Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:43

Ik was vorig jaar opzoek op marktplaats naar iemand die mijn pony kon scheren, mooie advertentie met nette foto's gevonden, allemaal prima. Afspraak gemaakt, madam kwam scheren. Het leek echt nergens op, enorme happen erin, ene kant van het lichaam geschoren, andere niet, echt horror. Na een uur aankl.oten heb ik gevraagt of ze niet een andere scheermachine kon gebruiken, want dit ging duidelijk niet werken.

Goed prima, ze zou 2 dagen later terugkomen. Ik moest wel alvast betalen (40 euro, voor een zwaar mislukt geschoren pony) Lekker naief maar ik vertrouwde het dus betaald. 2 dagen later, uren gewacht, madam is niet op komen dagen. Ik heb haar opgebeld, ja ze wilde wel weer komen scheren, maar dan moest ik WEER 40 euro betalen, plus reiskosten. Mijngod wat een walgelijke oplichter. Pony is daarna keurig afgeschoren door mijn smid.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:56

Normaal betaal ik nooit vooruit bij een klus. De ene keer dat ik het (met forse tegenzin) toch gedaan heb, ging het dus grandioos mis. Alle keren dat ik achteraf betaald heb, waren er geen problemen. Vaak is het dan toch: zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:39

Jelleee schreef:
Goed prima, ze zou 2 dagen later terugkomen. Ik moest wel alvast betalen (40 euro, voor een zwaar mislukt geschoren pony) Lekker naief maar ik vertrouwde het dus betaald.

Ja daagg. Dat had ik nooit gedaan. :') Maar goed goede leer voor de volgende keer zoiets lijkt mij :)

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:46

Hij deed zich wel voor alsof het heel normaal was, ik zei tegen hem van kan ook niet fijn zitten zo, moet je ook met een spijkerbroek passen. Ik probeerde ook maar heel normaal iets te zeggen. Hihi had hem ook zo buiten kunnen zetten, maar dan was ik mijn broek kwijt. Ook zei ik tegen mijn dochter van papa is boven douchen en zal zo wel komen. Ze snapte het gelukkig meteen, mijn man was helemaal niet thuis. Achteraf hebben we er wel dubbel om gelegen, toen hij de deur uit was. Het zag er ook niet uit. Zo'n strakke onderbroek en de krullen staken er langs uit en dan die chaps. Maar ja op dat moment kon ik even niet lachen. Hij was wel op een motor. Jah weet niet wat ik er van moest denken. Ik had er op dat moment in elk geval een heel raar gevoel bij.

:9
hanny_jelke schreef:
sarosxx schreef:
Na het beëindigen van mijn motorhobby aantal jaren geleden had ik na verkoop motor ook maar mijn motor kleding op MP gezet. Er kwam een aardige man welke mijn pak en helmen heeft overgenomen. Die man blij en ik blij.
Maar ik had ook nog van die leren chaps. Zo'n leren over broek zonder kruis welke je over je spijkerbroek aan kan. Ik deed deze over een korte broek, handig met terrasje pikken, je kon 'm zo uitritsen zeg maar. Die stond dus ook op MP. Daar kwam ook een man voor, of hij hem mocht passen, tuurlijk mag dat, doe maar even op de wc. Komt hij even later nuchter de keuken in met dat ding aan in onderbroek, van past hij zo goed? Hij had er geen erg in dat mijn dochter er ook bij gekomen was, ik schrok me kapot! Hij denk ik ook en zei ik denk dat ik de broek toch maar niet neem. Wat was ik blij dat ik niet alleen was, al keek mijn dochter ook raar van wat was dat dan, wat een rare man. Ze was toen ook nog maar zes. Rare mensen lopen er toch rond.
Ook heb ik pas twee paar zo goed als nieuwe leren laarzen verkocht, cadeautje voor de vrouw zeiden ze, kreeg er ook een goed bod voor. Het waren ook wel mooie nette maar het waren beide mannen, via de mail en post gegaan, hihi de rest hoef ik niet te weten.
Pas had ik leren rijlaarzen van mijn dochter erop staan, waren te smal geworden. Kwam ook een man op af, wilde ze komen passen, maar toen ik vroeg naar zijn maten zou het naar mijn idee zeker niet passen, was voor smalle kuitjes. Gelukkig optijd iemand anders blij mee kunnen maken, hij bleef maar aandringen ze toch te willen passen.

:oo dat was een grof foutje van die man.
hopelijk kun je erachteraf wel om lachen?
zo als jij het bescrijft was die man zich van geen kwaad bewust :=

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:29

Heb ik weer... Tuinlampen verkocht voor mijn ouders zonder de lampen erin. Niet duidelijk in de advertentie gezet want ik wist dat niet maar op de foto's waren ook geen lampen te zien. Nou prima, die krengen verkocht aan een hele akelige man. Hij vind zichzelf heel wat geloof ik want de arrogantie droop iedere keer van het scherm af. Zijn ze vandaan aangekomen en vraagt hij naar de lampen. Dus ik gevraagd aan mijn vader of die lampen erbij zaten, nou blijkbaar niet en ik dat doorgegeven. Krijg ik me een dreigmail van hier tot Tokio. Dat hij wel weet waar wij wonen en dat hij die lampen zelf wel komt ophalen. Nu hoeft hij daarvoor maar 300 km te rijden dus ik wens hem veel plezier maar Jezus, dit heb ik nog nooit mee gemaakt... Ik hoop niet hij echt komt maar ik ga geen 22 euro terug overmaken terwijl die lampjes 3,50 per stuk kosten. Het klinkt in ieder geval alsof hij het vaker heeft gedaan..

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 22:35

Ik had mijn ski-jas op MP gezet, nog maar een weekje en de mensen zijn vandaag de jas komen ophalen. Keurig netjes betaald, ging echt super. Waren wel 10 minuutjes later, maar wij wonen ook niet erg makkelijk :)
Het kan dus ook normaal :)

Elise, lijkt me echt niet relax zo'n dreigmail.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:27

Jelleee schreef:
Ik was vorig jaar opzoek op marktplaats naar iemand die mijn pony kon scheren, mooie advertentie met nette foto's gevonden, allemaal prima. Afspraak gemaakt, madam kwam scheren. Het leek echt nergens op, enorme happen erin, ene kant van het lichaam geschoren, andere niet, echt horror. Na een uur aankl.oten heb ik gevraagt of ze niet een andere scheermachine kon gebruiken, want dit ging duidelijk niet werken.

Goed prima, ze zou 2 dagen later terugkomen. Ik moest wel alvast betalen (40 euro, voor een zwaar mislukt geschoren pony) Lekker naief maar ik vertrouwde het dus betaald. 2 dagen later, uren gewacht, madam is niet op komen dagen. Ik heb haar opgebeld, ja ze wilde wel weer komen scheren, maar dan moest ik WEER 40 euro betalen, plus reiskosten. Mijngod wat een walgelijke oplichter. Pony is daarna keurig afgeschoren door mijn smid.

Dit komt me erg bekend voor !
Ze had mijn paard heel onlogisch geschoren , en niet netjes . Dus hebben we erop gebeld en ze zei dat we maar foto's moesten sturen en dat ze nog van zich liet horen . Nou foto's gestuurd , niks gehoord ! Uiteindelijk heb ik hem zelf maar afgeschoren , en oja ze geeft ook nog eens workshops in scheren :wave: !

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:52

paar blz geleden al gereageerd met een negatieve ervaring(oormerken paarden en zo haha)

nu ook even een positieve ervaring,..want die zijn er ook gelukkig.

gisteren zijn onze drie tamme kipjes opgehaald voor hun nieuwe huisje.
we wilden hoe dan ook niet dat ze in de pan zouden belanden dus hadden er ook een bedrag voor gevraagd.
(kipjes waren van mijn dochtertje dus centjes zouden ook in haar spaarpot belanden,.... was 5 euro in totaal...
was beetje bang dat er geen reactie zou komen,want je word doodgegooid met gratis kippen op internet)

maar goed,paar dagen geleden kregen we dus een reactie van deze meneer,... hij stuurde meteen foto;s mee van de kipjes die hij al had en het hok waar ze zouden komen(tjee wat een paleis zeg!)
het voelde voor zowel mij als mijn dochter goed aan,.dus gisteravond zou hij ze komen halen.

was een supernette man,.. erg gezellig,.. en had weer zijn digitale camera mee om mijn dochter te laten zien hoe goed ze het zouden krijgen(vond dit echt top van de man,want tja,.mijn dochter had toch een beetje moeite ermee,. .en werd door die foto's toch gerust gesteld)

toen ging mijn dochtertje dus ook afrekenen met die man,.. en kreeg ze zomaar 25 euro in haar handen gestopt met de woorden:"hier meissie,.we zijn zo blij dat we voor je kipjes mogen zorgen,.stop dit maar lekker in je spaarpot"

mijn meissie was dus superblij hahah

vanavond vond ik ook mail van die meneer in mijn inbox met nieuwe foto;s van onze kipjes die op hun nieuwe plek waren,.samen met zijn kipjes op stok

en ja,.. dit vind ik dus echt super ,dus ook even het melden waard :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:56

Oooh dat is inderdaad een mooi verhaal mackkwek :+:

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:01

Dat is super!

Heb een dekje gekocht van bokt. Heb vandaag binnengekregen. Super netjes!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:11

Wat een lief verhaal van die kipjes <3

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:11

Dat is idd echt super!
Bij jou ook Daantje!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:15

aaw dat is echt lief van die man <3 gossie

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:18

Das wel heel lief zeg! _/-\o_

Wij hebben laatst een kipje erbij gekocht nadat Amalia1 was gaan hemelen,...
De man vertelde dat ie beter voor zijn beesten zorgt dan voor zijn vrouw :+
Vond het al een vrij aparte opmerking.

Het was alleen al donker, kipje gepakt uit het hok, komen we thuis, kijk ik in de bench. Heeft dat beestje me een kalkpoten van hier tot ginder ;(
Heb het beestje een week lang binnen gehad, de pootjes behandeld etc etc. En nu zit ze lekker bij Alexia en Ariane :Y)

Les voor de volgende keer zullen we maar zeggen :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:20

Haha sorry, moet even lachen om de namen van je kippies!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:22

Omdat ik niet veel met het Koningshuis heb, vandaar eigenlijk :')
Maar ik vind rare namen voor beesten sowieso altijd leuk :Y)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:23

Haha, ik vind je namen ook heel leuk!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:24

Jullie hebben een Trippel A :D

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:30

jeej, wat een verhalen hier.
Markplaats is in der daad soms wel vreemd, altans de mensen die er advertenties op zetten of die reageren.

Ik heb eens een zadel incl alle toebehoren verkoscht, netjes opgestuurd en later een mail gehad dat het niet paste en ofdat het terug mocht. Nou ok, geld terug over gemaakt en doos terug ontvangen en het zadel zat er in maar een afgedankte pad en een erg simpel hoofdstelletje met een verroest bit en een singel die bijna uit elkaar viel.
Dus dat doe ik nooit meer zo. Al was ik toen nog maar 12 en dan bedenk je je dat nog niet.

En mijn vader had laatst een paar houten bouw ladders te koop aangeboden, bellen er mensen die ze met de bus en de trein willen komen halen, ofdat er een busstop in de buurt was. 'Ja met een halfuurtje lopen is die er, maar lijkt me niet zo een goed plan.' 'waarom niet?' 'ik denk niet dat u de bus komt met een ladder van 4METER!'
iemand anders kwam zo een ladder ophalen in een Suzuki Alto, dus die ladder stak 2,5meer naar buiten, en reed er zo mee de spits in.
En ook kwam eens iemand uit groningen met zijn vrouw voor een ladder met zijn station wagen en kwam er achter dat dat niet super paste, dus zijn vrouw moest maar achter in de auto onder de ladder gaan liggen. (van onderin gelderland naar groningen!)

Dus wij hebben al veel lol gehad door de mensen die voor die ladders kwamen dankzij marktplaats :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:36

ik heb een keer een hele nare situatie meegemaakt :n

enkele jaren geleden had ik nog af en toe enkele pony's en paarden op pension op mijn weide
eigenaar van een stel daarvan was van het type " als iets me niet bevalt.. koop ik wat nieuws"
oftewel: ze wisselde sneller van rijdieren dan van ondergoed :+
helemaal prima verder hoor, geen problemen mee :j

nu had haar dochter een C pony, en zaten ze te dimdammen of ze niet iets anders wilde. ja.. nee.. elke dag ander antwoord.
toch hadden ze op marktplaats een advertentie staan van deze pony, en schijnbaar had ze een afspraak gemaakt met mensen om die pony te komen bekijken.
stonden er dus op een dag ineens vreemde mensen op de stoep dat ze de C pony kwamen bekijken en een afspraak hierover gemaakt hadden voor dat tijdstip.( eigenaar van de pony was er niet)

ik eigenaar bellen en situatie uitleggen, is het antwoord; "ook verrek, klopt! niet meer aan gedacht! ach.. we willen de pony toch nog houden, stuur ze maar weg"
die mensen hadden dus serieus ruim 2 uur enkele reis afgelegd om die bewuste pony te komen bekijken :=
uiteindelijk zelf de pony laten zien op de weide en excuses aangeboden ervoor.

meest cru; enkele weken erna moest de pony toch weg, en konden ze hem nergens verkopen.
poohnlief is bij een handelaar ingewisseld voor iets anders :+

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:40

nou hoe vinden jullie dit dan van de week zoiets ik heb iets te koop staan via mp biedingen allemaal biedingen erg leuk maar 9 van de 10 x reageren ze nooit weer nu kreeg ik via de mail een bod met mijn vraagprijs dus ben accoord gegaan...met het bod ovbv nieuwe foto's 2 dagen later krijg je een nieuw bod van 1 persoon ja fijn maar dit is niet mijn vraagprijs...

nu had ik mijn advertentie geresserveert voor diegene via mail kreeg ik toch een boze mail van de bieder dat zij als hoogste stond... ja heef fijn maar via mail mooier bod gekregen..dus ja wat zouden jullie doen de hoogste bieder of je vraagprijsbieder via mail...

die gene via bod vond volgens haar de biedingen eerlijker dan via de mail?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:43

Je moet proberen het wat duidelijk op te schrijven ship, is lastig te volgen zo. Maar als je hem al gereserveerd had voor iemand, en vervolgens op een ander bod ingaat is dat niet netjes. Als je nog niks had afgesproken met een bieder en je krijgt via mail een bod, dus niet via mp zelf dan vind ik dat best kunnen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:46

De laarzen zijn zo nepleer als wat die ik heb gekocht :') hoe kun je daar in godsnaam aan twijfelen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:48

ship schreef:
nou hoe vinden jullie dit dan van de week zoiets ik heb iets te koop staan via mp biedingen allemaal biedingen erg leuk maar 9 van de 10 x reageren ze nooit weer nu kreeg ik via de mail een bod met mijn vraagprijs dus ben accoord gegaan...met het bod ovbv nieuwe foto's 2 dagen later krijg je een nieuw bod van 1 persoon ja fijn maar dit is niet mijn vraagprijs...

nu had ik mijn advertentie geresserveert voor diegene via mail kreeg ik toch een boze mail van de bieder dat zij als hoogste stond... ja heef fijn maar via mail mooier bod gekregen..dus ja wat zouden jullie doen de hoogste bieder of je vraagprijsbieder via mail...

die gene via bod vond volgens haar de biedingen eerlijker dan via de mail?

Je bent niet echt duidelijk, maar als je iets reserveert voor iemand vind ik het niet netjes als je het aan iemanand anders verkoopt, ook al is het bod hoger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 00:49

Wat ik uit ship d'r verhaal begrijp is dat ze via mail een hoog bod had gekregen, daarmee akkoord ging en haar advertentie op gereserveerd zette, waarna een bieder daar niet blij mee was.