Heehee! Ik heb eindelijk weer is tijd om te reageren!
Eugoly, gefeliciteerd met jullie nieuwe plekje! Veel plezier met al het inrichten etc!
Boemklatsch, gefeliciteerd!! Ook al lijkt het nu wel spannend te zijn. Zal wel wat zijn joh.. Hopelijk vliegen de dagen tot maandag voorbij en weten jullie meer 
Nicolien schreef:Omdat zowel ik als mijn vriend nog echt groentjes zijn wat betreft samenwonen, heb ik wat vragen.
Ik weet niet of jullie hierop antwoord kunnen geven, maar soms is ideeën uitwisselen al fijn.
1 Hebben jullie een samenlevingscontract o.i.d.? Zo ja, wat staat hier allemaal in?
Mijn vriend zal het huis kopen, hij zal ook de hypotheek op zijn naam hebben. Hij doet eigenlijk alle financiën en ik trek er "kosteloos" in (studerend en nog geen inkomen, mijn vriend heeft een baan).
2 Hebben jullie een gezamenlijke rekening en welke kosten gaan hier allemaal vanaf?
3 Hebben jullie een aankoopmakelaar in de arm genomen? Waarom wel/niet en hebben jullie er ook baat bij gehad?
Hier ook groentjes, haha.
Wij gaan straks wel een samenlevingscontract nemen. Wanneer precies, moeten we nog even kijken.
Mijn vriend heeft de hypotheek op zijn naam staan, maar mocht hem wat overkomen, zou ik dan ook gelijk op straat staan, mochten er geen afspraken vast staan.
We hebben een gezamenlijke rekening voor de boodschappen, G/W/L en straks ook internet etc.
Mijn vriend heeft geen gebruik gemaakt van een aankoopmakelaar.
Hier loopt alles wel goed, alles is gestuukt, plafonds zitten al in de verf en morgen wordt de keuken geplaatst!! Over twee maanden willen we over gaan!