Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:27

zo vanavond een mooi zadel opgehaald :D
woensdag gemaild vanavond opgehaald toppie

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:47

Kijk, dat zijn de betere berichten.
Ik heb afgelopen jaar ook een zadel gekocht via MP. Een vriendin van me had hetzelfde zadel met dezelfde afmetingen en die paste prima. Dus ik dat zadel opgezocht en gevonden. Laten versturen, goed ingepakt in een grote doos. Helaas moest ik die dag gewoon werken dus ik kon het 's avonds ophalen bij de overburen. Dus de buurman overhandigde me de grote doos waar het zadel in zat en ik vond hem al een beetje "anders" doen, heel gehaast met dikke blossen op de wangen.
Kom ik thuis, blijkt er een complete hoek van de doos te zijn aangevreten. En laten ze nu net een puppy hebben die graag zijn tanden in allerlei spullen zet. Ik was blij dat de schade beperkt bleef en dat het zadel ongedeerd uit de strijd kwam.

Net trouwens ook bericht gehad van de vrouw waar ik de jas van zou overnemen: morgen wordt de jas verstuurd. Blij! Ik begon hem al een beetje te knijpen, want ik had geen bod geplaatst via MP, maar eerst gemaild over eventuele mankementen aan de jas. Uiteindelijk via de mail kwamen we tot de overeenkomst dat ik hem voor 30,00 excl. verzending mocht overnemen. Maar vanmorgen bleek dat iemand anders een bod had geplaatst van 30,00. Ik zag het al helemaal gebeuren dat ze uiteindelijk toch zou terugkrabbelen. Ik heb namelijk ook regelmatig meegemaakt dat je denkt een overeenkomst te hebben met een verkoper en als je dan op het punt staat het geld over te maken, blijkt dat ze al een een overeenkomst hebben gesloten met iemand anders.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:56

ohh jolien jij blij :o met dat zadel haha

ik had echt een fijne verkoper
het ging om een wintec,
hij had hem even helemaal uit elkaar gehaald en alles laten zien dat alles heel was echt super,
4 bomen erbij gekregen :D
helemaal blij nu

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:12

Ik heb nu weer iets raars :=
Ik heb een bod van €12,50 op mijn longeersingeltje, gaat er iemand overheen met een bod van €12,52 :=

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:13

Erg is dat he Marjo, dan krijgt diegene van 2 cent meer hem gewoon NIET. Bah.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:14

Wat een flauw bod Marjoow :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:15

Marjoow schreef:
Ik heb een bod van €12,50 op mijn longeersingeltje, gaat er iemand overheen met een bod van €12,52 :=

Als ik zo'n bod zou krijgen, neem ik die niet eens serieus.
Dan zou ik hem ook geven aan degene die €12,50 heeft geboden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:16

Dat is wel heel netjes van hem, little_birdy.

Ik kan daar ook altijd heel slecht tegen, als mensen minimaal, hoger bieden. Die komen bij mij direct op de zwarte lijst te staan. Erg flauw.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:17

Lous schreef:
Marjoow schreef:

Als ik zo'n bod zou krijgen, neem ik die niet eens serieus.
Dan zou ik hem ook geven aan degene die €12,50 heeft geboden.

Ik laat hem nog even staan, maar dat is ook precies wat ik doe inderdaad. Vind dat zo flauw, 2 cent meer bieden :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:18

Ik heb hier in het verleden ook gehad dat mensen met €0,10 er bovenop gingen bieden. Toen er maar bijgezet, minimaal verhogen met €1,00.

Marjo

Ik heb ook echt de neiging om het bod te verwijderen :')

little_birdy

ja jolien was er erg blij mee zadel is als nieuw
zo heb ik alles kunnen zien ook de hele kunstofboom
hij zij dat zelf al dat wintecs soms werden verkocht met scheuren in de boom ,
en hij wilde gewoon even laten zien dat alles goed was allen ,
heel fijn ja
dan weet je ook dat je iets koopt waar je jaren mee kan doen

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:56

Ben ik nou de enigste die gewoon echt zo ziek word van die lui uit het buitenland? Ik heb een Blackberry voor een vriendin op marktplaats staan, heb 3 biedingen gekregen van die oplichters.. Word er echt naar van..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 01:00

Ik heb nog nooit zo'n buitenlander 'aan de lijn' gehad. Misschien omdat ik niet genoeg waardevol spul verkoop.
Wat zeggen die oplichters dan precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 01:58

Nou de kopers van mijn paard stoppen dus niet hé! Ik ben echt pisneidig aan het worden!
Heb mijn hele kast leeg gemaakt buiten hetgeen dat zij bij de verkoop krijgen. Hebben ze nu blijkbaar tussen mijn fotos gekeken op facebook wat voor materiaal ik nog heb en wat ze er graag bij willen. En het maakt ze niet uit of dat materiaal van het desbetreffende paard is of niet. Nog 1 keer zo een mail van hun (is nu al de 6de!) en ik ontplof!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:06

Dat je m daar nog aan verkoopt dan :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 07:07

xHaithi : Ze bieden altijd hoger als de vraagprijs (Blackberry staat er voor de vaste prijs van 100 euro op, de eerste bood 100, de tweede bood 100,10 en de derde bood 140 euro). Ik had een mail gestuurd dat ze voor 100 euro mochten komen, en kreeg 2 reacties terug van : What is the condition of the item en tell me your'e price (zoiets) en die ander in het gebrekkig Nederlands dat ze het in het Engels wou afhandelen.
Heb al zovaak van die mensen gehad, word er echt naar van nu...

DeMolenhoek: Meen je niet ?! Ze moeten blij zijn met wat ze erbij krijgen..

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:22

Weer een goede ervaring op MP: vorige week via de mail afgesproken om een bontje voor over het zadel over te nemen. Vrijdag heb ik het opgehaald en het is prima.

DMH: dat is toch wel erg onbeschoft. Je voelt je haast gestalked zo.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:23

DeMolenhoek schreef:
Nou de kopers van mijn paard stoppen dus niet hé! Ik ben echt pisneidig aan het worden!
Heb mijn hele kast leeg gemaakt buiten hetgeen dat zij bij de verkoop krijgen. Hebben ze nu blijkbaar tussen mijn fotos gekeken op facebook wat voor materiaal ik nog heb en wat ze er graag bij willen. En het maakt ze niet uit of dat materiaal van het desbetreffende paard is of niet. Nog 1 keer zo een mail van hun (is nu al de 6de!) en ik ontplof!

Dan mail je terug dat je de spullen graag zelf wil houden, en dat ze niet mee mogen met de verkoop. Of, als je dat wilt, hang je er een prijs per setje aan. En dan een realistische prijs, geen weggeef prijsje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:33

Nou dat is hetgeen dat ik nu al 6 keer heb gestuurd. En altijd krijg ik terug: Ja, dat begrijp ik, sorry dat ik het vroeg. Maar toch vinden ze altijd iets nieuws. Heb nu even mijn mond open getrokken en gevraagd of ze auto+ trailer + mijn 4 andere paarden er ook nog bij willen. Nu is het opeens verdacht stil :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:34

Dan zou ik alleen nog maar sturen 'nee dat kan niet' en het adres van de plaatselijke paardensportzaak meesturen :P

Hoewel ik jouw antwoord ook echt briljant vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:35

Dat is nog een goede tip! Die hou ik opzij als ze het nog eens proberen :D

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:37

Misschien willen ze ook nog wel dat je elke dag de stal uit komt mesten ;)

Ik moet nog steeds overal foto's van maken :$ iemand moet me echt een keer onder mijn kont schoppen :p Maar toen kwam vriendjelief met "het staat nu toch bij je ouders, sommige dingen kunnen we gebruiken straks in ons nieuwe huisje" :') dus mjah nog een keer alles nazoeken... en nog steeds een keer de kast van paard opruimen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:39

Haha, dat ken ik. Ga zo meteen ook eens uitzoeken wat ik nog ga houden en wat weg mag. Helaas vrees ik dat ik het niet over mijn hart ga krijgen iets weg te doen :P

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:51

pff moet ook nog steeds eens de zolder uitruimen wat daar ligt zo veel paardenspul. Ik gebruik het al jaren niet meer liggen simpele hoofdstellen en bitjes enz.

ook stapels computer spullen die niet meer gebruikt worden...weg ermee maar ja de drempel he.