DarkDreamer schreef:Heb het topic grotendeels gelezen en ben echt verbaast over hoe de TS hier reageert. Heb je er wel bij stil gestaan dat dit heel kwetsend is voor je broer?
Ik ben zelf enigst kind, altijd enorm gepest en lelijk genoemd en heb mezelf ook heel lang als lelijk gezien. Inmiddels ben ik wat zelfvertrouwen aan het kweken en vind mezelf 'mooier' dan vroeger. Maar ik zal nooit zeggen dat ik bv knapper ben dan een goede vriendin van mij die de jongste is in het gezin. Nooit.
Ik vind mijn vrienden allemaal mooi, maar dat heeft te maken met dat ik hun innerlijk ken en die waardeer..
Ja lastig, ik denk dat mooi zijn en knap zijn verschillend is. Iemand knap vinden komt imo puur door het uiterlijk, iemand mooi vinden heeft imo te maken met het innerlijk.
Ik las ook iemand die zichzelf knap vond omdat ze model was en haar zusje een Neanderthaler noemde. Dat vind ik ook echt te ver gaan eigenlijk. Ik hoop dat dat een grapje was? Model zijn heeft niets met uiterlijk te maken, iedereen zou het kunnen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je model voor staat.
Model staan heeft te maken met uitstraling, je lichaam zo weten te poseren dat alle slechte punten weg vallen tegenover de goede punten. Je gezicht zo draaien dat die ene lelijke pukkel niet vol in de belichting staat. En dan hebben we altijd nog de visagisten die de make up precies op jouw gezicht, kleding en haar afstemmen, de haar stylisten die je haar precies zo in model brengen dat het perfect lijkt te zijn.. En last but not least de kleding styliste. Kleding kan je figuur heel anders doen overkomen dan het in werkelijkheid is.
Als klap op de vuurpijl word ELKE foto die in de media gebracht word gefotoshopt. ELKE foto. En het is ziek wat je allemaal kan veranderen aan iemand in Photoshop.. Daarnaast doen ze al heel veel met belichting dus eigenlijk blijft er weinig over van het 'echte' uiterlijk.
Model zijn zegt dus niets in mijn ogen. Ik sta nu soms ook model, maar echt niet dat ik me daardoor knapper ben gaan voelen dan anderen, het geeft me alleen meer zelfvertrouwen in mijn eigen doen en laten.
(En dat kan ik goed gebruiken, na al die jaren een mega negatief zelfbeeld gehad te hebben).
Ik ben van mening dat echt knap zijn niet bestaat. Niemand is perfect. Perfectie bestaat niet. Het heeft met zoveel andere dingen te maken of iemand knap is of niet, je kan dus ook absoluut niet beweren dat je broer lelijker is dan jij. Dat kan gewoon niet. Er zijn vast genoeg mensen die hem knapper vinden dan jij maar dat gewoon niet tegen jou willen zeggen om je niet te kwetsen oid.
En om deze hele stelling nog wat meer neer te halen, ik ken genoeg mensen die knapper zijn dan hun zusjes/broertjes. Alhoewel dat een ruim begrip is in mijn ogen.. Ik ben namelijk tot nu toe ook altijd verliefd geworden op de oudste van het nest, dus misschien val ik wel gewoon op (domme) lelijkerds!

En ps: Ik val echt niet op vrouwen maar ik vind je prachtig