Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:28

Veel plezier met de meeting,lijkt me leuk om eens te doen maar tis wel een afstand hoor ;) ik ga morgen dansen bij el corazon in eindhoven, overmorgen bij bachata mania in asten. Lekker weekend :D

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:22

Nee hoor, vanavond nog niet (tenminste, niet dat ík weet). Ik ga vanavond naar Deventer, Salsa Viva. Daar is Cuban Night vanavond met een workshop Rueda. Helemaal zin in. Eerst kon ik eigenlijk niet omdat zoonlief moet werken maar hij heeft oppas voor de pup geregeld dus nu kan ik lekker wel. Helemaal leuk want ik vind Cubaans juist helemaal leuk en workshop Rueda zat ik al langer op te azen. Wel een keer of 3 gedanst met 2 koppels maar 't lijkt me zo leuk om 't ook met een grotere groep te doen.

Ziko komt nog een keer, misschien volgende week?

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 19:32

@ Sjouks ik ga morgen ook :) ik heb als het goed is een zwart wit grijs gesteepte rok aan en blauwe slangenleren salsaschoentjes :)

@ Francis Cubaans is leuk! heel veel plezier gewenst :) En i ben meestal wel in Arnhem dus ik hou het wel in de gaten.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 20:35

Leuk Jessy! Ik was nog lang aan het twijfelen, omdat de mensen waarmee ik normaal gaan, allemaal niet kunnen. Het feestje vond ik echter te leuk om over te slaan, dus ga alleen. Het scheelt dat er wel mensen zijn die ik ken, dus dat komt wel goed :)
Ik zal er eens even een foto bijplakken, dan weet je hoe ik eruit zie (ik weet nog niet wat ik aandoe haha!)
Afbeelding
Normaal gesproken inclusief knalrood hoofd :P

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 21:21

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:56

Oke thema dus, misschien toch maar een jurkje dan. Ben alleen niet zo handig met tasjes, daar hou ik niet zo van. Vooral nu ik alleen ga, kan ik geen autosleutel en geld dumpen bij een danspartner :P

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:37

Ik laat mn spullen meestal in een grote tas achter bij de garderobe..nog nooit een probleem mee gehad gelukkig

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:33

Ik ben tot nu toe altijd op redelijk kleinschalige feestjes geweest en daar durfde ik mijn tas wel achter te laten (onder mn jas :D ). We zitten vaak met een groepje en dansen dan over het algemeen ook dicht bij de plek waar we zitten, dus dan kan je het vanuit je ooghoek nog even in de gaten houden als een "vreemde" in de buurt van de tassen loopt.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 15:10

Misschien vanavond inderdaad de meeste spullen wegstoppen in de garderobe, slim. Heb er nu al zin in :D

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:32

En welke bokkers hebben elkaar gemeet?
Leuk om gezichten bij de berichten te zien :)

Als er een garderobe is, inderdaad alles in je tas en afgeven.
Heb een keer in Tilburg gehad dat ik mijn tasje (met telefoon & autosleutel) op een bartafel aan de zijkant had liggen. Werd door iemand gevraagd, zijn aan het dansen en ineens zie ik dat de tafel leeg is. Ik tegen die jongen 'sorry, maar mijn tasje..' en hij had echt zoiets van wat :? Liep mee naar die tafel, wij alles afzoeken, 2 gasten die er bij stonden 'nee hier lag niks'. Dus ik in paniek die zaal door, 2 tafels verder lag mijn tasje onder een andere tas weggestopt. Ik pakte mijn tasje en die meiden die daar stonden keken niet eens raar op, terwijl als je toch per ongeluk iemands tasje meeneemt, vind je het toch gek als iemand ineens 'jouw' tasje pakt? >;)
Sindsdien neem ik geen tasje meer mee, telefoon kan ook thuis blijven en geld en sleutel mag vriendje bij houden.

Hoe ging de workshop Rueda, Francis?
De eerste lessen van het Rueda les seizoen waren hilarisch om te zien, van de 8 tot 10 koppels maakte er af en toe wel eentje een foutje en dan werd het echt zo van 'nee jij zit fout' 'nee jij' en dan zo'n man:'jij, hierkomen' :+

Naderhand filmen is inderdaad erg handig. Vriendje gooit wel eens figuren door elkaar (2 dansscholen bij houden is ook lastig) en dan kan ik tenminste laten zien dat ik gelijk heb O:)

Helemaal gaar van 3 dagen Paaspop (wel merengue gedanst bij La Pegatina :D ) maar vanavond naar de opening van nieuwe locatie van de dansschool en de clinics dansen.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:57

Ik heb Jessy bij El Corazon niet meer gezien. Vond het weer een top feest. Was vroeg daar om de workshop kizomba mee te dansen. Uiteindelijk van 20:45 tot 3:30 gedanst. Pijn aan mijn voeten die ochtend :+ Maar de hele dag rustig aan gedaan, 's avonds naar Bachata Mania geweest in Asten. Ook daar de hele avond kunnen dansen. Al was het daar bij de salsa zo verschrikkelijk warm! De vloer is ook niet helemaal ideaal, gelukkig dat het gezellig was ;)
Inderdaad, ik ben ook niet zo fan van tasje mee, nu had ik de belangrijke dingen inderdaad weggestopt, handig hoor.
Veel plezier vanavond!

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:10

Sjouks, jammer dat we elkaar niet hebben gezien..ik heb nog wel even een ronde gemaakt maar het was behoorlijk druk.
Ik was er rond 12 uur en om 4 uur gingen we naar huis.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:15

Ja idd, ik heb ook een rondje gemaakt, maar voornamelijk bij salsa gestaan. Hoe vond jij het?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:01

Oh al heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb zie ik!!
Ben dit weekend naar Bachata Mania geweest met een vriendinnetje en een vriend van me. Was erg gezellig. Bijna alleen maar kizomba gedanst (met hem ook, soort van vaste danspartner) maar daar was het ook belachelijk heet binnen. Blij dat ik mn waaiertje bij had :)

Zaterdag naar salsa spirit in het evoluon! Benieuwd wat dat is, ga nu voor het eerst..

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:43

@ Sjouks, ik heb juist bijna de hele avond boven gestaan haha. Vooral bachata gedanst en een paar kizomba nummers. Ik vond het best heel gezellig. De voorste salsazaal ben ik alleen door heen gelopen en in de tweede zaal vond ik het "Kijk mij nou" gehalte behoorlijk hoog. Ik hou niet van salsa dus ik heb het verder gemeden zodat ik niet gevraagd werd :') .

De bachata zaal vond ik te warm en ik heb echt de meest bijzondere mensen voorbij zien komen maar de sfeer vond ik wel leuk. Bij kizomba werd ik alleen door een paar Afrikanen gevraagd die ik niet en en die niet "netjes" wilden dansen dus daar ben ik weer weg gegaan.

Over het algemeen een hele leuke tijd gehad..mede door de mensen waar ik mee was en ik vind het wel een bijzondere locatie!

Hoe vond jij het?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:08

@Wennii; Bij de salsa was het inderdaad ook zo heet, moet toch ook maar eens zo'n waaiertje meenemen :P

@Jessy: ik heb dus voornamelijk bij die tweede salsa zaal gestaan, had daar niet veel last van. Kizomba heb ik drie nummers gedanst, maar alleen mensen die ik kende. Bachata ook even geweest, was wel leuk. Maar ik ben toch echt meer van de salsa dus ben ik weer naar die zaal gerend :P

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 09:08

@sjouks; ja zon waaier is echt wel superfijn, enige nadeel is dan wel dat je eigenlijk ook weer een tasje mee moet nemen, omdat je anders dat ding overal hebt slingeren en dat neemt iemand dan net weer eerder mee dan een tasje... Ben er al twee kwijtgeraakt afgelopen jaar... Nu heb ik een hele opvallende dus dan herken ik m gelijk haha.

Zie dat het op corazon ook wel leuk was! Ik ben er nu niet geweest, normaal wel. Volgende keer toch maar wel weer :)
Was er nu ook weer west coast swing? Volgende keer neem ik mn platte dansschoenen ook mee, want dat is echt zo vet...
Alleen jammer dat de eerste keer door ziko de workshop werd gegeven, want die was echt zo bar slecht... Hij danst het zelf echt zeer onder de maat...
Vorige keer was er iemand anders en dat ging op zich wel, maar dat niveau was ook niet al te hoog helaas... Hoop dat het de volgende keer weer is en dan met iemand die er echt wat van kan!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 13:12

Ik ga vrijdag naar Salsa feest bij Claus Event Center in Hoofddorp.
Is er iemand wel eens geweest of gaat nog iemand?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:58

@ Wennii, nee volgens mij geen WCS, ken ik eigenlijk ook niet. Eens even op youtube zoeken :P Ze hadden nu een kizomba workshop, wel een aantal dingen van opgestoken. Ik heb alles van het vrijdansen geleerd, dus wel fijn om nu even de pasjes erbij te leren. Ik kende de combinatie dus wel, echter zette dan net mijn voet iets schuiner neer bijvoorbeeld.

En feestje in Hoofddorp, nooit geweest. Is te ver voor mij ;)

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:50

Heel spontaan gister op Koningsdag Jessy gezien.
Bij Salsa Contigo hadden ze salsa/bachata/kizomba buiten aan staan. Erg leuk dus mijn (niet-salsa) vriendinnen ff mee gesleept en wie zie ik daar staan Jessy.

Daar nog ff een paar dansjes gemaakt. Best lastig met geen dansschoenen in een straatje waar ook allemaal mensen tussen door liepen dus het was dansen met een hoop beleid en ogen op alle plekken ;)

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:31

Ja! het was erg gezellie!

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 10:23

@sjouks, dan moet je ff zoeken op jordan & tatiana :D.. die hebben de mooiste routines vind ik

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:54

Grappig, dat jullie elkaar zo tegen komen :)

Hier zaterdag eerst lekker de hele middag zitten bbqen met vrienden en toen met zijn alle de stad in. Waren allerlei workshops, op beginners gericht maar toch erg grappig om mee te doen en we hadden ook een paar beginners bij. Het was zo druk op de dansvloer dat we de meeste tijd gewoon op straat hebben staan dansen, dat vonden mijn knieën toch niet zo fijn :+ Was erg gezellig.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:45

Klinkt als een gezellig weekend bij iedereen. En Wennii; even opgezocht. Komt me niet bekend voor maar wat een leuke variatie! Ligt het aan mij of zie je dat haast nooit hier in de buurt?

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 20:51

Zoo rustig hier! Iedereen aan het dansen?
Morgen een leuk feestje in Weert, nog geen vijf minuten lopen. Ben benieuwd, eerste feestje van die organisatie in Weert en nieuwe locatie. Hoop dat het wat wordt, rustig kwa salsa feestjes hier laatste tijd.