Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pivanti schreef:Nou dat zou heel raar zijn als t pas vanaf1 januari kan, want als jij op 1 januari moet reizen kan dat dus niet gratis Want dan zijn de winkels dicht waar die ophaalpunten zitten (want die zitten alleen in de winkels) op het station kun je niet je bestellingen afhalen alleen geld erop zetten...
viefdepief schreef:Ik ben hem dus al vanaf juni aan het aanvragen (studenten OV-chipkaart) reis dagelijks met het ov, maar tot op heden nog niks. Wordt er helemaal gestoord van. 't Is nu zelfs zo dat ze gewoon de verbinding verbreken als je belt omdat het druk is
Annn schreef:Pivanti schreef:Nou dat zou heel raar zijn als t pas vanaf1 januari kan, want als jij op 1 januari moet reizen kan dat dus niet gratis Want dan zijn de winkels dicht waar die ophaalpunten zitten (want die zitten alleen in de winkels) op het station kun je niet je bestellingen afhalen alleen geld erop zetten...
je reist op 1 januari sowieso niet gratis..
Oliefjuh schreef:1 januari is een feestdag, dan geldt het volgens mij niet.. Staat iig op de achterkant van de goeie ouwe papieren OV
http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp schreef:Weekendabonnement
* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
Oliefjuh schreef:Ik ben vandaag langs geweest om mijn weekabbo te activeren maar er stond niets klaar dus dat is mislukt.
Trouwens nog een vraagje: ik reis in het weekend met mijn weekabbo wel eens naar Alkmaar en weer terug naar Rotterdam met de trein. Hiervoor koop ik een weekendretourtje dat ong. 16 euro kost, met de 40% korting. Een enkeltje is 9,40 dus met een retour ben ik goedkoper uit.
Maar nu met de OV-chip is er natuurlijk geen mogelijkheid om een retourtje te halen, betaal ik dan gewoon 2 enkele reizen? Dan zou ik nu met de OV-chip veel meer betalen....?
Ik heb trouwens geen idee wat de reis nu kost met de OV-chip, die prijs bestaat immers uit oa een kilometertarief.
Overigens, ik las ook op die site dat het per regio verschilt wat ze rekenen voor kilometertarief.
Citaat:Hoe weet ik vooraf welk bedrag er wordt afgeboekt als ik met een saldo reis?
Antwoord
U kunt vooraf de kosten van uw reis nagaan via de website van uw OV-bedrijf of een verkoop- & informatiepunt. U kunt ook telefonisch contact opnemen met 0900-9292 (€ 0,70 p.m.) of via www.9292ov.nl.
Pivanti schreef:Is het iemand al gelukt om z'n OV studentenjaarkaart te activeren op die OV chipkaart bij zo'n apparaat? want bij m;n zusje staat op de site dat dat product klaar staat maar bij zo'n oplaadpunt lukt het niet te activeren. En nu vertelde iemand in die winkel weer aan m'n zusje dat het nog niemand gelukt is....