Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:00

Ja precies :=
IJskoffie is volgens mij niet zo gewild ofzo (of juist heel erg) bij Leeuwarders, bij de HEMA hebben ze hem ook regelmatig niet in voorraad..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:16

Bagels en Beans is wel goed qua afhandeling.. Heb ze eens gemaild met iets wat niet helemaal goed was bevallen, kreeg ik een tegoed bon van 5 euro. Toch een leuke goedmaker zo, daar ging het me helemaal niet om maar toch.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:18

Ik heb vanmiddag geborreld ipv geluncht. Heb echt tegen mijn principes in geen fooi gegeven. Bediening was niet je van het maar volgens mij was ze nieuw, dus geen probleem. Maar de kassa was rechtstreeks verbonden met het pinautomaat dus kon niet bij pinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:23

Lolacabana schreef:
Ik eet vaak vegatarisch maar eet geen champignons. Ik zeg dat ook altijd duidelijk, maar krijg ze toch vaak gewoon in mijn maaltijd. Durf er dan niks van te zeggen en eet er maar omheen. Mijn schoonouders sturen het dan wel terug, maar dan zit ik daar weer 20 minuten te wachten terwijl de rest aan het eten is en ik eet al zo langzaam. Vind dat wel vervelend, want ik geef toch zeker minimaal 2x aan dat ik geen champignons/paddestoelen eet, dus ik weet zeker dat ze het gehoord hebben.

Herkenbaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:54

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:43

Bagels is een erg goed concept. In apeldoorn zit er ook een en daar stond op de kaart ook het e-mail adres van de eigenaar. ( volgens mij staat dat op iedere kaart ) Er goed dat hij openstaat voor de mening van de gasten. Dat vind ik opzich een goede vorm van klantgerichtheid ! :)

Ik weet niet meer precies wat wij hadden daar toen; maar we kregen een erg vriendelijke mail terug en 2 tegoedbonnen voor 2 x ontbijt ! Erg vriendelijk :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:47

Ik zit net met een half oog naar Herrie xxl te kijken, maar meneer Reijmers vindt het 'not done' als je zelf de wijn in moet schenken als je een fles bestelt (niet het eerste glas bedoel ik)
Ik ben het weer eens niet met hem eens!
Ik vind het ideaal, zelf inschenken! Ik heb helemaal geen zin in bediening die rond de tafel drentelt en mijn dure wijn weg zitten te schenken alsof het limonade is.
Het ideale aan een fles bestellen vind ik dat je dat allemaal lekker zelf bepaalt.

De gastvrijheid die hij 'aanhangt' voel ik me persoonlijk niet altijd mee op mijn gemak, net als een zwerm verkoopsters rond mijn pashokje ofzo.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:58

Nicolletje schreef:
Ik zit net met een half oog naar Herrie xxl te kijken, maar meneer Reijmers vindt het 'not done' als je zelf de wijn in moet schenken als je een fles bestelt (niet het eerste glas bedoel ik)
Ik ben het weer eens niet met hem eens!
Ik vind het ideaal, zelf inschenken! Ik heb helemaal geen zin in bediening die rond de tafel drentelt en mijn dure wijn weg zitten te schenken alsof het limonade is.
Het ideale aan een fles bestellen vind ik dat je dat allemaal lekker zelf bepaalt.

De gastvrijheid die hij 'aanhangt' voel ik me persoonlijk niet altijd mee op mijn gemak, net als een zwerm verkoopsters rond mijn pashokje ofzo.

Ben ik volledig met je eens Nicolletjes!
Wijn laten proeven en de gasten aan tafel die wijn willen, het eerste glas inschenken en daarna zelf laten bepalen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:26

Ik heb eerlijk gezegd ook nooit anders gedaan, neerzetten die fles en veel plezier d'rmee.

Ik heb iets van 15 jaar in de horeca gewerkt en mijn familie ook allemaal, alleen ik niet in van die sjieke horeca, niks voor mij en mijn zusje dus wel.
Ben er wel al van kleins af aan mee opgegroeid om uit eten te gaan, ben inmiddels niet heel klein meer.

Maar dat hele chique.... jaaa da's af en toe wel leuk maar ik ben er niet echt op mijn plaats ook al ken ik de etiquette wel.
Een tijd geleden alweer gingen we met de hele familie naar de Bokkendoorns, vinden mijn ouders leuk.
Nouuuu een paar weken later werd ik nóg herinnerd :oo :') (een kennis ging daar eten... Owww Nicole? Ja die herinner ik me nog wel!) ( :oo )

Het begon er al mee dat ik in mijn (toen) gedeukte Fiat met hooi en stro en paardengeur en mijn gympen (rijdt makkelijker...) aan kwam rijden en ze bleken mijn auto weg te parkeren :oo
Ik zeg tegen dat ventje "meen je serieus dat je in mijn auto gaat zitten?! Je zit helemaal onder het hooi straks!" :oo
"Geeft niks mevrouw ik ben wel wat gewend" *ik ontwaarde al wat jaguars enz*

Nou goed, nog even schoenen wisselen dan maar, dus ik kwam al aanlopen, mijn ouders zaten er al "hadden jullie niet kunnen zeggen dat je auto weggereden werd hier? Dat kereltje zit nu onder het hooi!" :oo
Ik denk dat de halve bediening het ook had gehoord :))

Ik heb zelf in een brasserie gewerkt waar we juist eerder wat amicaal moesten (mochten) doen, dat was deel van de bedrijfsvoering, in plaats van als knipmessen te buigen.

Soms vind ik die Reijmers wat rigide, alsof elke toko "The Grand" of "Amstelhotel" is ofzo.

Anderzijds ga ik in Nederland bijna nooit meer uit eten (als ik het zelf moet betalen :o ) omdat ik eigenlijk zelden meer echt onder de indruk ben.
De prijzen zijn te hoog, de bediening is flauw, het eten kan ik zelf thuis beter maken. Behálve Japans.

Ik ga alleen uit eten op vakantie, dan is het nog leuk betaalbaar meestal.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 22:58

Ik vraag het altijd, kan ik uw wijn nog voor u bijschenken? Zo leg je het initiatief bij de gast.
Vinden jullie het storend als er op een avond 3 mensen aan jullie tafel komt?

Auto wegbrengen doen wij ook wel, maar alleen ms verzoek. Snap dat je daar niet op rekent haha. In het buitenland is het misschien wel leuker ja, maar kan misschien ook komen omdat je dan al op vakantie bent?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:02

JAPANS <3

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 01:07

Douce, misschien, maar mijn portemonnee vindt het ook gewoon leuker, vorige week waren we 1x 20 en 1x 30 euro kwijt met z'n tweetjes (Spanje), nou dan ga je gewoon eens gauwer buiten de deur eten en drinken dan dat je minimaal 100 euro lichter bent.
Ik wel, het groeit niet op mijn rug dat geld, helaas.

En ik hou bijv. ook van de Spaanse manier van uitgaan, met een hele tafel hapjes bestellen, zo spreek je makkelijker af met vrienden (als je niet meteen arm naar huis gaat) en dat is wat ze in Spanje ook veel meer doen.

Maar het is in veel meer plekken in Europa op de 1 of andere manier meer ingeburgerd om buiten de deur te ontbijten, lunchen, of na het werk te borrelen en dat soort dingen. Wij gaan om 17.30u met oogkleppen op naar huis, naar de unox worst en stamppot om 18u :Y)
En de lunch zit in een plastic zakje :P

Ook onze restaurants zijn helemaal ingesteld op een totaalbeleving van een (halve) avond en daar haal je je winst uit, het is eigenlijk niet de bedoeling dat er een groep mensen een tafel bezet houden en halve porties en kleine hapjes gaan bestellen. Gewoon omdat wij hier verhoudingsgewijs minder uit eten gaan (maar dan wel meer besteden).

Douce schreef:
Vinden jullie het storend als er op een avond 3 mensen aan jullie tafel komt?

Ligt er een beetje aan hoe, maar het is wel fijn als je weet wie 'jouw' ober is, als je iets wil bestellen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 04:41

Is ook zo. Je bent hier altijd meer kwijt en in het buitenland krijg je vaak nog een aperitiefje oid gratis ook. Bovendien voel ik me door die binnenhalers een stuk meer welkom dan wanneer je zelfs ergens naar binnen moet lopen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:54

Binnenhalers? Ow nee niet gezien, op zich hou ik erniet zo van maar vaak werkt het wel.

Maarja wij hebben gewoon veel meer kosten hier; de panden zijn duurder, personeel is duurder, vergunningen zijn duurder, inkoop is waarschijnlijk ook duurder, enz.
Maar inderdaad, zo vind ik persoonlijk het juist niet getuigen van service om (Reijmer :roll: ) om standaard een dure fles bronwater bij de wijn te serveren en geen water aan te bieden.
Ik snap wel dat het geld ergens vandaan moet komen hoor, en het is prettiger als dat van 1 grote gast komt dan van 100 kleine gasten die veel meer tijd en moeite kosten.

Een tijdje geleden was ik trouwens (over verschillende mensen aan tafel gesproken) toch ergens in de buurt een klein hapje gaan eten.
Ik ben de halve winter ziek en kwakkelig geweest, denk stress wat ik ben normaal nooit ziek, en ik voelde me alweer een stuk beter.
We werden door meneer A ontvangen, meneer B kwam de drankjes aan tafel brengen en voor de rest van de avond had ik een snotterende mevrouw C aan tafel.
Zodra zij al snotterend en wel (niet heel erg dat de druppels aan haar neus hingen, maar gewoon snif snif en door de neus praten en ze liep er ook bij van pff 't moet maar) aan mijn tafel verscheen dacht ik meteen "sjit daar gaan we weer :roll: " en ja hoor: volgende dag ziek -O-

Ik snap wel dat je voor een verkoudheidje of griepje niet altijd thuis blijft, maar het is wel irritant en ook erg besmettelijk.

Ook over vrouwen, of eigenlijk jonge meiden gesproken (ooit was ik er zelf ook een... :z ) ik vind dat die wel vaker, ook in winkels, arrogant en bitchy kunnen zijn of denken dat ze zelf helemaal geweldig zijn.
Ik kan bijna een nieuw topic openen over de afgelopen paar dagen, het is dat ik boodschappen nodig heb, anders was ik er niet meer heengegaan, naar die winkels.
Ik zie het ook aan topics die hier soms geopend worden over 'vervelende klanten', de houding van sommige meiden tegenwoordig.

Alsof ik een seniele ouwe trut ben die ze lastig komt vallen terwijl ze duidelijk liever ergens anders, of met hun collega onder de bar hadden willen zijn, pff.
Het is niet altijd om wat ze heel duidelijk doen, maar soms als je dan wat vraagt echt zo'n verveelde blik, of een opgetrokken wenkbrauw zo van ja eh pffff :roll: of gewoon zeggen ja eh, weet ik veel :oo
Dan heb ik nog eigenlijk liever zo'n sullig ventje die het menu van de dag niet uit zijn hoofd weet aan tafel :(:)
Ik vind mannen/ jongens soms beter qua service :o

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:13

Ik werk ook liever met mijn mannelijke collega's. Maar helaas krijgen we er steeds meer vrouwelijke bij. Is alleen maar gezeur.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:25

Hahah over dat verkoudheidje... Ik heb me heel banketstaaf wel eens ziek moeten melden terwijl ik me kiplekker voelde. Ik heb namelijk wel eens last van krentebaard en dat is ontzettend besmettelijk. pas 48 uur nadat ik zalf gesmeerd had mocht ik dan weer werken. Ik voelde me zó banketstaaf.
Ook wel eens omdat ik mijn stem kwijt was, zonder stem kan je gewoon echt niet de bediening in. Voelde me er altijd wel stom door als ik weer in overleg met de baas thuis moest blijven.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:28

Ik heb me een keer ziekgemeld omdat ik de vrijdagavond volgens mij iedereen griep had gegeven op die partij (kwam pas opzetten toen ik op de vloer stond), ging kapot van de spierpijn. En gezeur dat ik ermee had! Ja ik had eerder moeten bellen, want je weet het de avond van tevoren toch al (ja maar toen stond ik op een onderbezette partij), en ik moest maar gewoon komen werken, blablabla. Volgens mij was ie gewoon chagerijnig dat ik hem uit zijn bed had gebeld :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:29

Ja maar ja, het is nog veel stommer als de volgende dag het halve dorp met een krentebaard loopt :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 12:34

Ja precies! Ik heb me ook wel eens ziekgemeld omdat ik me ontzettend belabberd voelde, veel te laat. Maar ik was ook pas op het laatste moment beroerd geworden.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:34

Nicolletje schreef:
Ja maar ja, het is nog veel stommer als de volgende dag het halve dorp met een krentebaard loopt :=

Nou inderdaad, dat wil ik niet op mijn geweten hebben... Gelukkig heeft mijn baas hier wel begrip voor en ben ik zelf ook altijd heel erg flexibel geweest als er eens een keer iemand ziek was of onverwachts niet kon.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:37

Susanne_ schreef:
Hahah over dat verkoudheidje... Ik heb me heel banketstaaf wel eens ziek moeten melden terwijl ik me kiplekker voelde. Ik heb namelijk wel eens last van krentebaard en dat is ontzettend besmettelijk. pas 48 uur nadat ik zalf gesmeerd had mocht ik dan weer werken. Ik voelde me zó banketstaaf.
Ook wel eens omdat ik mijn stem kwijt was, zonder stem kan je gewoon echt niet de bediening in. Voelde me er altijd wel stom door als ik weer in overleg met de baas thuis moest blijven.

Ik heb dus in de week van konninginnendag gewerkt, ook praktisch zonder stem. Kwam piepend en schor geluid uit, maar was op dat moment echt te druk om mezelf ziek te gaan melden.
Dus doorgewerkt, grapje van gemaakt naar de gasten(lieve kindjes die in het hotel zitten, die dan elke dag even vragen hoe het met je stem gaat :(:) ), zo enthousiast als mogelijk was gedaan en ik was heeeel blij dat werkweek erop zat.. Kan je verzekeren dat praten terwijl het eigenlijk niet kon ontzettend veel energie vergt.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:13

Ik ben laatst toch ook onvriendelijk geholpen!

is in een heel eenvoudig restaurantje in het centrum waar ik vroeger best veel kwam en altijd tevreden was! laatst met een vriendin daar wat gaan drinken.
ik drink daar altijd een milkshake omdat ze daar het lekkerst zijn maar het was wat vroeg in het seizoen, heb extra gevraagd met bestellen: hebben jullie milkshake? waarop ik als antwoord van de eigenaresse een ja kreeg.
na een tijdje krijg ik een milkshake in zo`n meeneembeker terwijl je hem normaal altijd in een glas kreeg. nou daar ging ik niet moeilijk over doen, had namelijk zin in die milkshake! bij de eerste slok valt het mij op dat hij heel waterig is en na het openen van het dekseltje en geroerd te hebben met het rietje bleef hij waterig.
de bazin (die tevens ons serveerde) geroepen en gezegd dat de milkshake wel erg waterig was. beweerde ze eerst dat dit niet kon en uiteindelijk bleek de machine van de milkshakes niet aan te staan. ze zegt: tja dat is normaal he dat die nu nog niet aanstaat! ik: ik had het fijn gevonden als u dat bij de bestelling gezegd had, dan had ik wat anders kunnen bestellen!

afin, zij de beker meegenomen en vanaf mijn plaats kon ik precies zien dat zij zich aan het beklagen was bij degene van de dranken. daarna tillen ze de deksel eraf kijken, roeren en.... proeven!! maar nog steeds ontkennend natuurlijk.
op de rekening stond de milkshake ook nog gewoon en in plaats voor excuses krijg ik bij de rekening nogmaals te horen dat de milkshake echt normaal was hoor!
toch maar gewoon netjes betaald (al had ik op dat moment toch iets heel anders willen doen _-:( ) geen fooi en je ziet me daar nooit meer!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:18

Je hebt de milkshake toch niet opgedronken? Ik had 'm ook écht niet betaald, zeker niet omdat die vrouw niet eerlijk was over de machine. Je vraagt toch niet zomaar of ze milkshake hebben.. 8)7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:20

Soms werkt het natuurlijk wel, doen alsof je neus bloedt "Nee hoor, dat hóórt zo!" :7
"Ja maar hij is anders dan anders!"
"Oja dat kan, we zijn overgestapt op een andere leverancier, wij vonden deze beter, misschien is het even wennen"

Maar dan moet je dat wel stug volhouden natuurlijk :')

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:30

_Marjon_ schreef:
Ergernissen vanuit het oogpunt van de gastvrouw..

Ten eerste lees ik hier in het topic ook al dat er gesproken word over klanten/klantvriendelijkheid?
Ik heb altijd geleerd, een prutsmuts heeft klanten, een gastheer/vrouw heeft gasten ;).

Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die niet eens de moeite nemen om eerst netjes wat terug te zeggen, als in: 'Goedemiddag', 'Ja een koffie'
:n
Mensen die uitbundig naar je gaan zitten zwaaien als ze net 1 seconde op hun reet zitten en er nog iemand naar ze toe gekomen is. (vooral vervelend op een vol terras als je wel meer te doen hebt als in de startblokken staan voor nieuwe tafels) Inderdaad oogcontact maken, laten merken dat je ze gezien hebt, en dan gewoon doen waar je al mee bezig was. En nog erger, mensen die fluiten. Die laat ik expres lang wachten, ben toch zeker geen fikkie!

En gasten die doen alsof je dom bent omdat je ze op dat moment even niet begrijpt.
We hebben 1 keer in de zoveel tijd een week met een vast menu, en extra gerechten waar gasten mee kunnen uitbreiden. Was er een gast die het hele menu wou omgooien voor dezelfde prijs, en ik herhaalde dus precies wat die man wilde hebben, om fouten te voorkomen. Word ik afgesnauwd met 'ja, jij moet nog veel leren'. :x
Ik denk dat die man zelf nog het een en ander te leren had over fatsoenlijk reageren, aangezien ik geleerd heb een bestelling te herhalen ;). Deze mensen komen overigens vaker en ik bedien ze nooit meer, klikt dan blijkbaar gewoon niet.

Wij zijn ook gewoon om het gerecht van top tot teen uit te leggen aan tafel, dit omdat we (naast dat het netjes is) ook veel werken met arrangementen en daardoor niet alles op papier hebben staan. Wat dan vervelend is zijn mensen die er dan maar doorheen blijven tetteren. Ik wacht altijd de reacties af van de gasten, maar sommige zien duidelijk dat je aan tafel staat en gewoon hun gesprek uitgebreid doorzetten.

_/-\o_ _/-\o_