Sonja_vR schreef:Floortje88 schreef:Jemig, ik geloof helemaal dat je een zware tijd hebt gehad. Maar ik vind het belachelijk dat jij je de schuld geeft aan ieder ander dat last hebt van overgewicht. Jij bent nog altijd tijd degene die kan kiezen of je wel of niet eet. Die keuze is in JOU geval dus moelijk, dat betekend niet dat het over het algemeen moeilijk is. Ik ken zat mensen die op eigen kracht veel kilos zijn afgevallen. Die gooien het hele leven om, dat is niet alleen een kwestie van minder eten. Je moet je hele levenspatroon veranderen.
Ik vind echter niet dat iemand een andere moet/mag aanspreken om het gewicht. Het is jou zaak niet.
klopt, je hebt ook een punt, maar helaas zijn veel mensen met echt flink overgewicht psychisch "beschadigd" door hun omgeving , overgewicht is vaker een symptoom dan het probleem en dat word helaas meestal niet gezien, of ronduit genegeerd.
ik en velen met mij zijn al tientallen kiloos afgevallen , en er weer meer bijgekomen, want uiteindelijk was het gewiht een symptoom en je kunt wel een symptoom aanpakken, maar daar schiet je niets mee op wat betreft het probleem
en ik projecteer nu niet mijn gevoel op een ander, ik ken helaas erg veel voorbeelden in mijn directe en indirecte omgeving waarbij er vergelijkbare problemen spelen .
het is idd wel een patroon wat je moet veranderen , meerdere patronen zelfs
het gaat niet zozeer om het levenspatroon alswel om het denk en gevoelspatroon , dat moet aangepakt worden en dat doe je niet met een dieet of dietiste en dat word vergeten , of niet gezien, of genegeerd
maar ondertussen word er wel geoordeeld door omstanders , terwijl de meeste mensen dat oordeel niet nodig hebben , die oordelen al hard genoeg over zichzelf namelijk ,
ik wil trouwens even voorop stellen dat ik het nu niet heb over de mensen met een kilootje of vijf te veel , maar echt over flink overgewicht. niet dat mensen met een paar kilootjes zich daar niet heel vervelend onder kunnen voelen , maar ik ben niet een persoon met een vijf kilo te veel , dus neem ik dat niet als voorbeeld .
en ik spreek voor een hele flinke groep mensen omdat ik nu eenmaal vrij breed benkwa kennis over overgewicht en oorzaken door mijn achtergrond
ik ben geen uitzondering , absoluut niet , mijn situatie is een voorbeeld van een grote groep mensen met overgewicht en die mensen lopen continu tegen dezelfde problemen aan als ik
nu ben ik gelukkig zo ver dat ik schijt heb aan de meeste omstanders, het interesseerd me niet want de meeste omstanders zijn compleet clueless, maar veel mensen hebben die luxe niet, dat ze er schijt aan hebben
Ja daar heb je gelijk in idd!!