Als agent zijnde wil ik je de tip geven om dit, omwille van de verstandhouding, toch niet zo snel al via politie te gaan regelen. Ik weet dat het al een tijdje speelt, maar je verstandhouding is direct om zeep en je moet er nog wel een tijdje blijven wonen. Ik maak heel vaak mee dat ik naar geluidsoverlast meldingen moet. Negen van de tien keer is men zelf nog niet eens aan de deur geweest, terwijl je met hele fatsoenlijke mensen te maken hebt.
Ik vind het goed dat je zelf al hebt aangegeven bij je buren dat je er last van hebt en hoe het anders kan, jammer dat daar NOG geen rekening mee wordt gehouden. Ik zou aanraden om nogmaals langs te gaan (ga op een tijdstip dat er geen bezoek is bij je buren en de muziek nog niet aan staat), geef aan dat je er echt veel last van hebt/ hebt gehad, en vraag of het voortaan anders kan. Geef aan wanneer ze wel de muziek wat harder kunnen zetten en wanneer dit niet kan ivm werktijden/ slaaptijden, etc. En geef vervolgens aan dat, als deze afspraken niet kunnen worden nagekomen, dat je dán naar de politie wilt gaan omdat je dit al zo en zo vaak hebt aangegeven.
Dan heb je een stok achter de deur, ze weten dat je er serieus over bent en er echt last van hebt, en schrikken ze zich niet ineens een hoedje van een agent voor de deur die namens de buurvrouw de stereo mee komt nemen. Het is geen huurhuis begreep ik, van jou ook niet? Dan zit je er namelijk nogal een tijdje en het lijkt me voor alle partijen een stuk prettiger als dat gewoon op een fijne manier kan.
Hopelijk heb je wat aan de tip. Ik snap hoe vervelend de situatie is, ik heb zelf daadwerkelijk boven een Hollands café gewoond en dat was geen pretje