Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:07

Interessant over dat pendelen, via een meisje op bokt heb ik me in edelstenen verdiept, en toen ik een nieuwe steen wilde halen, viel mijn oog op een pendel, en heb ik die maar aangeschaft. Een hele mooie rozenkwarts!

Ik heb hem per ongeluk wel een keer laten vallen, waardoor het topje (recht) is afgebroken, dus ik hoop dat die het nog doet! Dat boek schaf ik me ook maar eens aan :)

Lor, weet jij waarom er zoveel activiteit in jouw huis is?

Gohya, dat van die kras, was het dan een entiteit die jij kende?

gohya

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:09

@Bhriseis ik heb een groot vermoeden wie het is ja.
En ik wil met die persoon niets te maken hebben.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:11

Heh bah, wat ontzettend naar -O-

Dromen jullie ook vaak van entiteiten? Ik voel wel vaak aanwezigheid, maar concentreer me er dan bewust niet op, want ik wil echt niet zien wie er zit als ik me er niet fijn bij voel :o Als ik me heel goed concentreer op de trouwring van mijn overleden overgrootmoeder, of de foto die tijdens de plechtigheid op haar kist stond, droom ik van haar of stuur ik haar naar mijn moeder.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:13

Ik droom nooit van een entiteit of geest.Eigenlijk zijn het Zielen en geen geesten of entiteiten.
Ik heb ze wel gezien in RL, de ene keer in zoals ze waren en de andere keer als soort schim.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:16

Bhriseis schreef:
Interessant over dat pendelen, via een meisje op bokt heb ik me in edelstenen verdiept, en toen ik een nieuwe steen wilde halen, viel mijn oog op een pendel, en heb ik die maar aangeschaft. Een hele mooie rozenkwarts!

Ik heb hem per ongeluk wel een keer laten vallen, waardoor het topje (recht) is afgebroken, dus ik hoop dat die het nog doet! Dat boek schaf ik me ook maar eens aan :)

Lor, weet jij waarom er zoveel activiteit in jouw huis is?

Gohya, dat van die kras, was het dan een entiteit die jij kende?

Geen idee waarom er activiteit in mijn huidige huis is, wel heb ik het vermoeden dat het al jaren dezelfde is/zijn en dus aan mij gebonden (ben diverse keren verhuisd).
Op Veldwijk is het wel verklaarbaar, das een psychiatrische instelling waar regelmatig mensen zijn overleden die behoorlijk de weg kwijt waren. ;)

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:19

Vroeger als in middelbare school deden we pendelen, maar toen begon ik dingen te zien. Toen ik met pendelen stopte was t over. Nu leg ik soms tarot kaarten en heb ik daar geen last van, maar vraag dingen met tarot kaarten altijd wel via mijn bescherm engel. Met geesten wil je niets van doen hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:21

@lor1_1984 Ik krijg wel altijd een naar gevoel als we in het Veldwijkerbosje rijden,daar is ook die begraafplaats.Vind het altijd naar als ik daar vlakbij kom.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:22

Dat lijkt mij heel heftig, de zielen in een psychiatrische instelling! Waar ik balletles volg, is ook gelegen in een oude psychiatrie. Ik voel mij daar écht niet op mijn gemak en durf er in het donker ook niet alleen heen. de gebouwen liggen er allemaal heel verlaten bij, met ingegooide ramen hier en daar, en de sfeer zit gewoon niet goed :n

Gelukkig voel jij je er wel op je gemak bij, als die persoon aan jou verboden is!

Wat bijzonder Gohya, dat jij ze soms kan zien. Gek toch hoe die waarneming verschilt van persoon tot persoon!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:25

Bhriseis de meeste zielen laten zich nooit zien aan iemand die er totaal niet klaar voor is.
Sommige zielen laten zich wel zien aan iemand die er eigenlijk niet klaar voor is,maar dat komt omdat ze zó graag contact willen.Maar als ze dan weten dat die persoon er bang of angstig van word,zullen ze geen 2de keer meer zich laten zien.
Of je moet een 'kwade' ziel in huis hebben,das heel anders,die wil je echt niet hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:26

Dat heb ik met elke begraafplaats. ;)
Op een of andere manier ga ik me dan heel naar voelen, verdrietig en wil ik zo snel mogelijk weg.

Zonneweide en de Wissel mijd ik ook, daar zitten negatieve entiteiten heb ik het idee, ik voel me er iig absoluut niet prettig.
Idem voor de Ganzenhof in Putten (de oude huisjes) en dan mn achterin het terrein.

Verder heb ik zelden het gevoel dat er iets niet-positiefs zit (kwaadaardig wil ik ze nl niet noemen), maar op die 3 plekken...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:29

gohya schreef:
Bhriseis de meeste zielen laten zich nooit zien aan iemand die er totaal niet klaar voor is.
Sommige zielen laten zich wel zien aan iemand die er eigenlijk niet klaar voor is,maar dat komt omdat ze zó graag contact willen.Maar als ze dan weten dat die persoon er bang of angstig van word,zullen ze geen 2de keer meer zich laten zien.
Of je moet een 'kwade' ziel in huis hebben,das heel anders,die wil je echt niet hebben.

Klopt, in de tijd dat ik er heel angstig van werd zag/voelde ik ze zelden of nooit en als ik ze dan vroeg me met rust te laten gingen ze ook meteen weer weg. :)

De keer dat ik 'overgenomen' werd, was er gelukkig een medium bij me die me heeft geholpen weer 'naar voren' te komen en de entiteiten weg te sturen.
Was geen leuke ervaring en hoop ik ook niet weer mee te maken, is ook 1 vd redenen geweest dat ik me een tijdje volledig heb afgesloten.
Inmiddels staat het 'luikje' weer op een kiertje en dat merk ik ook meteen doordat er weer wat meer activiteit om me heen is.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:33

Dat is wel interessant wat jullie zeggen... Ik dacht dat je zielen kon waarnemen doordat je er zelf meer en meer voor open staat. Maar de ziel op zich heeft hier dus ook wat in te zeggen?

In dromen zie ik wel gewoon zielen, en snap ik ook wat ze willen en kunnen ze dingen visueel laten zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:37

Zeker heeft de ziel hier over te zeggen.Het is ook niet zo,dat je elke ziel zomaar effe kan oproepen.
Als ze niet willen,komen ze ook echt niet.Zij bepalen, niet wij.

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:39

Ik woon tegenover een begraafplaats als het donker is dan kun je zo vanuit het raam het zien liggen.
Vooral als het onweert dan zie je die weerlichten op de grafstenen en dan die donder erbij heel dat kerkhof wordt dan verlicht dat is wel griezelig om te zien maar ook mooi om te zien.
Er is een huis te koop waarvan de zoon van de bewoner zelfmoord heeft gepleegd was een collega van me vraag me af of zijn ziel dan nog in dat huis rond hangt.
Hij was pas 24jaar en woonde bij mij in de straat ik kom er altijd langs en altijd moet ik even naar dat huis kijken gek he.
Laatst bijgewerkt door Loveskary op 07-05-14 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:39

Maureen95 schreef:
Oooh wauw! Dat ziet er gaaf uit! Waar kan ik dan een pendel halen? Geen idee of je echt beginnerspendels hebt :+

Als je wilt kan ik er eentje voor je maken ;)

Ik pendel al heel lang. Heb mijn pendel eigenlijk altijd in mijn broekzak. Ik gebruik mijn pendel wanneer ik communiceer met (mijn) dieren. Maar ook om bijv. edelstenen mee uit te zoeken of supplementen uit te zoeken.
Heb me eigenlijk nog nooit afgevraagd of ik hier 'boze' geesten mee kan binnen halen. Mijn gevoel zegt dan van niet.

Ik denk ook zeker dat veel antwoorden die je krijgt m.b.v. een pendel je onderbewustzijn beantwoord. Maar wanneer ik het gebruik tijdens het communiceren met een dier weet ik zeker dat het van het dier zelf afkomt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:40

Dat laatste weet ik wel Gohya, dat je niet zo maar een ziel even kan aanroepen. Maar ik merk wel heel sterk dat mijn overgrootmoeder altijd bij mij is, zeker als ik me slecht voel of in de problemen zit. Dat is wel een heel geruststellende gedachte :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:43

Klopt, je kunt wel vragen of *familielid* wil komen, maar als jij er nog niet aan toe bent of diegene heeft er geen zin in dan kun je het mooi vergeten. ;)

Ik heb wel bepaalde tekenen gehad dat er 2 zeer nabij staande familieleden aanwezig zijn (geweest).
Als ik daaraan terug denk (zoals nu) voel ik ook pure liefde, veiligheid en geborgenheid, alsof ze een stukje energie hebben meegegeven aan die herinneringen ofzo.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:46

Dat heb ik dus . Ik heb mijn vader 12 jaar geleden verloren. Zou ontzettend graag nog eens willen proberen in contact te komen. Iemand heeft dat voor mij toen geprobeerd maar kreeg geen contact.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:52

Ik stond in mn vorige huis doodsangsten uit als ik snachts in t donker naar beneden moest om te plassen. (Moest anders eerst naar de douche om t licht aan te doen en dan naar beneden en dan weer uit en weer in t donker naar de overloop en naar bed).

Mn moeder werd er gek van dat k standaard t licht in de douche aan deed als ik ging slapen.

Uiteindelijk heeft ze t opgegeven en liet ze t licht aan.

Had altijd t gevoel bekeken te worden en t voelde alsof iemand me de trap af wou duwen als t licht uit was.

Ook hebben de honden paar keer signalen gegeven. 1 vd honden speelde met dr kluifje heel vrolijk en uit t niets liet ze m vallen, staart tussen de poten en raar omhoot kijken. Deden ze vrij regelmatig.

Later hoorden we dat er een hondenhater gewoond heeft voor onze tijd.

In t nieuwe huis (nieuwbouw) niet bang meer om in t donker te lopen. Al heb ik afentoe t idee dat er wel iets is. Dat die soms aan me/mn deken zit en vaak naast mn bed staat als k net lekker indommel (schim).

Vaak zeg ik gewoon, rot op ik ga slapen en dat werkt voor mij prima :+

Overigens heb ik vaak voor er iets te gebeuren staat heeeeeele overdreven afschuwelijke nachtmerries waarin ik huilend wakker wordt. Heel vervelend.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 13:08

Maureen95 schreef:
Dat heb ik dus . Ik heb mijn vader 12 jaar geleden verloren. Zou ontzettend graag nog eens willen proberen in contact te komen. Iemand heeft dat voor mij toen geprobeerd maar kreeg geen contact.

Oh wat erg zeg.... Je zou het kunnen proberen, je moet wel duidelijk vragen of je met je vader communiceert op dat moment. Ik vraag voor ik ga pendelen ook altijd met wie ik communiceer en dat is ook eigenlijk altijd met mijn oma. :)

Als je wilt pendelen en je hebt vragen stel ze gerust ik wil je ten alle tijden helpen. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 14:05

Petrichor schreef:
Maureen95 schreef:

Oh wat erg zeg.... Je zou het kunnen proberen, je moet wel duidelijk vragen of je met je vader communiceert op dat moment. Ik vraag voor ik ga pendelen ook altijd met wie ik communiceer en dat is ook eigenlijk altijd met mijn oma. :)

Als je wilt pendelen en je hebt vragen stel ze gerust ik wil je ten alle tijden helpen. :)

Dat zou ik heel graag eens willen proberen. Maar zoek ik wel begeleiding voor ...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 16:41

Maureen, Singasong wil er ook eentje voor je maken.
En zij heeft ervaring met Pendelen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:34

Persoonlijk zou ik voor een pendel gewoon naar een winkel gaan er dan een uitkiezen die je enorm aan spreekt. Dat is altijd het beste. :)

Daarnaast zou ik het boek pendelen van A tot Z door lezen ik denk dat je dan al een behoorlijk eindje komt en ik wil je best voor zo ver mogelijk begeleiden. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:41

Dat lijkt me fijn petrichior!
Ik ga vanavond even kijken waar ik dat bork kan bestellen.

Yvonne ik ga singasong even een pb sturen. Waar kan je nog meer pendels kopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:52

Ik weet dat niet Maureen,weet alleen dat Singasong heel veel ervaring heeft met Pendelen en alles er omheen.