Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leinearthur

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:23

dat hierboven is echt zwaar respectloos. :\

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:31

miccamaaike schreef:
Ik ben een paar jaar terug van de sokken gereden door een scooter. Ik fietste op een rotonde en had voorrang, scooter sloeg af en reed mij aan. Ik lag zo ongeveer op de grond, fiets aan gort, maar die muts op de scooter reed gewoon door!

Linda1986, is het een huurhuis?
Zo ja, zou ik maar eens aangifte gaan doen van geluidsoverlast.... wie weet kun je die huurders (als het huur is) er dan wel uitkrijgen tzt, want is toch niet helemaal normaal zoveel lawaai...

Doen die huurbazen daar veel aan? Ik hoorde laatst van iemand die haar bovenburen op elk onmogelijk moment de liefde hoorde bedrijven :')

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:39

Jorienn schreef:
Nou het meest asociale.. hmm, wat ik toch heb meegemaakt vandaag komt ook wel heel erg in de buurt.. Sta keurig te wachten, kwam een begrafenis auto aan met familie/vrienden oid. Ookal was het groen, de 'stoet' was nogal lang dus ik liet de mensen netjes voorgaan. Begint er een auto met de tokkiefamilie keihard te toeteren achter me. Dus ik wacht tot de laatste auto, en rijd weg. Wordt ik aan de kant gedrukt, stapt er een meisje van +/- 17 uit de auto (zag ook nog een jongen van die leeftijd + denk ik ouders? erin zitten), loopt naar me toe, en begint me uit te schelden voor prutsmuts, arrogante k*nkerbitch. God, ik was even bang dat ze me in elkaar ging slaan.. Later stapt ze in, nog wat getoeter/geroep, een ik stapte maar weer op de scooter (was 'gedrukt' naar parkeerplek). Zie ik dat deze 'personen later bij een rood stoplicht staan te toeteren, naast hun stond de begrafenisauto (en de familie/vrienden) erachter. Doen hun het raam open.... steken hun middelvinger op, en roepen naar de auto: he -veel scheldwoorden- vent, dalijk ben je zelf een lijk. en niemand hoeft te rouwen om die - veel scheldwoorden- vent of vrouw, want hij is toch niks waard. Vervolgens gaat het licht op groen en rijden ze weg..
:? |o

Da's het leven niet waard nee. En dan bedoel ik die tokkies. :(

Zelf hebben we vorig jaar ook zoiets gehad: op weg naar het crematorium voor de overleden baby van vrienden.
Bedrijfsbusje sneed ons een paar keer af, 2 jonge gasten erin helemaal moeilijk doen.
Het kwartje viel bij hun pas toen we de afslag naar het crematorium namen...
Stelletje sukkels! _-:(

Vandaag in de tram ook weer zoiets: was erg druk, iemand stoot een zittend persoon aan met zijn tas, die zegt nog netjes sorry, maar dat wijf blijft maar doorgaan.
Iemand achter haar zei al: joh, hij zei toch netjes sorry?
Krijgt die man toch een scheldpartij over zich heen! :wow:
Ging echt werkelijk nergens over, maar dat schijnt allemaal maar normaal te zijn...

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 07:17

Wat ik ook aso vind, ruiters die naast elkaar blijven rijden op een fietspad als er fietsers/scooters willen passeren. Nog kwaad worden als je met je fiets/scooter, nadat je er achter gewacht hebt tot ze uit zich zelf achter elkaar gaan, rustig/voorzichtig toch inhaalt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:05

Ik vind het echt asociaal dat vooral in de zomer mensen hier in de buurt hun muziek zo hard aan zetten dat ik niet eens rustig in de tuin kan zitten. En gewoon een muziekje aan vind ik echt geen probleem, maar de muziek zo hard aan dat het lijkt alsof ik vlak naast de radio zit vind ik toch vrij asociaal.

Of als ik met Embla gewoon netjes op straat, rijd zo dicht mogelijk bij de stoep om auto niet te hinderen. Dan lijken mensen het nog nodig te vinden om ons van zo dichtbij in te halen dat het een paar cm scheelt of ik raak de auto.

Al weer heel wat jaartjes geleden reden wij buiten met een groepje van de manege. Er kwam een auto keihard aanscheuren met veel lawaai. Dus de instructeur op de fiets maakt een handgebaar of de auto even wat snelheid kan minderen. De instruteur kreeg nog een aardige tirade over zich heen. Dat vond ik echt asociaal, wij waren toen allemaal 12/13/14 denk ik.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:47

xGaab schreef:
jamiroquai schreef:
Een sulky die je keihard voorbijdraaft op een bospad terwijl je zelf relaxed op je knol zit.

Of een peloton wielrenners die langs je paard scheren op de weg..

Ook gewoon een peloton wielrenners die midden op de weg rijden, terwijl ze zien dat er een auto aan komt! En gewoon op het midden blijven rijden.

hier had mijn pa iets heel leuks op bedacht :')
eerst gaat ie bijna tegen 1 van de wielrenners aanrijden.
die wielrenner maakt (uiteindelijk) dat ie weg komt..
gaat m'n pa er voor rijden, dus die wielrenner helemaal gebaren naar m'n pa met z'n vuisten en middelvingers in de kucht.
vervolgens trapt m'n pa vól op de rem.. ja das nou jammer voor die wielrenner dat zijn remmen toch écht aan zijn stuur zitten ipv midden in de lucht waar zijn vuisten zich bevonden _O-
heb hier wel even smakelijk om gelachen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:48

ja en levensgevaarlijk :?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:51

en wat had er kunnen gebeuren? (wij reden met de auto ongeveer 5/10 km/u) ja dan was ie achter op onze auto geknalt en was ie op z'n bek gegaan. jammer dan.. moeten ze maar normaal fietsen en niet zo achterlijk lopen gebaren als je er al voorbij bent met de auto.
ben nog blij dat m'n pa is blijven zitten, had hem er wel voor aangezien om uit te stappen en die kerel van z'n fiets te sleuren.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 08:57

ow dat is natuurlijk een ander verhaal he :P
als je zo langzaam rijd,
sorry dacht dat je 20 a 30 reed zo hard fietsen die lui ook vaak :o

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:03

nee we waren ze heel langzaam gepasseerd, omdat m'n pa onderhand wel door heeft dat die wielrenners zonder enige kennisgeving ineens alle kanten op kunnen schieten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:23

Jorienn schreef:
Nou het meest asociale.. hmm, wat ik toch heb meegemaakt vandaag komt ook wel heel erg in de buurt.. Sta keurig te wachten, kwam een begrafenis auto aan met familie/vrienden oid. Ookal was het groen, de 'stoet' was nogal lang dus ik liet de mensen netjes voorgaan. Begint er een auto met de tokkiefamilie keihard te toeteren achter me. Dus ik wacht tot de laatste auto, en rijd weg. Wordt ik aan de kant gedrukt, stapt er een meisje van +/- 17 uit de auto (zag ook nog een jongen van die leeftijd + denk ik ouders? erin zitten), loopt naar me toe, en begint me uit te schelden voor prutsmuts, arrogante k*nkerbitch. God, ik was even bang dat ze me in elkaar ging slaan.. Later stapt ze in, nog wat getoeter/geroep, een ik stapte maar weer op de scooter (was 'gedrukt' naar parkeerplek). Zie ik dat deze 'personen later bij een rood stoplicht staan te toeteren, naast hun stond de begrafenisauto (en de familie/vrienden) erachter. Doen hun het raam open.... steken hun middelvinger op, en roepen naar de auto: he -veel scheldwoorden- vent, dalijk ben je zelf een lijk. en niemand hoeft te rouwen om die - veel scheldwoorden- vent of vrouw, want hij is toch niks waard. Vervolgens gaat het licht op groen en rijden ze weg..

dit is wel het meest erge wat ik tot nu toe gelezen heb :oo
ik krijg gelijk het gevoel dat ik die griet wel even wil dubbelvouwen :=

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 09:48

Jorienn schreef:
*mist smilie met openvallende mond* Veel dingen die in dit topic genoemd worden vallen (voor mij) nog in de categorie 'ergert u niet, verwondert u slechts', maar déze is echt ERG! :oo Ik vraag me dan af of ze het woord 'respect' überhaupt kunnen spellen, maar vrees met grote vreze...

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:52

Wat mij het meest irriteert in de bus, tram of trein zijn mensen die hun oortjes niet in, maar achter hun oren steken...Zo kan iedereen goed meeluisteren naar hun muziek. Of mensen die zonder oortjes de muziek van hun gsm afspelen...echt, ik heb geen nood aan andermans muziek als ik rustig in de bus, tram of trein zit. Soms hoor ik mijn eigen muziek, met oortjes, niet eens meer goed door deze mensen, vind ik echt asociaal.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 10:59

Biebabeloeba schreef:
Wat mij het meest irriteert in de bus, tram of trein zijn mensen die hun oortjes niet in, maar achter hun oren steken...Zo kan iedereen goed meeluisteren naar hun muziek. Of mensen die zonder oortjes de muziek van hun gsm afspelen...echt, ik heb geen nood aan andermans muziek als ik rustig in de bus, tram of trein zit. Soms hoor ik mijn eigen muziek, met oortjes, niet eens meer goed door deze mensen, vind ik echt asociaal.

Nee in de bus trein of tram inderdaad niet, maar buiten op de fiets doe ik ook wel eens mijn muziek aan zonder oortjes via mijn mobiel. Niet zo hard dat heel de straat het hoort o.i.d :=

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:15

Ik heb er een schurfthekel aan van die mensen die altijd maar met 'kanker' schelden. Echt sirieus, ga een leven zoeken! Het is nog asociaal ook. Ze beseffen niet eens wat die ziekte is.
En ik kan er ook niet tegen van die oude mensjes die bij de kassa voordringen, oeeh dan kan ik ze echt wel wurgen :') Ik bedoel, ja ze zijn ouder... Maar hebben ze voorrang daarom? Nee!

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:18

Ooh Jorienn, wat een verhaal :oo

Dit doet me een beetje denken aan afgelopen woensdag. Ik was naar de Arena voor de wedstrijd Ajax - Shimizu S-Pulse en voordat het begon werd er 1 minuut stilte gehouden voor de slachoffers in Japan en Alphen. Helaas zijn er dan altijd mensen die niet 1 minuut hun mond kunnen houden en doorheen moeten roepen en fluiten :n

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:33

Tooske schreef:
Yvettee_4 schreef:
mensen die gelijk van achteraan de rij naar een nieuw geopende kassa rennen.. daar kan ik dus echt slecht tegen en ook (ik zit achter de kassa) mensen die geen hallo kunnen zeggen
dan zit ik heel vrolijk, goeiemiddag! en dan zeggen ze niks terug. en dan geef ik de bon en zeg ik nog een fijna dag/avond, en dan is het dankjewel. niet eens van jij ook..

Nou ik wil hier wel even op reageren als ik ga afrekenen heb ik ook niet altijd zin om iets terug te zeggen ik heb ook bij de kassa gewerkt en weet dat je dat soort dingen ook moet zeggen daar krijg je ook voor betaald maar verwacht niet altijd dat iemand dat terug vind.

Nou ja, gewoon groeten is toch niet meer dan een kwestie van fatsoen? Ik vind het inderdaad ronduit aso. Zelfs als ik boos, verdrietig, depressief etc. ben, dan zeg ik nog steeds wat terug. Alleen als ik echt mijn stem kwijt ben, dan glimlach ik alleen maar even.

@Jorienn, die is inderdaad wel heel erg ja :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:46

Ik stond daar ook echt met open mond, kon er ook echt niet bij met mijn hoofd. Dat er zulke mensen zijn, bah. Je zal maar in die auto zitten, helemaal verdrietig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 11:48

lindatje schreef:
Ooh Jorienn, wat een verhaal :oo

Dit doet me een beetje denken aan afgelopen woensdag. Ik was naar de Arena voor de wedstrijd Ajax - Shimizu S-Pulse en voordat het begon werd er 1 minuut stilte gehouden voor de slachoffers in Japan en Alphen. Helaas zijn er dan altijd mensen die niet 1 minuut hun mond kunnen houden en doorheen moeten roepen en fluiten :n

bah. Dat vind ik ook ernstig, gadver. Wij hadden een keer op de voetbalvereniging, had mijn vriend een westrijd tegen een ander team, maar hun speler was overleden. Dus daar was ook een minuut stilte. Roept er een vader uit het publiek, ja gaan we nog beginnen (iedereen was stil maar hij was aardig aangeschoten). Bah. Ik weet niet of de spelers het ook hoorden, (die hoorden wel iets maar niet wat volgens mij) maar het publiek wel.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:07

hier een leuk voorval van x jaren geleden
wij mochten van een ouder echtpaar onze zaanse geit(grote witte) op hun kleine boomgaard zetten om te grazen
nu bleken de kinderen van de andere buren(tieners) illegaal op dat veldje te spelen en die hadden er de pest in dat onze geit daar nu liep dus stuurde ze hun dobberman pincher op onze geit af
geit stond aan een lange ketting maar die trok ze los en ging in volle vaart achter de hond aan en zij had horens en de hond hing jakkend in het hek :(:)
werd ik gebeld of ik de geit wilde pakken :D
een paar weken later was het weer raak, ze waren weer de geit aan het pesten geweest en ook al stond ze nu steviger vast ook nu trok ze zich los
ze joeg de tieners het hele weitje door(de overburen hebben zich kostelijk vermaakt) en uiteindelijk waren ze hun eigen garage ingevlucht en iedere keer als ze eruit meende te gaan , ging de geit op zijn achterbenen staan en dreigde met zijn horens }>
of ik maar weer de geit wilde komen halen
het was wel de laatste keer dat er gedonder was, ze hadden hun lesje geleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:09

_O- die zullen hun lesje wel hebben geleerd ja!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:52

Dat is wel een oplossing voor dat asogedrag :=

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:08

Ik kocht eerst in de kroeg regelmatig een doosje flugel samen met een vriend van me.
En dan kwamen er constant van die 16 jarige grieten flugel jatten.
Ik vind dat zo aso. Dat ze het zelf kopen.

En een keer zat ik met de kleindochter van de eigenaar van mijn verzorgpony in de auto.
We reden door een vrij smalle straat en opeens stopte de auto voor me. Dus ik wacht even wat ze ging doen, want ze gaf geen richting aan of niks. Ze bleef staan dus ik denk dan ga ik er maar voorbij. En net toen ik er voorbij ging ging ze opeens achteruit inparkeren. (ze stond al zeker een minuut stil, dus het is ook niet zo dat ik haar geen kans heb gegeven). Toen zaten we dus bijna tegen elkaar en ze begon me toch een partij uit te schelden. Het ergste vond ik nog wel dat er bij mij een kind in de auto zat en bij haar ook.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:31

hihi ik heb me gister toch dubbel gelegen op 't werk....

collega en ik staan achter de service balie en er komt een klant binnen...

klant: ja luister ik zoek...
collega onderbreekt klant met: Goedemiddag!
klant helemaal van haar stuk...: eh eh eh ja hallo ik zoek iets...
collega: o maar natuurlijk, als u mij vertelt wat u zoekt, vertel ik u waar het ligt.

arme vrouw was helemaal van de kaart...

of waar ik me heel erg aan kan ergeren zijn van die mensen die verwachten dat wij spullen voor hun uit de winkel gaan halen... oké we willen best helpen zware dingen in het karretje en in de auto te laden maar niet als mevrouw/meneer voor in de winkel blijft staan..!!

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 13:40

mensen dfie kinderen niet voorlaten op een zebra pad :(