Hoeveel sneeuw ligt er bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: Hoeveel sneeuw ligt er bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:22

wat denken jullie, ik moet om 1 uur in leeuwarden zijn morgen, voor een intake gesprek bij een uitzendbureau, omdat ik ergens voor in aanmerking kom, en dus ook zeker kans maak op de baan! donderdag was er al zoveel sneeuw en toen dus afgebeld en morgen is dus de nieuwe afspraak, maar er igt hier zoveel, ommet de auto te gaan durf ik eigenlijk niet, en het is afwachten of het OV rijd....

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:24

Bij ons al wel dik in de 40 cm.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:37

jannie86 schreef:
wat denken jullie, ik moet om 1 uur in leeuwarden zijn morgen, voor een intake gesprek bij een uitzendbureau, omdat ik ergens voor in aanmerking kom, en dus ook zeker kans maak op de baan! donderdag was er al zoveel sneeuw en toen dus afgebeld en morgen is dus de nieuwe afspraak, maar er igt hier zoveel, ommet de auto te gaan durf ik eigenlijk niet, en het is afwachten of het OV rijd....

Op dit moment is Leeuwarden een grote puinhoop. De wegen in mijn wijk zijn slecht begaanbaar en op dit moment vriest het goed. Ik durf het niet te zeggen hoe het er morgen voor staat.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:38

magda_90 schreef:
Vertraging vind ik nog acceptabel maar helemaal niet rijden niet. Begrijpelijk dat het morgen eventueel plat ligt maar fijn is anders.

Ben ik het helemaal mee eens hoor. Gelukkig rijden 99,9% van de bussen wel, kleine uitzondering die niet rijdt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:46

LauEef schreef:
magda_90 schreef:
Vertraging vind ik nog acceptabel maar helemaal niet rijden niet. Begrijpelijk dat het morgen eventueel plat ligt maar fijn is anders.

Ben ik het helemaal mee eens hoor. Gelukkig rijden 99,9% van de bussen wel, kleine uitzondering die niet rijdt.

Helaas had ik vrijdag net die 0.1% die niet heeft gereden :') En ik ben bang dat dat morgen net zo is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:03

Mn ouders vliegen vandaag terug van een weekendje Londen. Toen ik voor het laatst keek zou er 3 uur vertraging zijn, maar kreeg net een smsje, mn ouders hadden geluk, bleef bij ruim een uur vertraging. Maarja, straks komen ze in NL aan en dan is het duimen voor ze dat de treinen rijden van A'dam naar Utrecht! Arme mensjes, stuur je ze een lang weekend weg naar Londen, komen ze helemaal gestressed terug ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:09

hier ligt ook veel sneeuw. Volgens de radar komt er nog meer. Dit is nu echt een winter die ik ken van vroeger.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:10

joyce2 schreef:
Mn ouders vliegen vandaag terug van een weekendje Londen. Toen ik voor het laatst keek zou er 3 uur vertraging zijn, maar kreeg net een smsje, mn ouders hadden geluk, bleef bij ruim een uur vertraging. Maarja, straks komen ze in NL aan en dan is het duimen voor ze dat de treinen rijden van A'dam naar Utrecht! Arme mensjes, stuur je ze een lang weekend weg naar Londen, komen ze helemaal gestressed terug ;)

Stuur je ze meteen weer terug, voor een lange midweek! :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:12

@mhollander: ja leuk he! Wij hebben een brede sloot achter het huis en ik hoop dat we daar morgen op kunnen schaatsen, kunnen we zo vanuit de tuin het ijs op, lijkt me zo lachen! Echt zo lekker winters.

@friendly: ik dacht vanmiddag wel even dat de vlucht geannuleerd zou worden, hadden ze idd het weekend nog even voort kunnen zetten, haha. Denk dat ze het niet eens erg zouden vinden!

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:21

Hier ligt inmiddels zo'n 20 cm. Heb vanmiddag alle adviezen in de wind geslagen en ben toch met de auto op pad gegaan :o
Met een beetje voorzichtig rijden en een 4x4 onder mijn kont was het prima te doen en een leuk avontuur! :))

snelweg
Afbeelding

binnendoor
Afbeelding

Vond trouwens dat er nog veel verkeer op de weg was, ik was zeker niet de enige idioot!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:54

Vanavond de boel hier al een beetje sneeuwvrij proberen te maken, zodat ik morgen in ieder geval de auto van zijn plek krijg, maar het sneeuwt hier al weer, dus ben benieuwd morgen! Er lag hier al een centimeter of 30 en er komt dus nog meer bij...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:02

@MartineV: daar heb ik vandaag ook gereden met vriend lief! Heb ook dat soort foto's gemaakt ;) Alleen bij ons was het ietsjes spannender, want we reden in het bestelbusje van mn vriend en dat ding kan niet zo goed overweg met sneeuw, haha.

Moet ook wel eerlijk zeggen dat toen we weg reden van huis, de sneeuw wel te overzien was, maar toen we terug reden naar Amersfoort kwam het met bakken uit de lucht (heel sprookjesachtig, maar je zag geen hand voor ogen!).

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:03

Hier ligt zeker wel een centimeter of 20 en zelfs de snelweg (A2) was hier bij Utrecht echt geen redelijke rijbaan, alles stapvoets..

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:18

Als je je hoofd er een beetje bij houdt is het wel te doen op de weg, maar helaas ben je ook afhankelijk van je medeweggebruikers, heb heel wat mafkezen met minstens 80 voorbij zien scheuren, echt volkomen onverantwoord!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:20

Hier rijden de bussen ook niet... ok, er ligt veel sneeuw, maar lang niet zo veel sneeuw... Er ligt ongeveer 25 a 30 cm nu...

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:30

morgen ga ik toch maar een sneeuwpop maken :Y)

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:32

ik kan me niet herinneren dat ik dit ooit zo heb meegemaakt zoveel sneeuw.Ik moest vandaag toch wel weg en ben dan toch erg blij met een 4x4 onder m`n kont kunt gewoon goed rijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:51

Heb vandaag ook geen bus gezien haha.. zal morgen ook niet veel rijden denk ik. De weg ligt er echt rot bij en het is nu weer gaan sneeuwen. Voor dinsdag geven ze geloof ook weer op? Gelukkig mag ik de komende 2 weken blokken voor mn examens dus hoef de deur niet uit. Hooguit om de paarden eten te geven, dat is nog wel te doen. Maar bus, trein laat ik voorlopig links liggen!

Net bij de paarden was alles vastgevroren :P ik kon eerst het hek niet in, mn pa moest helpen openmaken, toen de hooischuur het slot vastgevroren dus dacht slim de fohn erbij te pakken, slot schuurtje ging zo open maar de schuif zat erop en was vastgevroren dus ook dat koste flink moeite. Uiteindelijk ook slot hooischuur losgekregen en toen nog ruzie gehad met de deur openkrijgen. En toen moest ik ook weer helemaal terug naar voor lopen door de sneeuw haha wat een gedoe (al zal er hier maar iets van 15cm liggen.. iig begin avond dan..)

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:10

Jaja het heeft hier vanacht weer gesneeuwd.
Het mag wat mij betreft nu wel ophouden.
Moet vanmiddag op gesprek bij het uitzendbureua maar ik durf met dit weer niet in de auto te stappen, nou ja moet maar ff kijken hoe ik dit ga oplossen.
Nog meer mensen die sneeuw hebben gehad vanacht?
En raketje is je rijexamen door gegaan?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:15

Hier helemaal niks meer bij
Vanmiddag als het goed is

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:15

Nee het CBR liet om 8.10 weten dat mijn examen niet doorging. Rij instructeur belde gister nog om 21.45 dat ik er wel vanuit kon gaan dat het niet doorging.
CBR last geen extra examens in en je krijgt ook geen voorrang, pas als het na februari pas weer plaats is dan krijg je pas voorrang......

Tegen mij zeiden ze ook dat elke 2 uur wordt gekeken of examens doorgaan en dat je daarom, niets op de site stond......
Volgens rijschool hebben ze alle examens afgezegd voor vandaag.......
Ze konden geen extra examens inplannen omdat de weersvooruitzichten te slecht waren...... (toen konden ze wel weersvoorspellingn kijken.)

Ik haat het CBR, het is nu officieel. Moest ook al 4 maanden wachten op goedkeuring na oogoperatie....

Dus als iemand een rustige afrijdregio weet, ik houd me aanbevolen.....

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:16

Gister lag er 10 cm op een tuintafeltje hier,dus ik had alles eraf geschoven..nu ong 11 uur later ligt er weer 10 cm.
en op sommige plekken had mn pa alles op een hoop geschoven,daar ligt wel een halve meter,maar t helpt niet want op die plekken waar ie heeft weggehaald ligt nu weer 5 cm

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:18

Nou hier is ook weer een pak bij gevallen... :)
Lekker ....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:19

Wel 60 cm sneeuw :)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:20

Nou hier ligt ook een flink pak inmiddels.Hoor al van veel mensen dat ze niet met de auto weg komen. Ik moet zo wel naar stal, dus ik hoop dat ik weg kom hier. Anders wordt het fietsen.....