Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 17:03

Ik vermoed dat ze ni eerste instantie wilde voorkomen dat ze moesten boeien...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 17:04

Ayasha schreef:
Ik vermoed dat ze ni eerste instantie wilde voorkomen dat ze moesten boeien...

Die hadden ze al in de hand. Nog geen minuut erna probeerden ze het maar toen zat hij alweer op z'n plek.

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:53

JessAndHope schreef:
Heb het filmpje gekeken, maar ze hadden van mij al véél eerder in mogen grijpen en flink hard ook. Waar is de tijd gebleven dat je ontzag had voor agenten??? Dat je gewoon mee ging als je werd verteld dat je werd aangehouden, of dat je uberhaupt je grote bek hield en beleefd was??? Nu ben ik 'slechts' 21 jaar oud, maar ik schaam me echt diep voor mn leeftijdgenoten die zich zó gedragen.
Van mij had de politie al die randdebielen die staan te joelen en zeiken af mogen voeren, ga maar even een nachtje nadenken in een cel waarom je daar nou zit. Als je het antwoord weet mag je weer gaan...
Lazer op zeg! Dit is toch gewoon een aanfluiting... Wie niet horen wil moet maar voelen, en dan niet gaan zeiken achteraf. Je bent toch zo'n stoere bink om een grote mond tegen de politie te hebben? Om tegen te werken? Nou, prima hoor... maar dan moet het toch echt op een andere manier.

Ondanks dat de beveiliger in het begin misschien niet al te aardig was, daar kan je zelf ook anders op reageren. Iedereen heeft zn dag wel eens niet, en wie weet hoeveel en hoevaak die beveiliger al gezeik heeft gehad over eten in een bus oid. Als ik een beveiliger voor mn neus heb staan die zegt dat ik niet mag eten in de bus, dan eet ik niet in de bus. Zo simpel is het. Kwestie van respect voor mensen in uniform (en nee, ik zeg niet dat je je álles maar klakkeloos moet laten vertellen, maar lijkt mij in dit geval een kleine moeite).

Dus nee, mijn inziens nog veel te soft opgetreden hier :n

Ik had een andere mening.. maar na het kijken van het filmpje ga ik hier absoluut in mee!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:28

Mijn vriend heeft nog niks van de politie gehoord, en hij denkt eigenlijk ook niet dat hij er nog iets van gaat horen...

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:47

Ik heb niet alle 20+ pagina´s gelezen...

Maar je mag niet eten in de bus dus punt 1 wassie al fout.
De beveiliger hoeft hem echt niet met fluwelen handschoenen aan te pakken van mij hoor....het is een nachtbus en waarschijnlijk zitten er een paar goed dronken mensen ook in dus gewoon: je mag niet eten opruimen of je gaat eruit.

Ik ben het met jessandhope eens, waar is de tijd gebleven dat als een agent iets zegt dat je het doet?
Grote bek tegen een officier in functie? Aanpakken! Zijn ze nou helemaal gek geworden zeg.
Die gozer gaat in tegen 4 agenten en een beveiliger...van mij had ie ook klappen gehad, waar zit je verstand dan als jongen zijnde...jij bent fout gedraag je!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 10:47

Toch even beter lezen, eten was allang opgeborgen, het ging niet meer om die jongen maar om een ander, zijn broer. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:00

Ook hier heb ik de indruk, dat de agenten in het begin meerdere keren gewaarschuwd hebben, maar hier werd geen gehoor aan gegeven.

Wat had de politie dan moeten doen? Bus verlaten? En zeggen toedeledokie.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 11:03

ThreeFingers schreef:
Ook hier heb ik de indruk, dat de agenten in het begin meerdere keren gewaarschuwd hebben, maar hier werd geen gehoor aan gegeven.

Wat had de politie dan moeten doen? Bus verlaten? En zeggen toedeledokie.

Natuurlijk niet, volgens mij vind bijna niemand dat. :?

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:27

nou je zal maar de buschauffeur maar zijn.en deze mensen weer mee moeten nemen.het word steeds erger.het kan misschien wel dat de politie erg hard opgetreden is,maar waar blijft tegenwoordig het respect?.ik heb zelf een zoon van 18 en is ook niet braaf,maar dit gaat mijn te ver.een hoop jongelui verpesten het weer voor anderen.oorzaak is vaak drank en drugs.ik vind dat ze zulke jongelui meer aan moeten pakken.misschien gaan ze er dan wat van leren.zal wel een hoop commentaar over me heen krijgen,maar zo zie ik het

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:28

TS maakt niet uit daarmee begon het gedonder wel.
de jongen volgt geen orders van een officier in functie (de bewaker en later politie) op!
dus tsja wie niet horen wil...
En ja dat vind ik echt, heb maar eens respect voor een politieagent ipv de grote bek altijd maar open ala wat ben ik toch stoer. Stoer my ass, gewoon dom en onbeleeft!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 19:29

Is ook zo :) maar het had niet meer met het eten te maken, enige wat ik zei. ;)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 00:50

wat een filmpje zeg :o
zelf schuld dikke bult had die maar moeten uitstappen :D

en in een bus mag je gewoon niet eten klaar,
Ik ben 1 van mensen die, die troep moeten opruimen van mensen die in bussen eten, drinken, kosten, roken en noem maar op ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 02:40

Die agenten hebben eerst minimaal 5 minuten geprobeerd om die jongen netjes te overreden de bus uit te gaan. Staan er een man of 20 hysterisch in hun nek te gillen, dus logisch dat ze er meer agenten bij laten komen. Vervolgens wordt er door die jongen behoorlijk veel verzet gepleegd, ja en dan komt boontje om zijn loontje. Of hij nou wel of niet degene was die aan het eten was is helemaal niet interresant. Als de beveiligers willen dat ie de bus uitgaat, en later de politie, dan heeft ie maar te gaan.
Die politie-agenten hoeven zich heus niet door zo'n snotneus te laten schoppen of slaan, moeilijk onder controle te brengen in zo'n klein hoekje, dus dan maar de hond erop zetten. Het verzet was hierna wel direct gebroken.
Ik kan echt niets fouts ontdekken aan wat de politie daar doet, behalve dat ze wat mij betreft niet eerst zo lang hadden hoeven te praten, dat was na 1 minuut ook wel duidelijk dat die gast niet zou luisteren, en inderdaad, wie niet horen wil moet maar voelen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 03:47

Vind dit behoorlijk ziekelijk.
Het meisje wat bang is voor de hond, zag ik eerst voor jou aan, maar jij zit nog voor haar?
Iig schreeuwd dat meisje zo hard dat mijn laptop het geluid niet verdraagt haha.

Ene kant het is zwakzinnig dat die lui hem nog ff lekker natrappen , ongeacht van welk ras hij is.
Andere kant had hij het gewoon moeten laten voor wat het is, en had A gewoon na zijn busritje maar bij een andere caf wat moeten halen, of thuis aan het bakken moeten gaan.
Heb beetje dubbel gevoel bij.
Enig idee hoe het met de jongen is, en of er een zaak van word gemaakt? Heb niet alles doorgelezen excuses

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 10:39

@WeCo imo had de politie dit al eerder op kunnen lossen zodat er niet zoveel geweld nodig was, voor dit filmpje waren ze namelijk ook al 10 minuten bezig met praten, werkt dat niet met 2 man werkt het ook niet met 4 man. ;)
En ik vond dat de hond erbij overdreven was en imo sloegen ze nog teveel na toen hij al stil op de grond lag (en hij kreeg nog een trap toen hij geboeid was). Leek voor mij op natrappen.
Dat heeft de politie fout gedaan vind ik. Voor de rest ben ik het er natuurlijk mee eens dat als je zelf agressief wordt en niet meewerkt je klappen krijgt.

@S_uus die blonde doos ben ik niet idd ;) op 1.25 zie je mij op de stoel onder haar zitten.

@onley eten was allang opgeborgen dat is totaal niet meer relevant in dit verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:12

WeCo schreef:
Die agenten hebben eerst minimaal 5 minuten geprobeerd om die jongen netjes te overreden de bus uit te gaan. Staan er een man of 20 hysterisch in hun nek te gillen, dus logisch dat ze er meer agenten bij laten komen. Vervolgens wordt er door die jongen behoorlijk veel verzet gepleegd, ja en dan komt boontje om zijn loontje. Of hij nou wel of niet degene was die aan het eten was is helemaal niet interresant. Als de beveiligers willen dat ie de bus uitgaat, en later de politie, dan heeft ie maar te gaan.
Die politie-agenten hoeven zich heus niet door zo'n snotneus te laten schoppen of slaan, moeilijk onder controle te brengen in zo'n klein hoekje, dus dan maar de hond erop zetten. Het verzet was hierna wel direct gebroken.
Ik kan echt niets fouts ontdekken aan wat de politie daar doet, behalve dat ze wat mij betreft niet eerst zo lang hadden hoeven te praten, dat was na 1 minuut ook wel duidelijk dat die gast niet zou luisteren, en inderdaad, wie niet horen wil moet maar voelen.

Precies. Maar de politie had beter die hele bus leeg kunnen maken, dan hadden ze ook niet hoeven luisteren naar al dat onnozele commentaar en domme geschreeuw van een stel dronken opgeschoten pubers, die waren buiten in de regen nuttiger geweest dan binnen. Dus ja, die jongens hadden gewoon moeten luisteren, zowel A. als B.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:13

Lovely, ik denk niet dat het handiger was geweest de bus leeg te maken als je ziet hoe iedereen tekeer ging.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:24

Juist wel, dan loopt er ook niemand in de weg. Gewoon alle passagiers naar buiten, lekker even afkoelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:25

Ik vraag me af of ze ze uberhaupt buiten gekregen hadden zonder nog meer geweld.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:26

Als ze ze al naar buiten kregen, en miss waren de passagiers dan ook meer herrie gaan schoppen.

Edit; wat Ayasha zegt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:28

Neem je ze toch allemaal mee??? Zou ik heel makkelijk in zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:28

Ze hebben een hond en stokken, iedereen die ettert krijgt klappen, ik zie dat probleem niet zo. Het geeft de politie sowieso meer ruimte om te werken en maakt het dus ook makkelijker.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:29

Hoe ga je dat doen? Ze opheffen en naar buiten dragen? Als ze al zo reageren als ze met persoon praten, hoe gaan ze dan reageren als ze er allemaal uitgeschopt worden?

Lovely: dus nog meer geweld? := en 6 vs stuk of 20 als het er niet meer zijn... Nah dan kan dat beter een hele grote hond zijn en liefst eentje met een stuk of 14 koppen... :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-11-10 13:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 13:29

JessAndHope schreef:
Neem je ze toch allemaal mee??? Zou ik heel makkelijk in zijn....

Tsja, mensen laten zitten > gebeurd verder niks of mensen naar buiten > grote rel, dan denk ik dat die keus toch wel makkelijk is voor de politie. ;) Lijkt me dat ze liever dingen willen voorkomen en zullen kiezen voor de weg met het minste geweld.
Ze hebben zelf die keus gemaakt, er zal wel een reden voor zijn? Neemt niet weg dat ik graag naar buiten was gegaan hoor. :7

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:30

Onder het motto: wie niet horen wil, moet maar voelen...
Als een agent tegen mij zegt dat ik die bus uit moet, dan zorg ik dat ik als de gesmeerde bliksem die bus uit ga!