Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wins8976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:12

Een paar jaar geleden werden we opgebeld: Of we over een raszuivere arabische volbloed die aan alles gewend was & nergens van schrok, ZZ In springen en dressuur was, wilde praten over de prijs.
Ik heb vriendelijk tegen die vrouw gezegd dat wij nooit een paard te koop hebben gestaan..
Vrouw natuurlijk teleurgesteld.. Wat bleek? Had iemand van google een arabier als foto opgeslagen , in een advertentie gezet op marktplaats en een heel 'droom'paard gecreeerd, en 'per ongeluk' ons nummer erbij gezet > de gene dacht slim te zijn door zomaar een nummer in te tikken bij de advertentie, is het ons nummer. :')
Ik heb daarna nog nooit zo hard gelachen.. :Y)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:05

reneetje8976 schreef:
Een paar jaar geleden werden we opgebeld: Of we over een raszuivere arabische volbloed die aan alles gewend was & nergens van schrok, ZZ In springen en dressuur was, wilde praten over de prijs.
Ik heb vriendelijk tegen die vrouw gezegd dat wij nooit een paard te koop hebben gestaan..
Vrouw natuurlijk teleurgesteld.. Wat bleek? Had iemand van google een arabier als foto opgeslagen , in een advertentie gezet op marktplaats en een heel 'droom'paard gecreeerd, en 'per ongeluk' ons nummer erbij gezet > de gene dacht slim te zijn door zomaar een nummer in te tikken bij de advertentie, is het ons nummer. :')
Ik heb daarna nog nooit zo hard gelachen.. :Y)

:') wel grappig, maar heel teleurstellend voor die vrouw

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 11:16

nynke55 schreef:
Stond hier een poosje geleden ook al niet iets over een mevrouw die spullen niet opstuurde? Zij werkte bij een autoglasbedrijf. Ik was al even aan het zoeken, maar kan het niet weer vinden.

Dat gaat over de webshop pour cheval maar dat word ergens anders besproken op bokt.

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:32

marizkaa schreef:
Hallo mensen, kom ff binnen vallen lees al ff mee..

Wat doen jullie met een adverteerder die pas 2 dagen actief is op marktplaats?? het gaat om een telefoon. je kan het toestel bij hem ophalen en zelfs testen als je wil. helaas is ht bij maastricht en vind dat dat toch nog een eindje vanaf nijmegen...

is dit gewoon een freak of???

als je me even in een pb het adres zou willen zetten kan ik kijken of ik je iets verder kan helpen. ik ben nl van maastricht.....

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:19

Ik heb afgelopen woensdag een jas op MP gekocht, s'morgens was de deal rond,mevrouw reageerde direct op mijn bod en kreeg het rekeningnummer per mail.Zodra zij het geld had ontvangen zou de jas verstuurd worden.

Direct het bedrag overgemaakt en gemaild dat het geld is gestort, krijg direct een mail terug met de vraag om mijn adres gegevens.....alles netjes gemaild en mevrouw wijzigd de advertentie in gereserveerd.
Inmiddels heb ik haar 2 mailtjes gestuurd of de jas al onderweg is,totaal geen reactie meer en de advertentie is verwijderd.

Ik dacht nog, ze zal het wel druk hebben en nog niet naar haar mail hebben gekeken (mevrouw is immers al 5 jaar actief op MP) maar gister zag ik dat ze nieuwe advertenties op MP heeft geplaats, lijkt mij dat ze dan ook haar mail checkt.

Ik wacht nog tot dinsdag en anders ga ik toch echt actie ondernemen, zo kan ik ook aan geld komen :(

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:29

Ik had een tijd geleden gereageerd op een paard echtlijkende UGGS.
Ze ging akkoord met de 80,- die ik had geboden, ik even gemaild of ze foto's kon sturen van de
herkenningsplaatjes van UGG.
(in de advertentie stond; meerdere foto's, vraag maar)
Een week lang geen reactie gehad, totdat deze mail kwam;
Ik kwam erachter dat ze nep waren en heb ze verstuurd naar iemand die 50 euro bood.

;(
Had dan eerst even met mij overlegt ja, dacht ik toen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:55

EllaRose

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:12

Ik had hier een tijdje geleden gepost dat ik een dekje via Bokt had gekocht en nadat het geld was overgemaakt, nooit meer iets gehoord.
Heb het nu aan de mods gemeld die het gingen bekijken en ook nog een mailtje naar de verkoper gestuurd om dit te melden.
Ben benieuwd of ik nog een dekje ga zien. >;)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:17

Hoop het voor je!!

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:22

ik had ook iets leuks net, kreeg een bod van 20 euro. Ik mail naar diegene, voor 25 euro mag je hem hebben. Wordt het bod verwijderd en krijg ik een nieuw bod van 15 euro |o

en kreeg laatst ook al een veeeeeelste laag bod op een zadel waarboven stond dat hij al verkocht was:S

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:22

Hahahahahah rooswita :') _O-

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:19

Wat jullie trouwens zeggen over onbetrouwbaarheid gezien de steeds andere achtergrond van foto's.
Ik heb ook geregeld een andere achtergrond. Ligt er maar net aan waar het product ligt.
Als het beneden ligt maak ik daar een foto, als het op mijn slaapkamer ligt maak ik hem daar en als het op de zolder ligt maak ik daar de foto.

Maar dat betekend niet dat ik daardoor niet betrouwbaar ben en ik stuur altijd alles zeer snel op.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:26

Silence schreef:
Wat jullie trouwens zeggen over onbetrouwbaarheid gezien de steeds andere achtergrond van foto's.
Ik heb ook geregeld een andere achtergrond. Ligt er maar net aan waar het product ligt.
Als het beneden ligt maak ik daar een foto, als het op mijn slaapkamer ligt maak ik hem daar en als het op de zolder ligt maak ik daar de foto.

Maar dat betekend niet dat ik daardoor niet betrouwbaar ben en ik stuur altijd alles zeer snel op.

Neem aan dat jij niet 20 verschillende kleuren vloer bedekking, verschillende houten vloeren en 86 verschillende tuinsetjes hebt ;)
Deze persoon heeft namelijk op niet een, maar dan ook niet een foto de zelfde achtergrond.
Als je trouwens op bijv. eskadron coffee/berry zoekt zie je overigens dat ze de foto's oa van bokt af geplukt heeft.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 18:28

Nee dat niet inderdaad ;) , dat is wel erg verdacht :j

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:03

ik heb nu steeds dat ik de dingen al heb opgehaald maar er toch hoger word geboden :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:09

even verandert...dit ivm onderstaande idd...

ik hoop dat alle gedupeerde te weten komen waar ze woont
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 17-06-12 19:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:11

Er zijn meerdere Samantha Damen's te vinden op Facebook:
http://nl-nl.facebook.com/search.php?q=Samantha%20Damen

Maar dit hoeft niet te betekenen dat een van deze Samantha's de MP-oplichtster is. Er zijn ook zat mensen die niet op Facebook zitten, of die daar onder een andere naam op zitten. :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 19:17

Vaste meelezer meld zich even de Samantha uit Utrecht/nieuwegein is het iig niet, dat is m'n buurmeisje en heeft totaal geen verstand van paarden.

Springt weer in de mee lees modus

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:47

als je googled op het nummer kom je nog wat meer namen en advertenties tegen. (Luc Damen uit roosendaal)
Laatst bijgewerkt door Ania op 17-06-12 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:51

roxiie schreef:
In hoeverre kun je een bankrekeningnummer openen met een valse naam? S. Damen is iig de rekeninghouder van waar het naar overgemaakt moet worden.

Ja weet ik, maar de S hoeft niet perse voor Samantha te staan. :)

Hopelijk weten jullie haar snel te vinden, zodat de gedupeerden hun geld terug krijgen en ze niet nog meer slachtoffers kan maken. :)

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 20:54

Ik denk dat ik maar even onbekend die kant op ga bellen.. Heeft ze mijn nr ook niet.. Even kijken hoe of wat. Want als ik google op dit telefoonnummer kom ik inderdaad ook bij Luc damen uit. Misschien de vader?!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:06

Haha ik hoop dat die vader de dochter even hard aan gaat pakken...

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:10

Lijkt me nog niet echt handig dat iedereen haar HB gelijk vol gaat spammen.. Wacht eerst even af tot ze terug reageert!

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:29

Vind het ook wel opvallend dat ze pas sinds een week actief is op marktplaats. En idd alle verschillende achtergronden. Gelukkig hier alle waarschuwingen, had ook wel interesse, maar vond het wel vreemd dat ze zoveel aanbood, en niet dezelfde soort foto's overal bij had.
Als ik iets op de foto zet, dan doe je dat meestal gewoon op 1 plek alle fotos maken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 22:37

Kunnen alle bokker die opgelicht zijn niet allemaal exact dezelfde email naar haar sturen dat ze 48 uur heeft om een foto van een t&t foto te mailen of binnen 48 t geld uiterlijk terug op je rekening.

Zo niet dan zullen jullie allemaal gezamelijk aangifte doen?

Wellicht dat dat werkt