OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:29

Nou dat zou heel raar zijn als t pas vanaf1 januari kan, want als jij op 1 januari moet reizen kan dat dus niet gratis Want dan zijn de winkels dicht waar die ophaalpunten zitten (want die zitten alleen in de winkels) op het station kun je niet je bestellingen afhalen alleen geld erop zetten...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:31

Pivanti schreef:
Nou dat zou heel raar zijn als t pas vanaf1 januari kan, want als jij op 1 januari moet reizen kan dat dus niet gratis Want dan zijn de winkels dicht waar die ophaalpunten zitten (want die zitten alleen in de winkels) op het station kun je niet je bestellingen afhalen alleen geld erop zetten...

je reist op 1 januari sowieso niet gratis..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:31

Ik ben hem dus al vanaf juni aan het aanvragen (studenten OV-chipkaart) reis dagelijks met het ov, maar tot op heden nog niks. Wordt er helemaal gestoord van. 't Is nu zelfs zo dat ze gewoon de verbinding verbreken als je belt omdat het druk is -:(-

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:33

Omdat anders de kosten te hoog oplopen (stond in de krant...) Belachelijk.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:44

viefdepief schreef:
Ik ben hem dus al vanaf juni aan het aanvragen (studenten OV-chipkaart) reis dagelijks met het ov, maar tot op heden nog niks. Wordt er helemaal gestoord van. 't Is nu zelfs zo dat ze gewoon de verbinding verbreken als je belt omdat het druk is -:(-

Nou daar had ik ook last van. Heb uiteindelijk in totaal (van alle keren bellen) meer dan een uur in de wacht gestaan en eigenlijk maar 1x iemand gesproken, toen had ik het verkeerde menudinges gekozen.
Stomtoevallig kreeg ik hem gister ineens in de bus. Maar echt slecht dat je niemand te spreken kunt krijgen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:58

Annn schreef:
Pivanti schreef:

Ja maar als je weekend OV hebt wel toch?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:03

Ja het is echt ronduit belachelijk dat ze je er gewoon uitgooien :\

Ik weet ook niet hoe ik het moet gaan oplossen straks zonder OV-chipkaart....
Want geloof er niks van dat hij vandaag nog komt ;(

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:06

ik heb hem vandaag binnen gekregen *\o/*

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:31

Ik heb net mijn 'abonnement' opgehaald bij zo'n oplaadpunt... Nou maar hopen dat ie er maandag ook echt op staat :j:

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:38

Ik ben vandaag langs geweest om mijn weekabbo te activeren maar er stond niets klaar dus dat is mislukt :+ .

Trouwens nog een vraagje: ik reis in het weekend met mijn weekabbo wel eens naar Alkmaar en weer terug naar Rotterdam met de trein. Hiervoor koop ik een weekendretourtje dat ong. 16 euro kost, met de 40% korting. Een enkeltje is 9,40 dus met een retour ben ik goedkoper uit ;) .
Maar nu met de OV-chip is er natuurlijk geen mogelijkheid om een retourtje te halen, betaal ik dan gewoon 2 enkele reizen? Dan zou ik nu met de OV-chip veel meer betalen....?
Ik heb trouwens geen idee wat de reis nu kost met de OV-chip, die prijs bestaat immers uit oa een kilometertarief.

Overigens, ik las ook op die site dat het per regio verschilt wat ze rekenen voor kilometertarief. :?

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:51

Pivanti schreef:
Annn schreef:

Ja maar als je weekend OV hebt wel toch?

1 januari is een feestdag, dan geldt het volgens mij niet.. Staat iig op de achterkant van de goeie ouwe papieren OV :+

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 15:52

-:(- 40 minuten later wel iemand aan de telefoon gekregen.

Vorige week was hij net aangemaakt en naar me onderweg, nu kreeg ik te horen dat hij niet eens in behandeling is genomen, wisseling van de wacht daar, met de aanvragen van eind november doen ze niks meer.... Pardon????????? 8)7 Bijzonder hoe die mensen daar trouwens een antwoord uit een hoge hoed kunnen toveren.. Krijgt gewoon g vd elke keer een ander antwoord!! Echt te zot voor woorden en ik werd alles behalve vriendelijk verzocht om maar weer een nieuw aanvraagformulier aan te vragen :( :( :( _-:(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:03

Oliefjuh schreef:
1 januari is een feestdag, dan geldt het volgens mij niet.. Staat iig op de achterkant van de goeie ouwe papieren OV :+

Dat is onjuist:
http://www.ib-groep.nl/particulieren/re ... eekend.asp schreef:
Weekendabonnement

* gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
* gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:05

okej, ik heb een weekabbo vandaar ;) .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:25

Oliefjuh schreef:
Ik ben vandaag langs geweest om mijn weekabbo te activeren maar er stond niets klaar dus dat is mislukt :+ .

Trouwens nog een vraagje: ik reis in het weekend met mijn weekabbo wel eens naar Alkmaar en weer terug naar Rotterdam met de trein. Hiervoor koop ik een weekendretourtje dat ong. 16 euro kost, met de 40% korting. Een enkeltje is 9,40 dus met een retour ben ik goedkoper uit ;) .
Maar nu met de OV-chip is er natuurlijk geen mogelijkheid om een retourtje te halen, betaal ik dan gewoon 2 enkele reizen? Dan zou ik nu met de OV-chip veel meer betalen....?
Ik heb trouwens geen idee wat de reis nu kost met de OV-chip, die prijs bestaat immers uit oa een kilometertarief.

Overigens, ik las ook op die site dat het per regio verschilt wat ze rekenen voor kilometertarief. :?

Als ik jou was zou ik dan gewoon een kaartje kopen. Weet niet of 't mag eigenlijk, maar ach :P Vind 't sowieso raar inderdaad. Als je dan heen en terug reist, betaal je dan 2 keer enkel of 1 keer retour... Overzicht op wat je betaalt valt zo weg vind ik.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:28

ja want je weet niet wat een reis je kost van te voren? of is dat ergens te vinden?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:31

Geen idee... Dit zegt ov-chipkaart.nl
Citaat:
Hoe weet ik vooraf welk bedrag er wordt afgeboekt als ik met een saldo reis?
Antwoord
U kunt vooraf de kosten van uw reis nagaan via de website van uw OV-bedrijf of een verkoop- & informatiepunt. U kunt ook telefonisch contact opnemen met 0900-9292 (€ 0,70 p.m.) of via www.9292ov.nl.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:40

Volgens mij zitten hier wel wat mensen die er wel iets van snappen dus ik heb ook een vraag:
Ik heb mn Ov Chipkaart al wel (thank god!) en kan volgens die site vanaf 4 jan. mn abo afhalen op zo'n oplaadautomaat. Nou zit ik nu op Terschelling (waar dus geen automaat staat, nergens op t hele eiland..) en moet ik zondag 3 jan weer terug naar Leeuwarden. Moet ik dan gewoon een treinkaartje met korting kopen en met mn papieren OV erbij? (heb overigens een weekabo). Want t dichtsbijzijnde ophaalpunt is dus in leeuwarden :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:42

Als 't goed is staat er een tijdelijke abonnement op je chipkaart en kun je er dus gewoon mee reizen. Als je 't niet vertrouwd zou ik een papieren kaartje kopen met je oude ov + chipkaart erbij. Denk niet dat conducteurs er in 't begin heel moeilijk over zullen doen.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 16:44

Ik heb inderdaad al wel met die chipkaart gereist bij mn ouders in Rotterdam, maar dat was natuurlijk voor 1 jan. Ik weet ook niet zeker of er in Harlingen uberhaupt al incheckpalen staan. Nja heb ook nog een NS kortingskaart dus kan sowieso veilig met korting reizen :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:25

Je moet hem activeren via internet, alleen hoe??? Ben ik zo scheel , kan het niet vinden :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:34

Activeren gaat via een gele paal, niet via internet...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 17:37

toch niet? Is me net verteld bij het ophaalpunt :=? Vaaaaaaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:20

Pivanti schreef:
Is het iemand al gelukt om z'n OV studentenjaarkaart te activeren op die OV chipkaart bij zo'n apparaat? want bij m;n zusje staat op de site dat dat product klaar staat maar bij zo'n oplaadpunt lukt het niet te activeren. En nu vertelde iemand in die winkel weer aan m'n zusje dat het nog niemand gelukt is....

Bij mij is het gelukt, zou het kunnen dat het komt omdat die van mij al actief was ivm metro in Rotterdam waar ik op school zat?
Want bij een vriendin van mij deed die het ook niet en die was "nieuw" zeg maar, dus nog nooit gebruikt in Rotterdam of Amsterdam.

Activeren is iig NIET via internet maar bij zo'n gele paal. Balie van NS of wat ook kunnen je ook NIET helpen, die verwijzen je ook naar de AH of primera voor zo'n paal. In principe zou je dat nu al moeten kunnen, maar gaat er denk op neerkomen dat vele pas vanaf de datum op de site dus de 16de (?) kunnen activeren. Overigens beetje raar dat ze het "in fasen doen" volgens mij moet elke beginletter van achternaam in dezelfde periode. Dus dat spreiden snap ik niet helemaal :P

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:57

Ik snap er dus werkelijk ook helemaal niks meer van. Vandaag wel wezen kijken bij zo een geel ding. Ov chipkaart erin gestopt en uiteindelijk staat er reisproduct 2 van 2. Wat houd dit eigenlijk in???

Vind het allemaal maar vreemd gaan. Vooral omdat het ook niet helemaal duidelijk is. Zo te lezen in het topic snappen vele het niet.