En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:08

Ik ben bang dat dit je leventje nog meer kapot gaat maken.
Je komt er vanzelf achter en dat is de beste leerweg.
Maar het is jou beslissing! EN ik hoop voor je dat je hem nog wat kunt gaan vertrouwen.

En kennis van mij had ook zo'n goser die dus al een lange tijd een relatie had met een andere meid.
Dat is toen uitgekomen , hij kwam met hangende pootjes weer terug bij dr en ze heeft hem weer toegelaten in dr leven! Want ze was echt heel gek op /met hem (waren in de 30).

Haar vertrouwen was natuurlijk enorm beschadigd wat logisch is! Ze hebben toen met nog een stel een boerderij gekocht ook als bewijs dat hij het nou toch echt serieus meende.
Niet veel later lag hij alweer met een ander in bed achter haar rug om.
Maar nog een tijdje later vertelde hij doodleuk dat hij al enige tijd een relatie had met een andere meid en bij haar in ging wonen.
De boel moest worden verkocht, en haar leven was natuurlijk kapot!
Tsja liefde maakt blind, maar HOE blind kun je zijn?Blijf aub realistisch.
En hij zal je nu zeker van alles beloven en zich voorbeeldig gedragen! Waarom?Omdat hij nu er alleen voor staat, zn minnares kwijt! En misschien ook wel zn vriendin kwijt! Tjs en dat is toch niet wat ie wil

Hoevaak lees je dat wel niet! Dat ze met hangende pootjes terug komen! Omdat het toch niet is wat het leek, of de andere heeft hem de deur uitgeschopt....
Zijn zoveel vrouwen die er weer in trappen.

Ik roep altijd tegen mn vriend : als je dan verliefd word op een ander praat er dan open over.
Je kunt niet zeggen dat het je nooit zal overkomen! Dat weet je nooit, alleen is het maar net WAT doe je ermee???Ga je het uit de weg?Of zoek je het op?
Maar als hij vreemd gaat dan weet ie waar het gat van de deur is!
Als het 1 x is overkomen kunnen we er nog over praten, maar ik denk niet dat ik het hem ooit zal kunnen vergeven en vertouwen al helemaal niet meer.
DUs dan kun je het beste de relatie maar beeindigen want dat is ook geen lekker leven om elkaar maar steeds in de gaten te moeten houden!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:26

slimmerik

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:30

Of het dáármee goed komt :n

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:05

Ik denk dat je hardleers bent, TS.

Jouw 'vriend' heeft 'spijt', beweert hij.
Maar hij heeft in mijn ogen puur en alleen spijt van het feit dat zijn 'dubbelleventje' is uitgekomen.

Ik denk dat jij je niet goed genoeg realiseert dat als die vrouw níet bij jou op de stoep had gestaan, je er wellicht nooit was achtergekomen. Je hebt het immers 4 jaar lang ook niet kunnen ontdekken..

En dan?

Wees eens eerlijk tegen jezelf, en dit is slechts een retorische vraag;
Is dit wat je wil?

Dit gevoel zal je altijd blijven achtervolgen.
Je vertrouwen heeft een behoorlijke deuk opgelopen, en heeft zijn littekens achtergelaten op je hart.
Die vervagen slechts misschien, maar ze blijven er áltijd zitten.

Hoe dan ook.

Ik wens je sterkte, maar denk alsjeblieft aan jezelf.
Kies voor je eigen geluk.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:07

Je droomwereld is helaas niet ingestort, zo te lezen leef je er nog steeds in! Klinkt hard maar zo zie ik het wel!

Veel sterkte i.i.g.!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:10

Denise_84 schreef:
Je droomwereld is helaas niet ingestort, zo te lezen leef je er nog steeds in! Klinkt hard maar zo zie ik het wel!

Veel sterkte i.i.g.!

Dit vind ik ook.
Vergeet niet dat hij helemaal niet van plan was om het aan jou te vertellen! Als zij niet voor jouw deur was gaan staan was je er nu nog steeds niet achter geweest. Met zo'n kerel kan je toch geen toekomstplannen maken!
Denk aan jezelf, neem je verlies en maak dat je wegkomt voordat je kinderen hebt met zo'n type. Dan zit je pas financieel vast.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:16

TS kiest ervoor om zelf te leren hoe hard het leven is, dat is haar goed recht.
Soms willen mensen zelf hun leven beleven, lessen leren en niet luisteren naar de ervaringen van anderen. Dat kan ik me ook wel voorstellen.

Ik hoop dat wij het allemaal bij het verkeerde eind hebben, en dat TS en haar lover nog lang en gelukkig samen leven. Ik vrees voor iets anders :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:28

Jeetje zeg wat wordt hier hard gereageerd :oo

Ik kan me heel goed voorstellen dat het verhaal een heel stuk minder lomp is dan hier gebracht wordt.
Niet elke relatie is hetzelfde , en niet alle personen zijn hetzelfde.

Wij weten de details niet hoe 1 en ander gegaan is en kennen de vriend van de TS ook niet , en zelfs de TS niet !
Het belooft weinig goeds als je vriend al die jaren achter je rug om stiekum wat gespeeld heeft met een andere vrouw ,
het getuigt van weinig respect en schuldgevoel en dat is geen goed teken.

MAAR misschien dat hij toen nog een flierefluiter was en het in zijn sociale kringetje sowieso niet heel stijfjes eraan toegaat ,
en hij deze relatie idd. nog niet zag als een heel erg "volwassen" iets. Dan is het vreemdgaan toch met een hele andere insteek.

En dat hij er een eind wilde maken maar de minnares hem voor was in de hoop toch haar speelkameraadje niet kwijt te raken ,
of nog even een lekkere hak te zetten. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat zo iemand erin verzeild raakt en het zelf niet
als serieus ziet , vooral ook omdat het niet zo vaak gebeurd , maar gaandeweg de "echte" relatie serieuzer wordt er zich toch
ineens een soort schuldgevoel ontwikkeld. Maarja hoe ga je dat dan aanpakken ?? Ga er maar aan staan :=

Dus als hij nu gaandeweg erin gegroeid is dat hij serieus in de toekomst een volwassen relatie wil met de TS ,
kan ik me voorstellen dat 1 en ander nu tot deze situatie geleid heeft en dat het best een opluchting is dat het nu "out in the open" is.

Als ze het beiden gewoon kunnen zien als een leermoment , een foute aanpak en een "testrit" deze eerste 4 jaar , dat afsluiten
en achter zich laten en dat ze nu heel bewust besluiten voor het "echie" te gaan , als de mensen die ze nu zijn , wijzer dan 4 jaar geleden ,
dan kan er heus nog wel een leuke relatie uit voortkomen.

Als ze elk afzonderlijk met een nieuw iemand een relatie aan gaan dan kan het toch ook prima worden :)

Dus dat kan ook als ze dit achter zich kunnen laten en opnieuw beginnen , zelf ook als andere personen na deze ervaring.

Het is wel knap als je het kan.

Het kan een uiting zijn van een zwakke persoonlijkheid door het nog eens met hem te proberen , maar juist ook heel goed een hele sterke persoonlijkheid :j
Dat je het lef hebt om naar de hele situatie te kijken , te beseffen dat hij ook maar een mens is die fouten kan maken , en te beoordelen of hij in zijn inborst zo goed is dat dit eigenlijk niks voor hem is en de kans in te schatten dat hij nog eens zoiets doet , en je eigen gevoel daarbij.

Nu is dit een behoorlijke fout binnen een relatie maar van fouten kun je leren. ECHT waar :j

En mocht het toch niet meer werken of mocht hij weer mer een ander gaan rollebollen dan heeft de TS het iig. geprobeerd en hoeft ze zich daar niet rot over te voelen. Ze beseft ook wel dat het weer kan gebeuren , dat risico neemt ze bewust. Ik kan me voorstellen dat je meer vrede ermee hebt als je hem toch nog een kans gegeven hebt. Ook al is dat gevoel niet logisch. Maar als je dat hebt : volg het dan gewoon.

Altijd maar denken : "wat nu als ik het toch geprobeerd had" dat kan je ook kapot maken , dan kun je het wellicht beter nog eens proberen en het risico nemen.

Als je echt gek op iemand bent en het is er 1 die een hele wijze geleerd heeft en het nooit meer zal doen (omdat hij bvb. kapot ging aan schuldgevoel)
dan heb je aan zo'n man wellicht zelfs een betrouwbaardere partner dan aan een nieuwe man , die die les nog niet geleerd heeft :)*

Je weet vantevoren toch nooit hoe een relatie uit zal pakken , een nieuwe vent kan het net zo hard weer doen.
En bij deze heb je daarnaast het voordeel dat je al heel veel weet en meegemaakt hebt met elkaar , en elkaar behoorlijk goed kent.

Dus tja....als er echt een wijze les geleerd is door zo'n man (ten koste van jou) dan ben je eigenlijk wel gek als je hem doorgeeft aan een andere vrouw
die dan profiteert van jouw pijnlijke les , daar kun je dan beter zelf van profiteren :P

Ongedaan maken kun je die ervaring toch niet meer , of je nu doorgaat of stopt....

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:51

pmarena schreef:
Wij weten de details niet hoe 1 en ander gegaan is en kennen de vriend van de TS ook niet , en zelfs de TS niet !
Het belooft weinig goeds als je vriend al die jaren achter je rug om stiekum wat gespeeld heeft met een andere vrouw ,
het getuigt van weinig respect en schuldgevoel en dat is geen goed teken.

MAAR misschien dat hij toen nog een flierefluiter was en het in zijn sociale kringetje sowieso niet heel stijfjes eraan toegaat ,
en hij deze relatie idd. nog niet zag als een heel erg "volwassen" iets. Dan is het vreemdgaan toch met een hele andere insteek.

En dat hij er een eind wilde maken maar de minnares hem voor was in de hoop toch haar speelkameraadje niet kwijt te raken ,
of nog even een lekkere hak te zetten. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat zo iemand erin verzeild raakt en het zelf niet
als serieus ziet , vooral ook omdat het niet zo vaak gebeurd , maar gaandeweg de "echte" relatie serieuzer wordt er zich toch
ineens een soort schuldgevoel ontwikkeld. Maarja hoe ga je dat dan aanpakken ?? Ga er maar aan staan :=

...

Ongedaan maken kun je die ervaring toch niet meer , of je nu doorgaat of stopt....

Ik spreek hier vanuit mijn eigen interpretatie van het vreemdgaan..
Op welke manier het dan ook gebeurd.. Vreemdgaan is vreemdgaan. In alle gevallen is dat toch zo?
De TS had waarschijnlijk het gevoel dat ze met een heel serieuze relatie bezig was, en al mocht ze denken dat het niet heel 'serieus' was, (al lijkt me dat niet, aangezien ze al samen wonen etc.) dan nog is vreemdgaan niet goed te praten.
Als deze partner schuldgevoelens zou hebben over wat hij gedaan heeft, dan was hij er toch al eerder mee gekomen? Hij is gewoon betrapt. En dan komen met spijtbetuigingen is voor mij gewoon te laat. Het lijkt in mijn ogen dat de partner nu met de billen bloot staat, en op alle mogelijke manieren een broek probeert te vinden!!

Maargoed. Ik ken de TS niet, maar ik reageer op een manier waarop ikzelf zou reageren als ik me voorstel dat mijn partner dit mij aan zou doen. Maar, ik geef toe, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Zomaar je leven 'loslaten' is niet makkelijk, maar zoals al vele voor mij hebben aangegeven.. Even nu een moeilijke beslissing nemen en een moeilijke periode ingaan.. dan je leven delen met iemand die je 4!!!!!!!!!!!! jaar heeft bedondert.. .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:16

pmarena: hoeveel details heb je nodig. hij heeft haar 4 jaar!!!!!!! belazerd met een ander. Daar heb je geen fiets details voor nodig dat is met geen enkel detail goed te praten.

zolang er mensen zijn die het hun kerel vergeven blijven kerels het doen.... jammer... hoe naief kun je zijn...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:32

Ik kan me hier alleen maar aansluiten met wat de meeste anderen hier zeggen, al had ik wel al verwacht dat dit het resultaat ging zijn. Liefde maakt inderdaad blind, en ik zie het helaas veel te veel in mijn omgeving. Ik hoop het uiteraard voor jou dat jij net die gelukkige bent bij wie het wèl goed komt. Want ja, dat gebeurt ook wel eens, maar zéér zéér zelden. En dan hangt het er maar vanaf hoe je het bekijkt. Je kan nu denken "als ik het nu niet nog eens probeer dan ga ik er achteraf spijt van hebben want het had misschien wel goed kunnen komen", maar bedenk ook dat vele die het geprobeert hebben juist denken "Had ik het maar niet opnieuw een kans gegeven, alweer 2,3,4 jaar van mijn leven verkwist voor een relatie die toch gedoemt was te mislukken". Het is dus zeker niet zo makkelijk als 'ik probeer het nog effe, en als het niet meer lukt dan is het gewoon gedaan.' Net zoals het niet zo makkelijk is om ermee te stoppen, maar dat ondervind jij nu ook wel.

Alleen doe écht wat je hier gezegd wordt, laat je in géén geval ompraten door je vriend. Zorg ervoor dat je iets hebt om naar toe te gaan moest het misgaan. Zorg ervoor dat het niet kiezen is tussen de straat en een mooi huis. Van de mensen die roepen "ik vertrouw mijn vriend, ik heb geen back-up plan nodig, ik kom nooit in zo'n situatie" zijn er inderdaad een deel die gewoon veel geluk hebben en inderdaad nooit problemen krijgen, maar ook een deel die er plots achterkomen dat de liefde toch niet zo groot is, en dat is de groep die dan in de grote problemen. Helaas kàn je niet op voorhand weten in welke groep jij thuishoort, ookal dènk je van wel, want die groep die met een koffer op straat staat dacht even hard als jou 'dit is onvoorwaardelijke liefde, wij zijn voor altijd samen'. Soms moet je je gezond verstand boven je onvoorwaardelijke liefde zetten, want in de toekomst kan je nooit kijken. En ik vraag het mij nog stiekem af, maar daar hoef je niet op te antwoorden, alleen eens bij jezelf eerlijk zijn, stel dat jij het huis had, dat je geld genoeg had, een ander onderkomen, de dieren kon meenemen...had je hem dan ook nog een kans gegeven, of is de angst om je hele droomleventje kwijt te spelen en alleen in een zielig appartementje te eindigen en helemaal opnieuw te beginnen dat wat de doorslag van je beslissing is geweest?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:36

Ik vraag me trouwens af, in hoeverre je nog enige eigenwaarde overhoud na zoiets.

Op welk punt staat je zelfvertrouwen als je iemand zoiets vergeeft?

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 18:18

Nou dan stort je droomwereld inderdaad in..
Jeetje, maar liefst 4 jaar ook en dan moet je het ook nog van iemand anders horen..:n ! Hoe gek je ook nog op hem bent, je kan hem toch nooit meer vertrouwen naar zoiets?!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 20:27

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:09

tita schreef:
cremellogek schreef:
Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

Het is maar wat je wilt lezen, ik zag ook allemaal dingen toen het uit was maar wel samenwoonde.
Hij noemde met constant lieverd en dat doe je toch niet zomaar als het uit is :)* dacht ik.

Wij zijn er niet uitgekomen en ik had er alles voor over, ik zou stoppen met overwerken en dit en dat maar goed dat wilde ik alleen op dat moment.
De werkelijke waarheid kwam pas na een half jaar aan bod, ik ging juist nog meer werken 70-80 uur per week dat was TOEN mijn leven, ik kreeg een nieuwe relatie en testte alles uit bij hem wat mijn ex erg vond maar ja nieuw vriendje was anders en maakte zich niet druk.
Inmiddels heb ik een andere baan waarbij overwerk not done is en ik kan me niet voorstellen dat ik zo gek was van mijn werk :roll:
Je moet iets echt zelf willen en niet in een situatie gedwongen worden.

Jouw vriend wil je ineens niet kwijt en geef je veel aandacht maar hij wordt wel in deze situatie gedwongen waardoor ie zich zo gaat dragen.
Over een half jaar kun je beter zeggen van ja het is goed zo of nee het gaat niet.
Maar uit jouw eerder topic ga ik ervan uit dat ie je dit wel vaker kan doen, want jij vergeef hem toch alles. Je loopt hem achterna als een schoothondje en je doet het nu weer.
Hij zal dus vaker misbruik gaan maken van je "goede" onzekere karakter

Wens je heel veel succes maar niet raar opkijken als het alsnog fout gaat.

Ik vind de werkelijkheid hier heel goed in verwoord en ook belangrijk, weergegeven door een ervaringsdeskundige.

Wat zegt je familie hier allemaal van of weten ze van niks?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:13

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:16

Ragnaaa schreef:
Kijk hem daar wat beteuterd kijken. :=

Tja, er zijn nu eenmaal mannen die vèr gaan om hun potje eten, de was, en slavin veilig te stellen. Meestal slappelingen en zeer onbetrouwbaar :j

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:50

Jij hebt hem denk ik alleen nog maar meer de vrij brief gegeven om vreemd te gaan.. Zo makkelijk was het voor hem om jou terug te komen. Daar kon hij week in week uit een 2e relatie bij aanhouden, en jij accepteert het. Trap die vent het huis uit en kijk dan of er nog een manier is of het goedkomt.. Maar zo makkelijk..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:57

Ik vraag me af he.. Waar is jouw eigenwaarde gebleven? Heb je dan een bord voor je hoofd? Hij is VREEMDGEGAAN. 4 JAAR LANG! 4 jaar lang je leven naar de knoppen omdat JIJ dacht dat je de ENIGE voor HEM was. Niet dus.. Hij had dus duidelijk niet genoeg aan je. Hij komt er nu pas na 4 jaar achter wat hij heeft gemist? Geef die vent toch een trap onder zijn hol en laat hem door het stof kruipen voor je.. Maar goed zo te lezen heb je het hem al vergeven en komt hij er makkelijk vanaf...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:00

Meisjes, TS is toch echt degene die bepaald wat er gebeurd, ik vind jullie wel erg aanvallend haar richting op.. Kijk, wat wij zouden doen is duidelijk, maar kom op, bord voor haar hoofd? Geen eigenwaarde? Beetje genuanceerder mag ook wel ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:03

cremellogek schreef:
Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

Meid, geloof me, dat lijkt maar zo.
Ik heb 3 jaar een relatie gehad, en ik vermoedde dat hij vreemd ging. (Hij kreeg, en stuurde smsjes met een ander meisje, en geen brave smsjes...) Het is 1 keer uit geweest, en toen ging het weer aan. We leken gelukkiger dan ooit, een week of 2, en sloeg het om. Ik heb er ongelooflijk veel spijt van dat ik hem ooit nog een kans gegeven heb!! Maar, jou keus, jou leven. Ik hoop dat je je beter gaat voelen, en dat het weer goed komt. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:26

Uhm... Het is de keuze van de TS, waarom dan zo aanvallend reageren en haar aanspreken over haar eigenwaarde? Het is haar keuze.

TS: succes met jouw keuze, doe wat je hart je zegt maar vergeet niet dat jij het beste verdient wat je kan krijgen. De keus is aan jou of dat bij je vriend is of dat het bij een ander ligt :) En houdt vooral wel je ogen open. Forgiven but not forgotten!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:39

Nou ze heeft het nog niet forgiven hoor :n

Maar idd ik vind het knap dat ze ervoor uit durft te komen wat haar beslissing is en überhaupt nog ons op de hoogte houdt. Petje af hiervoor !!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 02:10

Ik denk dat het een instinctieve ultieme poging is om de TS nog op andere gedachten te brengen, al ben ik er vrijwel zeker van dat dit gewoon nutteloos is. Uit pure medeleven en angst voor de TS, dat deze keer opnieuw proberen niet gaat uitmonden in de zo gehoopte 'en ze leefden nog lang en gelukkig', of zelfs niet in de minder gehoopte 'acht het is uiteindelijk niet gelukt maar ik heb het geprobeert', maar de zeer gevreesde. "k*t, ik dacht dat hij mij al een mes in mijn rug had gestoken maar nu ben ik gewoon levend gevild en helemaal kapot, nog eens x jaar/maand van mijn leven kwijtgespeeld alvorens ik een echte nieuwe start kan maken."
Ik hoop het écht niet voor de TS dat ze het meemaakt, maar als ik de verhouding zie tussen de relaties die na zoiets stand hebben gehouden en degene die alsnog kapot zijn gegaan, alsmede het feit dat als dat meisje het niet was komen zeggen hij volgend jaar nog wel lekker tegen de TS zei dat ze de enige was terwijl er nog iemand anders in het spel is, vrees ik er gewoon voor.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 09:19

dit is mij ook helaas overkomen,ik was net 4 jaar getrouwd (dochtertje van 3 jaar)(getrouwd op valentijsdag),toen ik zelf ontdekte dat hij bloemen en ontbijt naar een ander liefje had gestuurd..een jaar heeft hij een dubbellerven geleid!!

ik heb geen enkel vertrouwen meer in hem,nooit meer en ook 2 weken erna een advocaat opgezocht.bovenal ben ik heel gekwetst en verschrikkelijk kwaad.
we zijn nu nog niet gescheiden maar leven al apart en ''delen'' onze dochtertje...