trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:28

25 euro is een mooi bedrag!
65 euro voor een bossie bloemen? := o help!

Anthea; o jee := no boxed gifts please klinkt ook best tricky haha. Misschien maak ik wel even een rijmpje met waaraan wij het geld willen besteden. Dan is het ook meer een doel. Alleen een envelopje erop zetten vind ik ook niet zo gezellig.
(Erop zetten; only euro's }> )

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:32

vuurneon schreef:
Wat een gaaf idee zeg die vogelhuisjes! De vogeltjes hebben zelfs een voortuin :')

Anthea; ik krijg Canadezen op mijn bruiloft, wat geven zij gebruikelijk op een bruiloft? Is het raar om hen een kaart te geven met een envelopje erop, snappen zij de hint denk je? :')

Zit ook even met hun kaarten; een aparte kaart maken in het Engels of alleen een vertaling erbij doen?

Krijg je straks van hun allemaal enveloppen :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:33

Hahaha :')
Ik vrees eerder voor de pannenlappen die mijn moeder ook al heeft gekregen... Made in Canada, dat wel :') afschuwelijke geborduurde dingen met een gans en tafereeltje erop uit jaar 0 :')

(Dat ze overkomen is natuurlijk het grootste cadeau, dus ze hoeven echt niets mee te nemen maar ik weet dat ze zelf wel graag iets mee willen nemen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-02-14 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:37

Ik wil Gerbera's in mijn boeket. Dat zijn mijn lievelingsbloemen <3

11 april gaan we in ondertrouw :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:38

Wij hebben wel het befaamde zinnetje over de envelop op de kaart gezet :=
Mocht u ons met een kleinigheidje willen verrassen, hopen wij dat het in een envelopje zal passen...

Hier helemaal gek van pioen rozen <3

Jans vandaag dus? :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:39

Ik kan nog geen ondertrouw plannen :n trouw in een andere gemeente en moet in de eigen gemeente in ondertrouw gaan en dat geeft wat geregel en documenten :+

Pioenrozen <3 ik wil graag roze <3

Anouk, het is februari, geen april :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:41

Nee over twee maanden :)) april is nu nog niet :+

Zou anders wel heel snel zijn _O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:47

Ik wilde ook perse gerbera's alleen vond ik gekleurde voor deze tijd van het jaar niet heel passend.
Uiteindelijk zijn het witte gerbera's met een zwart hart geworden, maar er is wel echt heel veel keus.
Afbeelding

Het boeket is nu nog steeds erg mooi, ben nog in dubio of ik hem ga drogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:56

Die zijn mooi! :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:57

Anthea, wat een gaaf idee!!! Echt super orgineel. :j

Zonnebloem, mooi boeket voor weinig geld. :j Bruidsboeketten zijn duur, als er bruid voor staat gaat er volgens mij direct 50 tot 100 euro bovenop.

7 maanden voor de ringen? :oo Ben ik blij dat wij ze niet customized hebben maar standaard. Nu zit er een maand levertijd op, en wij willen eigenlijk (als het tenminste lukt) de ringen op de uitnodiging, dat de gravering leesbaar is. Bij de ene ring onze namen, bij de andere de datum. Met zo'n lange levertijd was dat echt niet gelukt. Zeker ook omdat bij het passen het blijkbaar koud was, want toen we vorige week de ringen op konden halen waren ze allebei te klein. En de mijne moest zelfs 2 maten groter, en moet dus opnieuw besteld worden.

Wij hebben deze uitgezocht, Gerstner ringen, gewoon de standaard dikte, slijping en kleur:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 14:59

Ik hoop deze maand de proef te krijgen, onze zijn een beetje kruising tussen:

Afbeelding

en

Afbeelding

en

Afbeelding

Maar dan helemaal op onze manier met onze kleuren en zilver met titanium etc :D

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:18

Gerbera's zijn ook mijn lievelingsbloemen <3

Ik had een tijd terug op Pinterest een heel gaaf idee gevonden voor de trouwkaarten, maar kan het niet meer terug vinden, balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:18

Mijn trouwkaart wordt gebaseerd op Pusheen :)

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:21

Mijn god wat ben ik vandaag toch aan het slapen :')

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:59

vuurneon schreef:
Ik kan nog geen ondertrouw plannen :n trouw in een andere gemeente en moet in de eigen gemeente in ondertrouw gaan en dat geeft wat geregel en documenten :+

Is dat zo? Bij ons niet, terwijl wij ook in een andere gemeente als de eigen trouwen.
Was geen geregel en documenten :n Wij zijn afgelopen vrijdag in ondertrouw gegaan.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:00

Hier ook geen geregel trouwen ook in een andere gemeente als we wonen :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:00

Elke gemeente bepaalt dat ook enigszins zelf, ik heb pech met 2 bureaucratische gemeenten :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:01

Slapen Anouk? :D

Mooie ringen komen hier voorbij zeg! Die van jou zijn ook gaaf Jans, en Neon zulke ringen heb ik ook ergens in een mapje met ideen opgeslagen! Prachtig!

En bloemen, sja.. Tis nou eenmaal duurder omdat de techniek die er in zit heel anders is dan de techniek voor een 'gewoon' bosje bloemen. Ik ben ook officieel opgeleid tot bloemiste (doe er alleen niks mee qua beroep) en maak ook nog wel eens bruidswerk voor de lol, maar de tijd die er in gaat is echt bizar. Laatste bruidswerk een met heel veel techniek en een complete constructie van natuurmaterialen waar ik echt een uur of 3/4 mee bezig ben geweest (je moet er ook echt van houden en ik zou het echt niet willen..), was deze; (september 2013)

(foto: http://www.femke-fotografie.nl)
Afbeelding

Afgaande op de tijd die ik er in heb gestoken e.d. is dit inderdaad wel een redelijk kostbaar boeket, daar er ook vrij dure bloemen in verwerkt zijn.. :o

_SC_

Bloemen... ehmmm... ongeveer 125-150 euro voor een polscorage, corsage VL, corsage zoontje en een hoedenplankstuk voor in de auto. En dan iig met orchideeen (roze/lichtpaars), dus dan vond ik de prijs nog wel meevallen. Polscorsage is natuurlijk wel flink bewerkelijk en orchideeen zijn duur.

A_nouk

Oh, dan ben ik blij dat het bij ons gewoon is zoals het standaard gaat :+
OP de website van de gemeente staan de documenten die we in moeten vullen we moeten eventjes langs de 26ste en ze sturen alles door naar de gemeente waar wij trouwen :=

Dat boeket vind ik dus helemaal niets :=
Op de een of andere manier blijft deze mij ook heel erg mooi.. http://www.pinterest.com/pin/407012885045085847/
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 11-02-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:02

vuurneon schreef:
Elke gemeente bepaalt dat ook enigszins zelf, ik heb pech met 2 bureaucratische gemeenten :')

Wat moeten jullie allemaal doen dan?

Bij mij was het bellen, afspraak, komen, tekenen en betalen :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:02

Wat een kunstwerk! Wow! :)

(Ik wil echt gewoon een simpel bossie bloemen := dus dan vind ik 65 euro best veel )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:04

_SC_ schreef:
vuurneon schreef:

Wat moeten jullie allemaal doen dan?

Bij mij was het bellen, afspraak, komen, tekenen en betalen :P

Overeenkomst ondertekenen met de gemeente waar wij trouwen; moeten wij én de lokatie ondertekenen. Tot in de details invullen. Daarna moeten wij persoonlijk naar die gemeente toe voor een stempel en gelijk betalen op de plek. Dan naar de eigen gemeente met het document en weer een ander document en dan in ondertrouw :')

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:04

A_nouk schreef:
Oh, dan ben ik blij dat het bij ons gewoon is zoals het standaard gaat :+
OP de website van de gemeente staan de documenten die we in moeten vullen we moeten eventjes langs de 26ste en ze sturen alles door naar de gemeente waar wij trouwen :=

Wij hoefden niet eens wat in de vullen bij onze gemeente, alleen tijdens ondertrouw aangeven welke naam we wilden gaan gebruiken en daarna tekenen en betalen.

Alleen bij de trouwgemeente wel, maar dat is voor de plechtigheid; hoeveel mensen, evt rolstoelers, hoeveel getuigen of we een trouwboekje wilden en naar wie onze voorkeur uitging qua BABS.

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 16:05

vuurneon schreef:
Overeenkomst ondertekenen met de gemeente waar wij trouwen; moeten wij én de lokatie ondertekenen. Tot in de details invullen. Daarna moeten wij persoonlijk naar die gemeente toe voor een stempel en gelijk betalen op de plek. Dan naar de eigen gemeente met het document en weer een ander document en dan in ondertrouw :')

Tssss... wat een gedoe zeg -O-