Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:15

christel1857 schreef:
shilady schreef:
Het is HUN huis dus ik vind dat ze het mogen decoreren hoe ze het willen zowel binnen als buitenkant ;)

Op Nederlandse grond weliswaar. Tenzij je een land bezit.

Maar wel hun huis (of dat van de bank, zo je wilt, maar die zullen niet gauw bezwaar maken als je je hypotheek maar betaalt).
Of ga je ook bezwaar maken als iemand Tudor-rozen in zijn tuin plant, want die zijn de nationale bloem van Engeland? Allen tulpen toegestaan, want we wonen in Nederland?

shilady

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:24

Ik kan er gewoon niet wakker van liggen
christel dan gaan ze weer erges anders wat huren en dat weer decoreren :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:26

Exact - Nederland kan daar dan die hsl wel neerleggen, maar dan zullen ze jou toch uit moeten kopen en de mogelijkheid geven om ergens anders iets vergelijkbaars te krijgen. Dus relatief - tja, dat zal wel... maar zoals je je eigen huis en tuin in mag richten, mag je ook zelf weten wat je daar naar buiten hangt, tenzij het bedoeld is als een belediging naar een bevolkingsgroep (zoals een vlag met hakenkruis).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:28

Ja idd een hakenkruis is een ander verhaal...
maar dit tja zal er niet slechter van slapen :P

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:34

christel1857 schreef:
Alet74 schreef:
@nicolletje: over welke kam scheren die mensen zich dan?

Beide vlaggen is wel erg politiek correct en dus correct. Maar wie zegt ons dat de bedoelingen van het ophangen van een niet-Nederlandse vlag niet correct zijn? Net was Ptries zegt, wat voor last hebben we daarvan?
Het zegt, zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk meer over de aanschouwende partij die hier van alles van vindt, dan over de vlagophanger...

Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.

Dat het van minder respect getuigt als sommige mensen een niet-Nederlandse vlag ophangen, is jouw conclusie en geen feit. Ik zou niet weten waarom het zo zou zijn dat dit getuigt van minder respect. In mijn ogen trek je wel heel veel conclusies op grond van een vlag. Daar zou je toch beter iets genuanceerder in kunnen zijn. Zo kun je mensen erg voor hoofd stoten.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:48

Blue_Eyes schreef:
Exact - Nederland kan daar dan die hsl wel neerleggen, maar dan zullen ze jou toch uit moeten kopen en de mogelijkheid geven om ergens anders iets vergelijkbaars te krijgen. Dus relatief - tja, dat zal wel... maar zoals je je eigen huis en tuin in mag richten, mag je ook zelf weten wat je daar naar buiten hangt, tenzij het bedoeld is als een belediging naar een bevolkingsgroep (zoals een vlag met hakenkruis).

Volgens mij hadden we al vastgesteld dat iedereen dat zelf mag weten. En sterker nog: Ik heb zowat in iedere post duidelijk gemaakt dat ik vind dat iedereen dat zelf mag weten. Wat ik daarvan vind, dat is weer een ander verhaal. En ik keur het dus af ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:50

Alet74 schreef:
christel1857 schreef:
Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.

Dat het van minder respect getuigt als sommige mensen een niet-Nederlandse vlag ophangen, is jouw conclusie en geen feit. Ik zou niet weten waarom het zo zou zijn dat dit getuigt van minder respect. In mijn ogen trek je wel heel veel conclusies op grond van een vlag. Daar zou je toch beter iets genuanceerder in kunnen zijn. Zo kun je mensen erg voor hoofd stoten.

He? Ik begrijp echt niet waar je het over hebt... Genuanceerder? en hoe moet ik dat volgens jou dan doen? Ik zeg NIETS wat mensen als belediging op kunnen vatten. Ik spreek vanuit mezelf. Ik leg niemand iets op.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:50

Blue_Eyes schreef:

En op bevrijdingsdag een duitse vlag uithangen zou iedereen maar normaal moeten vinden?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:52

Het lijkt me dat die Duitse vlag duidelijk provocerend is, op Bevrijdingsdag. Ik denk dat je wel snapt waarom. Het lijkt me in ieder geval heel wat anders dan een Turkse vlag omdat je geslaagd bent.

Wat anders: zou je het erg vinden om je berichten voortaan samen te voegen? Dat leest wat makkelijker :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:10

Ik vind het best raar eigenlijk. Die persoon is toch in NL geslaagd en niet
in marokko/ turkije/ polen what ever.. Bij mij komt het over
alsof hun oorspronkelijke land veel belangrijker is. Terwijl ze daar misschien
niet eens de kans hadden gehad om het te kunnen berijken.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:11

Hier in Belgie hangen met voetbal ook duizenden oranje vlaggetjes. Je ziet nu direct waar de Nederlanders zitten :P
Ik doe het niet, ik heb er zelf een hekel aan als de Turken toeterend door de steden rijden na het winnen van een voetbal wedstrijd.
Ik pas me aan en hoef niet zo graag te laten zien dat ik een Hollander ben!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:13

Dat toeterend door de straten rijden vind ik ook irritant, maar dat doen de Nederlanders hier zeker zo hard. Gisteravond ook, net tien voor half elf geweest en ineens komen al die vuvuzela's weer naar buiten, en een kabaal! Dan ben ik echt niet blij hoor, zit ik weer de halve avond met twee jankende jong die wakker worden van de herrie.
Dat heeft dus niks te maken met Turks zijn of wat dan ook ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:22

christel1857 schreef:
He? Ik begrijp echt niet waar je het over hebt... Genuanceerder? en hoe moet ik dat volgens jou dan doen? Ik zeg NIETS wat mensen als belediging op kunnen vatten. Ik spreek vanuit mezelf. Ik leg niemand iets op.

Wat ik bedoel, is dat het lijkt alsof jij vindt dat mensen geen respect hebben voor Nederland als ze een niet-Nederlandse vlag ophangen.
En ik vind dat je die conclusie niet kunt trekken, omdat je geen idee hebt van de gedachte erachter.
Daarnaast vind ik dat je, door te zeggen dat mensen die een niet-Nederlandse vlag ophangen geen respect hebben voor Nederland, mensen kunt kwetsen. En dat je, voordat je dit soort dingen zegt zonder te weten of het feitelijk zo is, hierover na zou moeten denken. Door te zeggen wat jouw mening ergens over is, ook al leg je die niet op, kun je mensen ook kwetsen. In je formulering kun hier dan proberen wat rekening mee te houden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:13

Je kunt dit natuurlijk nog veel verder doortrekken:
Allochtonen moeten hun kinderen ook Kees en Henk en MArietje noemen, anders hebben ze geen respect voor de Nederlands cultuur.
Net als al die Nederlanders die hun kind Kevin, Giovanni en Kayleigh en Angelique noemen ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:31

Zucht. Ik ga hier niks meer posten. Al die zielige allochtonen hier in NL... Daar moet je vooral geen kritiek op leveren!

Jade15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:43

Ik erger me eerlijk gezegd meer aan alle mensen die nu het voetbal is de Nederlandse kleuren misbruiken. Prima hoor, ieder moet het voor zich weten maar ik zou me als buitenlander inderdaad niet zo thuis voelen. Doet me erg nationalistisch aan. Ik bedoel als het nu een nationale feestdag is 1x per jaar maar gewoon om een paar voetbalwedstrijden.
Als Anky een olympische medaille wint gaan de vlaggen toch ook niet omhoog?
Ik vind niet dat je de allochtonen kwalijk kan nemen dat ze met hun vlag gaan rondrijden als we het zelf ook doen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:38

Ik vind niet dat je de allochtonen kwalijk kan nemen dat ze met hun vlag gaan rondrijden als we het zelf ook doen.[/quote]

Alleen wij wonen in NEDERLAND..En we rijden met ONZE NEDERLANDSE vlag rond.. :o

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:42

wat een schande!!!

lekker boeiend.

ze doen uberhaupt mee aan die vreemde gewoonte om voor alles maar de vlag uit te hangen.. stukje integratie :+ . je moet eerst leren lopen voordat je kan rennen toch? de vlag hangt er, de kleur van de vlag is de volgende stap.

zou het in het nieuws komen als een immigrantengezin een nederlandse vlag buiten had hangen?

(*ping* een ideetje, misschien moet ik de geslaagde uit mijn omgeving eens tippen aan het persbureau.. niet geschoten altijd mis)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:48

jameyskatje schreef:
wat een schande!!!

lekker boeiend.

ze doen uberhaupt mee aan die vreemde gewoonte om voor alles maar de vlag uit te hangen.. stukje integratie :+ . je moet eerst leren lopen voordat je kan rennen toch? de vlag hangt er, de kleur van de vlag is de volgende stap.

zou het in het nieuws komen als een immigrantengezin een nederlandse vlag buiten had hangen?

(*ping* een ideetje, misschien moet ik de geslaagde uit mijn omgeving eens tippen aan het persbureau.. niet geschoten altijd mis)

Ach jij weer..Jij gooit altijd je kont tegen de krib ook in andere topic's omdat je bent bekeerd tot de Islam..

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:01

Elco schreef:
jameyskatje schreef:
wat een schande!!!

lekker boeiend.

Ach jij weer..Jij gooit altijd je kont tegen de krib ook in andere topic's omdat je bent bekeerd tot de Islam..

Goh kennen wij elkaar?
natuurlijk, 'ik gooi mijn kont tegen de krib omdat ik ben bekeerd tot de Islam', wat fijn dat iemand mij kent en over mij kan oordelen. scheelt een hoop denkwerk.

natuurlijk. }:0

en dan maak jij op jou beurt de link
vlag > marokko > moslim > jameyskatje.
lekker makkelijk he?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:03

en dit bewijst dus maar weer. dat wanneer IK ergens tegenin ga het komt 'omdat ik moslim ben' en wanneer alle anderen in dit topic ergens tegenin gaan dan zijn ze gewone mensen, ergens waar ik niet bij hoor.

nee hoor. een eigen mening hebben. of een andere meningen hebben dan de menigte kan een eigenschap zijn. is helemaaaaal niet religiegerelateerd. begrijp je dat?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:13

jameyskatje schreef:
en dit bewijst dus maar weer. dat wanneer IK ergens tegenin ga het komt 'omdat ik moslim ben' en wanneer alle anderen in dit topic ergens tegenin gaan dan zijn ze gewone mensen, ergens waar ik niet bij hoor.

nee hoor. een eigen mening hebben. of een andere meningen hebben dan de menigte kan een eigenschap zijn. is helemaaaaal niet religiegerelateerd. begrijp je dat?

Ik vind jou altijd ongelovig irritant, misschien dat je dat kan/wil begrijpen..!!! Jij trekt altijd alles mee in je moslim gedachte als iemand het niet eens is met je zeg je altijd ja maar dat komt omdat ik "moslim"ben..Schei daar toch eens mee uit..!!!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:16

wow. you blow me away :P

het waren je eigen woorden. ik had het woord islam niet eens in mijn mond genomen en jij zegt 'omdat je bent bekeerd..'

persoonlijke aanval. snap je wel dat ik tem natuurlijk.

je mag je mening over mij geven. agja, moslims hebben nu eenmaal lange tenen en schieten altijd in de slachtofferrol blabla, je hebt het er wel moeilijk mee zeg. stuur je wel een pb-tje. dit soort zaken hoeven niet in een topic uitgevochten te worden.

misschien moet je eens de moeite nemen om iemand eerst te leren kennen voordat je met al je geschreeuw en afkeuring komt. ik kan er ook weinig aan doen dat je zo gefrustreerd raakt.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:30

jameyskatje schreef:
wow. you blow me away :P

het waren je eigen woorden. ik had het woord islam niet eens in mijn mond genomen en jij zegt 'omdat je bent bekeerd..'

persoonlijke aanval. snap je wel dat ik tem natuurlijk.

je mag je mening over mij geven. agja, moslims hebben nu eenmaal lange tenen en schieten altijd in de slachtofferrol blabla, je hebt het er wel moeilijk mee zeg. stuur je wel een pb-tje. dit soort zaken hoeven niet in een topic uitgevochten te worden.

misschien moet je eens de moeite nemen om iemand eerst te leren kennen voordat je met al je geschreeuw en afkeuring komt. ik kan er ook weinig aan doen dat je zo gefrustreerd raakt.

Hoor wie het zegt over persoonlijk aangevallen te worden..!!!!
Ik vraag je alleen om hiermee op te houden..meer niet..maar dat snap je niet/ wil je niet snappen..

Dus ik **TEM**

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:39

huh. maar misschien moet je eens rustig de vorige pagina doorlezen.

wat was er nou zo verkeerd aan mijn reactie? het was zo onserieus als t maar kan. vandaar deze > :+

vervolgens kom jij met een beschuldig dat ik dingen doe omdat ik ben bekeerd.. en ben je duidelijk gefrustreerd door mij als persoon, niet eens zozeer door mijn reactie.
vanaf daar snapte ik het al niet meer. toen ineens kwam er weer een aanval met veel uitroeptekens en afkrakingen.. toen heb ik inderdaad getemd, die uitleg heb ik je heel netjes in een pb gegeven. in de pb heb ik je zelfs voorgesteld om er zand over te gooien.. het was alles behalve een hatelijke pb, wel maakte ik duidelijk dat ik zo niet aangesproken wil worden en dat ik jou reactie niet begrijp (nog steeds niet). ik stelde voor om of normaal te bokken, of elkaar te negeren of kritiek via de pb te uiten (en daar sta ik zeker open voor.)

maar hé , ik ken je niet en ineens spreek je me zo aan..

en nu ben jij degene die vraag om 'hiermee' op te houden. huh.

schiet mij maar lek zeg :P

het ligt vast aan mij :S