op de een of andere manier veel meer haha. Vooral etentjes en zo waar ik hem op trakteer :+ Maar ik ben het allemaal net iets luxer gewend denk ik.

We hebben gisteravond al een boel spullen daar gebracht en het bed opgemaakt (ik heb zo'n enorm dekbed dat dat in m'n eentje echt geen pretje was geweest). Het is heel compleet al, er staat zelfs een stofzuiger, strijkplank, grasmaaier etc etc. Ik ga vandaag meer spullen uit de opslag halen, uitpakken en even naar de stad en/of Ikea voor wat kleine dingetjes. Heb me net ook ingeschreven voor de sportschool dus daar wil ik ook heen dit weekend en heb alvast wat gekeken naar internet en tv etc (hoewel vriendlief bij het opruimen van zijn kamer zijn tv per ongeluk van de kast gooide dus eh, die doet het niet meer en we hebben een nieuwe nodig...). Wil mezelf zoveel mogelijk bezig houden want ik vind het stiekem echt niet leuk dat hij nu op wintersport is en dat we dit niet samen kunnen doen... Zeker omdat ik de week erop blijkbaar voor m'n werk de hele week weg moet (in een hotel). Meh. Maar goed, ik mag natuurlijk eigenlijk niet klagen :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:10

De tv per ongeluk van de kast gooide? :') Dat is best jammer denk ik, hehe.
Balen dat tie er nu niet is, maar wel leuk dat je zo druk in de weer bent met alles uit de opslag en winkel halen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 14:18

Ja hij maakte ook eens een keer schoon hoor :') TV zou het waarschijnlijk nog overleefd hebben als ie gewoon op de grond was gevallen maar er lag een doos van mijn parfum en daar kon die TV blijkbaar niet zo goed tegen :+ Vooral irritant omdat we nu al genoeg kosten hebben maar goed

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:05

Hahah, mannen en schoonmaken.. Kan ook niet goed gaan hè :P
Wel balen dat het niet heel handig getimed is.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:48

En Eulogy, het weekend door gekomen in jullie stekje? *\o/*

Ziet er hier naar uit dat toch nog alles goed gaat komen! Mensen van het huis hebben zelf al een ander huis waarbij alles rond is, dus hun kunnen de restschuld die ze van dit huis overhouden daar nu mee financieren. Deze week worden de papieren in orde gemaakt. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:27

Yep! Het bevalt echt super, alles is echt splinternihaheuw. Kan echt niet wachten tot m'n vriend thuis is, loop de hele week al met een grijns haha! We hebben alleen wel wat beestjes (het is een souterrain) en de boiler doet het slecht dus we moeten de landlord even bellen. En vriend had gevraagd of de eettafel weg kon aangezien ik m'n eigen tafel heb en die die hier stond was wiebelig en minder mooi. Hebben ze ook de stoelen weggehaald, dus ik zit nu op het aanrecht te eten :') Zouden ze terug komen brengen maar geen idee wanneer, haha. Buurt bevalt echt super verder, het is echt precies wat ik graag wilde!

Ohhh wat top joh! Dus dat gaat ook echt al snel! Gefeliciteerd, nog een keer :D Bij mijn ouders ging het van de zomer ook zo snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:29

Foto's komen nog trouwens, ik heb ruzie met de Bokt upload op m'n telefoon en heb nog geen internet hier :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 08:26

Hehe, eindelijk even tijd om wat te sturen..

Hypotheek is rond, over 3 weken de sleutel, zin in! Zal m'n woonplaats maar vast veranderen :')

Eugoly, wij hebben ook een samenlevingscontract,zodat we nu elkaars erfgenamen zijn. En zodat we nu fiscale partners zijn, wat voor ons voor de belasting voordeliger is.

Balen van je tv :+
Inmiddels al een nieuwe?

Boemklatsch, en zo gaat t toch ineens een stuk sneller he :D fijn!!!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:04

Wat is het rustig hier! Iedereen druk bezig? :p
Leuk Nancy, spannend!
Wij zitten in spanning. In eerste instantie ons bod afgewezen door de bank, maar ze gaan het nu herzien!! :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 00:10

Boemklatsch, is er al meer bekend? :)
Nancy, gefeliciteerd dat de hypotheek rond is! nog twee weekjes en dan is de sleutel er al! Leuk! :)
Eugoly, alles al helemaal klaar?

LdJ, wat spannend! hoe gaat zo iets precies?

Hier is het super druk met klussen, de keuken is twee weken terug geleverd en we plaatsen hem zelf, maar wat een bouwpakket... als het goed is moet na vanavond (avond 5 van deze week..) alleen nog een passtukje erin aan de zijkant. Maar de keuken is verder helemaal naar wens! :)
Druk bezig op het moment met de laatste meubels uitzoeken, gordijnen etc. kiezen. Dus vandaar, weinig tijd voor bokt haha!

Hoe is het met de rest?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 01:54

Ik woon volgende week definitief in Brabant. Morgen trailer vol spullenndie kant op en volgende week de dieren. Nog een paar dagen werken hier en het afscheidsfeest van mijn werk. Ben doodmoe nu. Lange werkweken, verplichtingen naar vrienden hier, veel alleen moeten doen qua inpakken en opruimen. Vreet energie.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:00

Klinkt als een pittige week Napie, heb je er wel zin aan? :)

Afbeelding
de keuken! (er zit overal nog wel beschermfolie op, vandaar ook het blauwe deurtje, haha)

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:14

Mooie keuken!

Wij hebben as maandag gesprek voor de hypotheek en het tekenen van het voorlopig koopcontract. 15 juni de sleutel! :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:50

Yesterday schreef:
Klinkt als een pittige week Napie, heb je er wel zin aan? :)

[ Afbeelding ]
de keuken! (er zit overal nog wel beschermfolie op, vandaar ook het blauwe deurtje, haha)

Mooi!! :j

@Napie vergeet niet af en toe beetje tijd voor jezelf te nemen. Sterkte!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:09

Yesterday, ziet er goed uit hoor :D

Napie, en hoe bevalt dat nou zo tussen de Brabanders?

Ik ga van Brabant naar Gelderland.. Af en toe verstaan ze mij hier niet :')
Nog een week, en dan is het zover! Kan echt NIET wachten.. Wil dat ie huurders gewoon even weggaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:59

Yep, ik heb een tv gekocht haha!

Spannend hoor Nancy! :D
Gefeliciteerd Boemklatsch, wat leuk!
En mooie keuken Yesterday, respect dat jullie dat allemaal zelf doen!

Wij hebben ruzie over waar de keukentafel moet en over de boodschappen _O- Ik ben gewend veel meer geld uit te geven aan boodschappen en koop graag biologische producten, hij vindt dag onzin. Maar dat is voor mij toch wel echt iets waar ik niet vanaf wil wijken.

En we hebben lekkage in de badkamer want er is bij de bovenburen een leiding gesprongen :+ Gelukkig komt er straks al een loodgieter!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:04

:wave: Mag ik mij hier ook melden?

Ik lees al een tijdje stiekem mee maar het lag nog te gevoelig om te reageren :Y)

Mijn vriend heeft een jaar :x geleden een huis gekocht en is nog steeds aan het verbouwen. Het begint er nu eeeeeindelijk op te lijken en we zijn nu aanbeland bij de schilder en de vloerenlegger.

Mijn vriend woont nu nog thuis en ik op mezelf dus ik ben rustig aan mijn inboedel aan het verkopen en hoop toch eindelijk volgende maand te gaan samenwonen!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:06

Wat een geduld moet je vriend hebben percyleen :j fijn dat het vorm begint aan te nemen.

Nancy, leuk he verschillende accent en :D

Eulogy, misschien beetje geven en nemen? Dag biologisch en dag 'normaal' eten? :)* ik vind bepaalde dingen biologisch of duurder belangrijker dan andere. Met beperkt budget moet dat te doen zijn.
Wij hebben een max van 150 p.m. voor boodschappen. Hoe hebben jullie dat?

Ohja ik ga per 5 April definitief over naar mijn vriend *\o/*

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:20

Hoei het lijkt echt alsof iedereen die zich hier heeft aangemeld in de komende maanden echt gaat verhuizen, leuk!

@eulogy, mijn vriend heeft dat ook, die vind een biologische paprika of kipfilet onzin. Nu dus de afspraak dat vlees biologisch
/scharrel gaat. Daar zitten de meeste kosten in en dat vind ik het belangrijkst. Ik zou dus als ik jou was sommige producten opgeven en bij sommige producten vasthouden dat je die bio wilt kopen.