Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:45

KimD schreef:
Ja dat is wat anders, ik heb het meer over foutmeldingen.

Dan ben je idd te laat, of je moet zo snel reageren dat ze er waarschijnlijk van schrikken.
Maar als er niet genoeg op staat dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te proberen al willen ze dat wel vaak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 13:50

dees_daan schreef:
KimD schreef:
Ja dat is wat anders, ik heb het meer over foutmeldingen.

Dan ben je idd te laat, of je moet zo snel reageren dat ze er waarschijnlijk van schrikken.
Maar als er niet genoeg op staat dan heeft het ook geen zin om het nog een keer te proberen al willen ze dat wel vaak.

Ik zie het al voor me, van achter die kassa uitvliegen richting pinapparaat. :')

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:03

Ik heb het ook weleens gehad, dat ik ga pinnen, en me dan ineens bedenk: Als dat en dat er maar niet al is afgeschreven, want dat en dat is nog niet bijgeschreven... Controleer het dus eigelijk altijd van te voren, maar soms dan reken ik er niet op om te gaan pinnen..

Dus laatst idd bij de AH, saldo te kort... Gelukkig was het heel rustig, en was ik de enige klant (van die rij dan, meerdere kassa's open) Dus ik via mijn foon op internet en kijken: maar ik had nog geen app om te bankieren. Het duurde dus hartstikke lang, maar de cassiere was erg aardig en die vertelde dus dat zij de app erop heeft, en dat dit toch wel heel handig is.. Dus we hadden het er ondertussen over.. Eindelijk het geld overgemaakt en kon ik gaan pinnen :Y) . Maar op die momenten ben ik wel blij met een vriendelijke en behulpzame cassiere hoor, als zij had zitten wachten van: "wat duurt dat lang', dan was ik nog roder geworden dan ik ws al was..

Een andere keer (wel jaren geleden) toen was ik in een goedkope winkel. Het was een klein bedrag, maar had dus ook geen saldo... Fijn. Dus die cassiere roept meteen naar achter: " mag ik de sleutel, mevrouw heeft geen geld!" Ik vond dat zo asociaal, het was echt de manier waarop. Dus mijn vriendin achter me zegt: "ik kan het wel ff voorschieten?"Maar dat hoefde niet meer van mij.. (Ja, ik had thuis geld liggen, maar als een cassiere me dan zo behandelt, heb ik geen behoefte meer om daar mijn spullen te halen..)

Oh, en een jaar of 15 geleden, in mijn 'net op kamers' tijd. Ga ik boodschappen doen, ook geen saldo.. Was mijn eerste keer dat dit gebeurde, en vond dat zo erg! Gelukkig had ik thuis de huur al klaarliggen, dus kon ik dat ophalen en mee betalen. Die middag stond mijn loon overigens wel op de rekening hoor, maar zal dat gevoel nooit meer vergeten, haha

Anoniem

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:19

Ik heb ook wel eens mensen aan de kassa die geen saldo hebben, vaak zeggen ze dan dat het niet kan kloppen. Geef ze dan ook even rustig de tijd om te kijken hoe dat kan, als er een lange rij staat vraag ik de teamleider om de bon even te parkeren. Heb het zelf ook vaak genoeg gehad, dus weet precies hoe erg de paniek kan zijn :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:22

Weer iets geleerd hier... Weet ik veel dat het pinsysteem aan de hobbel gaat als je de kaart er uit trekt.... Geen saldo is me 1 keer overkomen, ik check altijd voor ik weg ga of er genoeg op staat. Maar soms heeft zo'n apparaat moeite met de kaart lezen en met zulke errors ruk ik dus ook altijd mn kaart er uit. Nog nooit iemand die tegen mij heeft gezegd dat je dat beter niet kan doen! Ik denk gewoon dat je sowieso opnieuw moet insteken als er iets fout gaat, dus haal ik em er maar alvast uit, maar blijkbaar is dat niet het geval?

Vind die facebook wel een beetje zeikerig hoor. Echt met de toon die me hier ook stoort aan sommigen: alsof de klanten bewust cassieres pesten met hun 50 euro of pinpas eruit trekken.... Beetje hele overdreven slachtofferrol waarin er van uit wordt gegaan dat iedereen wel heeft gewerkt in een winkel en dus precies weet hoe alles werkt. Die mandjes zijn wel om te janken btw, ik ben een klant die zoiets altijd even herstelt als ik mijn mandje terug zet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:25

Zwerte schreef:
Weer iets geleerd hier... Weet ik veel dat het pinsysteem aan de hobbel gaat als je de kaart er uit trekt.... Geen saldo is me 1 keer overkomen, ik check altijd voor ik weg ga of er genoeg op staat. Maar soms heeft zo'n apparaat moeite met de kaart lezen en met zulke errors ruk ik dus ook altijd mn kaart er uit. Nog nooit iemand die tegen mij heeft gezegd dat je dat beter niet kan doen! Ik denk gewoon dat je sowieso opnieuw moet insteken als er iets fout gaat, dus haal ik em er maar alvast uit, maar blijkbaar is dat niet het geval?

Wist ik ook niet tot ik achter de kassa zat hoor!
In feite moet je hem alleen niet eruit halen als je de pincode verkeerd typt, dan verdwijnt vanzelf de verkeerde pincode en kan je een nieuwe intypen. Als je hem op dat moment er uit haalt flipt het systeem haha.

Verder maakt het niet zoveel uit geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:30

Bij ons zijn de automaten ook vrij vaak van slag. Heb altijd het idee dat het een beetje een samenhang is tussen slecht functionerende systemen en pinpassen die van streek raken als je ze vaak dichtbij je telefoon en dergelijke hebt. Vaak helpt even over de chip wrijven en hem er op een bepaalde manier in steken wel, klanten denken altijd dat ik kan toveren als zij het al 5 keer geprobeerd hebben en hij elke keer magneetstrip lezen of onleesbare pas zegt en ik hem er even in knal en hij gewoon werkt _O-

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:48

Nog een grote ergernis. Als je voor het eerst achter de counter staat, en een klant zegt: Doe maar hetzelfde als altijd... En dan vooral zuchten en steunen als je het niet weet en je heel minachtend aankijken als ze dan ook nog precies moeten zeggen welke sigaretten ze willen... ipv alleen het merk.

Je zou denken, ach, dat komt niet zo vaak voor toch? maar dat valt vies tegen ;(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

Misschien heb je wel bijzondere gaven Emmaa_! Probeer het ook eens met mensen (reiki ofzo :) )

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 15:50

10 minuten geleden iemand aan de kassa die €2,10 met €200,- wilde betalen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:01

Hij vergiste zich , had de komma niet gezien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:06

Ons pinautomaat gaat altijd piepen van telefoons, dan zegt ik ala sherlock holmes. "U heeft een samsung of een iphone in uw linker jaszak." <<)

Die koppen dan.... :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:07

Haha humor :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:08

:')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:14

Laatst kwam er zo iemand in de winkel waartegen ik dat al eens had gezegd. Hij zei uit het niets "nu piept ie niet hé" Ik snapte hem niet want de context was raar. _O-
Maar het blijft wel hangen zo! :=

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:39

Jeeetje joh, wat een gemopper :+ Waarom zou je niet met 50 euro mogen betalen? Dat het vervelend is gaat niet op, dingen scannen en mensen hun wisselgeld geven is namelijk je baan. Als je geen zin hebt om dat te doen dan kies je een andere baan..

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:40

Arc_En_Ciel schreef:
Jeeetje joh, wat een gemopper :+ Waarom zou je niet met 50 euro mogen betalen? Dat het vervelend is gaat niet op, dingen scannen en mensen hun wisselgeld geven is namelijk je baan. Als je geen zin hebt om dat te doen dan kies je een andere baan..

Het gaat er niet om dat mensen geen zin hebben, dan heb je de clue een beetje gemist geloof ik..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:43

kimberly1995 schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Het gaat er niet om dat mensen geen zin hebben, dan heb je de clue een beetje gemist geloof ik..

Okee klopt, ook om het wisselgeld, maar dan nog.. Er is toch wel één collega ergens die je aan voldoende wisselgeld kan helpen?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:47

Arc_En_Ciel schreef:
kimberly1995 schreef:

Okee klopt, ook om het wisselgeld, maar dan nog.. Er is toch wel één collega ergens die je aan voldoende wisselgeld kan helpen?

Haha, vrijdag dacht mijn leidinggevende dat het prettig is om 's avonds zo weinig mogelijk geld te hebben. Had ik dus nog op een gegeven moment 1 tientje en 3 vijfjes wisselgeld (meestal wel meer), toen ging ik hem wel knijpen.. Alle mensen betaalden met vijftig euro of pinnen. En de rest van het wisselgeld is dan dus gestort in de kluis en daar kun je niet bij. Dan kan hij of vijfjes uit de kluis pakken, of hij moest geld met zijn eigen kassa wisselen voor mij. Terwijl dit op andere avonden nooit een probleem is en er dan ook nog voldoende wisselgeld is. Dit was gewoon even een vervelende avond qua klein geld, kan gebeuren, maar erg prettig vond ik de situatie niet. Dus je kunt er niet altijd iets aan doen. Wel vervelend als de cassieres in sommige winkels opgezadeld worden met überhaupt weinig kleingeld, maar in mijn geval is dat meestal niet aan de orde en red ik het wel even.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:48

Wij mogen niet onderling wisselen i.v.m. de veiligheid, een van de twee caissières moet dan namelijk opstaan van de kassa, met een handvol geld oversteken naar de collega en dan met een handvol geld weer terug lopen. Met klanten erbij.
Als de winkel in een niet zo beste buurt zit is dat best risky business, zeker vrij vroeg op de ochtend of later op de avond.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:11

Konstantine schreef:
Wij mogen niet onderling wisselen i.v.m. de veiligheid, een van de twee caissières moet dan namelijk opstaan van de kassa, met een handvol geld oversteken naar de collega en dan met een handvol geld weer terug lopen. Met klanten erbij.
Als de winkel in een niet zo beste buurt zit is dat best risky business, zeker vrij vroeg op de ochtend of later op de avond.

Daarnaast word het dan een grote warboel met kasverschil. (de een tekort, de ander teveel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 18:29

En als je wisselt en 1 van de 2 maakt een foutje dan is er een onverklaarbaar kasverschil.. Wij mochten dat dus ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:56

Wij mogen inderdaad ook niet onderling wisselen. Ik had vandaag ook weer zoiets. Had een paar mensen achter elkaar die geen wisselgeld konden bijgeven dus ik had geen 20, 10 en 5 centjes meer. Ik gelijk gebeld naar degene achter de counter (teamleidster stond erbij) of hij dat even door wou geven en of ze dan zsm kleingeld naar me wou brengen. Ondertussen 2 of 3 klanten gehad, die allemaal wel bereid waren om te pinnen. Eentje heeft de 40 cent maar laten zitten want ik had het gewoon echt niet :=

Ik kan dan moeilijk even van mijn kassa opstaan en naar een collega of mijn teamleidster wandelen of ik wat wisselgeld mag. Op je kont blijven zitten betekent op je kont blijven zitten :=

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:18

Lastig, want hoe kom je als klant aan kleingeld? Om nou naar de bank te gaan om rolletjes kleingeld te halen omdat de supermarkten dat niet willen doen vind ik ook een beetje ver gaan.
Gisteren had ik nog zo'n 2 euro aan kleingeld in de portomonnee, maar ja toen kwam er een dame van de brandwondenstichting aan de deur, weg kleingeld. En om nou te zeggen; sorry, moet ik bewaren voor de supermarkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:19

Ik verwacht ook absoluut niet van klanten dat zij rolletjes wisselgeld bij de bank halen :n Maar mensen die met briefjes van 50 komen betalen, zijn (vaak) klanten die vaker met contant geld betalen. Als je vaker met contant geld betaalt heb je automatisch ook wel kleingeld in je portemonnee lijkt mij. Ik in ieder geval wel :j