In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:44

Ik heb ook gewoon betaald en het bij mijn eigen kapper laten doen. Vlecht meegenomen en zelf opgestuurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:51

Heb je je kapper daar voor nog het een en ander moeten uit leggen? Of gewoon aangegeven dat je de vlecht er af wou en mee wou nemen?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:51

Ik heb al even gezocht hier in de regio en inderdaad zit er ook een kapper die aangesloten is bij haarwensen redelijk bij mij in de buurt.

Maar eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite ermee een afspraak te maken voor gratis knippen... voel me dan een beetje een klaploper eerlijk gezegd.
Ik heb sowieso geen vaste kapper en ga maar heel weinig naar de kapper omdat ik het de laatste jaren dus altijd heb laten groeien voor donatie (volgende keer wordt de derde keer).
Van het voorjaar gaat het er bij mij weer af, heb echter wel behoorlijk veel dode punten momenteel, dus zit te twijfelen of ik nog 1x de punten eraf zal halen of niet, ik ben mijn lange haar onderhand al behoorlijk zat en als ik de punten eraf laat halen duurt het nog langer voordat ik op de juiste lengte zit

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:53

Dat duurt dan helemaal niet langer want die puntjes gebruiken ze toch niet. Je vlecht moet van elastiekje tot elastiekje 25 cm zijn. Ik zou de puntjes dus gewoon laten knippen :j Heb ik zelf laatst ook gedaan, zelfs m'n laagjes nog wat korter laten knippen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:00

puntjes....? zegmaar punten :P

mwah ik denk dat er toch zeker 5 cm vanaf moet om het weer een beetje toonbaar te maken... ik stoor me er niet zo erg aan omdat ik het constant in een knot draag nu... maar wassen/drogen/kammen wordt ik spuugzat.

Haar komt nu precies tot de onderkant van mijn schouderbladen of bovenkant van mijn (bescheiden) borstpartij, moet dus nog zeker 5 cm bij om nog een (heel)klein staartje erna in te kunnen. Als ik er 5 cm af laat knippen moet er nog 10 cm bij groeien en wordt het vermoedelijk pas eind van de zomer voor het eraf kan want in de winter groeit mijn haar niet echt snel

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:02

Ik zou dan toch een keer bij een aangesloten kapper informeren of ze die 5 cm dan wel in een pruik kunnen verwerken. Want als dat er bij jou af moet om 't toonbaar te maken, zullen ze 't waarschijnlijk ook niet voor een pruik kunnen gebruiken.

Ik moet ook nog tot februari/maart wachten voor ik 't kan laten knippen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:11

_Tara_ schreef:
Ik zou dan toch een keer bij een aangesloten kapper informeren of ze die 5 cm dan wel in een pruik kunnen verwerken. Want als dat er bij jou af moet om 't toonbaar te maken, zullen ze 't waarschijnlijk ook niet voor een pruik kunnen gebruiken.

Ik moet ook nog tot februari/maart wachten voor ik 't kan laten knippen.

Nee dat kunnen ze hoogstwaarschijnlijk niet gebruiken, dat zou dan het 'staartje' onder de vlecht zijn zegmaar, als ik echter de punten eraf laat halen is het 'staartje' onder de vlecht nog goed/net/bruikbaar haar maar dan is mijn vlecht weer geen 25 cm meer. Ach ik zit gewoon even in de klaagmodus omdat het weer buiten slecht is en ik dan met een half natte kop naar buiten moet als ik het net gewassen heb... fohn heeft het nl opgegeven lol.

Aan de andere kant vind ik de coupe van doriss een paar pagina's geleden ook wel erg leuk en zou me denk ik ook wel staan, kan dan alleen geen staartje meer in en dat vind ik op stal toch wel errug lekker. En daarnaast vermoed ik dat die coupe bij mij niet kan omdat ik zeer dun haar heb waar lastig volume in te krijgen is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:16

Ah ik snap je punt over het puntjes niet willen knippen enz :j Met nat haar naar buiten is inderdaad niet fijn nu... Een nieuwe föhn vragen voor de kerst? :P

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:20

Morgen ga ik, spannend!! Ik zal wel foto's voor en na plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:26

Leuk om de voor en na fotos te zien van iedereen. Valt me op dat de meesten van jullie toch nog vrij lang haar houden.

Mijn haar gaat hier heen trouwens. Vanmorgen contact mee gehad, en ze zijn er blij mee. Het principe spreekt me ook wel aan trouwens. Een goed en betaalbaar alternatief voor een volledige pruik. Ander voordeel het hoeft niet zo lang te zijn. :j

http://www.haarkrachtonline.nl/index.html

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:20

Wauw, weer veel mensen die hun haar gedoneerd hebben!

Ik heb er af en toe wel spijt van... Heb een opgeknipte boblijn, foto's staan een paar pagina's terug, maar het is zoveel werk... Elke dag stijlen, heeft het geregend krijg ik weer krullen... Kan niet in een staart met sporten, vaak bijknippen, had de kapper het weer verpest :( Maarja, ik denk dan maar, ach, het groeit wel weer aan... Nu al weer een paar cm erbij in 1,5 maand ofzo? Duurt wel even voordat ik weer zo lang haar heb, maar er is nu wel iemand anders blij met mijn haar, en ik hoor nog steeds veel dat het korte haar me wel staat... Dus dan maar elke dag de stijltang erbij ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:21

Ik heb zelf echt lang haar, maar ik wil/durf het echt niet.
Heel veel respect voor jullie ! +:)+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:50

Ik denk dat ik het ook ga doen... :o
M'n buurmeisje heeft het deze zomer gedaan en dat vond ik al heel mooi. Nu kwam ik vandaag dit topic tegen, heb even op de site gekeken en ik denk dat ik het ook wil!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:07

ik had vannacht een droom over dat ik dit ging doen en toen had ik 2 vlechten moeten maken en knipten ze er één af, en toen ging de kapperszaak dicht dus had ik een half kort hoofd en de rest nog lang -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 18:10

Ik spaar inmiddels al bijna een jaar,ik wou dat het wat sneller ging,maar we zijn lekker op weg. Zal binnenkort wel proberen een foto te maken. Kan echt niet wachten om er een stuk af te halen,maar dat duurt nog wel heeel lang ben ik bang,wil zelf ook nog wat over houden....

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 19:03

peacehorses schreef:
ik had vannacht een droom over dat ik dit ging doen en toen had ik 2 vlechten moeten maken en knipten ze er één af, en toen ging de kapperszaak dicht dus had ik een half kort hoofd en de rest nog lang -O-

_/-\o_

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:46

Wauw, staat je heel stoer Tinaaz! +:)+

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:47

tinaaz, wat een gaaf kapsel! Staat je goed! :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:06

dat staat je echt goed! Heel leuk :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:14

Leuk kapsel lekker fris en pittig. :j

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:00

Leuk he, maar ik had gisteren toch een vreselijke ruzie met mijn haar!!! Grr het is echt wennen.
Vanavond maar even wat goede producten halen en dan kijken of het beter lukt.
Krijg om me heen echt giga veel positieve reacties, wel leuk.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:16

Tinaaz, staat je erg goed!!
Vind het denk zelfs leuker dat dat lange :)

Ik wil het volgend jaar na mijn bruiloft doneren, ik heb heel lang haar, bijna tot de band van mijn spijkerbroek, alles op 1 lengte. Maar ik een vlecht moet inleveren die van elastiekje tot elastiekje 25 centimeter is, dan hou ik echt maar een lange bob over, aangezien er dan echt wel minimaal 45 cm af moet ongevlochten.. :=
Twijfel daardoor wel een beetje of ik het naar haarwensen op ga sturen, of naar iets anders waar je je haar voor kunt doneren.. Mijn haar is ook wel gedeeltelijk geblondeerd (plukjes), dus weet ook niet of haarwensen dat uberhaupt accepteert..
Ben ook bang dat een kort kapsel mij niet staat, aangezien ik al mn hele leven lang haar heb :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:02

Kun je een foto van je haar maken? Mijn haar is niet geblondeerd, maar bevat wel (bijna) alle natuurlijke haarkleuren ;-) Van lichtblond, rood, donkerblond, bruin en zelfs zo donkerblond dat het net zwart is ;-) Hier hebben ze niet moeilijk over gedaan.. Als ik mijn haar in een vlecht had, zag het er echt heel vreemd en donker uit! En als mijn haar los hing was het gewoon lichtblond ;-)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:14

Hier had ik met een vlecht geslapen, dus is het wat gekruld, normaal is het stijl :+
Weet niet of je de kleur zo goed kunt zien het lijkt hier wat lichter door het licht, maar het is dus opgelicht door de zon (vooral bovenop) en bovenop + in sommige plukken is er een aantal keer wat blondspray ingegaan!

Afbeelding

Dit is mijn eigen kleur:
Afbeelding