marygoround schreef:Hmm, lastig. Je hebt het ook over tijdelijk en anti-kraak, heb je van beide een tijdsindicatie hoe lang je er ongeveer in zou kunnen zitten? Misschien zou dat nog wel voor mij meewegen. En ben je bij beide al wezen kijken, of zit dat er niet in? Het gevoel van een plek vind ik ook heel belangrijk, ik deel liever mijn spullen met huisgenootjes op een plek waar ik me hartstikke thuis voel dan dat ik alles voor mezelf heb op een plek waar ik me eenzaam of gewoonweg niet prettig voel.
Zo, ik kom ook even binnenvallen in dit topic. Na maanden reageren op appartementjes krijg ik woensdag eindelijk de sleutels van mijn eigen plekje. Alles bij elkaar is het niet veel groter dan een veredelde studentenkamer, maar met alles netjes bijgehouden, alles voor mezelf en een heerlijk balkon in de volle zon heb ik volmondig ja gezegd. Heel leuk en ook een beetje spannend (:
Ik ga hier maar eens een beetje terug lezen, staan vast nog goede tips voor me bij!
Gefeliciteerd!!!
En uiteraard bedankt voor je reactie.
In R'kerk ben ik inderdaad wel een beetje bang me alleen te gaan voelen, anderzijds werk ik fulltime en ben ik altijd in de weer dus maakt dat ook niet veel verschil. 
Er is geen indicatie, ik weet ook niet wat er met de woningen in Ridderkerk is waardoor het voor tijdelijk wonen aangeboden word.. Evenals het pand bij de maastunnel in de buurt, daarvan weet ik niet eens wat voor soort pand het is omdat ze hem nog niet binnen hebben (pas halverwege de maand meer over bekend).
Ik heb wel besloten bij beide mogelijkheden te willen gaan kijken.
Ze hebben aangegeven dat als ik wat vind ik kan bellen of mailen, dan mag ik het met hun gaan bezichtigen.
Verder krijg je bij antikraak minimaal 4 weken van tevoren te horen wanneer je er uit moet, voor tijdelijk wonen is dit minimaal 3 maanden.. dus dat is ook wel een verschil.