ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:47

Ik vind het echt walgelijk hoe onrespectvol sommige mensen hun berichten plaatsen. Geloof wat je geloven wil.. stuur desnoods een pb oid. Maar ga geen topic lopen verzieken als je niet weet wat er werkelijk gaande is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:05

FloortjeS schreef:
Ik ken Nickyu niet en wil haar wel in de eerste plaats heel veel sterkte toewensen.

Toch heb ik net zoals een aantal anderen ook mijn bedenkingen waarom iemand zijn hele hebben en houwen op internet neerkwakt.
Ik zie dit vaker op Bokt voorbijkomen. Mensen die echt privézaken vertellen. Het gaat er vaak over dat ze zichzelf in de slachtofferrol zetten.
Natuurlijk zal wat ze schrijven voor een groot deel, of helemaal, waar zijn maar ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die zo de aandacht op zichzelf willen vestigen. Ik kom veel van dit soort verhalen tegen, zwangerschappen, bevallingen, relatieproblemen, problemen met je baas of problemen met je personeel. En nu dus een triest verhaal over een rotziekte.
Zelf zou ik dit soort zaken nooit met 'vreemden' in het openbaar bespreken en ik mag toch hopen dat mijn familie dit ook niet doet.
Ik krijg het gevoel dat mensen die zo graag over zichzelf willen praten de aandacht van anderen nodig hebben om zichzelf te kunnen overtuigen dat ze iemand zijn.
Sorry voor mijn kritische noot en eigenlijk moet ik dit soort topics ook niet lezen. Helaas kun je er op Bokt moeilijk omheen kijken.
Tegen diegene die zich aangesproken voelen door mijn post zou ik willen meegeven dat ze echt Bokt niet nodig hebben om iemand te zijn. Vrienden zijn de mensen die je echt nabij staan en voor de rest zijn wij 'bijna' allemaal vreemden van elkaar. Wij zijn hier slechts virtueel aanwezig en in je leven thuis zijn de echte mensen die je nodig hebt..

Alles wat je opschrijft op een forum of op internet, heeft met je priveleven te maken en volgens mij heeft het niks te maken met aandacht of niet.
Sommige mensen willen ook hun ei even kwijt en aangezien sommige ook veel vrienden hebben op bokt is het niet zo raar dat er een toppic over verschijnt.
En ik kan me ook goed voorstellen dat er mensen zijn zoals jij die zeggen: dat zou ik nooit allemaal op internet kwakken.
Er is veel verschil van mensen, waar de ene alles voor zichzelf houd verteld de ander het liever iedereen.

Ik kan me goed voorstellen dat iemand als TS, die altijd heel veel op bokt is, hier veel mensen kent en hier ook haar verhaal wil doen en aandacht vragen kun je negatief of positief bekijken.
Ik vind best dat er eens stil bij gestaan mag worden wat het met iemands leven doet en dat van de familie.

TS geniet van je gezin en laat je niet gek maken, nog eens veel sterkte.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:10

Roosch schreef:
Wat een vreemde wending heeft dit topic genomen.
Moet eerlijk zeggen dat ik er flink van geschrokken ben.
Wat een paar herrieschoppers niet kunnen bereiken..

Heb net 15 pb's en een lading pagina's doorgelezen en ben nog niet wakker.
Weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik vind het heel erg dat dit verhaal zo in twijfel wordt getrokken.
Nicky moet kapot zijn van dit alles.

Ik roep iedereen op die zijn bijdrage geleverd heeft om goed na te denken over wat ze willen doen.
Ik geloof Nicky en ik vind het heel erg, dus ik heb er wel 2,50 voor over.
Ook al zou ze springlevend zijn, wat is nou 2,50 voor een medemens.
Zoals iemand anders zei, ik hoop dat ze hem dan over 10 jaar zelf mag weggooien.

Kom op zeg mensen, er zijn genoeg bokkers die nickyu in het echt kennen.
En ik hoop oprecht dat er een lefgozer meegaat naar het ziekenhuis van nicky.
Ik denk dat we hem/haar dan af kunnen slepen.

Ik wacht even de reactie van het moderatorteam af, maar mijn inziens gaat de actie gewoon nog door.
Mochten er mensen zijn die zich toch terug willen trekken uit deze actie, dan hoor ik het graag via pb.

Ik trek Nicky's verhaal absoluut niet in twijfel, daar heb ik geen enkele reden voor. Ik ben meer dan bereid mijn bijdrage gewoon te leveren, ondanks de relschoppers, maar ik vind wel dat er dan even goed overlegd moet worden met Nicky. Zij heeft eerder in dit topic aangegeven dat ze de actie een erg lief gebaar vindt, maar heeft ons allen gevraagd er vanaf te zien (mede door de aantijgingen van bepaalde mensen). Als we haar toch blij kunnen maken met deze actie dan doe ik niets liever, maar ik vind wel dat er even duidelijkheid moet komen en dat haar wens, one way or the other, gerespecteerd moet worden.

Nicky: Ontzettend veel sterkte toegewenst, meer weet ik helaas niet te zeggen. Woorden schieten altijd te kort.

laliz

Re: ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:34

Nicky, wat verschrikkelijk moet dit voor jou en je omgeving zijn.
En wát een respect voor Martin, het is niet niets om je zo staande te houden, ook al 'zal hij wel moeten'. Dan ook nog de zorg voor jullie kindje, onbeschrijvelijk en ontzettend moeilijk.
Geniet van de tijd die je hebt. Hopelijk kunnen de dokters het nog zo 'aangenaam mogelijk' voor je maken. :)

Verspil je energie niet aan die walgelijke sensatiezoekers hier, die er alles aan doen om jouw verhaal nietig te doen lijken. Geniet van de leuke en mooie dingen en haal begrip en steun uit de NORMALE berichtjes. Want eerlijk gezegd, ik snap de mensheid echt niet meer. :( Hopelijk krijgt iedereen ooit zijn geweten flink op zijn bord.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:36

@ degene die vinden dat je geen persoonlijke zaken op bokt zet:
Bokt brengt veel goeds, een plek om over problemen te praten al dan niet paard gericht of relatie / persoonlijk etc... Ik heb een aantal leuke vriendinnen overgehouden waarmee ik dagelijks lekker klets in HK....waarom niet?? Iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt... Dat jij vindt dat je niet je persoonlijke zaken op internet zet...dat is jou mening, laat een ander aub een andere mening hebben.

@Roosch: mijn donatie blijft staan en al moet het 5 euro worden vind ik het ook prima!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:38

Zou ik een link naar dat topic mogen? :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:42

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:42

FloortjeS schreef:
Ik krijg het gevoel dat mensen die zo graag over zichzelf willen praten de aandacht van anderen nodig hebben om zichzelf te kunnen overtuigen dat ze iemand zijn.

gadver wat een walgelijke opmerking in een topic als dit zeg.

Ik denk dat TS zich er niet van hoeft te overtuigen dat ze alleen iemand is nu ze deze rotziekte heeft....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:43

Dat van dat cadeau zit mij ook niet helemaal lekker, waarom geen adres per PB doorgeven zodat je een kaartje kunt sturen?
Onlangs heeft een bokker ook een topic geopend voor iemand die langdurig ziek is en die was hartstikke blij met de kaarten. Zou Nickyu dit niet op prijs stellen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:44

MB: daar zal ze vast heel blij mee zijn, maar er is voor deze actie gekozen, ieder toch zijn ding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:45

slimmerik schreef:
Ik vind het alleen met twee maten meten die inzamelingsaktie.

Ik wist niet dat er eerdere inzamelingsacties verboden zijn, vind het dan ook krom dat deze wel is toegestaan. Bokt moet zich wel aan de regels houden anders krijg je verwarring, hoop dat er hier nog wel op terug gekomen wordt door bokt zelf.

Nickyu, je heb geen fout gemaakt door je topic te openen, wel een vergissing. Je weet hoe bokt kan zijn,
kan het zelf inmiddels ook wel redelijk inschatten, maar dat ze over lijken gaan (Letterlijk) had ik niet voorzien, nooit.
Ik hoop dat bokt ingrijpt, jij heb recht op je verhaal klaar :) Wij zullen met zn allen wel opletten voor je (Temmen) want vind wel dat je je verhaal hier af moet kunnen maken!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:46

Ieder zijn ding inderdaad Zonnetje81 maar voor mij wel een reden om niet in te gaan op die actie. :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:49

Denk dat een topic voor Nickyu waar ze haar sores kan delen best wenselijk is. Maar dat daar heel streng gemodereerd zal moeten worden. Dus ook steken naar "tegenstanders" niet toegestaan moeten worden.

Ga er maar aanstaan als mod :oo

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:49

Chiqa schreef:
slimmerik schreef:
Ik vind het alleen met twee maten meten die inzamelingsaktie.

Ik wist niet dat er eerdere inzamelingsacties verboden zijn, vind het dan ook krom dat deze wel is toegestaan. Bokt moet zich wel aan de regels houden anders krijg je verwarring, hoop dat er hier nog wel op terug gekomen wordt door bokt zelf.

Nickyu, je heb geen fout gemaakt door je topic te openen, wel een vergissing. Je weet hoe bokt kan zijn,
kan het zelf inmiddels ook wel redelijk inschatten, maar dat ze over lijken gaan (Letterlijk) had ik niet voorzien, nooit.
Ik hoop dat bokt ingrijpt, jij heb recht op je verhaal klaar :) Wij zullen met zn allen wel opletten voor je (Temmen) want vind wel dat je je verhaal hier af moet kunnen maken!

Chiqa, ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook best met je eens maar bokkers mogen toch ook wel wat kritisch zijn, in de zin van dergelijke dingen vragen. Kijk, ik ga ervan uit dat mensen hierover niet liegen maar misschien zijn sommige mensen terughoudend hierin. De 1 zal zich achter de oren krabben omdat iemand zijn hele hebben en houwen blootstelt, dat roept misschien vragen op en die worden gesteld mits dat wel op een redelijke manier gebeurt moet dat wel mogelijk moeten zijn toch?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:53

wat verschirkkelijk voor jou en je omgeving zeg. Heel veel sterkte en hopelijk kun je nog een mooie tijd hebben. Heel veer sterkte voor jou.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:54

Ik vind het zeker niet slecht om kritisch te staan tegenover een inzamelingsactie. Je bepaalde dingen afvragen...is zo'n camera wel een leuk idee, is het niet veel waardevoller om allemaal leuke kaartjes te sturen...wil ze het zelf wel echt...wat als er geld te veel is...of juist geld te kort...wat als ze toch overwint, moeten we de volgende keer dan weer een actie houden...zelfs wat als er iets niet blijkt te kloppen in het verhaal en waarom wordt dit toegestaan terwijl het voor bokker x niet mocht.
Maar er zijn wel manieren om dat respectvol te doen. Zonder te beginnen roepen te beschuldigen en te doen alsof jij wel heel zeker weet dat je gelijk hebt omdat je met je boktdetectieve neus een berichtje van 5 jaar oud hebt gevonden waarin het zus en zo stond....

Maar is het geen idee (als die al niet zo was) om de bokkers die kritisch staan tegenover geld te geven dan gewoon een kaartje te laten sturen? Dan kan je zelf kiezen als je er geld aan wilt geven (nu ja een kaartje kost ook wel een béétje :P ) of niet. Want an sich kan ik het wel begrijpen dat niet iedereen happig is om iets te geven, zonder dat dat wil zeggen dat ze de betreffende bokker niks gunnen of geen medeleven hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:56

MamboBeach schreef:
Chiqa, ik begrijp wat je bedoelt en ben het ook best met je eens maar bokkers mogen toch ook wel wat kritisch zijn, in de zin van dergelijke dingen vragen. Kijk, ik ga ervan uit dat mensen hierover niet liegen maar misschien zijn sommige mensen terughoudend hierin. De 1 zal zich achter de oren krabben omdat iemand zijn hele hebben en houwen blootstelt, dat roept misschien vragen op en die worden gesteld mits dat wel op een redelijke manier gebeurt moet dat wel mogelijk moeten zijn toch?

En dat is precies het probleem....de vragen worden niet gesteld maar op een hele kwetsende manier in Nickyu dr schoot geworpen, het meeste is al weggehaald (Gelukkig maar) en dat is niet zonder reden.....Deze bokkers gingen echt veel en veel te ver. Laat ik zo zeggen ik denk dat ze bij veel bokkers het respect tot aan de bodem hebben verloren.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:58

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:

En dat is precies het probleem....de vragen worden niet gesteld maar op een hele kwetsende manier in Nickyu dr schoot geworpen, het meeste is al weggehaald (Gelukkig maar) en dat is niet zonder reden.....Deze bokkers gingen echt veel en veel te ver. Laat ik zo zeggen ik denk dat ze bij veel bokkers het respect tot aan de bodem hebben verloren.

Maar is het ook niet zo dat als je iets (kritisch) vraagt mensen ook al direct over je heen duikelen omdat dat niet gewenst en gepast is? :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:01

Mambobeach, de reacties die verwijdert zijn waren écht niet gewoon kritisch vragen, die waren echt ronduit beschuldigen. Er werd niets gevraagd, er werd gewoon al zonder vragen direct vastgesteld dat Nickyu een vuile leugenaar was want ze is al 10 jaar tegen kanker aan het vechten en ze had 4 jaar geleden ook een zeer heftige periode, maar leeft nu nog...of iemand anders die heeft kanker en die zijn ziekteverloop ging zo en bij nickyu gaat het anders dus nickyu het is wel heel klaar en duidelijk dat nickyu niet weet waarover ze spreekt....zo werd het gezet.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:02

Spontaan zijn naar je medemens is volgens sommige op dit forum niet mogelijk ;( Moet dan echt alles en iedereen in twijfel getrokken worden? Hoe leven die mensen zelf? Altijd argwanend naar alles en iedereen?
Dat is niet de manier waarop ik leef en wil leven, mijn donatie is spontaan geweest en blijft ook gewoon staan!

Ik las zonet iets in de trend van: en wat als ze dit overleeft? Of er over 2 jaar komt er een nieuwe melding dat het einde verhaal is? Gaan we dan weer iets inzamelen?
Betekend dat dan dat je nu niets voor iemand anders mag doen om ze een opsteker te geven? Ze gaat nu door een moeilijke periode, over 2 jaar heeft ze er misschien niets meer aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:07

Klopt....die opmerkingen hadden niets meer met kritisch te maken, werd dr gewoon n dr schoenen geworpen. Ik ga geen voorbeelden noemen dat lijkt mij niet de bedoeling in dit topic, maar je kan ze wel opvragen per PB.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:16

Jola schreef:
Ik las zonet iets in de trend van: en wat als ze dit overleeft? Of er over 2 jaar komt er een nieuwe melding dat het einde verhaal is? Gaan we dan weer iets inzamelen?
Betekend dat dan dat je nu niets voor iemand anders mag doen om ze een opsteker te geven? Ze gaat nu door een moeilijke periode, over 2 jaar heeft ze er misschien niets meer aan!

Het was niet de bedoeling om daar hier een discussie over te beginnen, het was gewoon een voorbeeld van een vraag waar je gerust over kan overleggen met andere bokkers.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:28

xKatleentjex schreef:
wat als ze toch overwint, .

Wat is dit voor rare misplaatste opmerking? Het is duidelijk dat zij dit NIET gaat overwinnen...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:33

Even goed lezen, Zonnetje81. Dat bedoelt ze ook helemaal niet. ;) Ze wil alleen aangeven dat iemand die met dit soort vragen zit die best op een wat respectvollere manier mag stellen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:37

Ja maar het gaat toch over Nickyu??? Die vraag is toch helemaal niet relevant, dat bedoel ik een beetje.