Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

Mizora

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:26

Heel veel dingen gaan goed hoor met één persoon. Maar dan moet je het wel vers halen en vlees invriezen.
Maar ik moet er ook aan geloven. Het inkopen puur voor eten lukt wel, nu nog geen luxedingen ertussendoor gooien.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 08:40

En da's vaak het probleem: toen ik nog alleen woonde - in een heel klein huisje - had ik helemaal geen ruimte voor een vriezer. En het kan zijn dat hoeveelheden zijn aangepast, ik woon inmiddels al 15 jaar niet meer alleen :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:28

Wij beginnen nu aan onze 3e maand kasboek.
Waren we in februari nog €397 kwijt aan boodschappen (2 weken AH, daarna Aldi en sommige dingen AH), in maart was het €249.
€150,- 'verdiend' alleen maar door nu zo veel mogelijk in 1x bij de Aldi te halen ipv dagelijks naar de AH. Eten er echt niet minder lekker om, integendeel, bij de Aldi is het over het algemeen zo goedkoop dat je juist extra dingen in je wagentje gooit (suikerpinda's :9 , gerookte zalm, brie). Ook bijv. de peulen scheelden paar weken terug bijna een euro met de AH. Ben me er wel veel bewuster van geworden wat we in huis hebben en wat we daar nog van kunnen maken, ipv heel makkelijk maar weer nieuw eten te halen (en dingen uiteindelijk weg te gooien :o ). Spullen die ze niet hebben of die we toch niet lekker vinden halen we gewoon bij de AH, ik ga daar geen concessies op doen :n

Overigens zit in het bedrag groenvoer voor de konijntjes (2x per dag mix van andijvie/bleekselderij/stukje komkommer/wortel/appel/witlof en ze delen met mij een banaantje :Y) ) en de katten krijgen dagelijks naast hun brokken samen 50-100g vlees (rundergehakt, runderlapje, kipfilet, kipkluifjes, tonijn/zalm).

Dus bedankt TS, want nu we er een beetje op letten scheelt het echt heel veel :D

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:29

geldt het ook met dierenvoer erbij?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:39

Ik geef zo´n 300-350 Euro per maand uit aan dagelijkse boodschappen voor twee personen. Er is altijd een wijntje (Aldi) en groente en fruit haal ik bij een goede groenteboer. Dat is wel wat duurder, maar ook veel lekkerder. Verder zin we niet zo van de dure snacks, koekjes en kant-en-klaar dingen Dat scheelt ook een hoop! Ik probeer biologisch vlees te kopen, maar soms wordt me dat toch te duur.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:05

Nicolletje schreef:
Ik vind 25 euro in je eenje al weinig, maar als je vriend 2 a 3 dagen mee-eet denk ik niet dat je ermee rond komt.
In Lisse hebben ze een Digros (soort Dirk toch) maar die vind ik helemaal niet goedkoper :n alleen met bepaalde aanbiedingen en artikelen misschien.

In deze regio (Utrecht) is de Dirk juist erg goedkoop, ik doe ook weleens boodschappen bij de AH maar daar ben ik altijd zeker 30% duurder uit. Wat wel jammer is dat de Dirk gewoon een standaard-assortiment heeft en verder niets bijzonders. Je eet dan ook vaak hetzelfde, omdat ze weinig te kiezen hebben.

Wat voor brood haalt iedereen en waar? Ik vind het supermarktbrood eerlijk gezegd niet te vreten en het is na 2 dagen al oud...
Ga zelf naar de warme bakker maar dat is ook redelijk prijzig (al proef je wel dat het écht vers gebakken is diezelfde nacht en is het na 4 dagen nog redelijk vers).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:16

Bepaalde dingen vind ik bij de AH niet duurder (creme fraiche, slagroom, euroshopper) het jammere aan de digros vind ik juist dat standaard-assortiment (veel a-merken ook) is er geen Nettorama o.i.d? Die is ook vaak goedkoop. En ik weet vaak wat waar goedkoper is, dus ik ben zo erg, ik ga naar de ene super voor het een, en naar de andere voor iets anders dat daar goedkoper/ in de aanbieding is...

Ik koop brood liever niet bij de Digros (niet lekker) maar bij de C1000 of AH.
Ik doe het alleen wel in de vriezer.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:40

Ik koop mijn brood ook bij de AH of C1000, wel van die 'lekkere' broden (wat ik lekker vind dan ;)). Die zijn wel wat duurder, maar vind ze wel veeel lekkerder. Vries ze wel in. En als ze in de aanbieding zijn, sla ik er wat meer in. :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:10

Issy schreef:
Maar ik maak bijvoorbeeld een rundvlees stoofschotel, voor 8 personen, daar gaat al vlees in voor 20 euro.

Je kunt ook een kip in de oven zetten, die kost nog niet de helft ;)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:12

Nog een besparingtip voor als je als enige in huis brood meeneemt (overigens ook veel goedkoper dan de gemiddelde bedrijfskantine). Ik maak mijn lunchpakketjes met vlees van te voren klaar. Lekker brood (wel van de ah, maar dan de duurdere), besmeren met boter en beleg van je voorkeur, in een zakje in de vriezer. Het smaakt net als wanneer je brood invriest, dan besmeert en laat ontdooien en je houdt geen vleeswaren over. Vleeswaren zijn na het openen van de verpakking immers nog maar heel beperkt houdbaar. Ik gooide dus vaak vleesbeleg weg, omdat ik het niet meer vertrouwde. Nu mag ik van mezelf ook wat duurder en lekkerder beleg kopen, omdat het hele pakje gewoon opgaat. :)

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:16

ikzelf heb gekozen voor 150 tot 250
ik zou het niet weten hoe je het moet doen als je van minder dan 100 euro rond moest komen, dat lijkt mij 4 weken droog brood en water, want wasmiddel enzo is allemaal heel duur.
Maar begrijp niet dat sommige voor zijn 2en 400 euro uitgeeft :|
Vieren die de hele maand kerst ofzo?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:18

Equimotion schreef:
Issy schreef:
Maar ik maak bijvoorbeeld een rundvlees stoofschotel, voor 8 personen, daar gaat al vlees in voor 20 euro.

Je kunt ook een kip in de oven zetten, die kost nog niet de helft ;)

Dat eet ik doordeweeks al, dus met pasen mag er wat anders op tafel, en een boeuf bourgignon is natuurlijk wel 100 keer lekkerder dan een kip uit de oven. ;)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:20

Dan kom je maar bij mij een keer kip eten :D

Ik ben het wel met je eens hoor, als je een keer aparte dingen gaat halen ben je gewoon al snel duurder uit. Als je daar het geld gewoon voor hebt maakt het ook niet zoveel uit allemaal. Maar als je dat niet hebt is het ook mogelijk om heel feestelijk te koken op een minimaal budget.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:22

@rianv: bedrijfskantines zijn echt afzetters! Nam gister een soepje en daarbij verse croutons (stond niet bij dat dát ook nog eens geld kostte). Ik moest voor die paar croutons 0,40 cent betalen. Ik heb 20,- op mijn chipknip gezet voor deze maand en dat mag ik in de kantine uitgeven, meer niet. Het is allemaal zo lekker en verleidelijk (vooral die heerlijke salades en verse belegde broodjes met zalm)

Goede tip, trouwens van het hele belegde brood in de vriezer te leggen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:24

Boeuf Bourguignon = smullen! Heb het laatst voor mij en mijn vriend gemaakt mét biologische runderlapjes van de Dirk (die hebben tegenwoordig ook een klein assortiment biologisch vlees, ik eet heel weinig vlees en als ik het wel eet is het biologisch).
Ik was iets van 3,50 kwijt voor runderlapjes voor 2 personen.

We hebben echt gesmuld...

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:25

Equimotion schreef:
Dan kom je maar bij mij een keer kip eten :D

Ik ben het wel met je eens hoor, als je een keer aparte dingen gaat halen ben je gewoon al snel duurder uit. Als je daar het geld gewoon voor hebt maakt het ook niet zoveel uit allemaal. Maar als je dat niet hebt is het ook mogelijk om heel feestelijk te koken op een minimaal budget.

Klopt ik kies er nu voor om wat luxer te eten, als je het geld niet hebt moet je inderdaad andere creatieve mogelijkheden zoeken. Al geloof ik niet dat ik van 25 euro per week rond zou kunnen komen, dat is bijna onmenselijk.

Maar bedankt voor de uitnodiging, wanneer? :D

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:28

laetitia schreef:
Boeuf Bourguignon = smullen! Heb het laatst voor mij en mijn vriend gemaakt mét biologische runderlapjes van de Dirk (die hebben tegenwoordig ook een klein assortiment biologisch vlees, ik eet heel weinig vlees en als ik het wel eet is het biologisch).
Ik was iets van 3,50 kwijt voor runderlapjes voor 2 personen.

We hebben echt gesmuld...

ja ik vind dat ook heerlijk, maar ik krijg 8 grote eters, dus heb dan wel wat meer nodig.....maar ik vind het ook leuk om zo te koken, sta nu al ter voorbereiding in de keuken, want het moet toch een uurtje of 3 opstaan :P

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:31

Nog even over lunch: hoe doen jullie dat? Ik neem dus zelf brood mee en wordt met regelmaat gek aangekeken. Maar iedere dag een broodje halen of in de bedrijfskantine lunchen is toch hartstikke duur?
Heb een tijd gewerkt bij een bedrijf waar je tussen de middag prima warm kon eten voor een bedrag variërend van 2,50 tot 3,50 euro. Daar maakte ik met single-collega's dankbaar gebruik van. Nam ik 's avonds gewoon een boterham.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:34

Ik neem ook zelf brood mee hoor, anders ben ik na 2 weken blut. :+
Mag van mezelf wel 1 keer in de week een keer wat lekkers nemen. Maar verder zorg ik gewoon voor boterhammen die ik erg lekker vind :D (Lekkere salade/vleeswaren erop bijvoorbeeld.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:38

Ik woon op mezelf en geef maandelijks tussen de 60 en 90 euro uit..
Moet er wel bijzeggen dat ik nooit naar dure winkels ga, meestal Aldi of Lidl, dus dat scheelt.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:40

ik neem ook altijd brood mee van thuis. Mijn collega`s zijn gemiddeld 5 euro per dag kwijt om tussen de middag te eten dat is dan alleen al 25 euro per week. Echt zonde van het geld.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:42

KoudbloedKim schreef:
Ik woon op mezelf en geef maandelijks tussen de 60 en 90 euro uit..
Moet er wel bijzeggen dat ik nooit naar dure winkels ga, meestal Aldi of Lidl, dus dat scheelt.

Dat is maar 20 euro per week, hoe doe je dat, en wat koop je dan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:47

nowornever schreef:
ik neem ook altijd brood mee van thuis. Mijn collega`s zijn gemiddeld 5 euro per dag kwijt om tussen de middag te eten dat is dan alleen al 25 euro per week. Echt zonde van het geld.

5 euro per dag in een bedrijfskantine? Zo dan... Zonde inderdaad. Wat krijg je daarvoor?

Heb een tijd gewerkt bij een bedrijf met kantine en nam daar wel eens wat. Een versgemaakte soep bijvb was 70 cent. Een pistolet met filet american, met sla, ei, tomaat, komkommer en ui was 1.35 euro.
Maar dat nam ik niet elke dag. Ik vind mijn zelfgemaakte boterhammen ook erg lekker :D en nu gaat dat niet, want waar ik nu werk is geen kantine.

Ik moet iedere week naar school s'avonds. Dan neem ik van thuis een warme maaltijd mee die ik eerder gemaakt en ingevroren heb. Warm ik s'middags op in de magnetron en s'avonds op school in de pauze eet ik vlug mijn boterhammen op als avond maaltijd.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:49

+-200pm voor zijn tweeen

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:49

€1,35 voor een pistoletje met filet american, sla, ei, tomaat en komkommer is idd nog wel eens te doen ja :j
Bij ons op school betaal je voor een pistoletje filet american en 2 plakjes ei €2,35 :\