En de rest van de wereldbevolking...Dat is zo'n dooddoener.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vudress schreef:Toch denk ik dat veel stelletjes beter af zouden zijn als zij hun angst (voor het alleen zijn, want dat is volgens mij de primaire angst) opzij zouden zetten en zonder elkaar verder zouden leven.
Karin schreef:En 'dat dat te weinig gebeurt' is IMO nogal generaliserend.
Wat betreft de angst voor het alleen zijn: misschien speelt ook mee dat het 'normaal' gevonden wordt als je onderdeel bent van een stel, en 'abnormaal' als je (lang) single bent? En al helemaal 'abnormaal' als je er geen moeite mee hebt om single te zijn? 'Samen zijn' als de norm, en wie wil daar nou van afwijken
Vudress schreef:Chawi schreef:Misschien dat mensen gewoon niet zo snel aan een relatie moeten beginnen. Lekker zichzelf en andere ontdekken alvorens in de diepte te gaan kwa samensmelten van 2 levens.
Kan ik mij in vinden. Veel relaties ontstaan al op jonge leeftijd en dan zijn er nog weinig mogelijkheden om jezelf en het leven te ontdekken.
Knoffer schreef:Kan ik mij ook wel in vinden, maar stel dat je op je 16de ofzo al een relatie krijgt, je niet uit elkaar groeit en je na jaren nog steeds gelukkig samen bent. Toch kan ik me dan voorstellen dat je het 'experimenteren' mist, maar ga je daarvoor je goede relatie opgeven?
Chawi schreef:Even een knuppeltje gooien:
Zolang je nog probeert te voldoen aan een beeld dat de maatschappij graag van je wilt hebben....Ben je dan uberhaupt al toe aan een relatie in welke vorm dan ook?
Chawi schreef:Knoffer schreef:Kan ik mij ook wel in vinden, maar stel dat je op je 16de ofzo al een relatie krijgt, je niet uit elkaar groeit en je na jaren nog steeds gelukkig samen bent. Toch kan ik me dan voorstellen dat je het 'experimenteren' mist, maar ga je daarvoor je goede relatie opgeven?
Statistisch gezien is die kans sowieso erg klein dat zo'n relatie stand houdt. Maar...in mijn eigen omgeving een stel dat het op die manier al 20 jaar volhoudt.
Ze hebben een enorme crisis gehad een paar jaar terug. Juist om dat onderwerp. Ze hebben geexperimenteerd en zijn daarna weer bij elkaar terug gekomen. Waren van te voren wel hele duidelijke afspraken over gemaakt.
Knoffer schreef:Maar voor relaties die begonnen zijn tussen...laat zeggen...de 18 en de 25 kan natuurlijk nog steeds hetzelfde gelden.
Chawi schreef:Hahaha Ingmar...ik begin bijna te denken dat ik dan blijkbaar van saaie seks houOf is een 7 jarige relatie (nu overigens alweer een tijdje vrijgezel hoor
) niet lang genoeg om elkaar te gaan vervelen
Kanelly schreef:Haha je beschrijft het leuk
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal hoorAl weet ik natuurlijk niet hoe het zal zijn als ik voor de 'keuze' zou staan, heb nog geen open relatie meegemaakt, dus tot zover kan ik nog niet oordelen.
Wel over een andere kant, iemand haalde de film van kluun aan...(heb em wel gezien). Roos is voor hem een uitlaatklep. De oliebol van thuis, verwerkt hij bij Roos.
Ik ben ook voor iemand zo'n uitlaatklep (nee, zij is niet ziek, maar goed jullie snappen het wel denk ik).
Maar goed, bij hun denk ik ook van, gut het zou voor iedereen zoveel makkelijker zijn, als het open kon zijn.
Geen stiekem gedoe meer, geen leugens....ik wil hem niet, niet emotioneel, niet in een relatie, alleen de sex en verder moet hij lekker bij degene blijven bij wie hij is.