Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Hmm, dat vind ik zelf toch andere situaties Urielle. Ik gruwel van diergebruik, niet voor mezelf maar voor hen, en over mijn lijk dat dat op mijn bruiloft op tafel komt. In mijn eigen huis vind ik het ook niet goed dat iemand iets dierlijks meeneemt. Daar moet ik al de hele dag mee omgaan, en ik ben niet van plan om het ook nog eens te gaan facileren. Gezonde voeding en alcohol gaan over keuzes van mensen waar ze toch vooal zichzelf mee hebben, en geen dieren voor wie er niks te kiezen valt.
Shadow0 schreef:Nemurin, vooral omdat jij het had over 'toestaan'. Ik begrijp dat je het niet zo bedoelde, maar ik reageerde daarop omdat het gebruiken van zo'n woord soms makkelijk onbewust de discussie beinvloed. Ineens reageren mensen dan alsof ze iets verboden wordt (en daar houden de meeste mensen niet zo van), en dan zien ze door een zo'n woord ineens de rest van de discussie niet meer.
Sammie schreef:Enige nadeel was wel dat het voedsel zoooooo specifiek vega was dat het m.i. weinig smoelwerk had. Je kan met vega veel doen, maar dit was sla en een combi van sla en salade. Beetje pasta en fruit erbij en klaar. Aardappelen met vette mayo ernaast. Maar na het toetje toch iedereen redelijk vol (zonder propvol te zitten).
fransje23 schreef:Denk dat het restaurant gewoon geen goed menu in elkaar gezet heeft dan. Vega kan echt lekker zijn zonder dat mensen vlees echt missen.
?
Urielle schreef:Ik zou er zelf absoluut geen issue van maken maar ik zou het wel heel erg missen. (en ik heb 18 jaar zo goed als vegetarisch moeten eten dus ik weet wat ik mis, ben van weeromstuit vrijwel carnivoor geworden, alleen door het dessert gaat er geen vlees)
En omgekeerd zou ik het dus als bruid echt vreselijk vinden als ik hoorde dat mijn gasten na (of tijdens) mijn bruiloft bijv. naar de frituur gegaan zijn om naar hun zin te kunnen eten of als ik mensen in de wandelgang zou horen klagen. Dan zou mijn dag wel echt een beetje verpest zijn