Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:43

DarkDreamer schreef:
Heb het topic grotendeels gelezen en ben echt verbaast over hoe de TS hier reageert. Heb je er wel bij stil gestaan dat dit heel kwetsend is voor je broer? :\

Ik ben zelf enigst kind, altijd enorm gepest en lelijk genoemd en heb mezelf ook heel lang als lelijk gezien. Inmiddels ben ik wat zelfvertrouwen aan het kweken en vind mezelf 'mooier' dan vroeger. Maar ik zal nooit zeggen dat ik bv knapper ben dan een goede vriendin van mij die de jongste is in het gezin. Nooit.
Ik vind mijn vrienden allemaal mooi, maar dat heeft te maken met dat ik hun innerlijk ken en die waardeer..

Ja lastig, ik denk dat mooi zijn en knap zijn verschillend is. Iemand knap vinden komt imo puur door het uiterlijk, iemand mooi vinden heeft imo te maken met het innerlijk.

Ik las ook iemand die zichzelf knap vond omdat ze model was en haar zusje een Neanderthaler noemde. Dat vind ik ook echt te ver gaan eigenlijk. Ik hoop dat dat een grapje was? Model zijn heeft niets met uiterlijk te maken, iedereen zou het kunnen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je model voor staat.
Model staan heeft te maken met uitstraling, je lichaam zo weten te poseren dat alle slechte punten weg vallen tegenover de goede punten. Je gezicht zo draaien dat die ene lelijke pukkel niet vol in de belichting staat. En dan hebben we altijd nog de visagisten die de make up precies op jouw gezicht, kleding en haar afstemmen, de haar stylisten die je haar precies zo in model brengen dat het perfect lijkt te zijn.. En last but not least de kleding styliste. Kleding kan je figuur heel anders doen overkomen dan het in werkelijkheid is.
Als klap op de vuurpijl word ELKE foto die in de media gebracht word gefotoshopt. ELKE foto. En het is ziek wat je allemaal kan veranderen aan iemand in Photoshop.. Daarnaast doen ze al heel veel met belichting dus eigenlijk blijft er weinig over van het 'echte' uiterlijk.
Model zijn zegt dus niets in mijn ogen :+. Ik sta nu soms ook model, maar echt niet dat ik me daardoor knapper ben gaan voelen dan anderen, het geeft me alleen meer zelfvertrouwen in mijn eigen doen en laten. :j (En dat kan ik goed gebruiken, na al die jaren een mega negatief zelfbeeld gehad te hebben).

Ik ben van mening dat echt knap zijn niet bestaat. Niemand is perfect. Perfectie bestaat niet. Het heeft met zoveel andere dingen te maken of iemand knap is of niet, je kan dus ook absoluut niet beweren dat je broer lelijker is dan jij. Dat kan gewoon niet. Er zijn vast genoeg mensen die hem knapper vinden dan jij maar dat gewoon niet tegen jou willen zeggen om je niet te kwetsen oid. ;)

En om deze hele stelling nog wat meer neer te halen, ik ken genoeg mensen die knapper zijn dan hun zusjes/broertjes. Alhoewel dat een ruim begrip is in mijn ogen.. Ik ben namelijk tot nu toe ook altijd verliefd geworden op de oudste van het nest, dus misschien val ik wel gewoon op (domme) lelijkerds! :j

_/-\o_ _/-\o_

En ps: Ik val echt niet op vrouwen maar ik vind je prachtig :j

mayniac_val

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:45

Werd jij lelijk genoemd DD :oo

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:47

Haha, Gulpje, ik ben het helemaal met je eens. :D
Ohja, ik val wel op vrouwen. :+:

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:06

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander.
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer.

Dit meen je toch niet echt, hoop ik :oo Ik snap werkelijk niet hoe je zoiets kunt zeggen.

Disaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:29

Bij ons is het de knapste haha :P

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:35

Thanks meiden :o.

mayniac_val schreef:
Werd jij lelijk genoemd DD :oo

Yes. Ik was anders dan anderen, heel verlegen, maar kon ook heel druk zijn, was heel creatief en altijd met mijn hoofd in de wolken, veel fantasie etc, een echte dromer. Had ook nog eens discalculie en dislectie en werd door de leraren al afgestempeld als dom etc dus dat was leuk voor mijn klasgenootjes om daar op door te gaan.
Ik ben overigens nog steeds zo maar nu word ik er tenminste niet meer op afgekeurd. Ik merk ook dat ik lang niet meer zo verlegen ben als vroeger, en ook mijn spelling gaat nu beter, rekenen blijft gewoon een lastig iets :+.
Op de middelbare was het hiernaast ook vaak omdat ik een beetje puntige hoektanden heb (niet dramatisch ofzo) omdat ik heeeeeel dun was en mijn kleding stijl anders was (geen geld voor dure merkkleding).

Tja. Als je een mens op dat soort dingen gaat afkraken ben je in mijn ogen gewoon een triest hoopje stront :+. Gelukkig word ik nu wel gewaardeerd om wie ik ben, en dat geeft me sowieso al veel meer zelfvertrouwen. Ik durf weer kleding te dragen wat ik mooi vind, en inmiddels heb ik ook geld voor merk kleding, zo nu en dan, dus dat draag ik ook af en toe.. Maar mij zul je echt niet zo snel horen zeggen dat iemand lelijk is, ik weet hoeveel dat met een mens kan doen en vandaar dat ik die opmerkingen van de TS echt niet vind kunnen. Mijn god zeg, ik zou maar een jongere zus en moeder gehad hebben die me lelijk en dom noemde, dat zou me echt geen goed gedaan hebben toen der tijd :=.

Maar, dit is offtopic. Alhoewel ik de opmerkingen van de TS wel in de buurt vind komen van de lage manier van denken van mijn vroegere pesters. En, ergens heeft het wel weer met het onderwerp te maken, zodra je buiten de boot valt en niet 'knap' gevonden word, word je gepest. Het ergste is, als je iets maar vaak genoeg en lang genoeg te horen krijgt, ga je het geloven en je hier naar kleden etc. Ik ging me in hele ruime kleding gooien zodat het misschien wat minder opviel dat ik dun was, ik lachte zonder mijn tanden te laten zien en deed mijn haar altijd in een staart zodat niemand kon opmerken dat mijn haar 'niet zat'.

Sas, ik val overigens op mannen. Sorry haha :P.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:36

En ik ben bezet haha. :D

De mensen die het meest pesten, zijn zelf het meest onzeker. Trieeest.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 19:37

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander.

Ja dat kind gaat erg liefdevol opgevoed worden. }:0

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:00

DD jouw jeugd klinkt me erg bekend in de oren, ook ik was 'anders' ik heb namelijk add, dromer, dyslectie etc. ik was een echte fantast en best wel druk (had toen wel ook adhd) en werd ook gepest. maar wat pijn doet kan je alleen maar sterker maken zeg ik maar :+ ik vind mezelf ook niet knap maar ook niet meer lelijk gelukkig :')

Ik ga even tegen mijn jongste broertje zeggen dat ik mislukt ben gezien alle eerste gedoemd zijn om te mislukken, en hij niet en dat die niet mag zeuren :+ (hij is meervoudig gehandicapt...)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:28

Saskiaatje schreef:
En ik ben bezet haha. :D

De mensen die het meest pesten, zijn zelf het meest onzeker. Trieeest.

Leuk! :D Ik ben bijna bezet. En hij is lelijk volgens dit topic, want hij is de oudste van het nest -O-. Wat doe ik foutttt?????? (Grapje natuurlijk :')).

True. Maar het blijft triest en ik kan weinig respect voor deze mensen opbrengen. Laatst nog een van mijn oude pesters tegen gekomen en 2 uur met haar gepraat, ze had zoveel spijt etc. Lief kind, als ze eenmaal normaal tegen je doet, maar ik zal haar nooit echt vergeven of vertrouwen. Het is net een brandmerk, dat raak je niet meer kwijt. :n Ze gaf trouwens toe het uit onzekerheid te doen, ze kwam toen nieuw bij ons op school en was totaal anders dan iedereen bij ons op school, ondanks dat ik het dus begrijp, kan ik er toch geen begrip voor opbrengen. Als je begrijpt wat ik bedoel :P. Vind het maar moeilijk uit te leggen :').

lifaya: Je hebt een punt, ik ben er ergens ook wel sterker op geworden. En ik heb mensen sneller door dan mensen die niet gepest zijn. Dat heeft wel zo zijn voordelen :j.
Haha oh wat erg, ik moest toch wel lachen om je opmerking :+. Dat bewijst maar weer eens dat deze stelling niet klopt! Of moet ik nu mijn 'scharrel' gaan vertellen dat hij eigenlijk lelijk is? Het zou wel kloppen trouwens, uit onderzoek is gebleken dat monogame mensen vaak een lelijke partner hebben. (Ik ben zo monogaam als wat :P). HET KLOPT DUS TOCH! :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:54

Ik ben er ook zeker sterker van geworden :P dat scheeld haha... tenminste nog iets positiefs :') De stelling klopt sowieso van geen kant maar vind dat de TS nu toch echt een keer realistisch moet nadenken inplaats van lukraak domme dingen uitkramen als "eerste kind is altijd gedoemd" ofzo. :+ Monogamen en lelijkerds... wist ik niet eens :') toch weer wat geleerd vandaag hahaa

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 20:55

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn. Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.

TS, dit meen je toch niet serieus he? Echt, ik zit nu met mijn mond vol tanden...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:08

DD: ik snap niet wat die mensen dan mankeerde. Je bent een prachtig meisje! :j
Maar das offtopic.
Dus om bij het onderwerp te blijven: de quote die meerdere mensen nu al aangehaald hebben die afkomstig is van de TS herself, kwam ik vanmiddag ook al tegen. Toen heb ik even tot 200 geteld en daarna toch maar besloten er niet op te reageren, omdat ik niet op een OW/ban zit te wachten. Ben bang dat ik niks liefs te zeggen had dan. Vind het echt een rare, nare rotopmerking en ik ga me nu serieus al afvragen wat er van jouw kindje terecht gaat komen, als je nu al (je weet niet eens hoe het eruit ziet?! :? ) er zo zwaar negatief over praat. Verschrikkelijk... Als moeder zijnde hoor je jouw kind(eren) de mooiste van de wereld te vinden..

:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:21

Ik heb heel het topic doorgelezen, en wat een rare reacties staan er tussen, en dan doel ik voornamelijk op de reacties van de TS. Ik kan niet meer zeggen dan dat ik jou absoluut geen mooi mens vind, en dat is puur gebaseerd op het hoe jij van binnen lijkt te zijn. Je bent in mijn ogen absoluut geen mooi mens als je andere mensen zo naar beneden kan halen. :n

Om wel on-topic te blijven, ik ben het niet eens met de stelling. Niet omdat ik mezelf als oudste mooier vind dan mijn broertje of zusje maar omdat ik er niet in geloof. Ik zou eerst wel eens wetenschappelijke onderbouwing willen zien voor ik deze stelling serieus kan nemen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:24

Eigenlijk heb ik 10 keer geprobeerd om een bericht te typen. Maar ook tien keer op delete gedrukt. De quote die hier door de meeste worden aangehaald.. Jeetje, sorry dat ik het zeg maar jij bent zwanger? Ten eerste, je weet niet eens hoe het kindje eruit gaat zien. Dus vind ik persoonlijk dat je dat nog niet kunt zeggen. Ten tweede, het is gedoemd te mislukken? Hier heb ik dus echt geen bregrip voor he.. Dat zeg je gewoon niet over je ongeboren kindje..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:34

MarJon schreef:
Eigenlijk heb ik 10 keer geprobeerd om een bericht te typen. Maar ook tien keer op delete gedrukt. De quote die hier door de meeste worden aangehaald.. Jeetje, sorry dat ik het zeg maar jij bent zwanger? Ten eerste, je weet niet eens hoe het kindje eruit gaat zien. Dus vind ik persoonlijk dat je dat nog niet kunt zeggen. Ten tweede, het is gedoemd te mislukken? Hier heb ik dus echt geen bregrip voor he.. Dat zeg je gewoon niet over je ongeboren kindje..

Amen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 21:44

Shanna schreef:

Ik mag hopen dat dit niet serieus is.....
in het geval dat dat wel zo is: je bent echt niet wijs en geen kind waard!!!

oja en:
Jaime_ schreef:
De jongste hier:
foto
foto

Mijn eigen bescheiden mening is dat ik 'mooier' ben, maar er zullen ongetwijfeld genoeg mensen bestaan (neem haar vriend bijvoorbeeld) die haar weer veel mooier vinden..

Je hebt ook wel een lekker charmante foto van haar gekozen *not*
van jezelf gelukkig wel ;)

Kan hier echt niet bij :n

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:01

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn. Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.

*mond valt open*

Je bent 20 weken zwanger en bestempeld je bloed eigen kind nu als 'mislukking'.
Och jeej, het arme kind! Niet echt een goed voorbeeld zo, kind wordt al bestempeld als mislukking
terwijl 't nog niet eens geboren is! :n

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:03

Darkdreamer je bent een super mooie meid..

Shanna als jij zo denkt over je kind.. ben heel hard
ben je geen kind waardig sorry.
hoe kan je je kind een mislukking noemen..
iets teers, kwetsbaar
een klein wezentje dat jouw steun 100% nodig heeft in de harde wereld.

Wat een veilige thuis haven moet hebben en waarvan de moeder zijn kind geen mislukking oid noemt..
ben je gek!!!!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:10

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:14

marleen_88 schreef:
Shanna schreef:

*mond valt open*

Och jeej, het arme kind! Niet echt een goed voorbeeld zo, kind wordt al bestempeld als mislukking

Volgens mij zit TS gewoon te stangen.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:15

Eerlijk gezegt hoop ik daar op Mika11... Want iemand die zulke uitspraken doet.. Nee, die is geen kind waard.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:16

Mika11 - Zou een beetje dom van haar zijn om te gaan stangen. Bereikt ze allemaal maar slechtere dingen mee. Zo wordt ze al helemaal niet meer serieus genomen. Zou het anders wel een verschrikkelijk rotstreek vinden..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:17

mika11 schreef:
marleen_88 schreef:
*mond valt open*

Volgens mij zit TS gewoon te stangen.

Denk dat dit tegen gaat vallen, maar als ik de berichten in dit topic lees, durf ik de conclusie te trekken dat ze 't wel meent...

Helaas.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:17

MissBambi schreef:
Ook ik vind je uitspraken wel érg extreem. ;)

Ik doe niks onder voor mijn zusje en ben zelf de oudste.
Zusjelief vind ikzelf een ontzettende knappe meid!

http://94.100.116.175/1230800001-123085 ... _CfP2.jpeg

Beiden even mooie meiden!

En vind ts behoorlijk kinderachtig als dat stangen is :o
En als ze het meent ook :o