"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:54

xSlvna schreef:
'Tegen wie jij op kijkt', wederom een zwakte in mijn ogen. Ik kijk tegen niemand op. Zwak zijn is ook niet de schuld van de media.

Iemand bewonderen is toch geen zwakte? :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:56

xSlvna schreef:
'Tegen wie jij op kijkt', wederom een zwakte in mijn ogen. Ik kijk tegen niemand op. Zwak zijn is ook niet de schuld van de media.

Wat een bekrompen en naïeve instelling.

Respect hebben voor iemand en tegen iemand op kijken is juist het tegenovergestelde van zwak zijn.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:57

vuurneon schreef:
xSlvna schreef:

"Goh, Obama is wel echt goed bezig, ik kijk wel tegen hem op."

"Hou je mond, jij zwak zwijn!"

:') :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:57

Dan is het mijn fout qua interpretatie, ik las (lees) het als iemand als streefbeeld zien, diegene willen zijn, nadoen...

En dan heb ik het meer in de zin van diegene 'moeten' zijn, niet als in denken 'Wat gaaf, heb respect voor hem, kon ik dat maar'.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:12

Raponsje schreef:
vuurneon schreef:

"Goh, Obama is wel echt goed bezig, ik kijk wel tegen hem op."

"Hou je mond, jij zwak zwijn!"

:') :')

Als je dan aan jezelf gaat laten snijden om op Obama te lijken, dan is er wel iets mis. :D

Zo kijk ik bv. op tegen bloedmooie vrouwen met een kleinere boezem omdat ikzelf ook niet royaal bedeeld ben. Moest een Keira Knightley bv. nu toch een borstvergroting laten doen, zou ik daar niet om malen.
Moest de operatie van Keira mij wel uit mijn lood slaan, mij onzeker maken over mijn lichaam en ik zou daardoor zelf ook een operatie overwegen, dan vind ik dat wel een zwakte.

Edit: verdorie, quote verkloot. Ik zal proberen er nog iets van te maken. :')
Edit2: beter nu.
Laatst bijgewerkt door Gini op 06-05-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:14

Gini, ik bedoel het dus precies zoals jij het zegt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:29

xSlvna schreef:
Krijgen die VS maar zo weinig te eten? Ze ogen redelijk gezond (met nadruk op redelijk, ze ogen niet zo mager als vele anderen) en doordat ze best bespierd zijn lijkt het er op dat ze voldoende eten maar gewoon goed sporten.

Alsnog vind ik magere modellen juist wél goed, juist om er voor te zorgen dat meer mensen denken dat mager zijn goed is en gewoon zorgen dat ze er 'in de buurt komen' in plaats van dik te worden.

Dan streef je dus een onbereikbaar doel na waardoor je je ongelukkig voelt. Hoe denk je dat anorexia ontstaan is?! Kun je ook een foto van een lat op je koelkast hangen, ook een voorbeeld.
Je kunt je wel spiegelen aan modellen maar of ze nu ietjes gevulder en gespierder zijn, b.v. Doutzen, het is niet haalbaar. Het is namelijk hun werk, al dat sporten, ze doen het er niet even bij naast hun baan overdag.
We worden gewoon gek gemaakt door de media, gelukkig hebben we Dove nog! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:14

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz/ar ... lvie.dhtml

Over L'oreal gesproken enkele posts terug...

Ik vind Sylvie niet achterlijk anorexia achtig dun, of is mijn beeld dan niet goed? En zo te lezen is ze niet ontslagen omdat ze te dik was. ;)
Dus ook 'gewone' modellen met normale maten zijn nog gewoon in beeld, lijkt mij.

Als tiener heb je natuurlijk ook zelf de keuze om op te kijken naar de verkeerde voorbeelden.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:19

Alsof Dove zoveel beter is. Gebruiken ze wat meer variatie aan modellen, wat natuurlijk goed is, maar als je kijkt naar de producten... Beetje dubbel of niet? Het is ontzettend hypocriet. Neemt niet weg dat het fijn is om eens wat variatie te zien qua modellen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:24

Wat is er mis met de producten van Dove?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:27

Het is toch dubbel dat ze je vertellen blij te zijn met je lichaam en vervolgens zijn hun producten tegen cellulitis etc. Toch een beetje hypocriet :')
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-05-14 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:31

Blij zijn met je lichaam betekent ook niet er helemaal niets aan doen om het een beetje netjes en verzorgd te houden. ;) Lichaamsverzorging vind ik toch wel essentieel hoor, bij iedereen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:32

Nee natuurlijk niet, maar er is een verschil tussen gewoon verzorging en al die crèmes ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:32

Fiffil bedoelt dat Dove net zo goed met een schoonheidsideaal werkt :)
Dat het ons iets beter uit komt is gewoon goede reclame.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:33

Exact :) goede marketingtechnieken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:35

Uiteraard, uiteraard, maar ik noem dat niet meteen hypocriet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:36

ah well, een klant is iemand met jouw geld in zijn zak :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:39

Och maar dat vind ik hetzelfde met de uitleg over 'plus size' modellen die gewoon een 36/38 zijn. Met als reden; als je de echte plus size neerzet, denken alle potentiële kopers 'ben ik écht zo dik'. Vind ik ook nergens op slaan, als je je echt zo dik voelt door het zien van die kleding wordt het tijd om er wat aan te doen. Dat noemen ze bewustwording, maar in plaats daarvan kiezen ze smallere modellen. Dus over blij zijn met je lichaam gesproken, die plus size modellen promoten dat ook niet helemaal dan.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:40

Tuurlijk heb ik niet letterlijk twee tellen naar het filmpje gekeken maar ik heb hem niet lang gekeken nee. Mede omdat ik paaldansen niks vind en mede doordat ik het gewoon niet echt een 'mooi' beeld vind. Ik zeg daarmee niet dat gezette mensen niet mogen paaldansen of niet zo'n pakkie aan mogen doen, die conclusie trekken jullie gelijk. Daarbij vind ik het ongelooflijk knap hoor, ik doe het echt niet na. Ik leef zelf best wel gezond en zorg ook dat ik een goed gewicht en lichaam heb. Ik vind mijn figuur ook eigenlijk bijna perfect als ik dat zelf mag zeggen. (o nee want dan heb ik weer eigendunk natuurlijk) Ik vind het gewoon wat lastiger om naar hele dunne mensen te kijken of naar dikkere. Ik veroordeel ze niet, want bij beide gevallen kan het door een ziekte komen of wat dan ook maar ik mag toch zeker zelf wel weten wat ik fijn vind om te bekijken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:51

chelle_dora schreef:
Och maar dat vind ik hetzelfde met de uitleg over 'plus size' modellen die gewoon een 36/38 zijn. Met als reden; als je de echte plus size neerzet, denken alle potentiële kopers 'ben ik écht zo dik'. Vind ik ook nergens op slaan, als je je echt zo dik voelt door het zien van die kleding wordt het tijd om er wat aan te doen. Dat noemen ze bewustwording, maar in plaats daarvan kiezen ze smallere modellen. Dus over blij zijn met je lichaam gesproken, die plus size modellen promoten dat ook niet helemaal dan.

Je slaat de plank een beetje mis. De reden dat ze daar een negatieve gedachte aan koppelen komt omdat er doorgaans alleen slanke modellen gepromoot worden. Daar zit het probleem.

Ik praat nu niet overgewicht goed, maar dit soort dingen komen doordat er een bepaald ideaalbeeld geschept wordt.
Het zou veel beter zijn als ook mensen met overgewicht met een fijnere mindset rond konden lopen en wat aan hun lichaam konden doen zonder zoveel negatieve gedachtes. Voor veel mensen werkt het averechts.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:01

Fiffill: Dat klopt, maar ik dacht dat ik in dit topic had gelezen dat bij de 'plus size' modellen niet de echte plus size modellen worden gebruikt omdat het dan inderdaad negatieve gedachten opwekt bij de doelgroep. Als ze bij de plus size modellen nou ook écht plus size gebruiken, dan zal er een handje vol zijn wat dan inderdaad denkt 'óh, ben ik echt zo dik?'

K bedoel, ik snap het nut persoonlijk niet van slanke modellen laten poseren in plus size kleding, want als je dan alsnog de kleding koopt, dan valt deze toch heel anders en dan ben je er alsnog niet blij mee :+ Maar het zou best kunnen dat ik het verkeerd begrijp, ik dacht alleen dat ik het zo had gelezen maar ben nog een beetje suf moet ik zeggen dus het wil nog niet lekker meewerken :+

Ik ben het ermee eens dat er doorgaans slanke (dus geen magere!) modellen worden gepromoot, dus in het kader van 'omarm jezelf' zouden ze dus ook best de plus size modellen mogen promoten. Maar let wel, plus size als 'het maatje meer' en niet als 'de amerikaanse 10 maten meer'. Ik heb hier naast me trouwens een patroonboekje liggen, waar wél "echte" plus size modellen zijn, althans, denk ik. Ik weet niet meer tot waar de plus size maten gaan maar volgens het boekje staan er patronen in voor kleding voor dames van maat 42-48. Maar excuses als dat inmiddels geen plus size meer is maar 'volslank' of 'gemiddeld', boekje komt van een stoffenleverancier vandaan dus meer weet ik er ook niet over te vertellen :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:09

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:16

Kinke schreef:
moet zeggen dat H&M dat dan wel beter doet, deze plus-size modellen hebben echt geen maat 36/38
http://www.hm.com/nl/subdepartment/LADI ... 4294928362

Ik vind dit ook veel beter! Als ik stevig zou zijn dan zou ik echt willen zien hoe kleding zit op een model met mijn figuur of in iedergeval met een figuur dat dicht bij mij in de buurt komt! Anders zou ik alleen maar teleurgesteld zijn als het heel anders uitvalt en waarschijnlijk niet meer bij dat bedrijf bestellen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:19

Ja, dat lijkt mij ook heel logisch Pearlx