Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Suuskipje

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:59

Snap het ook wel hoor, kon het alleen niet laten om er even op te reageren :D

Snap ook volkomen dat meerdere mensen op de Pvv stemmen, ze hebben goede plannen echter vraag ik me af of ze het waar gaan maken :\

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:00

Specials schreef:
Dank je wel Myukii, Jij heb teminste nog het gedult om het rustig uit te leggen haha, Ik word dr inmiddels zo moe van :+

Myukkie: Volgens mij ben jij toch ook niet 100 % nederlands of wel?
Zo niet, Vind ik jou echt een mooi voorbeeld, Gewoon verder kijken dan je neus lang is en niet alleen afgaan op een paar achterlijke opmerkingen in het nieuws :D

Haha, dankje. :) Ik ben inderdaad een echte allochtoon. :D In de gevarenzone dus, haha, mijn vader is Ghanees, mijn moeder Nederlandse (en ik ook, maar stiekem een halve dus).

En alsnog durf ik met een gerust hart PVV te stemmen. De héle extreme dingen komen bijvoorbeeld toch niet door. Een tax op hoofddoekjes hoeft van mij bijvoorbeeld niet, maar een verbod op hoofddoekjes bij ambtenaren vind ik bijvoorbeeld geen kwalijke zaak.
Net als vele andere partijpunten. Nee hoor, ik kan me príma vinden in de PVV. En ben positief geschrokken dat de overgrote meerderheid van pollstemmend bokt op de PVV stemt. :D (en wat de rest stemt vind ik ook helemaal prima)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:18

Lizzle schreef:
Goed-georganiseerd en goedkoper.. hoe wil je dat doen na de privatisering?
Bezuinigen is prima, maar haal het niet weg bij de werkende of minder bedeelde.
Nee, ik geloof niet in een milieuprobleem.

Ik ben de politicus niet dus ik weet niet hoe veel invloed men heeft en kan gaan hebben...
Ehm, VVD haalt het weg bij de werkende en minder-bedeelde, niet GroenLinks hoor :D Hoezo vind je dat ze dat doen?
En niet geloven in een milieuprobleem vind ik nogal naief :)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:23

Hoe kun je in godsnaam niet geloven in een milieuprobleem.... Onder welke rots heb je dan de afgelopen 10 jaar geleefd?

*sorry voor dit botte antwoord maar ik vind het echt een beetje vreemd*

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:27

In het PVV partij programma wordt het hele klimaatprobleem trouwens wel op de schop genomen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:32

Partij van de Dieren.

Hoewel ik me in veel standpunten van de PVV kan vinden, ga ik hier toch niet op stemmen. Ik geloof namelijk niet dat Wilders de oplossing is voor bepaalde problemen. De beste man blaat maar en blaat maar, maar welke oplossingen heeft hij? Hier hoor je hem niet over. Bovendien, en dat is misschien nog wel de belangrijkste reden, wilt hij een tweede kerncentrale. Hier ben ik absoluut op tegen.

De kerncentrale Borsele staat haast in mijn achtertuin (ik woon in een dorpje wat daar heel dichtbij ligt). Ik ben fel tegen de kerncentrale dus een partij die positief aankijkt tegen een tweede bouw, krijgt absoluut mijn stem niet.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:35

Suuskipje schreef:
Snap het ook wel hoor, kon het alleen niet laten om er even op te reageren :D

Snap ook volkomen dat meerdere mensen op de Pvv stemmen, ze hebben goede plannen echter vraag ik me af of ze het waar gaan maken :\

Tuurlijk gaan ze niet alles waarmaken, Maar welke partij wel?
Denk ook eigenlijk 80 % zkkr dat de helft van al die plannen die hij heeft over allochtonen toch niet gaan gebeuren, Dat dr iets gebeurt als PVV veel zetels heeft dat wel maar alles ? :n absoluut niet..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 03:16

moeshie schreef:
Wauw! Wat zijn er veel mensen hier die Rechts gaan stemmen!
Ik geloof dat Geert Wilders een tegenhanger is van Lijst Dedecker en Vlaams Belang hier in België.

Ik moet er niet aan denken om hen als grootste partij te hebben!

Met alle respect maar staan jullie wel stil bij de gevolgen van een partij als pvv? Ik herken er echt heel veel in van 'onze' Filip Dewinter 3 jaar geleden. Toen werd ook nog beweerd dat hij niet racistisch was. Gelukkig kon hij niet blijven ontkennen.

Ik vind ook het uiterlijk van Wilders gewoon degoutant. Die man lijkt op een nazi, of een kloon daarvan. Dat witte haar. Bah!

Bij onze 'onwettige' verkiezingen op 13 juni ga ik denk ik Groen! stemmen.

Je weet dat groen! voor kilometerheffing in België is, dat groen! mensen wil uitnodigen uit arme landen ondanks dat onze maatschappij er op dit moment niet in slaagt om eigen bevolking uit armoede te halen, dat ze willen voorkomen dat leerlingen in de secundaire school een "watervalbeweging" maken en in TSO en BSO terecht komen. Wie gaat jouw auto maken? Wie gaat jouw elektriciteit komen leggen? Wie gaat jouw kranen/waterleidingen maken als men dit wil voorkomen?
Ze willen uitbreiding van het zorgaanbod ivm de vergrijzing van de bevolking, wie gaat dat bekostigen? We kunnen het nu al nauwelijks betalen. :? En als je ook nog eens gaat voorkomen dat er TSO'ers en BSO'ers zijn houd je al zeker geen personeel meer over in bejaardentehuizen enz. :+
Een groter gedeelte van ons BNP moet naar ontwikkelingshulp... Ja prima, waar ga je dat vandaan halen? :) Is er één sector die wat kan missen? Of waren ze van plan om allemaal een stukkie van eigen loon in te leveren voor alles waar ze geld heen willen. Meer plek voor jongeren, meer jeugdhuizen en fuifzalen.
Hun idee voor het milieu probleem? Energie besparen :j
Want olievebruik moet halvern en de kerncentrales moeten dicht. Dit om te zorgen dat men noodgedwongen sneller op zoek moet naar vervangmiddelen. Dus we gaan een paar jaren op kaarslicht leven vrees ik. Ze willen dan wel 2x zo snel energie creëren maar hoe zijn ze nog nie helemaal over uit. :+
Geen nachtvluchten meer ivm geluidsoverlast, asbest-gezondheidsproblemen moeten meer vergoeding krijgen en stralingen van GSM masten zijn ook niet dat...
Groen! wil meer blauw op straat en meer investern in veiligheid... Ja leuk, maar wederom: waar haal je't vandaan?

Enfin, allemaal op een rij'ke:

-Meer geld naar de zorg ivm vergrijzing van de bevolking
-Meer geld naar pensioenen om dezelfde reden
-Extra geld uittrekken voor de participatie van de ouderen, oud is niet "out".
-Extra geld naar de scholen want kleinere klassen = meer klassen = meer leerkrachten, meer gebouwen om die leerlingen onder te verdelen = meer kosten
-Extra geld van ons BNP naar ontwikkelingshulp
-Extra geld voor immigratie want die mensen uit de arme landen moeten ook geholpen worden met immigratie enz.
-Meer jeugdhuizen en fuifzalen
-Minder verkeer via auto, vliegtuig enz en meer via boot en trein => Export zal happy zijn met dit idee. ;)
-Kerncentrales weg, olieverbruik halveren en de enige "oplossing" => energie besparen (door woningen en auto's zuiniger te maken => wederom, kassa kassa...) en dubbel zoveel energie creëren. De vraag is enkel hoe he... :D
-Meer geld naar problemen door asbest => dat loontje van die politiekers gaat danig in geknipt worden denk ik :D
-Geen nachtvluchten meer => Zal zaventem blij om zijn. :D
-Extra geld naar sport => Helemaal voor, maar waar ga je het vandaan halen?
-Meer blauw op straat, meer wijkagenten en meer investeren in mensen die kunnen bijdragen aan veiligheid. Kost ook wat...
-Minder snel mensen opsluiten en meer alternatieve straffen... Als het van Groen! af hangt kom je er bij moord met een taakstraf vanaf... :+
-Minder vlees, minder vis. Ik hoop dat je vegetariër bent. :D En dat je er mee kan leven dat Groen! heel veel boeren falliet gaat helpen welke ook allemaal een familie hebben. Welke dan ook weer in de uitkeringen komen... Welke dan weer betaald moeten worden door.. Juist ja, de overheid ofwel: De werkende onder ons. :)
-huurtoelages voor lagere inkomens. Fijn, heel fijn... Maar 't kost wel weer...
-aan de ene kant willen ze meer groen, bos en vijver, maar ze willen dan ook weer meer sociale woningen... Jonges tis 't'een of 't'ander eh.

en waar willen ze geld uit halen?
-Kilometerheffing (al is dat ter vervanging van de gewone wegenbelasting dus of ze daar nu zoveel extra uit gaan halen is de vraag.)
-Algemene sociale bijdragen => Inkomen uit vermogens wordt nu ook belast. :+

Groen! wil heel veel he, maar als je hun programma goed leest dan willen ze vooral dingen die extra geld enz kosten. En raad eens? We hebben geen extra geld. ;) Dus aan jou de vraag... besef jij wel wat er gaat gebeuren als Groen! aan de macht komt? :) Ik denk dat je dan beter een VB'er kan hebben eerlijk gezegd. ;) Laten we vooral niet vergeten dat Agalev ooit al en keertje een kansje heeft gehad, en ik meen dat ze dat toen aardig verpest hebben. ;) Ik moet er iig niet aan dénken dat een partij als Groen! aan de macht komt...
LDD zal sowieso niet aan de macht komen, partij is nog te jong om dat te kunnen.

En nog een kleine toevoeging: zowel VB als LDD hebben een wel iets breder en realistischer programma dan PVV ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:38

pubelia schreef:
Specials schreef:
Waarschijnlijk ga ik nu al rasist overkomen, Maar het kan sowieso geen kwaad om een paar van die allochtonen die alleen maar aan lopen te klote, uitkering trekken en ondertussen de buurt opstelte zetten te lozen.
Daarom vind ik het punt van PVV ook goed dat dr best buitelanders welkom zijn maar eerst 10 jaar werken en dan krijg je je vergunning.

En de mensen die echt moeten vluchten omdat ze in hun land niet veilig zijn. Wat moet daar dan mee gebeuren? Die getraumatiseerd zijn, en dus niet meer aan het werk kunnen? Moet je dan zeggen, nou sorry, we vinden het heel erg maar hier kan je niet terecht?

En is het niet zo dat wij de allochtonen die juist van ons sociale stelsel mee leven, hier naar Nederland gehaald? Want wij willen toch niet het vieze werk zelf op knappen. Terwijl er onder de Nederlanders al werkloosheid is. Laat dan de Nederlanders die werk zoeken, in de ww zitten, of van de sociale geld krijgen dat werk opknappen wat eerst de Marokkaanse en de Turken en nu de Poolse werknemers doen...

Tuurlijk... maar ik heb ook meer moeite met de mensen die hier het land in komen, en dan niets toevoegen aan de maatschappij :)
Ik vond het idee van Rutte ook aantrekkelijk... immigranten de eerste 10 jaar geen uitkering en direct inburgeren. Maar met de andere punten van de VVD was ik het weer niet eens :D
Een vriendin van mij is ook een oorlogsvluchteling.
Zij was 'kansarm', maar zodra zij in NL kwam heeft zij talen cursussen gedaan, is zijeen opleiding gaan doen en heeft zich geheel laten naturaliseren. Zij en haar man hebben nu een goede baan en dragen bij bij onze economie. Ondanks dat zij ook islamitisch is stemt zij ook PVV.
Omdat zij om haar heen ziet dat er ook veel immigranten zijn die nederland als lui lekkerland zien...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:52

Myukii schreef:
Specials schreef:
Dank je wel Myukii, Jij heb teminste nog het gedult om het rustig uit te leggen haha, Ik word dr inmiddels zo moe van :+

Myukkie: Volgens mij ben jij toch ook niet 100 % nederlands of wel?
Zo niet, Vind ik jou echt een mooi voorbeeld, Gewoon verder kijken dan je neus lang is en niet alleen afgaan op een paar achterlijke opmerkingen in het nieuws :D

Haha, dankje. :) Ik ben inderdaad een echte allochtoon. :D In de gevarenzone dus, haha, mijn vader is Ghanees, mijn moeder Nederlandse (en ik ook, maar stiekem een halve dus).

En alsnog durf ik met een gerust hart PVV te stemmen. De héle extreme dingen komen bijvoorbeeld toch niet door. Een tax op hoofddoekjes hoeft van mij bijvoorbeeld niet, maar een verbod op hoofddoekjes bij ambtenaren vind ik bijvoorbeeld geen kwalijke zaak.
Net als vele andere partijpunten. Nee hoor, ik kan me príma vinden in de PVV. En ben positief geschrokken dat de overgrote meerderheid van pollstemmend bokt op de PVV stemt. :D (en wat de rest stemt vind ik ook helemaal prima)

Ik ben negatief geschrokken.. ik vind ook zijn andere punten niks, zit niet te wachten op een 2e Amerika. :n :r

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:14

Maar als er niks wordt gedaan krijg je ook een tweede Amerika, waar de maffia en bendes aan de macht komen en je 's avonds niet in je eentje naar buiten kan en iedereen een wapen bij zich moet dragen.. Nee, liever NU de criminaliteit zwaar aanpakken.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:05

De PvdD wil ook een stop van de immigratie van ongeschoolde en laaggeschoolde arbeiders uit Turkije en Marroko maar is niet zo rigoreus als de PVV, misschien een optie?? ;)
Wat ik jammer vind is dat niemand klaarblijkelijk de moeite neemt om hun hele programma eens te lezen, zij hebben een groot aantal punten die niets met dierenleed te maken hebben, lijkt me logisch, maar daar hoor ik niemand over! Ook worden zij steeds afgerekent op het niet bijvoeren van de dieren in de Oostvaardersplassen, maar is er dan èèn partij waar je het helemaal en 100% mee eens bent?
Voor de rest zijn zij zeer diervriendelijk en milieubewust bezig!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:08

nikkigioa schreef:
F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid. :=

Ik vroeg me trouwens al af waar al de mensen zijn die op hem stemmen (ken er, voor zover ik weet, geen eentje namelijk)...

Heeeeey, lekker kort door de bocht!! :Y)

Shame on YOU voor het veroordelen van een ander zijn politieke keuze!! Lekker kortzichtig! :Y)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:12

ik stem op pvv.... omdat ik het met veel dingen eigenlijk wel eens ben...
aangezien dit land al lang genoeg is geregeerd door een linkse partij word t nu eens tijd voor een rechtse partij

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:13

Ik twijfel tussen CDA (voorgaande verkiezingen ook op gestemd) en VVD (iets meer vertrouwen in die hoofdpersonen)... Ik vrees dat het toch weer CDA gaat worden, maar wacht de komende week nog maar even af...

Wij kregen deze week een flyertje van de PVV in de bus :roll: Over massa-immigratie (leeft de PVV stemmer in de jaren '60?). Over linkse kliek en hobby's (waar de partij zelf net zo graag aan meedoet). Over de criminaliteit die verminderd door de criminelen het land uit te zetten (werkelijk, welk land zit te wachten op de Feijenoord hooligans?) :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:17

Muhahahaha, ik moet wel echt lachen om sommige reacties zeggen... :Y)

Ik ga PVV stemmen, word allemaal bang voor mij...! BOEH! }>

Sorry, ik kan het niet langer laten :') _O- _O-

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:19

Ik heb stemwijzer gedaan en kom op de PVV uit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:20

buster4ever schreef:
aangezien dit land al lang genoeg is geregeerd door een linkse partij word t nu eens tijd voor een rechtse partij

;(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:20

Adil18 schreef:

:))

Ik stem PVV, vrees mij Afbeelding

:')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:23

Myukii schreef:
Een tax op hoofddoekjes hoeft van mij bijvoorbeeld niet, maar een verbod op hoofddoekjes bij ambtenaren vind ik bijvoorbeeld geen kwalijke zaak.

Wat is het nut van een verbod op hoofddoekjes bij ambtenaren?

Hoeveel ambtenaren drágen er uberhaupt hoofddoekjes? En hoeveel ambtenaren dragen er een andere uiting van het geloof (kruisje)? Is het uiten van je geloof en je kledingkeuze werkelijk een hot topic op de gemeentehuizen e.d.?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:24

8nnemiek schreef:
Adil18 schreef:

:))

Ik stem PVV, vrees mij Afbeelding

:')

Oh mijn god, jouw smilie doet 't 'm helemaal!

Geef me 5 minuten om weer op mijn stoel te klimmen...! :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:25

bnb schreef:
De PvdD wil ook een stop van de immigratie van ongeschoolde en laaggeschoolde arbeiders uit Turkije en Marroko maar is niet zo rigoreus als de PVV, misschien een optie?? ;)
Wat ik jammer vind is dat niemand klaarblijkelijk de moeite neemt om hun hele programma eens te lezen, zij hebben een groot aantal punten die niets met dierenleed te maken hebben, lijkt me logisch, maar daar hoor ik niemand over! Ook worden zij steeds afgerekent op het niet bijvoeren van de dieren in de Oostvaardersplassen, maar is er dan èèn partij waar je het helemaal en 100% mee eens bent?
Voor de rest zijn zij zeer diervriendelijk en milieubewust bezig!

Omdat als je je 'partij vóór de DIEREN' noemt en je wil niet bijvoeren, je niet VOOR de dieren bent en je dus je naam niet waarmaakt. Hiermee neemt je geloofwaardigheid af. En hebben jullie de nota dierenwelzijn gelezen? Daarin staat bijv. dat je oudere paarden elk jaar klinisch zou moeten laten keuren. Dat vind ik dus dikke vette onzin. Net als het verbod op megastallen, ik heb bijv. zelf bij een organisatie gewerkt die toezicht houdt op dergelijke stallen en ik kan je vertellen dat deze stallen aan zóveel eisen moeten voldoen dat het dierenwelzijn daar echt niet minder is dan bij kleinere stallen. Ja, ze worden wellicht minder geknuffeld en krijgen niet allemaal een naampje, maar dat wil niet zeggen dat het daar minder goed is.
Daarbij komt ook nog eens dat interne gekissebis over wie er nou op plek 2 op de lijst komt te staan. Thieme vertoont op dat vlak teveel haantjesgedrag, en dat mag ik niet.

Nee, dan stem ik liever op een partij die wél daadwerkelijk iets kan betekenen voor ons land.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-10 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:26

nou ik vind eigenlijk dat je je hoofddoek of boerka maar in je eigen omgeving draagt en niet in t openbaar.
anders kunnen de katholieke etc allemaal wel met een kappeltje op gaan lopen overal etc...

en op school moet de mens de pet af en de hoofddoek mag op blijven...my ass
hoofddoek op pet op t is voor mij namelijk t zelfde

en idd de mensen die op de partij van de dieren stemmen zijn zelf ook niet helemaal goed bij hun hoofd na aanleiding van idd aantal standpunten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:30

Adil: De ultieme pvv smiley's haha

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 11:32

buster4ever schreef:
nou ik vind eigenlijk dat je je hoofddoek of boerka maar in je eigen omgeving draagt en niet in t openbaar.
anders kunnen de katholieke etc allemaal wel met een kappeltje op gaan lopen overal etc...

Maar wat is dan precies je bezwaar? Heb jij er persoonlijk daadwerkelijk last van als mensen hun geloof uiten middels kleding?

Katholieken en een kappeltje (?) is trouwens wel heel apart he... Ken je religies zeg maar :+

buster4ever schreef:
en idd de mensen die op de partij van de dieren stemmen zijn zelf ook niet helemaal goed bij hun hoofd na aanleiding van idd aantal standpunten

;)