Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:18

Poeh, sommige mensen en gebieden treffen het niet.
Hier in gelderland lijkt het nog redelijk mee te vallen(hier dan tenminste),maar ik wil mensen die het nodig hebben sterkte wensen.

schrik van de foto hierboven, bah..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:18

Glasplaten in de lucht is ook lekker gatverdamme zeg, daar kun je nare wonden van krijgen!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:19

Mijn paarden staan binnen en de hele stal is afgesloten. Zometeen kijken of alles nog goed gaat. Het lijkt mij gevaarlijker om ze buiten te hebben staan met al die vliegende voorwerpen..

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:20

Ik woon in Nieuwleusen, bij Zwolle en hier is veeeel wind. Wij wonen buitenaf dus daar waait het sws harder en er is op onze oprit (250 m lang) 1 grote boom en 1 kleine boom omgewaaid. Er is hier een man en die kan dus niet weg nu :=
Ik moet vanmiddag een tentamen maken en ik hoop dat ik veilig aankom... Moet eerst een kwartier fietsen langs een weg met bomen aan weerszijden en vervolgens een half uur met de bus over eenzelfde weg...

Goldwynn

Ik ben blij weer thuis te zijn.. Vanochtend met de trein van Amersfoort naar Zwolle heen en weer geweest, maar met al die verhalen vind ik het wel lekker om het dak gewoon boven mijn hoofd te hebben..

karuna
Drukke kabouter

Anoniem schreef:
Poeh, sommige mensen en gebieden treffen het niet.
Hier in gelderland lijkt het nog redelijk mee te vallen(hier dan tenminste),maar ik wil mensen die het nodig hebben sterkte wensen.

schrik van de foto hierboven, bah..

Jullie vallen idd ook mee, net als ons. Vooral zuidelijker en noordelijker zit de schade. Of toevallig mazzel met goed groen onderhoud in de gemeente waardoor bomen in goede conditie zijn.

BaileyMix

Lisa_H schreef:
Nou het waait hier flink, 't is beide handjes aan het stuur in de auto. De kering is afgesloten voor al het verkeer en zover ik weet mogen er ook geen bussen en aanhangers over de Zeelandbrug.. Ben toch blij dat ik vandaag ben thuis gebleven, al die ellende ga ik niet door voor 4 uurtjes school.

Brrr nee Zeelandbrug zou ik niet over durven met dit weer hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:21

Urbiezira schreef:
Normaal vind ik een beetje stormen altijd wel gezellig, en stond vanochtend op en dacht: ach, het zal wel meevallen. Maar het Vondelpark is hier bij ons afgesloten en de brandweer adviseert iedereen in Amsterdam om binnen te blijven. Straks maar even mijn moeder bellen om te vragen waar zij is met de auto.

Het hele vondelpark? Tjee :( Ik vind een fijn herfststormpje ook wel fijn, maar dit is inderdaad een beetje té.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:21

ik hoor lawaai buiten en denk zal toch niet de schutting zijn.
Ga ik toch maar kijken, kom ik halverwege op het pad de kliko tegen die me keurig netjes tegemoet komt rijden.....
Donderdag geleegd en duidelijk te licht bevonden door de wind!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:22

Wij waren net met de auto en zagen een vrouw lopen met een fiets. Die fiets raakte het asfalt niet eens aan. :oo Had moeite om hem vast te blijven houden. We mochten helaas niet helpen van mijn moeder, ze vond het zelf te gevaarlijk.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:22

Mweehh tis echt een dramaa :(
Ik vannochtend naar stal, ik moest gewoon tegen de wind in gaan hangen,
Anders bleef ik niet eens staan.
Paarden maar ff een uurtje naar buiten gegooit,
Dakken vlogen van de stallen af dus die nog gemaakt
Mijn paarden staan nu opgesloten in de container. Dak staat op instorten
Blij zijn ze niet maar wel veilig..
Paar honderd meter verder op van stal ligt er echt een mega boom omgewaaid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:23

Op de Wadden stormt het nu wel een beetje :')

Ik kwam net ook fietsers tegen! Nouja, die liepen ook. Hebben die lui geen tv, Facebook, radio?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:24

Ook in Groningen nu het advies om binnen te blijven..

LukieBradley

Dat er dan toch mensen onnodig op pad gaan verbaasd me, althans zeker op fietsen!!

dito

jeetje ik had dit niet verwacht. Ik hoorde het nieuws gister dacht sure zal wel meevallen nou ik trek me woorden terug want ik vind het flink te keer gaan hier! ook vliegtuigen vliegen heel laag over, blij dat ik daar niet in zit nu!

Sanned

In Amsterdam is het best heftig... Ik heb het nog nooit zo hard zien waaien. Op stal ligt er een boom op de parkeerplaats en is er een dakplaat van één van de stallen gewaaid. Mijn paard staat buiten, kan er tenminste geen dak op z'n kop waaien... Bij mij in de buurt lag er een bord op een auto, de vlaggenmasten liggen om, van die grote vuilcontainers waaien over straat. En ik heb net een voetganger om zien waaien. Alle trams en bussen rijden niet meer, de brandweer vraagt iedereen om binnen te blijven...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:25

Hier vlakbij Leeuwarden is een giga boom omgevallen bovenop de (gedeeltelijk glazen) fietsenstalling bij het station. Overal ligt glas, ben blij dat mijn fiets aan de andere kant stond. Ik ben maar gaan lopen van het station naar huis, maar je wordt gewoon met fiets en al opgetild als je niet uitkijkt. Hier staat inmiddels al 2 uur een motorrijder die niet meer verder kan te wachten tot de wind gaat liggen, hij heeft nu besloten zijn motor achter te laten... Ik blijf de rest van de dag binnen, vind het maar niks :P
Laatst bijgewerkt door Kirsha op 28-10-13 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:25

Nou net met de auto m'n dochter uit school gehaald.
De hele weg ligt vol met takken, je moest letterlijk sla-ommen.
Hele rijen mer dranghekken om het bouwterrein liggen omver, dakpannen vliegen in de rondte....

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:26

Hier spookt het ook flink..
Alles staat hier nog wel gelukkig, maar het is nog niet voorbij vermoed ik zo.
De kat vind het prachtig en zit mooi te kijken voor het raam. De andere zit te zeuren dat ze naar buiten wil, idioot beest :+

En dat te bedenken dat ik zo het huis uit MOET.. Hoop dat het met een half uurtje minder is, maar ik ben er bang voor.. :=

Fantabulouss

Ik zag net op facebook dat de afsluitdijk (gedeeltelijk) is afgesloten, weet iemand daar meer van? :=

BaileyMix

Bedenk me net dat mijn broer in Amsterdam woont :\ Hopen dat die een keer niet koppig is en ook daadwerkelijk binnen blijft!

Sanco

Ik ben nog niet buiten geweest :+ straks wel.... eigenaresse van de paarden heeft geen auto omdat manlief hem mee heeft naar het werk en durft niet op de scooter te stappen.... dus ga zo maar eens kijken wat de schade daar is... vanmorgen waren er al wat draden kapot gewaaid en een paar bakken omver, gelukkig zit er ook nog een sloot om het land heen dus als ze zich rustig houden is het niet zo'n ramp mocht het weer gebeuren.

Hoor net van m'n ouders dat onze kat niet naar binnen wil +) zit heel diehard buiten al de hele nacht, gek beest!

Ergens ben ik wel een beetje een ramptoerist, ik hou wel van zo'n storm... maar aan de andere kant mag de wind nu best wel weer gaan liggen, de lol is er wel weer af :')

Maar als ik jullie verhalen zo lees klinkt het op andere plaatsen veel heftiger... terwijl ik toch aan de kust woon... misschien vergis ik me en moet ik eerst even buiten geweest zijn om te mogen oordelen :P

Anoniem

Valt me nog mee dat de vliegtuigen niet aan de grond blijven met deze storm!

Het is dat ik straks de kinderen van school moet halen... ik krijg bijna de neiging om ze met touwtjes aan me vast te binden... :=

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:27

Voor de nieuwsgierigen. Hier in Noord-Limburg Venray is het momenteel droog met zon en waait de wind niet extreem.(Wel tussen de huizen)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:28

Bij mijn broer zijn er inmiddels dakpannen van het huis gewaaid. De paarden staan inmiddels binnen, vonden ze niet zo erg :)