Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:45

Gefeliciteerd Estell!
En wat fijn zeg voor je zus, takkie_muis!

Anne. schreef:
Speechless, die haard is inderdaad wel een soort van afzichtelijk, ja := Kan je er geen kast omheen bouwen of is het echt je warmtebron?

Ja he. Ik heb op internet al een beetje rond lopen zoeken of dat kan, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn. Want het moet dan hitte-bestendig materiaal zijn en hij moet nog genoeg luchtaanvoer krijgen (voor de verbranding) en de warmte die ervan komt moet ook nog weg kunnen enzo. Het beste zou je dan en bedrijf inhuren die er verstand van heeft, maarja dat is weer duur.. Maar zelf doen lijkt me ook niet verstandig, ik wil het wel brandveilig houden :Y)

Shivatjuh01

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 20:44

Ik woon sinds ietsje meer als een jaar op mezelf! Bevalt goed :)
Ik ga eens terug en meelezen hier! Gezellig!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:02

Nou ben gister op gesprek geweest, maar ben er nog niet uit :n
Wellicht kunnen jullie mij helpen?

Er zijn deze maand 2 opties:
Een tijdelijke woonruimte in Ridderkerk of antikraakpand hier op zuid bij de maastunnel in de buurt.

Even een opsomming:

Ridderkerk voordelen:
- 3 kamerwoning
- hoef niet te delen met anderen
- 15 minuten rijden bij de paarden vandaan
- huursubsidie wellicht mogelijk

Maastunnel voordelen:
- Ruime leefruimte (+50 m2)
- dichterbij werk (15 minuten rijden naar werk toe)
- goed bereikbaar met ov mede ivm vriendjelief
- bekende omgeving
- goedkoop, € 240 incl g/w/l

Ridderkerk nadelen:
- 15 minuten langer reizen naar werk t.o.v. nu (dus ipv 20 minuten, 35 minuten + weet niet of mijn werk het op prijs stelt..)
- voor mij onbekende omgeving
- vrij ver van vriendlief vandaan (minder snel "laat ik even langsgaan")
- duurder, €285 euro excl g/w/l (nog niet veel maar toch).

Maastunnel nadelen:
- douchruimte, toiletten en grote keuken moet je delen met medebewoners. (kan wel zelf een soort "keuken" maken in woonruimte).
- 25 a 30 minuten bij de paarden vandaan
- wel bekende omgeving, maar vrij onrustige buurt soms

Wie-oh-wie helpt mij verder?
Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat ik moet doen haha.
Heb de voor en nadelen nu wel van elkaar afgestreept maar dan nog kom ik er niet uit..
Wat zal ik doen?

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:17

Het is net wat voor jou meer waarde heeft. Voor mij had het hebben van "alles voor mezelf" de allereerste voorkeur. Daarna pas alle andere dingen qua ligging enzovoorts.

Je zegt dat Ridderkerk niet veel duurder is, maar ik begrijp dat het exclusief is. Daar moet je dan toch nog wel wat bij optellen voordat alle vaste lasten betaald zijn natuurlijk. Dan moet je ook weer kijken of dat financieel haalbaar is.

Verder lees ik iets over OV, ben je daar afhankelijk van, of heb je ook een auto? Anders was reistijd voor mij sowieso geen nadeel, de auto brengt je uiteindelijk overal, Kwestie van iets eerder opstaan hihi. ;)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:37

Shivatjuh01 schreef:
Het is net wat voor jou meer waarde heeft. Voor mij had het hebben van "alles voor mezelf" de allereerste voorkeur. Daarna pas alle andere dingen qua ligging enzovoorts.

Je zegt dat Ridderkerk niet veel duurder is, maar ik begrijp dat het exclusief is. Daar moet je dan toch nog wel wat bij optellen voordat alle vaste lasten betaald zijn natuurlijk. Dan moet je ook weer kijken of dat financieel haalbaar is.

Verder lees ik iets over OV, ben je daar afhankelijk van, of heb je ook een auto? Anders was reistijd voor mij sowieso geen nadeel, de auto brengt je uiteindelijk overal, Kwestie van iets eerder opstaan hihi. ;)

Bedankt voor je reactie.
Financieel is ridderkerk wel haalbaar op zich, alleen blijft er natuurlijk minder over dan wanneer ik kies voor het andere pand.
Al weet ik niet hoeveel meer ik aan reiskostenvergoeding (denk niet veel) en subsidie krijg.

Verder hield ik me ook duidelijk vast aan het "niets hoeven delen". Maar als er bijvoorbeeld 4 toiletten zijn en 5 bewoners van een pand dan is dat ook geen grote ramp.
Douches vind ik wel nog iets wat ik eerst echt gezien moet hebben voor ik weet of ik het wil..
En ik heb inderdaad zelf een auto, alleen vriendlief niet. Onze relatie (5 jaar) staat momenteel op een laag pitje waardoor ik ook zoek naar iets voor mijzelf ipv voor ons samen.
Het zit wel goed, alleen zie ik hem nu minder dan voorheen (voorheen 24/7 en sliep hij bij mij, nu 3 dagen in de week waarvan 2 avonden en 1 halve of hele dag). Dit werkt op dit moment heel goed voor ons, even een stapje terug en het is dan ook echt super leuk als we elkaar zien en we kijken er beiden wel heel erg naar uit.
Toch ben ik ergens bang dat als ridderkerk moeilijker te bereiken is, ik hem dan nog korter en minder zal gaan zien.
Eigenlijk mag ik me er niet druk om maken, maar ik doe het toch.
In het gesprek zei hij (hij was mee) dat hij er geen probleem mee had om naar ridderkerk te reizen met het ov, maar ik ben bang dat het 3 keer goed komt en de 4e keer ziet hij tegen de reis op, wordt het later voor hij van huis gaat, is het te laat waardoor hij het nutteloos vind om nog te komen etc.

Zucht.. Ingewikkeld, vind keuzes maken moeilijk :(

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:48

Hmm, lastig. Je hebt het ook over tijdelijk en anti-kraak, heb je van beide een tijdsindicatie hoe lang je er ongeveer in zou kunnen zitten? Misschien zou dat nog wel voor mij meewegen. En ben je bij beide al wezen kijken, of zit dat er niet in? Het gevoel van een plek vind ik ook heel belangrijk, ik deel liever mijn spullen met huisgenootjes op een plek waar ik me hartstikke thuis voel dan dat ik alles voor mezelf heb op een plek waar ik me eenzaam of gewoonweg niet prettig voel.

Zo, ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Na maanden reageren op appartementjes krijg ik woensdag eindelijk de sleutels van mijn eigen plekje. Alles bij elkaar is het niet veel groter dan een veredelde studentenkamer, maar met alles netjes bijgehouden, alles voor mezelf en een heerlijk balkon in de volle zon heb ik volmondig ja gezegd. Heel leuk en ook een beetje spannend (:

Ik ga hier maar eens een beetje terug lezen, staan vast nog goede tips voor me bij!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:38

marygoround schreef:
Hmm, lastig. Je hebt het ook over tijdelijk en anti-kraak, heb je van beide een tijdsindicatie hoe lang je er ongeveer in zou kunnen zitten? Misschien zou dat nog wel voor mij meewegen. En ben je bij beide al wezen kijken, of zit dat er niet in? Het gevoel van een plek vind ik ook heel belangrijk, ik deel liever mijn spullen met huisgenootjes op een plek waar ik me hartstikke thuis voel dan dat ik alles voor mezelf heb op een plek waar ik me eenzaam of gewoonweg niet prettig voel.

Zo, ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Na maanden reageren op appartementjes krijg ik woensdag eindelijk de sleutels van mijn eigen plekje. Alles bij elkaar is het niet veel groter dan een veredelde studentenkamer, maar met alles netjes bijgehouden, alles voor mezelf en een heerlijk balkon in de volle zon heb ik volmondig ja gezegd. Heel leuk en ook een beetje spannend (:

Ik ga hier maar eens een beetje terug lezen, staan vast nog goede tips voor me bij!

Gefeliciteerd!!!

En uiteraard bedankt voor je reactie.
In R'kerk ben ik inderdaad wel een beetje bang me alleen te gaan voelen, anderzijds werk ik fulltime en ben ik altijd in de weer dus maakt dat ook niet veel verschil. :P
Er is geen indicatie, ik weet ook niet wat er met de woningen in Ridderkerk is waardoor het voor tijdelijk wonen aangeboden word.. Evenals het pand bij de maastunnel in de buurt, daarvan weet ik niet eens wat voor soort pand het is omdat ze hem nog niet binnen hebben (pas halverwege de maand meer over bekend).
Ik heb wel besloten bij beide mogelijkheden te willen gaan kijken.
Ze hebben aangegeven dat als ik wat vind ik kan bellen of mailen, dan mag ik het met hun gaan bezichtigen.
Verder krijg je bij antikraak minimaal 4 weken van tevoren te horen wanneer je er uit moet, voor tijdelijk wonen is dit minimaal 3 maanden.. dus dat is ook wel een verschil.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:18

@marygoround: gefeliciteerd :D

Lastig zeg Gowlan.. Heb je iets om op terug te vallen mocht je ineens uit je antikraak moeten? Anders zou ik sowieso die tijdelijke nemen. Maar bij die tijdelijke zou ik dan ook graag willen weten hoe tijdelijk dat dan zal zijn. Als je daar gewoon kan blijven voor min. een half jaar of jaar ofzo dan lijkt mij die zekerheid een stuk fijner dan wanneer je elk moment te horen kan krijgen dat je over 4 weken weg moet zijn..
En over dat delen van de ruimtes, dat kan je denk ik pas echt beoordelen als je daar gekeken hebt. Als het gewoon goed wordt schoongemaakt door iedereen zou ik het al een stuk minder erg vinden dan wanneer het één ranzige bende is.
Overigens was mijn eerste ingeving bij het voor- en nadelenlijstje Maastunnel. Maar dat is dan mits de gedeelde ruimtes niet überranzig zijn en je het concept van antikraak ziet zitten. Maar ik zou als ik jou was gewoon bij allebei gaan kijken en dan kijken waar je je het beste bij voelt :)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:42

SpeechLess schreef:
@marygoround: gefeliciteerd :D

Lastig zeg Gowlan.. Heb je iets om op terug te vallen mocht je ineens uit je antikraak moeten? Anders zou ik sowieso die tijdelijke nemen. Maar bij die tijdelijke zou ik dan ook graag willen weten hoe tijdelijk dat dan zal zijn. Als je daar gewoon kan blijven voor min. een half jaar of jaar ofzo dan lijkt mij die zekerheid een stuk fijner dan wanneer je elk moment te horen kan krijgen dat je over 4 weken weg moet zijn..
En over dat delen van de ruimtes, dat kan je denk ik pas echt beoordelen als je daar gekeken hebt. Als het gewoon goed wordt schoongemaakt door iedereen zou ik het al een stuk minder erg vinden dan wanneer het één ranzige bende is.
Overigens was mijn eerste ingeving bij het voor- en nadelenlijstje Maastunnel. Maar dat is dan mits de gedeelde ruimtes niet überranzig zijn en je het concept van antikraak ziet zitten. Maar ik zou als ik jou was gewoon bij allebei gaan kijken en dan kijken waar je je het beste bij voelt :)

Dankjewel!!
Ik heb wel mogelijkheid om terug te vallen bij mijn moeder en haar vriend (aankomend man). :j
Ik ga zeker eens kijken, en vanavond met vriendlief bespreken die ik onverwachts straks zie <3
Wil me wel prettig voelen bij de keuze die ik maak, en hoop persoonlijk toch wel binnen een jaar of 2 een 'normaal' huis te kunnen huren in de sociale huur / uiteindelijk een koophuis samen te kunnen bekostigen.. maar dat is voor de toekomst :D

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:32

moeilijke keuzes gowlan.. mijn voorkeur zou denk toch uit gaan naar de iets duurdere woning.
Maar misschien als je bij beide woningen geweest bent heb je bij 1 woning sterk het gevoel dat het hem moet worden of juist niet.. gevoel is ook een belangrijk punt om mee te laten wegen!!

grr.. hij heeft telefonisch laten weten dat we waarsch woe of dond de sleutel kunnen krijgen maar ik wil gewoon duidelijkheid wanneer PRECIES en of het ook echt zo is hihi!
morgen behang en een vloer uitzoeken.. wordt waarschijnlijk toch laminaat omdat de vloer anders geegaliseerd moest worden.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:14

En heb je de sleutel ondertussen al gekregen Nanno?

@Gowlan: Ben je er al uit wat je wilt? Al wezen kijken bij de woningen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 17:28

Lastge keuzes Gowlan. Ben je er inmiddels al uit?

Ik heb deze week vooral meegelezen, hele drukke week w.b. studie. Wel al mijn IKEA meubeltjes in elkaar gezet, 1 kastje was flink beschadigde in de doos dus die is vandaag omgeruild (met dank aan lieve mama :o ) Alweer vergeten foto's te maken, zal er morgen eens aan denken.
Heeft iemand van jullie misschien een idee wat ik voor een schuin raam kan hangen qua raambekleding? Ik heb 2 schuine daken, in de woonkamer en de slaapkamer. Daar zijn dus 2 ramen met aan 1 kant een schuin kozijn... Ziet er heel leuk uit, maar heb geen idee wat ik ervoor kan hangen. In de woonkamer nog niet zo'n probleem, maar op de slaapkamer wil ik er zeker wel iets voor hebben.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:03

Misschien gewoon een gordijn met aan de onderkant een extra stang waar je dan het gordijn achter doet. Zoiets als dit: http://bin.snmmd.nl/m/m1ny21ew1heg_3.jpg
Of een rolgordijn, die bestaan er in varianten voor een schuin raam.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 22:14

Het is dus niet het dakraam, daar heb ik een velux rolgordijn voor, maar een kozijn in de muur die aan 1 zijde dus 'scheef' is. Kon vanavond geen foto meer maken, was te donker. Zal morgen eentje plaatsen dan is het wat duidelijker... Kon bij de G.amma lamellen laten maken op maat, maar daar hing een heel leuk prijskaartje aan. Dus ben op zoek naar manieren om het toch anders te kunnen doen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:16

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:18

Ja zoiets heb ik! Het lijkt het meeste op het middelste raam. Dat laatste idee is wel leuk, wilde eigenlijk geen gewone gordijnen maar dat ziet er wel leuk uit!
De linkerkant is recht en de rechterkant is scheef.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:59

Bedankt voor iedereen die heeft gereageerd.
Ik ben er nog niet over uit en heb nog niet kunnen bezichtigen.
Mijn contactpersoon werkt niet dagelijks en als ik een email stuur duurt het toch wel minimaal 24 uur voor ik er een reactie op krijg.
Ze heeft zelf gezegd dat het handiger is om te mailen dan te bellen, omdat ze daar beter mee bereikbaar zou zijn dan telefonisch. :?

Ik heb uiteindelijk toch maar gebeld en een collega van haar gesproken.
Nu blijkt ineens te zijn dat je voor de woningen in Ridderkerk op een soort wachtlijst komt te staan (dus elke keer als er een woning bij komt kan je komen bezichtigen en schuif je een positie op).
Alleen om dat te kunnen doen moeten alle formulieren in orde zijn, waaronder mijn werkgeversverklaring.
Laat mijn werkgever nou net op vakantie zijn.. :/

Dus inmiddels nog niets opgeschoten, maar gevoelsmatig heb ik even wat meer rust gevonden omdat ik wel nog tijdelijk bij mams en stiefpaps terecht kan.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:13

jaaaa we hebben de sleutel! wat een hectiek ook gelijk hihi..
vrijdag gelijk begonnen met alles afplakken muren nog netjes beetje bij geschuurd en toen was de dag al om.. gister de woonkamer in de voorstrijk gezet en vandaag al wat meubels gekocht.
het vervelende is dat mijn oma in de nacht van vrijdag op zaterdag is overleden.. dus waar ik me zo lang op verheugd heb is nu best wel verdrietig geworden allemaal. en de planning van het klussen loopt natuurlijk ook allemaal in de soep omdat mijn moeder natuurlijk bij haar familie wilt zijn. Het is niet anders, lieve oma gaat voor nu.. donderdag de begrafenis en waarschijnlijk kunnen we volgend weekend gaan verven.

1 tip: ga naar de haco!! we hebben super leuke dingen gekocht vandaag
(ik lees een andere keer van de rest bij, ik ben helemaal kapot!)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:59

Wat een constructie gowlan... hadden ze je dat niet meteen kunnen vertellen? Dan wist je waar je aan toe was.

Gecondoleerd nanno. Al het klussen neemt ongemerkt veel tijd in he. Wij zijn 2 avonden bezig geweest met alle lampen ophangen en dingen aansluiten. Ik had gedacht dat dat wel op een avondje zou lukken

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:57

Gecondoleerd Nanno..

Ik wil heel graag in een bepaalde straat wonen hier in Apeldoorn, en nu is er na een jaar eindelijk weer een huis in vrijgekomen. Gereageerd en ik sta 3e *\o/*

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:41

Gecondoleerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:44

Gecondoleerd Nanno :(

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:24

Ah wat vervelend Nanno, gecondoleerd.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 22:48

Thanks allemaal!

Hoe gaat het bij de rest?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:26

Hier gaat het best goed! Vloeren liggen er al in (na een aanvaring met een onderbuurman zondag :+ ), Nu alles nog verhuizen en wat afwerken.
Heeft er hier iemand tips of ideeën hoe ik een giga zwaar matras van 1.80x2.10 kan verhuizen := ? Ik zie het niet zitten om dat ding 3 trappen op te moeten (laten) tillen... Via het balkon omhoog gaat helaas niet.

3e is niet slecht Karlijn! Nou hopen dat de andere 2 het niet willen hebben. Is het een gewilde straat zo over het algemeen?