Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroeg

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 19:00

ja naaimachine olie hoor ik wel vaker maar ik vroeg me af of ptfe van die silicone dingen voor sloten ook gwn goed is. en ja ik had pech... lekker boarden in de zon. BAM regenbui. niet echt kunnen schuilen dus maar ff schoonmaken voor de zekerheid denk ik.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:59

ja, dan is het inderdaad verstandig om ze even schoon te maken. Je bedoelt van dat olie in zo´n spuitbus? wil ook prima volgens mij :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:58

Jaa die ja. Ik ga t proberen. Nog tips voor hoe je t moet doen? De jongens zouden t doen maar de groep is beetje ontploft en heeel ingewikkeld nu

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:02

Ik had op internet gevonden hoe je dat het beste kunt doen (ff googlen) dan heb je er meteen plaatjes of een video erbij, dat is makkelijker dan het hier uitleggen.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 23:11

Thnx :)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:43

Ik maak altijd schoon met remreiniger (te koop in bijvoorbeeld fietsenwinkel, andere ontvettende spray zal ook kunnen) dit ontvet waardoor ook al het vuil mooi los kan komen. Daarna insprayen met bijvoorbeeld ptfe spray of naaimachine olie of ander smeerspul. Gebruik zelf de olie van Bones zelf. Zou niet met wd40 aan de gang gaan, is best raar spul, hoe wel wel ideaal om roest mee weg te halen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 14:12

Gave fotos op facebook met je ouders op t board :) zouden de mijne niet doen haha

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 17:32

Hahaha thnx, mn pa vond t ook behoorlijk eng

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:08

Topic weer een schop geven!

Hoe gaat het met jullie en het longboarden?

Ik heb mijn longboard nog steeds en ben er nog steeds erg blij mee! Laatste tijd wat voorzichtiger geworden omdat ik gevallen was, maar ben het wel weer aan het oppakken. Ik vroeg mij af of jullie tip hebben om het evenwicht op het board wat te verbeteren en of jullie misschien nog tips hebben voor pushen? En dragen jullie bescherming voor het riden?
Ik gebruik mijn board nu voornamelijk om er mee naar school te gaan. Moet vanaf de bus namelijk een stuk lopen en dat doe ik nu dus op m'n board. Ook als ik naar een andere locatie moet (dus bijv. naar het zwembad, staat niet naast school, doe een sportopleiding) ben ik er super snel *D ).

Ik weet dat sommige een manier zochten om makkelijk hun board mee te nemen. Als ik mijn board meeneem dan neem ik altijd mijn snowboard rugtas mee! Daar kan ie makkelijk aan vast gemaakt worden en heb je je handen vrij met het lopen.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 22:48

Ben laatst aangereden en daarbij scheurtje in mn wiel opgelopen. Enorm balen want ben nou ooj weer stuk voorzichtiger -.- tips voor balans oefenen. Vaak op 1 been gaan staan en veel kijken wat je board allemaal kan hebben qua plaatsing en gewichtsverdeliny

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:29

Aangereden? Klinkt serieus.

Net even geoefend met verplaatsen op jer board ect. Ging steeds beter! Moet nog veel oefenen uiteraard. Heb ook geoefend met pushen en dan regular en goofy. Was ook vreemd maar ik denk ik mijn minst dominate been wat dominanter moet maken zodat ik uiteindelijk meer kan :)

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:47

ja poedersuiker scooter sneed me af... knalde met zn achterwiel dus tegen mn board waardoor mn board stilstond en de berm in schoot, daarmee ergens een scheurtje in mn wiel en ik vloog doodleuk door. scooter overigens niet op of om gekeken en is gwn doorgegast

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:50

owh en verder net voor het eerst eens ff mn lagers schoongemaakt... denk ik XD PTFE gebruikt. dr stond dat t kon dus nu afwachten en hopen dat ik het goed heb gedaan hahaha. best raar aangezien ik al best een tijdje longboard dat k maar zo weinig weet van hoe k dat ding moet onderhouden haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:51

Ik ben ook al eens aangereden door een fietser, volgens mij hebben ze niet door hoe hard je gaat...

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 17:52

dat denk ik ook ja. en hoe instabiel je eigenlijk bent.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:58

Wat ik vooral eng vind is dat ik niet in 1 keer stil sta.
Bij een fiets spring je gewoon op de grond met de fiets tussen je benen. Als ik heel plotseling moet stoppen omdat er een fietser de bocht om komt gescheurd (ondanks dat ik nog even 'pas op' roep) spring ik van m'n Longboard af en hoop ik dat ze m ontwijken...

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:20

Yup. Leven boven longboard maar altijd bang dat mn longboard toch kapot gaat

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:31

Ik ben blij dat ik nog niet echt in een gevaarlijke situatie gekomen ben! Misschien omdat ik ook nog niet echt in de stad of in een dorp board en oefenen doe ik bij mij op het erf.

Afgelopen week een aantal keer evenwicht oefeningen op het board gedaan en het gaat erg goed! Ook afzetten met m'n 'verkeerde' been word al bijna net zo makkelijk als met m'n goede been. Alleen anders om op het board staan is nog onwennig met sturen ect.
En ik kan nu ook cross stepping :D Wel nog op de hakkelige beginners manier maar ik blijf op het board en ik kan doorgaan.
Echt trots!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:52

Hey! Ik weet niet of ik al eens iets heb gezegd in dit topic, maar in een ander topic over longboarden iig wel :) Ik heb mijn board nu zo'n anderhalf jaar en gebruik 'm regelmatig :)

Kaus en Baroeg, snel stoppen is wel mogelijk. Kan je wel oefenen :) Bam step-voet op de grond, dan sta je stil. Alleen niet zo fijn voor je knieen. Ik zou het eens proberen, dan sta je misschien wel een stuk zekerder op je board als je weet dat je dat kan :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:10

Ik kan het inderdaad wel in één keer als ik op een redelijk tempo ga, maar soms ga ik echt rond de 25 km p/u. Dan sta je echt niet zomaar stil, en als ik het probeer kan ik een maand niet meer normaal traplopen of überhaupt lopen als het een beetje slecht uitpakt. Ik heb namelijk maar heel weinig kraakbeen tussen mijn gewrichten waardoor ik geen klappen kan opvangen.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 11:20

Haha yup zelfde probleem. En met aanrijden heb je meestal ook niet se ruimte om je voet neer te zetten ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:27

Heey iedereen, ik heb op vakantie in frankrijk een beetje ge-longboard en ben sindsdien een beetje ''stoked'' :') Dus nu ben ik aan het sparen voor een eigen board, iemand tips waar ik het beste mee kan beginnen en waar ik op moet letten? Ik woon in leiden, waar de weg af en toe uit kinderkopjes bestaat (hoewel ik deze straten in het begin maar zoveel mogelijk probeer te ontwijken ~~}> ) Conclusie, een beetje wendbaar, vooral korte afstandjes, geschikt voor heuveltjes en beginner-proof :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:32

Kijk sowieso voor een board rond de €200,-, dan zit je rond de goede kwaliteit. Ik heb zelf een Riviera Street Slayer en super tevreden! De Riviera Cherry Blossom is hetzelfde maar met een andere onderkant.
Je zou even bij sickboards kunnen kijken.

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-14 16:45

Idd sickboards kijken en rond de 200

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:58

Schopje!

Tja, winter is niet de ideale tijd om te rollen maar als het droog is kan het natuurlijk wel! Zijn we nog een beetje fanatiek of verstoft de plank een beetje?

Zelf niet zo fanatiek maar moet van mezelf wel weer, kan prima als het droog is. Zojuist wel via marktplaats een paar 90mm 81a wielen op de kop getikt voor een "prikkie".