Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:24

Sammie schreef:
Bedrog is iets doen, want niet de bedoeling is. Je bent het ergens niet mee eens ( of denkt dat de tegenpartij het niet oke vindt) en je doet het toch – vaak stiekem.
Aannemen dat er bij bedrog niet over gepraat kan of mag worden is onjuist. Je kan er ook tot in de treuren over praten, maar als 1 van de 2 het anders ziet zul je je er bij neer moeten leggen. Je hebt binnen een relatie (ook een open) voor elkaar gekozen en soms moet je ook accepteren dat je beiden ergens anders over denkt. Over het ene punt kun je middelen of schikken, bij een ander punt zal je het moeten accepteren dat er geen overeenstemming is. Je zin doordrijven is dan ook onjuist.

´tegenpartij´.... dan kan je beter gelíjk uit elkaar gaan.

Je zin doordrijven is voor beíden onjuist.
Het vervelende van een huwelijk is dat dit het doordrijven van één afspraak ondersteunt.

Wat ik mis is dat je van je partner hoúdt. Je wil dat die gelukkig is. Dat is niet je tegenstander maar je bent beiden vóórstander van elkaar :)*
Idem de vernatwoordelijkheid voor de kinderen.
Je zin doordrijven met de set rechten en plichten van een huwelijk in de hand is imo achterhaald en ... autocensuur.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:29

De discussie moet ook niet uit z'n verband getrokken worden. Er zijn vast genóeg stellen die beiden monogaam willen zijn en daar uit eigen beweging voor kiezen en gelukkig in zijn. En onder alle vreemdgangers zal ook een flink percentage zitten waarbij het eenmalig is en/of onder invloed van drank; die geen enkele behoefte hebben aan een open relatie maar gewoon een fout hebben gemaakt en daar ook oprecht spijt van hebben. Veel partners worden gelukkig van hun partner (op 't gebied van liefde/seks) en hebben niet meer nodig. Verlangen daar niet naar. Dan is het gewoon goed. En als daar een huwelijk uit voortkomt heeft dat natuurlijk niets met doordrijven te maken maar met gezamenlijke keuzes en voorwaarden.

Het is alleen een probleem bij mensen die wél meer willen maar níet erover durven praten omdat het niet hoort. Dat zou niet moeten, het zou bespreekbaar moeten zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:32

Volgens mij weet jij heel goed wat ik bedoel met ‘tegenpartij’. Jij heeft daar zelf een negatieve lading aan. Iets niet kunnen of willen voor je eigen gevoel heeft niks te maken met het ander niet gunnen van geluk. Immers moet je er zelf ook volledig achter kunnen staan, anders misdoe je een ander. En wat jij aanhaalt geldt ook voor beide partijen. Als 1 persoon het echt niet aan kan dan maak je die persoon dus gelukkig door niet buiten de deur te eten. Of neem maar een simpel voorbeeld dat de 1 drie kinderen wil en de andere ‘slechts’ 2.

Gek dat jij maar blijft roepen dat ondanks gepraat en afspraken maken dat dat je zin doordrijven is enkel als je het niet met elkaar eens bent. Als ik jou dus goed begrijp moet partner A maar doodongelukkig zijn om partner B zijn zin te geven, ook al is er over gepraat en gepraat en hebben beide partijen aangegeven waarom ze het e.e.a. wel en het e.e.a. niet willen? Over zin doordrijven gesproken…
Het is geven en nemen in een relatie, niet alleen als het jou uitkomt.

Dat is dan al geen relatie meer en heeft niks te maken met het instituut huwelijk. Ook huwelijken kunnen open zijn, een huwelijk is immers watje er zelf van maakt. Dat het achterhaald is zit enkel in jouw hoofd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:40

Mindim schreef:
[b]Niet mee eens,

Ook dat begrijp ik.

Onder de streep toont de gewraakte advertentie aan dat er een voldoende grote behoefte aan is om het in prime time te adverteren.
Dat is niet omdat mensen hiermee als opzet een relatie-contract tekenen.
Het is een symptoom dat er op blijkbaar grote schaal iets niet in orde is in de structuur.
Zwarte pieten naar de bedriegers of het verbieden van die advertenties lost niets op, maar juist illustratief voor de ándere kant van het probleem.

Overigens gaat het in míjn beleving al fout met het relatie-contract. Dat is pas nodig wanneer liefde ophoudt het belangrijkste te zijn.
In het geval van kinderen nóg erger; wanneer de partners niet in het belang van hun kinderen tot een compromis kunnen komen.
Daarom ben ík tegen elk relatie-contract wat meer inhoudt dan zakelijke aspecten.
Elk ander punt, zoals monogamie, is veranderlijke persoonlijke beslissingvrijheid. Het is in míjn beleving per definitie strijdig met liefde om dit contractueel vast te leggen. Daar wil je namelijk je liefde niet tegen diens wil aan houden :)* en als de wil er wel is, is een contract niet nodig :)* :)*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:47

In principe ben jij dan tegen elke vorm van een ‘relatie’ als deze enige verplichting oplegt aan het wel en wee (doen en laten ) van een persoon? Klopt dat?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:56

DaniBanani schreef:
Het is alleen een probleem bij mensen die wél meer willen maar níet erover durven praten omdat het niet hoort. Dat zou niet moeten, het zou bespreekbaar moeten zijn.

Inderdaad én .... compromissen met afspraken gemaakt in het verleden; per definitie een andere situatie, moeten mogelijk zijn.
Wanneer het vooraf helder is dat dit er niet in zit en de prijs hoog zal zijn, dan zal er niets besproken worden. Bedrog is dan waarschijnlijk en beiden hebben daar dan schuld aan.

Even als illustratie:
Ik láát ´mijn´ vriendin niet vrij.
Dat ís ze.
Ik doe er veel voor opdat ze graag bij mij is. Haar geluk is heel belangrijk voor me.
En omgekeerd.

Daarbij hebben we ooit samen een kind gemaakt.
Dát is een afpraak met duurzame consequentie; de verantwoordelijkheid voor het bieden van een stabiele liefdevolle situatie.
Daarmee hebben we onszelf opgelgd in harmonie tot compromissen te komen.
Tel daarbij op dat we vóór elkaar zijn en dus compromissen zelden (nooit is wel erg absoluut) lastig zijn.

Ik vind het jammer dat de gewraakte advertenties een bedrogcomponent inhouden. Nog veel triester dat daar een oorzaak voor is want nogmaals; niemand begint met bedrog als oogmerk aan een relatie. Dat dit blijkbaar zo grootschalig nodig is dat het prime time adverteren rechtvaardigt, vind ik triest.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:03

Sammie schreef:
In principe ben jij dan tegen elke vorm van een ‘relatie’ als deze enige verplichting oplegt aan het wel en wee (doen en laten ) van een persoon? Klopt dat?

Maar dat is toch niet vreemd? Als de ene partner de ander iets verplicht of verbiedt is dat toch nooit een gezonde relatie? Of dat nu gaat om hoe je je geld uitgeeft of met wie je vrienden bent of hoe laat je thuis komt of dat je seks wil met een ander. Je kan natuurlijk wél overleggen en samen tot een keuze komen, en als je lijnrecht tegenover elkaar staat kan één van de twee ervoor kiezen zijn/haar belang ondergeschikt te maken - maar dan práát je erover en is het -uiteindelijk- een eigen keuze.

Dat is wezenlijk anders dan 'je hebt maar monogaam te zijn en iets anders wil ik niks van horen.'

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:06

Inderdaad DaniBanani. Liefde houdt in dat je vóór het geluk van de ander bent.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:16

Huertecilla schreef:
DaniBanani schreef:

Inderdaad én .... compromissen met afspraken gemaakt in het verleden; per definitie een andere situatie, moeten mogelijk zijn.
Wanneer het vooraf helder is dat dit er niet in zit en de prijs hoog zal zijn, dan zal er niets besproken worden. Bedrog is dan waarschijnlijk en beiden hebben daar dan schuld aan.

Even als illustratie:
Ik láát ´mijn´ vriendin niet vrij.
Dat ís ze.
Ik doe er veel voor opdat ze graag bij mij is. Haar geluk is heel belangrijk voor me.
En omgekeerd.

Dat is vaak het probleem, monogamie wordt door veel mensen wel geëist, als ik dit soort topics door lees, maar wat voor moeite wordt er gedaan om te zorgen dat de partner waarvan dat geëist wordt gelukkig is en blijft.
Je kan wel eisen van je man/vrouw dat hij/zij monogaam is maar als je hem niks tot weinig geeft zijn er maar heel weinig mannen/vrouwen die zullen zeggen, als ze eerlijk zijn, geeft niet schatje.

Anoniem

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:23

Ik denk wel dat hier twee zaken door elkaar lopen.

De meeste hier zijn helemaal niet tegen een open relatie en als beide partijen het daar mee eens zijn, waarom niet.

Maar ik ben wel tegen het bedriegen van een ander, in welke vorm dan ook. Dus ook vreemdgaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:25

Ik heb hier nog niemand zien reageren die voorstander is van bedrog en vreemdgaan. :)
Ook niemand die voorstander is van de website waar 't om te doen is, trouwens. Alleen tegenstanders en, euh..neutraalstanders :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:26

Jis_ schreef:
Dat is vaak het probleem, monogamie wordt door veel mensen wel geëist, als ik dit soort topics door lees, maar wat voor moeite wordt er gedaan om te zorgen dat de partner waarvan dat geëist wordt gelukkig is en blijft.
Je kan wel eisen van je man/vrouw dat hij/zij monogaam is maar als je hem niks tot weinig geeft zijn er maar heel weinig mannen/vrouwen die zullen zeggen, als ze eerlijk zijn, geeft niet schatje.

Ik snap al niet dat wanneer je polygamist bent, je met een monogamist in zee gaat trouwens.
Als je opeens in je monogame relatie besluit polygamie te gaan bedrijven, dan moet je er niet van opkijken als je monogame partner, daar niet om staat te juichen.

Jij gaat er gelijk van uit dat de wederpartij weinig tot niks geeft, wie zegt dat dat het geval is. Misschien hebben ze wel 7 keer sex in allerlei standjes in de week, maar is de een nog niet tevreden, want hij wil ook iemand met blond haar bijvoorbeeld. Het is niet altijd het tekortschieten van de ander, misschien moet mijn ook eens in de spiegel kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:27

DaniBanani schreef:
Ik heb hier nog niemand zien reageren die voorstander is van bedrog en vreemdgaan. :)
Ook niemand die voorstander is van de website waar 't om te doen is, trouwens. Alleen tegenstanders en, euh..neutraalstanders :D

Nee, maar vreemdgaan wordt wel vergoeilijkt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:32

Mindim schreef:

Ook dat heb ík niet gelezen.
Er wordt wél gesteld dat bedrog niet uit de lucht komt vallen. Dat is in het geheel niet hetzelfde.

Ik ben evenzeer tegen bedrog als tegen de oorzaken.
Daarbij is bedrog verbieden zinloos en de oorzaken aanpakken wél een oplossing om het te voorkomen :)*

Wanneer er in een relatie naar/door alle betrokkenen integer, transparant met vrijwillige instemming wordt gehandeld is er inherent nooit sprake van ´vreemdgaan´ en élke afspraak +:)+
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 24-04-13 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:38

Huertecilla schreef:
Mindim schreef:

Ook dat heb ík niet gelezen.
Er wordt wél gesteld dat bedrog niet uit de lucht komt vallen. Dat is in het geheel niet hetzelfde.

Ik ben evenzeer tegen bedrog als tegen de oorzaken.
Daarbij is bedrog verbieden zinloos en de oorzaken aanpakken wél een oplossing om het te voorkomen :)*

Nee, maar als je het je partner niet gunt, ben je de boeman.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:40

Mindim schreef:
Jis_ schreef:

Ik snap al niet dat wanneer je polygamist bent, je met een monogamist in zee gaat trouwens.
Als je opeens in je monogame relatie besluit polygamie te gaan bedrijven, dan moet je er niet van opkijken als je monogame partner, daar niet om staat te juichen.

Jij gaat er gelijk van uit dat de wederpartij weinig tot niks geeft, wie zegt dat dat het geval is. Misschien hebben ze wel 7 keer sex in allerlei standjes in de week, maar is de een nog niet tevreden, want hij wil ook iemand met blond haar bijvoorbeeld. Het is niet altijd het tekortschieten van de ander, misschien moet mijn ook eens in de spiegel kijken.

Had het niet zozeer over een combi tussen deze 2 maar dan nog, mensen hebben nogal eens de neiging om hun partner te willen en denken te kunnen veranderen.

Is ook zo maar denk wel dat dit de grootste reden is voor (herhaaldelijk) vreemdgaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:44

Mindim schreef:

Dat ís ook vaag.
´Niet gunnen´ komt zelfs erg náár over.

Het kan best zijn dat wat jouw partner gelukkig maakt jou erg ongelukkig maakt; dat wil die partner uiteraard ook niet; dat een compromis niet tot beider geluk leidt en dan ga je elk je eigen weg.

Je partner het contract onder ogen schuiven en zeggen; dat hadden we niet afgsproken dus bekijk het maar is ... om jouw woord te gebruiken inderdaad ´boeman´.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:48

Mindim schreef:

Hmm, zo lees ik het niet. Als je er niet over wil práten ben je de boeman. Als je het gesprek aan gaat en daarin aangeeft een open relatie niet te zien zitten heeft je partner de keuze tussen dat accepteren of jou verlaten. Maar als je partner dan bij jou blijft kiest hij zélf voor die monogamie -omdat het jou gelukkig maakt- in plaats van dat hij het zich stilzwijgend opgedrongen voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:50

Citaat:
Dient het huwelijk als barrière opdat de partners niet ontdekken dat ze met een ander of in een andere samenlevingsvorm gelukkiger zij?
Wie ben ´jij´ (de huwelijkspartner) om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen? Is dat liefde of egoïsme?

Door dit soort reacties, er zijn er meer.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:53

DaniBanani schreef:
in plaats van dat hij het zich stilzwijgend opgedrongen voelt.

of weet dat hij anders het verlies van zijn kinderen etc. voor de mik krijgt.
Dat is uiteraard alle vrouwen op Bokt wezensvreemd en onbekend, maar ándere vrouwen kunnen héél wraakzuchtig optreden in scheidingszaken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:56

Mindim schreef:
DaniBanani schreef:

Nou, ik denk meer dat er mensen zijn die het vreemdgaan soms begrijpen.

Ik vind vreemdgaan not done, maar snap in sommige situaties wel dat mensen dat doen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:56

Mindim schreef:
Citaat:
Dient het huwelijk als barrière opdat de partners niet ontdekken dat ze met een ander of in een andere samenlevingsvorm gelukkiger zijn?
Wie ben ´jij´ (de huwelijkspartner) om degene van wie je houdt groter geluk te ontzeggen? Is dat liefde of egoïsme?

Door dit soort reacties, er zijn er meer.

Ik lees daar niets raars.

Nogmaals:

Citaat:
Het kan best zijn dat wat jouw partner gelukkig maakt jou erg ongelukkig maakt; dat wil die partner uiteraard ook niet; dat een compromis niet tot beider geluk leidt en dan ga je elk je eigen weg.

Je partner het contract onder ogen schuiven en zeggen; dat hadden we niet afgsproken dus bekijk het maar is ... om jouw woord te gebruiken inderdaad ´boeman´.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:14

Ik lees dit topic eigenlijk vanaf het begin al mee, meerdere malen willen reageren maar iedere keer toch niet gedaan.

Persoonlijk heb ik geen moeite met dit soort datingsites, liever op deze manier dan zoals het op andere datingsites gaat waar iemand zich voordoet als vrijgezel en dat niet is.

Iedereen mag nu over me heen vallen, kan me eigenlijk niet zoveel schelen.
Ik ben vreemde gegaan (zonder dat mijn toemallige partner ervan op de hoogte was), oke hij had zijn vermoedes maar ik heb dit hele lange tijd ontkent, wat niet netjes was van mij.
Later werd deze relatie een open relatie, iets waar ik me helemaal in kon vinden maar voor ons was het toen toch het begin van het einde.

Tja en nu, ik ben nog steeds pro open relaties, vreemdgaan doe ik niet meer.
Ik heb heel bewust gekozen voor mijn huidige partner, die op de hoogte is dat ik in het verleden vreemd ben gegaan en een open relatie heb gehad.
Mijn partner vind mijn "verleden" wel grappg geloof ik maar zou het zelf niet snel doen, hij nooit zichzelf ook een trouwe hond en er is geen haar op zijn hoofd (ok hij is bijna kaal) die een affaire zou beginnen en ik weet dat ik hem heel erg zou kwetsen zou ik een affaire beginnen, hij zou me er niet voor verlaten.
Ik heb in mijn 20iger jaren geleeft op een manier die veel mensen zouden afkeuren, op mijn 30ste heb ik mijn wilde haren afgeknipt en geniet nu met volle tuig van mijn huidige leven.

Doordat ik voor mijn partner gekozen heb, ben ik bereid om monogaan te zijn, uit respect voor hem, deze keuze heb ik uit vrijheid genomen en ik voel me dan ook niet belemmerd.
Niet zo lang geleden kreeg ik ineens vanuit het niet een mail van de gene waarmee in vreemd ben gegaan, volgens hem was het niet mogelijk dat ik zo verandert was (deze affaire ging iets verder op sexueel gebied dan gewone sex).
Het gekke is dat ik waarschijnlijk in mijn oude situatie helemaal blij zou zijn om weer in contact te zijn met deze scharrel maar dat het me nu echt helemaal niets deed en ik het zelfs een beteje irritant vond zoals hij bleef aandringen dat ik anders ben dan dat ik me nu voordeed op sexueel gebied.

Ik vind niet dat je iemand kan en mag veroordelen om de keuzes die deze maakt, ook met vreemd gaan niet. Als iemand daar behoefte aan heeft, be my guest, voor mij wordt je er als mens niet anders van.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:24

Zahlina schreef:
Het gekke is dat ik waarschijnlijk in mijn oude situatie helemaal blij zou zijn om weer in contact te zijn met deze scharrel maar dat het me nu echt helemaal niets deed en ik het zelfs een beteje irritant vond zoals hij bleef aandringen dat ik anders ben dan dat ik me nu voordeed op sexueel gebied.

Bedankt voor je openheid en dit práchtige voorbeeld van dat verandering een zekerheid is.

Je bent de som van jezelf en wat je meemaakt; je genen + omgeving.
Ouder worden en dingen ervaren maakt je tot wie je bent op een bepaald moment.
Logisch, jouw ervaring met veranderde perceptie.
Dat heet ook wel voortschrijdend inzicht.

Veel geluk met wát je wanneer ook in overleg kiest +:)+

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:26

En natuurlijk zijn er ook nog gewoon losers die thuis mooi weer spelen en ondertussen van 10 walletjes snoepen. Of mensen die écht monogaam dachten te willen zijn maar 10 jaar en 2 kinderen verder toch naar meer verlangen en weten dat hun partner daar echt niet mee zal kunnen leven. In die gevallen volgen er hoe dan ook vervelende consequenties. Maar goed, that's life. Soms ontkomt je niet aan de nare situaties.