Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Elise_0o schreef:Aangeven bij de conducteur dat iemand met je mee reist kost je toch ook maar 2 seconden?
Vjestagirl schreef:Sammie schreef:Ja hoor en als de hemel valt hebben we allemaal een blauwe hoed.
Een vreemde die daar toevallig gaat zitten en ‘zelf’ reist kan dat toch ook allemaal doen
Maar dan kun je weglopen.
liedje89 schreef:Elise_0o schreef:Aangeven bij de conducteur dat iemand met je mee reist kost je toch ook maar 2 seconden?
Je moet er wel de hele reis naast blijven zitten, misschien gaat ie wel in zijn neus peuteren, complottheorieën vertellen, de hele weg zeuren over zijn gestrande relatie etc. en je kan niet meer weg want dan ben je blijkbaar een nazi-sympathisant oid
Vjestagirl schreef:Dat kun je dan ook. Sorry m/v, hier heb ik geen trek in. M/V, ik ken u verder niet dus.. of ik zou het waarderen als u uw mond verder houdt.Maar dan kun je weglopen.

Kinke schreef:toch heb ik hier in het topic al een paar keer voorbij zien komen dat men 'wenst' om helemaal niet aangesproken te worden.
Sammie schreef:Vjestagirl schreef:Dat kun je dan ook. Sorry m/v, hier heb ik geen trek in. M/V, ik ken u verder niet dus.. of ik zou het waarderen als u uw mond verder houdt.Maar dan kun je weglopen.
.Sammie schreef:Het is jouw gevoel en jij vindt dat spijtig. Wat heb ik daar voor boodschap aan? En al helemaal nadat ik zeg dat je de rest ook moet lezen. Blijkbaar snap jij dus niet wat ik bedoel. Dan vind ik het weer spijtig dat jij geen moeite doet om dan te vragen wat ik dan wel bedoel. Ik heb je immers die handreiking gegeven door aan te geven dat er nog meer achter die reactie schuilt dan jij in eerste instantie dacht.
Als ik bang ben voor honden ben ik diegene die honden uit de weg zal gaan. Ik kan niet verwachten dat iedereen met een hond dat aan mijn neus ziet en bij voorbaat maar al 4 blokken om loopt. Dat zal ik zelf doen en dat zal niet altijd lukken, ik zal dus altijd wel in een situatie komen waar ik een hond voorbij moet lopen. Voel ik mij relatief 'prima' bij die vrees of angst bij het uitkijken naar honden en het ontwijken ervan zal ik dat mijn hele leven doen. Heb ik het idee nah ja eigenlijk best stom of raar dat ik zo reageer op honden, laat ik eens kijken of ik mijn angst of vrees kan verminderen ben ik degene die daar wat aan zal moeten doen. Niet een ander, want dat kan niet.
Kortom bepaalde eigenschappen zitten in een mensen en niet opgeplakt op zijn voorhoofd of neus. Als je in bepaalde situaties je onprettig voelt dan kun je dat óf accepteren of er wat aan doen (nee zeggen bijvoorbeeld?). maar niet van een ander gaan verwachten dat die een attenne op zijn hoofd heeft staan zodat hij weet wat hij wel en niet kan vragen aan een persoon.
Sizzle schreef:Hier dus![]()
Ben altijd bereid tot helpen, heb al menig bejaarde met koffer het perron opgesleept en mensen verteld welke trein ze WEL moeten hebben, op bagage gepast als iemand moet plassen etc.
Maar op 'bedelaars' (hoewel ik ze vriendelijk zal antwoorden) zit ik niet perse te wachten. Idem met mensen die zich vervelen en een slachtoffer zoeken om tegen te babbelen. Dan blijf ik toch echt liever geconcentreerd werken/lezen of gewoon even slapen.
.. Als iemand dat niet wil moeten ze hun mond maar opentrekken.

komt het van mij? Of vraagt die persoon het zomaar?
franka75 schreef:Zo kreeg ik ook een keer zon kaartje van iemand op het station die ze ook met de post had gekregen. ook een vreemde voor mij zij vond het zonde dat het kaartje verliep. Dus ze gaf het toevallig aan mij. Kijk das gewoon heel erg lief en mn vriend en ik hadden daardoor wel weer geld over. Zelf geef ik hier ook vaak mn kaartjes weg van de tram die zijn 3 euro en mensen zijn dan echt verrast. Enne wie goed doet.... precies