Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MPH

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:22

Nee maar goed, zodra ze een naam en dorp hebben dan is het al vrij makkelijk natuurlijk. Vind het idee overigens wel heel lief!

Levita30

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:02

Super leuk idee die sleutelhanger!!! Ik vind het idee er achter erg goed.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:15

Hier ook geen kado's bij vertrek van een ander.
Ik had mijn partner wel een fotoboekje mee willen geven met foto's en teksten van/over ons. Helaas was hij vertrokken voor ik het boekje af had.

Ik vind het sleutelhanger idee ook heel lief, maar weet dat vriendlief dat niet mee zou nemen.vanwege dezelfde reden als boven genoemd.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 10:10

Mijn partner had de eerste uitzending ook een fotoboek mee gekregen met enorm leuke foto's, eens kijken of ik hem weer terug kan vinden.

Token hier is al in veel verschillende landen geweest, dat is wel leuk, roteert ook tussen vrienden die ook binnen defensie zitten.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:31

Bismarck schreef:
Ik had een sleutelhanger laten maken met daar de coordinaten van ons dorp met de mededeling dat hij mij dan altijd terug kon vinden.

Dat is ook een leuk idee! <3

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:08

JustMe8484 schreef:
Ik vind het sleutelhanger idee ook heel lief, maar weet dat vriendlief dat niet mee zou nemen.vanwege dezelfde reden als boven genoemd.

Ik zou mij daar niet zo zorgen om maken als je niet de juiste locatie mee geeft. Je eigen huis of straat is niet slim. Maar als ze willen weten in welke stad je woont is dat vaak ook via facebook etc snel te vinden.

En als hij slim is neemt hij zoiets niet mee buiten de poort.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:45

Bismarck schreef:
JustMe8484 schreef:

Ik zou mij daar niet zo zorgen om maken als je niet de juiste locatie mee geeft. Je eigen huis of straat is niet slim. Maar als ze willen weten in welke stad je woont is dat vaak ook via facebook etc snel te vinden.

En als hij slim is neemt hij zoiets niet mee buiten de poort.

Daarom heeft hij ook geen Facebook
Hij is denk ik iets voorzichtiger dan de gemiddelde militair. Reist bv ook nog steeds in burger.
Overdreven? Misschien maar liever te voorzichtig als niet voorzichtig genoeg!

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 22:10

Mijn vriend is ook heel voorzichtig hoor beter dat dan andersom!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 16:48

Wat een stilte hier, iemand nog iets te melden?
Voor ons komt het afscheid steeds dichterbij.... :(

Gashmiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 19:50

Momenteel zit mijn vriend weer in opleiding voor 3 kwart jaar, dus gelukkig ook lekker thuis.
Die weken naar het afscheid toe is altijd zo rot, dan heb je bijna liever dat ie maar meteen weggaat want het maakt het gevoel alleen maar erger heb ik altijd het idee -O-

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 21:13

Hier hebben ze het uitzendland veranderd. Hij krijgt nu een ander opwerktraject en andere data's van vertrek en waarschijnlijke terugkomst.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 10:32

Gashmiron schreef:
Momenteel zit mijn vriend weer in opleiding voor 3 kwart jaar, dus gelukkig ook lekker thuis.
Die weken naar het afscheid toe is altijd zo rot, dan heb je bijna liever dat ie maar meteen weggaat want het maakt het gevoel alleen maar erger heb ik altijd het idee -O-

Fijn dat je vriend thuis is!
Ja inderdaad, bah zit zo tegen het afscheid op te hikken. Probeer maar zo veel mogelijk afleiding te zoeken, wel een emotionele rollercoaster... Ene moment happy, en dan word ik ineens weer overvallen door tranen...
Iedere x denken "dit is de laatste x dit..." nee hij mag van mij vandaag wel vertrekken, dan is het achter de rug... :D :o

Iemand tips voor het afscheid? (Zijn ouders zijn er ook bij, en hij vliegt s' ochtends vroeg al).

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:53

Nee sorry geen tips, denk dat iedereen dat weer anders aanpakt. Hier word er avonds afscheid genomen van zijn dochter en zijn ouders en ik zwaai hem uit als hij nachts opgehaald word.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:26

Suus, rot periode met het vertrek dichtbij. Dat gevoel dat je wil dat het dan maar zo ver is is heel herkenbaar...

Ik heb ook niet echt tips. In ons geval was het zo dat ik m naar de kazerne bracht. Wij hadden thuis al soort van afscheid genomen, omdat hij dat niet zag zitten uitgebreid op de kazerne. Dus daar was het enkel nog vlug een knuffel en weer weg. Vond ik wel fijn want ik ben een jankbal en zag uitgebreid afscheid nemen tussen de collega's ook niet zo zitten.

Overigens hier net een week oefening gehad. Man man wat reageerde onze dochter dit keer heftig. Ik denk dat het ook mee speelt dat een week eerder onze hond is in geslapen. Kind kreeg natuurlijk een week te horen dat de hond weg was en niet meer terug komt, is papa ineens weg. Ben blij dat het nu maar een weekje was zodat ze snel zag dat papa wél gewoon terug komt.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:52

JustMe8484 schreef:
Suus, rot periode met het vertrek dichtbij. Dat gevoel dat je wil dat het dan maar zo ver is is heel herkenbaar...

Ik heb ook niet echt tips. In ons geval was het zo dat ik m naar de kazerne bracht. Wij hadden thuis al soort van afscheid genomen, omdat hij dat niet zag zitten uitgebreid op de kazerne. Dus daar was het enkel nog vlug een knuffel en weer weg. Vond ik wel fijn want ik ben een jankbal en zag uitgebreid afscheid nemen tussen de collega's ook niet zo zitten.

Overigens hier net een week oefening gehad. Man man wat reageerde onze dochter dit keer heftig. Ik denk dat het ook mee speelt dat een week eerder onze hond is in geslapen. Kind kreeg natuurlijk een week te horen dat de hond weg was en niet meer terug komt, is papa ineens weg. Ben blij dat het nu maar een weekje was zodat ze snel zag dat papa wél gewoon terug komt.

Ja ben blij als het achter de rug is.

Wij hebben ook afgesproken om thuis even samen de tijd te nemen voor het afscheid, verwacht ook een golf tranen als ik uitgebreid afscheid op Schiphol zou nemen. Daarnaast zijn, zijn ouders er ook nog bij dus er is niet eens ruimte voor...

Oef lastig inderdaad, lijkt me ook allemaal lastig uit te leggen als je kinderen hebt. Zo ver zijn wij voorlopig nog niet... :+

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:37

Nog leven hier?

Ik ben weer thuis na 2 weken vakantie. Had het geluk dat ik mijn vriend op kon zoeken.... <3

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:27

Zouden jullie misschien deze petitie willen tekenen? Alleen als je er ook achter staat natuurlijk :D

Het is nogal een lap tekst, maar waar het op neer komt is dat er veel geklaagd wordt over de heli's door een bepaalde kliek mensen, waardoor de vliegers steeds minder mogelijkheden hebben om te trainen. Ik vind dat een slechte zaak, en zou liever zien dan te 'overlast' verdeeld wordt over meer/grotere gebieden, wat de vliegers ook meteen meer mogelijkheden geeft.

Als je vragen hebt stel ze gerust!

http://www.petitie24.nl/petitie/1034/uitbreiding-laagvlieggebieden-nederland

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:01

Ze willen eigenlijk wel erg veel info van je hebben voordat je de petitie kan tekenen, waar is dit voor?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 17:33

Ik vind het zo jammer dat de actievoerders en protestgangers niet inzien hoe belangrijk onze trainingen zijn..

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:12

Loesje, als je er iets officieels van wil maken zoals een burgerinitiatief (40.000 handtekeningen, zo'n vaart zie ik dat nog niet lopen, maar wel evt. aanbieden aan de minister, afhankelijk van de 'opkomst') is er een naam, adres en geboortedatum nodig om steekproefsgewijs vast te kunnen stellen dat de petitie niet door fictieve personen getekend is. Maar ik ben het met je eens dat dit platform nogal ingewikkeld doet. Ik had in eerste instantie een petitie op een ander platform gestart, maar toen ik beter keek bleek dat van Greenpeace te zijn. Die hebben mijn petitie dan ook gesloten 'omdat de associatie lastig voor ze kan zijn'. Dus toen moest ik snel iets anders verzinnen en heb ik deze maar gepakt. Hier kon je tenminste wel gewoon je tekst helemaal in zetten zonder dat het al opgedeeld was in 'waarom' en 'hoe' blokjes van max 350 tekens etc.

Lonniejj, ik ook. Als je ook de reacties in die groepen ziet... 'ze moeten ze uit de licht schieten', dat soort dingen, echt bizar.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:30

Defensie is vrij duidelijk naar de klagers toch? Pech gehad.. Er worden vooralsnog geen laagvlieggebieden gesloten toch? Ik verwacht dat heel Nederland laagvlieggebied maken meer weerstand zal bieden dan slechts enkele plekken waar het mogelijk is.
De reacties die ik lees zijn meer positief dan negatief, dus zie het nog niet zo'n vaart lopen dat ze minder laagvlieggebied zullen krijgen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 20:50

Defensie probeert uit te leggen dat er geen regels overtreden worden (als dat tenminste zo is, er gaat natuurlijk weleens wat mis) en waarom het nodig is, maar als er een rechter aan te pas komt heeft ook Defensie zich aan die uitspraak te houden. Zo is het nachtvliegen al enorm beperkt en zijn er verschillende no-fly zones bijgekomen. Verder zit er bijvoorbeeld een quota op de laagvlieggebieden, maw, er mag maar zoveel uur in een bepaald gebied gevlogen worden, en dat is soms erg krap. Het is dus niet zo dat de gebieden die ze hebben onbeperkt gebruikt mogen worden naar wat Defensie vindt dat nodig is.

Er zijn een paar gebieden waar de vliegdruk erg hoog is, Maas/Waal en Oirschot bijvoorbeeld, en momenteel zijn het alleen de actiegroepen die lawaai maken en via een rechter al vanalles voor elkaar krijgen. Het issue is dus niet dat ze minder laaggvlieggebied krijgen, maar wel dat ze steeds meer beperkinge opgelegd krijgen en dat er steeds meer geklaagd wordt in de gebieden waar de druk zo hoog is. Als we de vliegbewegingen nou zouden verdelen over een groter (dus niet heel, dat is niet realistisch) deel van Nederland is er minder overlast in de gebieden die altijd de pineut zijn en is er ook minder aanleiding voor rigoreuze stappen als het nachtvliegen verbieden.

Dus zo zwart/wit als pech gehad, is het helaas niet. Ik vind dat we best met een duidelijk signaal mogen laten zien dat we achter onze mensen staan, in plaats van maar aannemen dat het allemaal vast wel goed komt.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:51

http://m.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenl ... f1fb069990

En toch is dat wel wat defensie naar buiten brengt.

Denk je dat een petitie echt nut gaat hebben? M'n man zegt dat het vrij zinloos is namelijk. Misschien verschilt de mening (of het beeld) nog erg tussen de verschillende squadrons?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 10:21

Ik heb de petitie nog niet gelezen of getekend. Ga dat zeker nog doen.
Of het nut heeft?
Niks doen heeft sowieso geen nut...

Ik denk dat defensie al genoeg beperkt wordt in middelen en mogelijkheden dmv bezuinigingen Ed.
Een (op zijn minst) poging om te voorkomen dat dat dan nog verder in geperkt wordt kan geen kwaad lijkt mij.
Als we allemaal er vanuit gaan dat het wel goed komt en altijd maar stil blijven komen we ook nergens.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:34

Justme, precies dat idd! Als iemand een beter idee heeft om onder de aandacht te brengen dat een groot deel van de Nederlanders wél achter Defensie staan en dit idee om voor anderen de overlast te verminderen, hoor ik het graag :D

MPH, dit is niet persé bewijs dat Defensie dit zo brengt he, dit is hoe de Televaag het brengt en daar zit nogal eens verschil in.

Er zal ook vast verschil zitten in de beleving binnen de squadrons. De F16's hebben er volgens nog niet veel last van, de Apache's merken weinig van het nachtvliegverbod, maar de Chinook dan weer wel, etc. Dus de gevolgen zijn niet voor iedereen hetzelfde nee. Ik heb ook niet de illusie dat een petitie en grote verandering teweeg gaat brengen (zeker niet als niemand tekent omdat het toch geen zin heeft), ik wil vooral de problematiek kenbaar maken en ook de andere kant laten horen ipv alleen die van de klagers. We kunnen ook met zijn allen niks doen, maar ik wil gewoon eens kijken waar dit schip strandt, als we straks per ongeluk toch 50.000 handtekeningen hebben stap ik ermee naar de minister :D (a girl can hope, al ben ik er bang voor, maar goed). In elk geval is de politiek gevoeliger gebleken voor wat het volk wil, dan voor wat daadwerkelijk belangrijk is voor de krijgsmacht, dus wie weet!