Rody01 schreef:Er was eens een man, hij had een prachtig leven. Geloofde in God, en hield van hem.
Op een dag was er een overstroming. Iedereen ging vluchten. Maar de man ging op het dak zitten, wachten op hulp van God.
Toen kwam er een brandweer. Die riep de man van het dak, om met hem mee te gaan. De man zei: Nee, ik ga niet mee. Ik wacht op de hulp van god.
Een tijdje later kwam er een rubberbootje. De mensen in het bootje riepen de man van het dak. Maar de man zei: Nee, ik ga niet mee. Ik wacht op de hulp van God.
Weer later kwam er een speedboot. De bestuurder riep de man van het dak. Maar de man zei: Nee, ik ga niet mee. Ik wacht op de hulp van God.
Waarna er een helicopter kwam, en de mensen wilden de man met een touwladder van het dak halen. Maar wederom zei de man: Nee, ik ga niet mee. Ik wacht op de hulp van God.
Het water steeg, en de man verdronk.
Hij liep de hemelpoort binnen, opweg naar God. De man zei: God, ik was levensgevaar. Ik heb U altijd gediend. Altijd! En waar was U nu? Nu, op dit moment wanneer ik U het hardste nodig had?
Waarop God antwoorde: Maar jongeman, ik heb je een brandweer gestuurd, een rubberbootje, een speedboot en ook nog eens een helikopter. Ik heb mijn best gedaan. Maar jij wilde niet...
Helicopters in de tijd van jezus? Apart