1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:14

singasong schreef:
Focussed schreef:
.....nep reiki behandeling ....

Bij welke stroming hoort 'nep reiki'?

Nep reiki, ook wel sham reiki genoemd, is het nabootsen van een reiki behandeling maar door iemand die maar wat doet. De patiënt denkt dus een echte reiki behandeling onder te gaan maar het is feite een groot toneelstuk.
Tussen dit toneelstuk en een gewone reiki is uiteindelijk geen verschil in effectiviteit.

En pmarena je hebt best gelijk dat je niet zomaar conclusies kunt trekken. Maar bijvoorbeeld met homeopathie wordt al jaren onderzoek naar gedaan, al zeker 50 jaar groot onderzoek. En hieruit kunnen we uit concluderen dat een placebo even effectief is als homeopathie.
En ja, er bestaat dus nog 0,0000000000000001% kans dat al die onderzoeken niet kloppen. Maar is het reëel om die kans te vergroten en aan te hangen zoals nu gebeurd? Wellicht vind je het vak wetenschapsfilosofie heel interessant. Die gaat over dit soort vraagstukken. (Sommige filosofen trekken het heel ver door. Een voorbeeld is de casus "kat op de mat". Je ziet een kat op de mat, maar je mag niet concluderen dat daar een echte kat zit. Je zou hem moeten opensnijden om te kijken of het geen robot is. Of een goed nagemaakte nep kat van een Alien. Etc. )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:17

Ik snap het zeker, en vind het ook niet tactisch zo'n opmerking. Maar het is ook wel een beetje zo dat mensen nogal snel doorslaan als het over kanker gaat :=

De bedoeling was op zich goed maar de uitspraak een beetje lüllig op zijn zachtst gezegd -O-

Kanker is een schimmel....? Wat is dat nou weer :=

Ga ik eens doorlezen, met wat terughoudendheid maar het maakt toch wel nieuwsgierig wat daar nu weer op zal staan, zo'n website :P

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:18

singasong schreef:
Focussed schreef:
Leuk klein onderzoekje waarbij ze mensen gingen behandelen met een akoestische therapie. De mensen lagen op hun rug en zagen niet dat de man met een blokfluit stond de toeteren.
Er werden allerlei claims bij gedaan, de trillingen van het geluid corresponderen met frequenties van de lichaamsenergie waardoor die verbeterde en allerlei klachten kon oplossen.
En ja hoor, de mensen voelden trillingen, warmte in bepaalde ledematen, bepaalde kwalen verbeterden of genazen. Allemaal door de blokfluit therapie :D

Google eens op 'klankschalen', dan kun je uitgebreid lezen wat 'klanken' in je lichaam teweeg kunnen brengen.

Oordeel niet over iets wat je zelf nog nooit hebt meegemaakt ;)

Dit was een 100% nep behandeling (kom op jij denkt serieus dat je mensen kan genezen met een blokfluit?!) om te laten zien dat je met ieder onzinnig toneelstuk mensen kunt genezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:20

singasong schreef:
Vjestagirl schreef:
Daar ben ik het mee eens. Sommige dingen gebeuren zonder reden. Voor kanker is de reden nog niet bekend, en kunnen we hem dus ook niet wegnemen.

Dat kanker ontstaat met schimmels in het lichaam wist ik al een poosje. Na wat gegoogle kwam ik hierbij terecht. Geen idee wie die Dr. is maar hij bevestigd in de eerste regels die ik las al wat ik wist.
http://www.kankeriseenschimmel.nl/candi ... roloog.php

Sorry hoor maar deze dokter is "knettergek". Er is al eens een uitgebreide documentaire over deze man op televisie geweest. Er zijn mensen gestorven door zijn manier van behandelen.

Even Googlen op simoncini;

Het omstreden feit was, dat dr. Tullio Simoncini die in Italie uit zijn ambt gezet is, alsnog in Nederland zijn therapie schijnt toegepast te hebben, met een dodelijke afloop voor één van de patienten. Hoewel dr. Eduard Schweden, directeur van de kliniek voor preventieve geneeskunde aangaf dat dr. Tullio slechts een adviserende functie had, werd in het midden gelaten of de patient al dan niet een behandeling in de kliniek had ondergaan. De 'omstreden' behandelwijze wordt overigens op de site van de kliniek niet aangeboden.
De documentaire rondom Tullio Simoncini is niet gemaakt omdat deze arts een revolutionaire methode heeft ontwikkeld op het gebied van kanker, maar omdat hij eind vorig jaar in opspraak kwam nadat hij in een kliniek in Bilthoven betrokken was bij de dood van een patiënte die deze kliniek heeft bezocht. Het Openbaar Ministerie en de Inspectie voor de Gezondheidszorg stelden een onderzoek in en volgens het inspectierapport is de alternatieve therapie zinloos en in sommige gevallen zelfs levensgevaarlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-11-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:20

singasong schreef:
Vjestagirl schreef:
Daar ben ik het mee eens. Sommige dingen gebeuren zonder reden. Voor kanker is de reden nog niet bekend, en kunnen we hem dus ook niet wegnemen.

Dat kanker ontstaat met schimmels in het lichaam wist ik al een poosje. Na wat gegoogle kwam ik hierbij terecht. Geen idee wie die Dr. is maar hij bevestigd in de eerste regels die ik las al wat ik wist.

Kanker heeft honderde oorzaken, van toevallige mutaties in het genoom, te kort geworden telomeren, virus etc.
Het is verschrikkelijk dom en kort door de bocht om te zeggen dat het door een schimmel komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:22

Mja, het homeopathie verhaal ook, ik vind het wel prettig om dan de optie open te houden dat er bvb getest is op de werkzame stof A, en dan wordt niet aangetoond dat die er nog in zit. Maar dat ze dan bvb. gemist hebben dat de drager, vloeistof B, wel een stofje bevat dat werkt...of dat het flesje wat stofjes afgeeft die blijken te werken :P

Domweg zeggen dat het echt 100% zeker niet kan als een heel down-to-earth en kritisch iemand na het innemen van dat spul een heel groot verschil voelt, vind ik gewoon flauw. Dat is dan weer mijn afwijking :P

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:27

Iedereen draagt kankercellen bij zich.Bij de een beginnen ze te woekeren en te groeien,bij de ander niet.
Niemand weet [nog niet] waardoor het gaat woekeren en groeien.
Kanker is in geen enkel opzicht te genezen,buiten chemo en/of bestraling,mits het niet ver uit gezaaid is of in ver gevorderd stadium is.[heb ik net ook al gezegd].
En daarbij geen enkele ziekte heeft een bepaalde reden! Iedereen kan het krijgen,je hebt gewoon geluk als je het niet krijgt.
Natuurlijk zijn er ook uitlokkingen om kanker te krijgen,zoals Roken,werken in chemische lucht,veel alcohol drinken,heel ongezond eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:35

pmarena schreef:
Mja, het homeopathie verhaal ook, ik vind het wel prettig om dan de optie open te houden dat er bvb getest is op de werkzame stof A, en dan wordt niet aangetoond dat die er nog in zit. Maar dat ze dan bvb. gemist hebben dat de drager, vloeistof B, wel een stofje bevat dat werkt...of dat het flesje wat stofjes afgeeft die blijken te werken :P

Ja maar op deze manier kun je werkelijk alles recht praten wat krom is!?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:27

gohya schreef:
Iedereen draagt kankercellen bij zich.Bij de een beginnen ze te woekeren en te groeien,bij de ander niet.

Bijna goed, maar niet helemaal. Je draagt normaliter géén kankercellen bij je.
Kanker ontstaat als er iets mis gaat bij normaal delend weefsel. Als normale gezonde cellen hun contactinhibitie verliezen worden ze tot kankercellen.
Op andere idiote kanker hypothesen (alle kanker wordt veroorzaakt door schimmels en te genezen met natriumcarbonaat?!)die in dit topic zijn gelanceerd is weinig te zeggen, sommige domheid is gewoon te ernstig om wat aan te doen in dit bestek.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:31

singasong schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat is nu eigenlijk je punt Singasong? Je slingert iedere keer van die wazige links in het topic maar ik heb geen flauw idee wat je bedoeling ermee is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:45

Was het maar waar dat al die "wazige Link dokter" systemen werken.

Dan was het kanker probleem over.

Idem voor de reuma, de ene adverteerder heeft een nog beter middel dan de andere.

Maar voorlopig loopt iedereen te tobben met zijn kwaal.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 17-11-12 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:45

maikeltje... ik bedoelde het echt niet kwetsend, in tegendeel... ik hoop in iedergeval dat hij nog lang bij je blijft Y;(

Wat ik bedoelde had niet speciaal met kanker te maken (voorbeeld), want dat is natuurlijk zeer anders....

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:48

DeSprinkhaan schreef:
maikeltje... ik bedoelde het echt niet kwetsend, in tegendeel... ik hoop in iedergeval dat hij nog lang bij je blijft Y;(

Wat ik bedoelde had niet speciaal met kanker te maken (voorbeeld), want dat is natuurlijk zeer anders....

Zo had ik het ook niet opgevat, ik snap wel dat je dat zo niet bedoelt :)

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:51

Vjestagirl schreef:
DaniBanani schreef:

Echter, momenteel wordt kanker wel steeds vaker geassocieerd met (en nee het is nog niet voor 100% bewezen, dus laat ik het momenteel theorie noemen) met overmatig mobieletelefoon gebruik, zeer ongezond eten, heel veel tarwe, en eten uit de magnetron... maar zoals ik zei, het is niet voor 100% bewezen, en blijven theorien... en het hoeft er helemaal niets mee te maken te hebben...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 20:54

Ariebren schreef:
Was het maar waar dat al die "wazige Link dokter" systemen werken.

Dan was het kanker probleem over.

Idem voor de reuma, de ene adverteerder heeft een nog beter middel dan de andere.

Maar voorlopig loopt iedereen te tobben met zijn kwaal.

En toch hoorde ik afgelopen week dat er iets was gevonden voor mensen met reuma.
Jammer dat ik het niet meer weet,waar ik dat hoorde.Was op radio of t.v.
het bleek een zeer goed middel te zijn,hopen dat het écht werkt tegen reuma.

DeSprinkhaan

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:01

zo coölidaal zilver niet werken tegen reuma, of vergis ik me nou? Ik zal een nakijken vanavond..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:04

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:10

DeSprinkhaan schreef:
Echter, momenteel wordt kanker wel steeds vaker geassocieerd met (en nee het is nog niet voor 100% bewezen, dus laat ik het momenteel theorie noemen) met overmatig mobieletelefoon gebruik, zeer ongezond eten, heel veel tarwe, en eten uit de magnetron... maar zoals ik zei, het is niet voor 100% bewezen, en blijven theorien... en het hoeft er helemaal niets mee te maken te hebben...

Allemaal onzin, ik heb dinsdag mijn broertje begraven, hij was dertig. Melanomen in zijn hoofd en rug, had niets te maken met roken, drinken, telefoneren of wat dan ook. Gewoon hele botte pech. En met edelsteentjes, water, schimmelcreme, wichelroedes en klankschalen was het ook niet beter geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:25

Nog gecondoleerd Abiola. Erg triest.
Ik begrijp niet dat Bokt kwakzalvers een podium geeft. Dit soort accounts of op zijn minst de posten zouden verbannen moeten worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 21:30

In ieder geval die posters die beweren dat mensen kunnen genezen van ernstige ziektes dmv handoplegging, klankschalen, kurkuma en nog meer flauwekul.

Abiola sterkte, veel te jong :(:)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:00

Volgens mij is er hier niemand die beweert dat ernstig zieke mensen te genezen zijn met bovengenoemde zaken...

Hoogstens dat die zaken kunnen helpen de meestal zware behandelingen en moeilijke tijd, wat dragelijker te maken en/of het eigen lichaam ondersteunen zichzelf te genezen bij zaken die het lichaam wel zelf op kan lossen.

De kracht van de menselijke geest, positiviteit (en invloed op lichaam en geest met stofjes die vrij komen), wordt steeds meer ontdekt en op waarde geschat. Het spreekwoord "lachen is gezond" is echt niet zomaar "uit de hemel komen vallen"... En mensen die negatief in het leven staan, en/of veel stress hebben, blijken vaker gezondheidsklachten te hebben dan mensen die positief in het leven staan. Andersom werkt het dus ook. Is dat placebo effect? Of is dat je eigen kracht/energie/zelfgenezend vermogen wat jarenlang onderschat werd omdat we zo gewend zijn geraakt aan het gebruik van medicijnen en afhankelijkheid van doktoren.

Focussed schreef:
Beste pmarena, als een knie warm wordt na een hand oplegging wil dat niet zeggen dat het door de krachten van de hand oplegging komt.
Bij bijv reiki zie je dat wanneer je een nep reiki behandeling doet die knie namelijk even warm wordt en even erg steekt.

Zoals je begrijpt is er dus geen verschil tussen een Reiki behandeling en een nep Reiki behandeling. Het zit dus in het feit dat de patiënt/klant intens bezig is met het eigen lichaam, en het lichaam daar zelf ook op reageert. Niet met het feit dat er energieën, frequenties, vibraties, chakra's, meridianen en balansen worden gemanipuleerd.

Snap je het nu?

Als dat zo was, dan zou het na te doen zijn, maar het werkt niet elke keer.Ik zou zo graag willen dat ik dat gevoel elke keer weer op kan roepen, maar dat gebeurd niet, ik zou heel graag willen dat een ieder die mij aanraakt, mij dat gevoel kan geven, maar zo werkt dat niet.
Het is ook dat sommige mensen gevoeliger zijn voor sfeer en energieën dan andere mensen. Of dat ze subtiele (sociale) signalen beter oppakken dan anderen, Net als dat sommige mensen gevoeliger zijn voor geluid, een betere neus hebben (ik ruik veel minder precies dan mijn man) of last hebben van fel licht.

Maar goed, het is duidelijk dat jullie het niet willen geloven, ook niet uit eerste hand, en alles zo zullen verdraaien dat het van alles kan zijn, maar niet de energie via de persoon die de hand op legt.
Placebo effect betekend in mijn ogen dat je iemand iets geeft wat lijkt op het medicijn, maar dan zonder werkzame stof.
Dan moet je dus zeker weten dat datgene geen werkzame stof bevat. Dit doen ze om de werkzaamheid van het werkelijke (nieuwe) medicijn te testen. Is er een significante verbetering van toestand van de patient ten opzichte van het gebruik van het placebo, dan kunnen ze er vanuit gaan dat het medicijn effect heeft. Is er geen verschil, dan is de werking van het medicijn net zo weinig of veel als het placebo(effect)
En daar gaat nu juist de discussie over.

Ik geef aan dat ik van te voren niet wist of ik echte reiki/energie zou krijgen, of een placebo. Ik was sceptisch.
Vervolgens gebeurd er enorm veel op verschillende momenten (niet op alle handopleggingen, maar bij specifieke plaatsen, niet van te voren bedacht door mij dat ik daarvoor iets wilde, want ik wist niet wat te verwachten) dus ontdek ik dat ik geen placebo heb gekregen. Een andere keer voel ik weinig tot niets en baal ik. Want ik had natuurlijk weer dezelfde heftige reacties verwacht. Niet dus. Dat was teleurstellend. Zeg ik dan dat die eerste keer nep was? Nee, daar kan ik niet om heen. Dat was echt. Maar die keer daarop durf ik niet te zeggen dat er iets gebeurde omdat ik het niet gevoeld/ervaren heb.

Ik houd er hierna ook mee op. Jullie hebben je geest afgesloten voor de mogelijkheid, dat is jullie eigen keuze.
Het maakt mij niet uit of je het wel of niet gelooft, alleen wat meer respect voor mensen met andere ervaringen zou wel prettig zijn.

Ik sta er in ieder geval wel voor open om veel dingen te proberen om te ervaren of zoiets zou kunnen of niet, en vind het interessant om te kijken wat mensen beweren te kunnen en dat uit te testen. Ik kan het zelf niet, maar dat wil niet zeggen dat een ander het niet zou kunnen.
Zo lang het niet schadelijk is (als ik bepaalde Christelijke groeperingen moet geloven is het wel degelijk schadelijk omdat dit soort mensen die slechte geesten, de duivel of vergelijkbaar werken in plaats van vanuit God), mesen niet bij een gewone arts weggehouden worden, en zich er alleen maar beter door voelen, kan het weinig kwaad.

Wil er alleen niet veel geld aan uitgeven voor het geval er wannabees tussen zitten. Het staat mij erg tegen als mensen een slaatje willen slaan uit de ellende, het verdriet of de onzekerheid van een ander. En als ik dan kijk naar die tarieven van D.OG of Char, dan vind ik dat een schande... Niet de hoop of rust die ze geven, maar het grote geld wat ze er aan willen verdienen...

@Abiola, sterkte met het verlies van je broer.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:09

maikeltje schreef:
In ieder geval die posters die beweren dat mensen kunnen genezen van ernstige ziektes dmv handoplegging, klankschalen, kurkuma en nog meer flauwekul.

Aan de andere kant, de handopleggers, enz, geven de patient wel de aandacht die je in de klinische omgeving van een huisartsen praktijk of ziekenhuis niet krijgt.
Daar ben je nummer zoveel, met maar max 10 minuten tijd op het spreekuur.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:47

DaniBanani schreef:
[/quote]

DeSprinkhaan schreef:
Vjestagirl schreef:

Kanker ontstaat als er in de normale celdeling (cellen van je lichaam verouderen of beschadigen en worden continue vernieuwd/ververst/vervangen) iets fout gaat.
Als je geluk hebt, gebeurd er niets met die cellen en ruimt je lichaam die verkeerde cellen zelf op, maar als er te veel komen, ze te snel groeien/gaan woekeren of je lijf om andere redenen het niet op kan lossen, dan kan er kanker ontstaan.

Er zijn internationaal gezien veel onderzoeken gedaan over de invloed van straling (mobiele telefoons, draadloze telefoon met zendstation in huis, wifi signalen, magnetron, etc.) op het ontstaan van kanker. Radar heeft daar vorig jaar een uitzending over gehad. Ik heb hem afgelopen week bekeken en het is echt schrikbarend dat in Nederland!!!! de gezondheidsraad de onderzoeken die wijzen op een verhoogd risico, afwijst omdat het nog niet onomstotelijk bewezen is. En als men dan de onderzoeken naast elkaar legt en kijken wie de onderzoeken heeft gefinancierd, dat de onderzoeken die uitwijzen dat er geen verhoogd risico lijkt te zijn, meer dan 90% werden gefinancierd door de industrie/telefoonfabrikanten, en de onderzoeken die wel een verhoogd risico lijken weer te geven, grotendeels onafhankelijk zijn, met een enkel onderzoek gefinancierd door de industrie.

In een aantal andere landen heeft men waarschuwingsstickers op telefoons verplicht gesteld en telefoonverboden ingesteld op scholen.
Je zou denken: "better save than sorry" en mensen in elk geval te waarschuwen voor de kans dat er een verhoogd risico is, maar Nederland wil geen "onnodige" onrust veroorzaken... Als je na gaat dat kinderen van nu zoveel meer worden blootgesteld aan straling dan wij in ons leven hebben gehad, en ook zoveel langer... Ik heb het er wel even met mijn man over gehad hoor... Kinderen zijn ook nog veel kwetsbaarder en met filmpjes kijken of spelletjes doen op de Iphone en de tablet, standaard zendende WIFI voor internet en standaard zenden telefoon station, dag en nacht... is er toch veel stralingsvervuiling die er vroeger niet was. En dan klagen mensen over dat mobiele zendstation boven op de flat :P Maar het eigen wifistation straalt direct in je eigen huis op volle kracht! Misschien toch maar terug naar internet via een kabeltje...

Over voeding... De vriend van mijn zusje is gepromoveerd ziekenhuisapotheker en die waarschuwde me niet te veel en vaak rauw vlees te eten of zo'n lekker rosé biefstukje, omdat dat de kans op darmkanker verhoogd omdat simpel gezegd dat vlees blijft kleven aan je darmen, zich daar op kan hopen en dat problemen kan gaan geven. Toch maar niet meer elke week een bakje filet american voor op brood...
Daarnaast zitten er in vlees vaak veel resten van medicijnen en andere afvalstoffen die belastend kunnen zijn voor je eigen gezondheid. Het is ook niet voor niets dat zwangere vrouwen afgeraden wordt orgaan vlees te eten. En dat bestrijdingsmiddelen op voeding kwalijke gevolgen kunnen hebben voor je gezondheid is ook al lang bekend, net als het eten van groenten van verontreinigde grond. En als je ziet hoe wij met onze aarde om gaan, dan is het niet zo vreemd dat we hier steeds meer de gevolgen van zullen gaan merken.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 22:52

Ariebren schreef:
maikeltje schreef:

Aan de andere kant, de handopleggers, enz, geven de patient wel de aandacht die je in de klinische omgeving van een huisartsen praktijk of ziekenhuis niet krijgt.
Daar ben je nummer zoveel, met maar max 10 minuten tijd op het spreekuur.

Dat hangt helemaal van de arts af. Die ervaring heb ik namelijk niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:10

de artsen zelf voelen die druk wel, 70% tot 80% ziet bij collega's tekenen van overbelasting/stress/burn-out... Te hoge werkdruk, te weinig tijd voor te veel patienten. een Nederlandse arts heeft een praktijk met gemiddeld zo'n 2000/2500patienten en maakt 60 uur of meer, in Frankrijk was dat geloof ik een paar honderd (300 tot 600, zou het weer even op moeten zoeken)

Als je meerdere klachten hebt moet je bij onze huisarts een dubbel consult aanvragen, dan heeft hij 20 minuten in plaats van 10... Met tien minuten kun je net handen schudden, je uitkleden, luisteren/kijken en weer aankleden...