Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:10

Ik ben erg bang dat we TS hier niet meer zien aangezien zij dit ook verteld heeft aan hem, het enige wat ze voor zichzelf had, waarschijnlijk heeft hij haar verteld dat hij gaat veranderen en zij niet meer op bokt mag want daar stoken ze haar alleen maar tegne hem op. erg triest. Ik snap de mensen die reageren van zoek het dan maar uit, maar ik denk dat de mensen die zeggen dat ze dan niemand meer heeft het beste in haar situatie kunnen verplaatsen.
Hoop dat ze op haar werk hetzelfde begrip kunnen hebben als deze mensen en ook bij de hulp instanties want als die ook zo denken dan heeft ze straks ook geen baan meer en geen instanties meer waar ze op terug kan vallen.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:11

dames dit speelt al 2 jaar, heb haar toen al eens weggehaald daar, zal blijven gebeuren dit

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:11

nanne, nee waarschijnlijk niet, dat zie je niet als je in zo'n situatie zit
dat is juist het grote probleem
zoals iemand al schreef, ze is min of meer verslaafd aan die gast en een verslaafde kijkt niet helder in de wereld

sabje, gelukkig +:)+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:12

Ik heb ook het topic gelezen en vooral de posten van TS. Wat mij vooral opvalt hoe slecht de hulpverlening is. Kan me voorstellen dat je dan gaat twijfelen aan de "goede" keuzes.

Deze dame zit financieel en emotioneel zo enorm in de oliebol en vindt eigenlijk nergens gehoor. Kan me dan voorstellen dat ze tot deze keuze komt omdat ze eigenlijk geen keuze heeft.

Hoe goed de adviezen hier ook zijn gegeven: vanuit een veilige warme stoel achter de PC, is heel wat anders als zonder geld, in een diepe schuld, alleen op de wereld te staan.

TS heel veel sterkte meis en ik hoop ook dat je uiteindelijk je geluk vindt. Hetzij mèt hetzij zonder hem.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:13

Nanne schreef:
spatter schreef:
beseffen jullie wel dat als jullie haar ook laten vallen ze helemaal niemand meer heeft?

Beseft de TS dat hier mensen "gekwetst" zijn omdat ze haar uit man en macht hebben geprobeerd te helpen?

Besef je wel dat als je in zo'n relatie zit je geen eigenwaarde en gezond verstand meer over hebt omdat je altijd onderuit gehaald wordt en bijna geen vrienden meer over hebt. Dat is triest genoeg op zich, degene die het grootste slachtoffer is, is de TS. Het lukt haar gewoon nog niet weg te komen, dat is erg genoeg. Haar dat verwijten (en ons eigenlijk net zo gedragen als de partner die haar dagelijks "afmaakt", zal haar echt niet verder helpen maar alleen verder omlaag sleuren).
Sterkte TS -

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:14

Ik zie gelijkenissen met tienermeisjes en loverboys. Mooie praatjes en ondertussen hun slachtoffer vervreemden van de buitenwereld zodat ze nergens terecht kan en volledig afhankelijk wordt, ook en vooral geestelijk.

Heel triest dit. Het frustrerende is dat de buitenwereld wel kan proberen te helpen, maar het slachtoffer is 'gehersenspoeld' en een gehersenspoeld iemand is vrijwel niet te helpen. Helaas. De tijd zal het leren.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:14

Nou, de hulpverlening is niet op alle fronten slecht. Punt is alleen dat ze niet naar jou toekomen om te vragen of je misschien hulp nodig hebt. Je moet wel zelf actie ondernemen. En er hebben heel wat links en tips in gestaan waar ze wellicht iets mee kon.

Maar het is haar keuze.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:15

elibeest schreef:
dames dit speelt al 2 jaar, heb haar toen al eens weggehaald daar, zal blijven gebeuren dit

Je hebt haar toen persoonlijk weg gehaald of was ze toen ook een topic gestart?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:15

Nou ik moet eerlijk zijn, ik snap het gewoon echt niet. heb al een jaar contact met haar en alle verhalen aangehoord, maar snap het gewoon niet, kan er bij mij niet in...moet eerst nadenken wat ik ervan vindt en heb dat ook tegen haar gezegd. weet gewoon even niet wat ik nu tegen haar moet zeggen...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:17

slimmerik schreef:
Ik heb ook het topic gelezen en vooral de posten van TS. Wat mij vooral opvalt hoe slecht de hulpverlening is. Kan me voorstellen dat je dan gaat twijfelen aan de "goede" keuzes.

Deze dame zit financieel en emotioneel zo enorm in de oliebol en vindt eigenlijk nergens gehoor. Kan me dan voorstellen dat ze tot deze keuze komt omdat ze eigenlijk geen keuze heeft.

Hoe goed de adviezen hier ook zijn gegeven: vanuit een veilige warme stoel achter de PC, is heel wat anders als zonder geld, in een diepe schuld, alleen op de wereld te staan.

TS heel veel sterkte meis en ik hoop ook dat je uiteindelijk je geluk vindt. Hetzij mèt hetzij zonder hem.

Over de hulp verlening dat valt vast mee ze zat een paar dagen bij het leger des heils en die wouden haar gaan begeleiden en zorgen dat ze naar drenthe kwam en wouden haar ook helpen met de financiele kant

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:19

Boomerang schreef:
Ik denk dat het om een gevalletje zeer laag sociaal milieu gaat... Dit meisje heeft een zeer instabiele achtergrond gezien de factoren ouders, partnerkeuze en ja zelfs educatie achtergrond.

Ik ben ook van mening dat meerdere vrouwen dit kunnen overkomen ongeacht milieu of afkomst. Alleen vrouwen uit een lager sociaal milieu komen er niet tot zeer moeilijk uit...

Dit vind ik een beetje kul, het gaat over het algemeen om mensen met weinig zelfvertrouwen en dat heeft niks met opleiding of millieu te maken.
Laatst bijgewerkt door pastel op 10-12-09 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:21

leandrotje schreef:
Nou ik moet eerlijk zijn, ik snap het gewoon echt niet. heb al een jaar contact met haar en alle verhalen aangehoord, maar snap het gewoon niet, kan er bij mij niet in...moet eerst nadenken wat ik ervan vindt en heb dat ook tegen haar gezegd. weet gewoon even niet wat ik nu tegen haar moet zeggen...

Het echte probleem zit inmiddels van binnen, in haar.. Ik denk dat het ook bijna niet voorstelbaar is als je structureel je zelfvertrouwen en onafhankelijkheid wordt afgebouwd, dan blijft er niets over waarmee je nog wel gezond kunt nadenken en voor jezelf kunt opnemen. Als ze wel zelfverzekerd was, van zichzelf hield en echt van binnen zou weten dat ze meer waard is en meer verdient dan zou ze allang weg zijn. Het probleem is dat ze dat van binnen door hem eigenlijk al lang niet meer gelooft... En zulk soort mannen kunnen jammer genoeg ook nog eens de hele wereld beloven dat het nu echt beter zal gaan op een schijnbaar overtuigende manier..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 11:34

Ik snap heel goed dat de stap om weg te gaan heel moeilijk is.Stap naar het onbekende.
Echter snap ik niet dat wanneer je 2 x (!) snel achter elkaar de fout kan maken om weer terug te gaan.
Zeker na de eerste x ging het gelijk weer fout - dan kan je toch niet denken dat het nu wel goed komt?!
Zéker met die kinderen... ik vind het zelfs niet eerlijk van die vader om zijn kinderen op te schepen met een vrouw die zij niet mogen - en dan ook nog eens met een vrouw waarmee hij zelf ook steeds ruzie heeft. 8)7

Ts is lekker bezig om zo alle vrienden en eventuele hulp (zelfs op bokt) te vernietigen...
Vertrouwen is heel belangrijk en dat heeft ze ondertussen bij heel veel mensen gebroken.

Van mij mag er ook een slotje op.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:05

Nou superwoman, jij bent echt een steun in de rug en kunt de situatie super inschatten zie ik (not!). Denk je nu echt dat zo'n houding de TS helpt? Ik denk dat we gewoon niet mogen veroordelen als we niet een dagje inhaar schoenen hebben rondgelopen.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:06

Ze jaagt zichzelf zo de dood in !!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:10

fargo schreef:
Nou superwoman, jij bent echt een steun in de rug en kunt de situatie super inschatten zie ik (not!). Denk je nu echt dat zo'n houding de TS helpt? Ik denk dat we gewoon niet mogen veroordelen als we niet een dagje inhaar schoenen hebben rondgelopen.

Ze zegt het 1 en doet het ander -> kom op zeg daar mag je best commentaar op hebben ookal heb je geen dag in haar schoenen gelopen...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:12

spatter schreef:
beseffen jullie wel dat als jullie haar ook laten vallen ze helemaal niemand meer heeft?

ook al is het nog zo dom wat ze doet, ze heeft blijkbaar de kracht niet om uit de ellende te komen en dat is alleen maar heel erg triest
triest dat zo'n rotzak zoveel macht over haar heeft en triest dat instanties niet in staat zijn haar dat duidelijk te maken
waarom heeft het legerdesheils haar niet beschermt?

ik lees een verhaal van een meisje dat bijna verzuipt, niet kan zwemmen en niemand in haar omgeving heeft die haar uit het water haalt en haar daadwerkelijk bij de arm neemt
van de kant af goede adviezen geven helpt niet bij haar en haar alleen naar de kant helpen ook niet

ik vrees dat de TS nog lang in deze ellende zal blijven zitten en dat vind ik heel sneu voor haar

ik zie het eerder als een meisje wat in het water ligt, vanuit de kant allemaal boeien en reddingsvesten toegegooid krijgt, en ze niet aanneemt en in het water blijft liggen

heeft ze inmiddels dr financien uitgezocht?? Dat is hetgene waar hij "macht"mee heeft , en is kleine moeite om uit te zoeken hoe en wat, en hoe ze ervan af kan komen
uit welk milieu ze kotm heeft daarmee niks te maken, als je zelf niet weet hoe en wat, kun je naar instanties gaan, en zelfs veel bokkers hebben dingen al uitgezocht voor haar

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:22

vergeet niet het 2 x terug springen toen ze wel op de kant was. ;)

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:23

Hier nog een meelezer.

Ik snap jullie reacties echter snap ik haar ook.
Ooit heb ik in een soort gelijke situatie gezeten, en hoe stom het ook klinkt, het is niet zo makkelijk om weg te gaan en weg te blijven.
Vooral als je geen familie of vrienden meer hebt om op terug te vallen.
Hij is een stukje zekerheid die ze kwijt zal raken en soms is dat moeilijker dan de hele situatie zelf.
Het zal veel meer tijd nodig hebben om voor haar definitief die keuze te kunnen maken.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik zou liever zien dat ze de andere keuze gemaakt zou hebben.
Het enige wat je kan doen is haar blijven steunen totdat ze het inziet dat het beter is de zekerheid kwijt te raken en een nieuwe eigen zekerheid kan opbouwen.....

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:25

Ik ben het met Lynn_Nikita eens.. Er worden van alle kanten excuses gemaakt voor de TS.

"Ze zit vast"
"Jullie weten niet hoe het is"
"Ze heeft hulp nodig"
"Ze kan er niks aan doen"

Maar de TS heeft van alle kanten hulp gehad, alles is tot in den treure voorgekauwd. Ze heeft niks zelf hoeven opzoeken, het enige wat ze zelf moest doen was zichzelf in veiligheid brengen.

En dat doet ze niet, ondanks alle steun die ze van meerdere Bokkers heeft gekregen.. Ondanks het feit dat het Leger des Heils haar wou helpen met alles.. Ze gaat gewoon terug..

Het spijt mij zeer, maar ik kan geen medelijden hebben. Daar ben ik niet toe in staat want ze is bij haar volle verstand, wat sommige mensen hier ook beweren.

Miss moet ik eerst zelf in zo'n situatie verzeild raken om het precies te begrijpen, maar tot die tijd kan ik geen medelijden met haar hebben. Ze laat zich moedwillig mishandelen imo.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:31

niet te geloven..
ik kan best begrijpen dat het een moeilijke stap is, maar zoals ze hier af en toe over hem praat begint ze het wel in te zien..
maar vind het niet te geloven dat ze met al deze steun en vooral van leandrotje en sab toch weer terug is.
meid verbreek al het contact met die gast en probeer sterk te zijn ..

AdnerB

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:36

goh..verassend zeg..beetje jammer,ze had veel steun en tips van de bokkers en mischien nog andere mensen gehad..ze heeft het 2x voor elkaar gekregen om bij hem weg te gaan en toch gaat ze weer terug..dan heb je inderdaad echt een bord voor je kop!
ze heeft verteld over haar topic op bokt..wat gebeurd er als hij alle berichten van haar gaat lezen hoe slecht ze over hem en zijn kinderen praat??? dat mogen jullie dan zelf invullen..
denk dat we de TS niet gauw hier meer zullen spreken

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:43

Persoonlijk, was toendertijd een collegatje van me

Zoefff schreef:
elibeest schreef:

Je hebt haar toen persoonlijk weg gehaald of was ze toen ook een topic gestart?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:45

brenniie schreef:
goh..verassend zeg..beetje jammer,ze had veel steun en tips van de bokkers en mischien nog andere mensen gehad..ze heeft het 2x voor elkaar gekregen om bij hem weg te gaan en toch gaat ze weer terug..dan heb je inderdaad echt een bord voor je kop!
ze heeft verteld over haar topic op bokt..wat gebeurd er als hij alle berichten van haar gaat lezen hoe slecht ze over hem en zijn kinderen praat??? dat mogen jullie dan zelf invullen..
denk dat we de TS niet gauw hier meer zullen spreken

hier ben ik idd wel een beetje bang voor :o Ik hoop echt dat ze dat zelf ook ingezien heeft. Ik hoop niet dat ze haar wachtwoorden e.d. aan hem afgestaan heeft want ik ben bang dat de ramp niet te overzien is.
het feit dat ze hier niet meer heeft gereageerd baart me zorgen. Ik zou graag horen of het goed met haar gaat :j

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 12:45

het verbaas me niet dat ze terug is...