vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 12:40

Ik heb net een tegenvoorstel weer gemaild. Houd m'n hart weer vast.
Ben erg benieuwd hoe hij nu gaat reageren, denk weer hetzelfde eerlijk gezegd.
Hij zal de leiding niet af willen geven :n

Advocaat heb ik nog niet. Wil het eerst nog even zo proberen en als het echt niet anders kan dan schakel ik een advocaat in :j

Ik merk heel erg dat er over praten heel erg helpt :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:45

Je kan ook naar een advocaat om je te informeren over je rechten he... alleen omdat jij een advocaat hebt hoeft je ex daar nog niks van te merken. Advocaat hoeft niet direct contact met ex of wat... maar hij kan jou wel adviseren in je contact met ex en in je voorstellen!

BigOne

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:02

Het eerste gesprek met een advocaat, waarin ze je vaak ook wel kunnen vertellen of ze iets voor je kunnen doen, is vaak gratis. neem dan iemand mee die hier zonder emoties naar kan luisteren.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:20

Neem aub een advocaat,die kan je veel beter bijstaan met wat je rechten zijn.
zoals ik nu lees heeft hij jou nog steeds in zijn macht.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:26

Ik zou ook maandag meteen een advocaat regelen. Dit gaat je waarschijnlijk niet zelf lukken en als het onderling al zou lukken, zal dat zoals het er nu uitziet lang gaan duren en vooral jou veel geld gaan kosten...

Met een advocaat is het voor iedereen duidelijk en weet je meteen wat je rechten en plichten zijn in dit geval.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:56

Ik lees al een hele tijd mee, maar ook ik zou zo snel mogelijk een advocaat regelen. Het eerste gesprek is vaak gratis en hij kan de situatie inschatten.

Als je er mee wacht heb je de kans dat je door iets (contact of inhoud van tekst) je eigen glazen in gooit terwijl dat voorkomen had kunnen worden. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar je hebt zo hard je best gedaan om te bereiken wat je nu bereikt hebt, dat ik het zekere voor het onzekere zou nemen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:48

Je kan ook advies inwinnen bij het Juridisch Loket, dat is echt super fijn! Het kost je niets en tot nu toe ben ik er altijd heel goed geholpen.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:29

Je kunt altijd horen bij het juridisch loket vragen wat je rechten zijn etc. Misschien is een mediator een idee? Die kan helpen bemiddelen tussen jullie twee.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 03:47

Been there got the tshirt. Het gaat niet meer om aardig vinden, of dat soort dingen. Het gaat nu om wat je rechten en plichten zijn, en wat die van hem zijn. Daar heb je een advocaat nodig, niet om de zaak op te porren. Maar as if, is het handig als een advocaat zich niet nog dagen in hoeft te lezen. Daarom dringt hier iedereen aan op juridische ondersteuning.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:18

Juist. Alleen ga je dat echt niet redden. Je hebt het niet over 3000 euro, het gaat om iets veel groters en duurders waar jullie allebei rechten en plichten in hebben. Wat iemand al schreef, schakel een advocaat in voor je de fout in gaat door een verkeerd geformuleerd mailtje, door even je emoties door te laten schijnen of door gewoon niet precies te weten wat hier je rechten en plichten zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:52

Informatie inwinnen kan nooit verkeerd zijn. Dus een tripje naar het juridisch loket zou ik zeker aanraden. Je hoeft niet van hun diensten gebruik te maken als het toch goed af loopt maar als het de verkeerde kant op neigt hebben hun al wat informatiekennis en jij weet ook wat je rechten en plichten zijn. Ik zou dus zéker naar het juridisch loket óf een advocaat inschakelen. Maar zou het zeker niet zonder juridische hulp doen.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:37

Hoe is het nu met je? :(:)

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 11:50

Heb weer een mail terug gehad.
Het komt er op neer dat hij het slachtoffer is en dat ik de dingen die ik wil op mijn bolle buik kan schrijven of in mijn reet kan stoppen
Ben wel boos, maar vindt het ook een hele prestatie dat je iemand zo slecht kunt kennen na 7 jaar
En hij denkt dat mijn ouders en zus de mail hebben opgesteld want ik zou dat niet kunnen.

Vanavond naar de rechtswinkel met mijn zus. En de bank bellen voor een afspraak. We komen er niet uit en T blijft alleen maar met verwijten gooien.

Met mij gaat het nu even minderdoor dat mailtje. Maar alles komt ooit vast goed :j
Laatst bijgewerkt door some1 op 06-03-14 11:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Babette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 11:54

Zodra je uit elkaar gaat, veranderen alle spelregels... ik ben toen ook weggezet als koud kil en onmenselijk.
Maar je doet er juist aan om gewoon duidelijk en kort te zijn.
Zelfs de gezamelijk bankrekening opzeggen was een issue omdat meneer "er nog niet klaar voor was"

Kort, bondig en zakelijk. Alle verdere zaken zijn bijzaken en negeren die boel. Werkt het beste is mijn er-
varing. En idd een soort van mediator/neutraal persoon is ook een optie.

Rechtswinkel gaat je vast wel weer wat helderheid geven...het blijft een rot situatie! Sterkte!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:10

Ondanks dat de situatie en de mailwisseling niet fijn is, maakt het geheel wel goed duidelijk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Als je daar nog niet zeker van was, ben je dat nu wel. Wat een ei.

Ik hoop dat je te zijner tijd een leuke jongeman treft die jou wel waardeert om wie en wat je bent.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 12:13

En het maakt nu ook duidelijk dat er echt gezorgd moet worden voor juridische hulp en waarschijnlijk ga je zelfs een advocaat nodig hebben als hij zo moeilijk blijft doen. Dus dat tripje naar de rechtswinkel is zeker geen gemiste kans! :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:09

wat een gedoe en gezeur zeg!
Ik zou je telefoonabo gewoon afkopen en een ander abonnement afsluiten. Kan dat?
Betaal je wel wat maar dan ben je daar wel vanaf.
Echt als mijn ex me zo zou behandelen zou ik hem echt heel diep in de put storten. Maar goed, jij zit er natuurlijk ook nog in.
Ik zou ook advies vragen aan een advocaat, als je te weinig verdiend krijg je een pro deo advocaat dus die hoef jij niet te betalen.
Ik denk dat hij wel druk voelt als hij ineens een brief van de advocaat op zijn deurmat heeft liggen. denk dat ie het wel even warm krijgt.
Wat een raar joch, ben echt blij voor je dat je daar heelhuids weg bent gegaan. Stel je voor dat jullie eerst in deze rompslomp terecht waren gekomen voordat je bij hem weg kon!:O

Maar goed, hopelijk doen de rechtswinkel je goed en geven je die wat handvatten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:12

Succes straks bij de rechtswinkel.
Ik denk dat er geen goede oplossing meer komt tussen jullie.
Dus denk aan jezelf en probeer nu echt alles te regelen.
Je hebt hem genoeg kans gegeven maar hij doet dwars.
Veel sterkte.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 13:35

Vergeet, als je naar de rechtswinkel gaat, de mails niet mee te nemen!
Heel veel succes.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:14

Heeft de rechtswinkel je wat wijzer kunnen maken TS? Kan me voorstellen dat je weer even een domper hebt na de mail!

Houdt je sterk! Het komt goed, hoe dan ook ;)

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:25

Wat een gedonder meid, heb je een goed gesprek gehad bij de rechtswinkel?
Hoe gaat het met je paardje, kan die zijn plekje een beetje vinden?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:41

Hoe was het bij de rechts winkel

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 06:43

De rechtswinkel was nog gesloten in verband met carnaval. Dat was echt ontzettend balen! Mijn zus en ik er voor jan met de korte achternaam heen gereden. Volgende week da maar. Kan helaas wel op donderdagavond of vrijdagavond en mijn zus kan dan beide dagen niet. Dus wil nog even iemand anders zoeken om mee te gaan.

Paardje heeft ontzettend de kolder in zijn kop, maar is wel goed gewend ondertussen. Op stal is hij soms nog een beetje onrustig maar ook dat trekt bij.

Verder heb ik het idee dat t al een ander heeft. En ondanks dat ik hem absoluut niet terug zou willen doet het wel pijn. Die 7 jaar hebben dus echt niks voorgesteld.
Zit nu echt weer op zo'n emotionele wipwap :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:15

Natuurlijk doet het zeer. Is ook logisch toch. Je bent immers een poos samen geweest. Daarnaast voelt het ook als inwisselen. Voor jou zo een ander.
Wellicht doet hij dat uit wraak of misschien zelfsuit eigen verdriet

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 08:48

Heb alleen jouw posts gelezen. Wat een ellendige situatie zit je in.
Leven met een narcist is zo moeilijk! Een narcist vindt alleen zichzelf belangrijk en heeft altijd gelijk, ga je daar niet in mee ben je gewoon dom...
Goed dat je dit gedaan hebt, dapper hoor!
Ik begrijp dat je je rot voelt over dat hij mogelijk een ander heeft, narcisten zijn vaak charmeurs, hebben mooie praatjes, en hebben snel een nieuwe relatie (voor zolang het duurt) aan de andere kant pakt zijn nieuwe relatie voor jou misschien heel goed uit! De focus wordt wat verlegt. Ik hoop voor jou dat ie het niet doet om jou terug te pakken.

Blijf sterk, volgens mij doe je het heel
goed zo! :j