IJskoffie is volgens mij niet zo gewild ofzo (of juist heel erg) bij Leeuwarders, bij de HEMA hebben ze hem ook regelmatig niet in voorraad..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lolacabana schreef:Ik eet vaak vegatarisch maar eet geen champignons. Ik zeg dat ook altijd duidelijk, maar krijg ze toch vaak gewoon in mijn maaltijd. Durf er dan niks van te zeggen en eet er maar omheen. Mijn schoonouders sturen het dan wel terug, maar dan zit ik daar weer 20 minuten te wachten terwijl de rest aan het eten is en ik eet al zo langzaam. Vind dat wel vervelend, want ik geef toch zeker minimaal 2x aan dat ik geen champignons/paddestoelen eet, dus ik weet zeker dat ze het gehoord hebben.

Nicolletje schreef:Ik zit net met een half oog naar Herrie xxl te kijken, maar meneer Reijmers vindt het 'not done' als je zelf de wijn in moet schenken als je een fles bestelt (niet het eerste glas bedoel ik)
Ik ben het weer eens niet met hem eens!
Ik vind het ideaal, zelf inschenken! Ik heb helemaal geen zin in bediening die rond de tafel drentelt en mijn dure wijn weg zitten te schenken alsof het limonade is.
Het ideale aan een fles bestellen vind ik dat je dat allemaal lekker zelf bepaalt.
De gastvrijheid die hij 'aanhangt' voel ik me persoonlijk niet altijd mee op mijn gemak, net als een zwerm verkoopsters rond mijn pashokje ofzo.
(een kennis ging daar eten... Owww Nicole? Ja die herinner ik me nog wel!) (
)

) omdat ik eigenlijk zelden meer echt onder de indruk ben.
Douce schreef:Vinden jullie het storend als er op een avond 3 mensen aan jullie tafel komt?
) om standaard een dure fles bronwater bij de wijn te serveren en geen water aan te bieden.
" en ja hoor: volgende dag ziek
) ik vind dat die wel vaker, ook in winkels, arrogant en bitchy kunnen zijn of denken dat ze zelf helemaal geweldig zijn.
of gewoon zeggen ja eh, weet ik veel 

Nicolletje schreef:Ja maar ja, het is nog veel stommer als de volgende dag het halve dorp met een krentebaard loopt

Susanne_ schreef:Hahah over dat verkoudheidje... Ik heb me heel banketstaaf wel eens ziek moeten melden terwijl ik me kiplekker voelde. Ik heb namelijk wel eens last van krentebaard en dat is ontzettend besmettelijk. pas 48 uur nadat ik zalf gesmeerd had mocht ik dan weer werken. Ik voelde me zó banketstaaf.
Ook wel eens omdat ik mijn stem kwijt was, zonder stem kan je gewoon echt niet de bediening in. Voelde me er altijd wel stom door als ik weer in overleg met de baas thuis moest blijven.
), zo enthousiast als mogelijk was gedaan en ik was heeeel blij dat werkweek erop zat.. Kan je verzekeren dat praten terwijl het eigenlijk niet kon ontzettend veel energie vergt.
) geen fooi en je ziet me daar nooit meer!
_Marjon_ schreef:Ergernissen vanuit het oogpunt van de gastvrouw..
Ten eerste lees ik hier in het topic ook al dat er gesproken word over klanten/klantvriendelijkheid?
Ik heb altijd geleerd, een prutsmuts heeft klanten, een gastheer/vrouw heeft gasten.
Waar ik me het meest aan erger zijn mensen die niet eens de moeite nemen om eerst netjes wat terug te zeggen, als in: 'Goedemiddag', 'Ja een koffie'![]()
Mensen die uitbundig naar je gaan zitten zwaaien als ze net 1 seconde op hun reet zitten en er nog iemand naar ze toe gekomen is. (vooral vervelend op een vol terras als je wel meer te doen hebt als in de startblokken staan voor nieuwe tafels) Inderdaad oogcontact maken, laten merken dat je ze gezien hebt, en dan gewoon doen waar je al mee bezig was. En nog erger, mensen die fluiten. Die laat ik expres lang wachten, ben toch zeker geen fikkie!
En gasten die doen alsof je dom bent omdat je ze op dat moment even niet begrijpt.
We hebben 1 keer in de zoveel tijd een week met een vast menu, en extra gerechten waar gasten mee kunnen uitbreiden. Was er een gast die het hele menu wou omgooien voor dezelfde prijs, en ik herhaalde dus precies wat die man wilde hebben, om fouten te voorkomen. Word ik afgesnauwd met 'ja, jij moet nog veel leren'.
Ik denk dat die man zelf nog het een en ander te leren had over fatsoenlijk reageren, aangezien ik geleerd heb een bestelling te herhalen. Deze mensen komen overigens vaker en ik bedien ze nooit meer, klikt dan blijkbaar gewoon niet.
Wij zijn ook gewoon om het gerecht van top tot teen uit te leggen aan tafel, dit omdat we (naast dat het netjes is) ook veel werken met arrangementen en daardoor niet alles op papier hebben staan. Wat dan vervelend is zijn mensen die er dan maar doorheen blijven tetteren. Ik wacht altijd de reacties af van de gasten, maar sommige zien duidelijk dat je aan tafel staat en gewoon hun gesprek uitgebreid doorzetten.